Fórum - Téma


Mondeo * EGR ventil


Fórum Technický koutek Mondeo * EGR ventil



1 ......... 4  5  6  7  8

2015-11-03 07:10:35

sunny:

Nevim sice co přesně mi chceš vyvrátit, téma je celkem obsáhlé.

Každý má nějaké problémy. Asi je něco jiného opravovat nebo čistit starý díl, než nový.

Ale možné je obojí, jen výsledek není stejný.

petrdepo, 2015-06-26 18:23:43 napsal:

tomas4: Jediné popisy kitu EGR delete, které jsem na internetu nalezl, byly ve spojení s dieselovým motorem 6,4 a 6,7 litru vozu Ford Mustang. Pro jaký obsah motoru je verze, která je na obrázku ?

2015-11-03 07:45:54

petrdepo: až dneska jsem to našel, co jsi to tu napsal , taková ostuda , co kdyby to někdo četl ...

Omlouvám se za petrdepo všem

Jsou to dieselové motory Fordu řady F...

2015-11-04 07:39:39

Chtěl jsem reagovat na tohle:

tomenzino: 2015-04-19 21:58:01 (6 měsíců, 18 dnů) stepek13: U benzínového motoru se EGR ventil vůbec neza..rå. A jak jsi přišel na to, že je EGR?

Jinak moje osobní zkušenost s EGR (Mondeo 1,8 SCi): Při osobní koupi auta v Německu (OVĚŘENÝ nájezd 140 tis) jsem demontoval a čistil trubku mezi výstupem EGR a vstupem do sání. Nános v trubce byl cca 4 mm. Při nynějším čištění této samé trubky při 186 tis byla trubka tak cca ze 2/3 ucpána, což je alarmující S tímto autam najedu cca 12 tis/rok z 90% krátké trasy. Snažím se tankovat vždy u origo benzínek ČEPRA = euro oil (ať si každý ověří, komu dodává ČEPRO benzín = Shell, Benzina, Slovnaft, OMV, atd...) Ten nános bych na výstupu z EGR osobně přidělil krátkým trasám a nekvalitnímu benzínu.

OT: Jinak jsem při demontáži vstupní trubky do EGR zjistil, že je prasklý svar na svodech výfuku, kde se napojuje trubka pro EGR, takže se teď pokouším demontovat svody, abych mohl nechat prasklinu svařit. Jak jsem se dočetl, že je to klasické slabé místo a způsobuje zápach výfukových plynů v kabině (pouze když se zastaví, za jízdy ne).

Tudíž se zaslepení EGR trochu protáhne.

2015-11-04 09:42:44

sunny: krátké trasy a nekvalitní palivo, v neposlední řadě, jak už tady bylo uvedeno, výskyt oleje ve spalovacím prostoru. Ale Tomenzino má pravdu, běžně se u benzínových motorů saze netvoří, nebo ne v takovém množství, aby se to projevilo zanesením. Ale u tohoto motoru, je to trochu jinak, jedná se o motor s přímým vstřikováním paliva, což umožňuje chod motoru na tzv. chudou směs, tím se dá docílit nižší spotřeby. Nadruhou stranu, přitom dochází k špatnému spalování a tím k tvorbě saze. Pokud bych provozoval vůz s tímto motorem, jezdil bych minimálně na 98octanů, ale raději 100, tato paliva lépe vyhoří. Jsou sice trošku dražší, ale dá se s nimi docílit nižší spotřeba, ale hlavně udržují motor ve skvělé kondici

2015-11-04 11:05:35

ford666: Samozřejmě máš pravdu a tebou zníněné prvky jsou mi známy. Nicméně benzínka s 98kou je ode mě vdálená 19 km (1 cesta) a na trese, kterou absolutně nejezdím.

Jinak na chudou směs to jezdí jen za velmi specifických údajů, např. min teplota 60°C, určité otáčky od 1500 - 3250 ot. Taktéž dle složení výfukových plynů (udaj z lambda sondy), pouze u ustálené jízdy, žádná prudká akcelerace, atd...

Tudíž jízda s chudou směsí je velmi ojedinělá, a proto je spotřeba řádově menší jen o 0,2 l/100km oproti jednodušším motorům. Prostě SCi je evropský vývoj motorů (bohužel).

