Fórum - Téma


Mondeo * IMRC modul


Fórum Technický koutek Mondeo * IMRC modul




2011-03-19 23:45:43

Hojas, mám problém s IMRC modulem, neotvíral sání tak jsem myslel, že je kaput, ale rozdělal jsem ho a je tam prasklá pružina a motorek točí furt, měl jsem za to, že to motorek potočí a pohne s lankem a opačně, jenže tady ten točí stále to bude zřejmě někde problém, že? Poradí někdo jak to má fungovat?

2011-05-01 00:13:50

Tenhle problém jsem měl taky. Jestli je to ještě aktuální zajeď do nejbližšího servisu Ford a oni už si s tím poradí. Můj mechanik vůbec nevěděl co s tím a tam šli najisto.

Tady máš k tomu nějaký to vysvětlení.

http://www.cougar-club.cz...rums&file=viewtopic&t=275

http://www.fordclub.eu/ms...opic_id=7844#message26536

2011-05-02 00:05:23

Zatím stále aktuální, mám obavy že v servisu nabídnou hned celý nový modul napřed bych to chtěl zkusit nějak sám dat do kupy, model není nejlevnější.

Důvod proč netočí lankem je mě už znám (viz. přiložené foto) to ošmajdané kolečko, prasklá pružina tam je tam určitě na vracení kolečka do základní polohy, ale potřeboval bych vědět ani né tak princip(ten znám) ale jak to přímo funguje v modulu.

Můje představa jak to faká:

Jelikož motorek není krokový tak při impulzu musí začat motorek točit čím otevře sání na plno (zřejmě j buď sání zavřeno nebo otevřeno naplno, není žádné polootevření), při potřebě zavření motorek přestane točit a pružina to vrátí do výchozí polohy a sání se zavře.

Tady mě ale nenapadá co se stane při otevření toho sání, zřejmě je blbost aby motorek otočil tím kolečkem na doraz a pak se zarazil o doraz a byl pod proudem a vlastně za chodu stále zastaven na tvrdo tím dorazem až do doby kdy je přerušena dodávka proudu a on povolí a pružina ho stahne zpět, to si nejsem jist jestli by to to kolečko vydrželo (nožná k vůli poruše je tak ojeté), protože mě připadlo že ten motorek má celkem pěknou sílu a nevím co by dělal samotný motorek s takovým principem a předpokládám že by se po nějaké době takové činosti asi spálil.

Když bych věděl tuto funkci tak můžu pátrat po další chybě, protože mě se motorek točí hned po nastartování (při variantě, že jsem odpojil konektor a nastartoval a pak připojil tak se motorek netočí do chvíle než jako by se v motoru něco seplo (poskočí otáčky) a motorek se rozběhne a pak už zas stále běží). Pak by mohl být problém ještě někde v el.instalaci (spečené, procvaklé a spojené vodiče), či nějaké čidlo podle kterého se určuje sepnutí modulu.

Tak třeba se to povede i bez servisu

foto:

http://st200.rajce.net/Nova_slozka

2011-05-03 21:52:59

zdravím. nad otevřenou polohou jsem se taky přemýšlel, motorek ale musí žůstat pod proudem, co by jinač kladlo odpor pružině.?? mám někde schéma toho tištěného obvodu v imcr, nejsem elektrikář ale povedlo se mi najít špatný kontakt, na nějakém kondíku a od té doby mi to fičí..

2011-05-03 23:17:56

Elektrikář také nejsem, ale třeba by schéma mohlo trochu pomoci, dostal jsem typ že by to mohl být možná nějaký tranzistor.

Trochu jsem vylučovací metodou dospěl, že ta chyba je teďkom jen v tom, že motorek točí ihned po nastartovaní a že se nespouští až v otáčkách.

K principu jsem se zřejmě již dopracoval, sice mě to připadá jako divné, ale mělo by to býti tak,

v otáčkách inpuls spustí motorek a ten otočí tím kolečkem a otevře to sání, k zastavení dojde tím že na kolečku je vačka, která nadzvihne plíšek na plošnáku a tím by mělo dojít k přerušení dodávky proudu a ta pružina to zase vrací zpět, tím se vysvětluje ten doraz a já myslel, že je to nějaká tepelná pojistka (viz dřívější foto)

Akorát jmě přijde divně vymyslené to, když je to otevřené delší dobu, to musí dojet na doraz, je vypnut motorek, pružina to začne vracet zpět, ale hned jak se to trochu pohne zpět tak se zase spojí plíšek a obnoví dodávka proudu a zas to jede na doraz ... a tak to musí dělat po celou dobu otevření, je to divné, ale to je jediný způsob jak to může fungovat.

Takže když odstraním závadu proč to běží hned a spravím to ošmajdané kolečko tak by to mělo být ok

2011-11-23 20:25:15

Tak můj imcr modul umřel zase vlivem přehřátí, po vychladnutí zase fungoval. Mám jenom jedny nervy tak jsem ho umístil nad řemenici pohonu vodní pumpy, tam je mu líp, nemusí se smažit a funguje jak má.Dokonce i kabeláž a bovden tam vychází ideálně.Jen je mi líto že tam nemůže být ten plastový kryt.... vypadá to teď hold blbě ale funguje perfektně. to schéma imcr s nějakým popisem co kdosi někde vyštoural a přeložil mám takže můžu poslat na mail.

2011-11-26 22:44:25

Hojas, to bys byl moc hodný, schéma by se mě šiklo, já ho mám stále kaput, zustal jsem nějak na mrtvém bodě a ani jsem neměl moc času to řešit, ale už by bylo dobré kdyby fakal, zatím se mě nechce hned kupovat nový, když by to šlo opravit za pár korun.

Někde jsem četl, že to borci na cougaru předělali pod baterku a aj tam přímo pasovaly otvory na šroubky, tak myslím, že na mondeu by to tam mělo také jít dát, takže až ho spravím nebo dám jiný, tak už ho také nevrátím na původní místo a dám někam jinam, holt není se čemu divit protože ten motor pěkně hřeje.

Ješte jsem to chtěl napíchnout na pc to by třeba také něco řeklo, byl jsem to napichnout v servisu a tam jim to nefunkčnost vůbec neukázalo, ale kámoš má známého co to napichne a zjistí vše, ale musim počkat až se vrátí do ČR.

Takže když schéma pošleš, tak budu velmi rád

daf666@seznam.cz

2015-09-10 13:17:28

Ahoj chlapi, koukal jsem na youtube na video: "Mondeo V6 bez IMRC" a mám to úplně stejně. Ono to jede, ale pořád stejně, jakoby to v 3,5tis ot nepřeplo na krátkou větev sání. Koukal jsem na video a stačí vyměnit(přepájet) 1 transistor. Díval jsem se na to ve videu na youtube "Mondeo ST24 fixing a faulty IMRC." Chci se zeptat. Je někdo v okolí Olomouce, kdo by mi to dokázal opravit? Ale to není to podstatné, to bych zvládnul i sám. Problém je ten transistor. Nemá někdo doma nějaké tyto transistory navíc? Podle videa je tam "2N6045". Nechce se mi objednávat z ebaye a čekat 2-3 měsíce, jestli vůbec dorazí.

Pozoroval jsem to a zjistil, že když se dám plnej třeba v 2tis ot tak je to plynulý a "nudný," ale když to chvíli podržím ve 4tis ot, a pak na to šlápnu tak to úplně vystřelí...

EDIT: Hledal jsem na netu a tento problém řešili na cougar foru. Doporučili jiný transistor, který se dá u nás lépe sehnat + i podložku, aby se nedotýkal toho kovového obalu. Taky doporučili kvalitní teplovodivou pastu. Myslíte, že si ho mám objednat a vyzkoušet to přepájet popřípadě to hodit někam do elektra, aby mi to přepájeli mikropájkou?

Odkazy:

http://www.gme.cz/darling...tor-bdw93c-to220-p211-091

http://www.gme.cz/gl530-p621-005

2015-09-10 17:17:46

krystof000: Tyto tranzistory nabízí několik e-shopů v Ostravě i jinde. Pokud bys měl levnou cestu do Ostravy, tak by to šlo. Jinak i s případným poštovným by tě to vyšlo levněji, než kdybys to nechával měnit v nějaké radioopravně nebo podobně. Problém může být jenom se zesílením tranzistoru, které má podle katalogu značný rozptyl (750-20000). V e-shopech ani jinde nejsou tříděné. Jedině snad risknout nákup několika kusů a z nich po změření provést výběr. Při jeho ceně by to možná bylo ještě únosné.

2015-09-11 08:25:42

petrdepo: Ahoj, díky za reakci. Ten rozptyl u zesílení by mohl dělat problém? Já myslel, že to je jak pracuje v rozmezí třeba těch 750-20000 a né, že 1 má 800 a druhý 18000...

2015-09-11 14:53:07

krystof000: Je to přesně, jak píšeš. Jeden může mít 750 a druhý třeba těch 20000. To jsou ale extrémy. Většinou to tak nebývá, protože bývají v jedné dodávce z jedné série a tudíž podobné. Pokud bys hledal náhrady, tak by měly být na UCE-80W, ICE-100V, IC-10A, NPN. Typ je Darlington (dva v jednom).

krystof000: Dobře se hledají náhrady na stránkách GME nebo GES.


Odpovědět