Až optavím výfuk, dám vědět jak to dopadlo s tím EGR. Práci zdar a rukám klid

2015-11-04 14:14:40

sunny:

Mám kamaráda, který má stejný typ motoru (SCI) jako ty, a vůbec nemá problém jako máš ty. Vše naprosto čisté,

EGR ventil včetně trubky také. Nevím co dáváš za olej (možná špatná volba)nebo nájezd kilometrů jak píšeš u benziňáků jde těžko přesně zjistit.

Takže bych hledal problém jinde než co píšeš. Koneckonců co jsem psal platí. U benzínových motorů se ventily nezasí**jí.

Jediný co měl stejné tak prasklé svody. Ty jsem měl i já u MKII.

2015-11-09 13:20:23

tomenzino: Motorový olej měním každých 15 tis a to za origo. Ford Formula F 5W30. Za 5l 560kč neřeším žádné náhrady.

2015-11-09 13:34:01

Tak jsem se konečně dostal k tomu EGR.

„Inteligentní“ zaslepení EGR (Mondeo 1,8 SCi rv.:2004, najeto 185 tis)

Nejprve jsem vyčistil trubku vedoucí z EGR do sání. Bohužel jsem zapoměl vyfotit, byla tam již malá skulinka v sazích, jen o průměru brčka na pití. V tomto místě se trubka zanáší „sazemi“ a to z důvodu míchání teplého výfukového smradu a studeného čistého vzduchu ze sání. Je to jednoduchá základní fyfzikální reakce.

Poté jsem zavařil trubku, která vede ze svodů výfuku do EGR. Byla prasklá v místě původního svaru (častá závada u Mondea) a způsobovala při zastavení (na křižovatce atd.) zápach výfukových plynů v kabině vozidla (nasál to vždy ventilátor dovnitř).

Poté jsem si připravil pozinkovaný plech (dostatečně tvrdý, aby se neprohýbal) cca 2 až 3 mm a vyvrtal díry pro šrouby. Plech jsem vložil mezi trubku, která vede z výfukových svodů a trubku co vede na vstup EGR. Mezi zaslepující plech a trubku, která vede již přímo do EGR jsem taktéž vložil na každý šroub 2ks podložek, tudíž se vytvořila mezera, mezi trubkou vedoucí do EGR a zaslepujícím plechem, který utěsňuje trubku vedoucí ze svodů výfuku. Je to složité popsat, lepší pro pochopení je fotka.

Popis funkce a důvod provedení: EGR ventil je stále připojen a plně funkční, nicméně na vstupu nemá výfukové plyny, ale nasává teplý „čistý“ vzduch z okolí svodů výfuku u motoru. Z tohoto důvodu nemůže řídící jednotka vyhodnotit poruchu EGR. Váha vzduchu při otevřeném nebo zavřeném EGR dává správné hodnoty a do sání jde před EGR pouze čistý vzduch. Celá tato „záslepka“ je schovaná pod krytem výfukových svodů. Tudíž není vidět při STK=no problém.

Najel jsem již takto cca 150km a pozoroval jsem, že teplý motor sebou přestal občas cukat a jede velmi kultivovaně. SCičkáři mi rozumí

2016-06-03 08:56:51

zdravim mate skusenosti se zaslepenim egr ventilu na mondeu 2,0 tddi 85kw dik za radu

2016-06-03 09:03:50

Najeto se zaslepením cca 25tkm a auto v pohodě, emise cca stejné a oproti kamaradovo TDDi mi přijde pružnější v nižších otáčkách, alr to může být i něčím jiným. Za mě určitě ano (nejlépe hned vyčistit i saní motoru)

2016-06-03 09:14:04

Taky přemýšlím, že ho zaslepím, ale už dlouho mi svítí kontrolka chyba motoru (EGR) na přístrojovce. Svítí i když je EGR zaslepený ?

2016-06-03 09:18:36

Ahoj. Zaslepil jsem asi před dvěma týdny. Pocitově se trochu zlepšilo cukání při zrychlování z nízkých otáček (ale stejně 2 díry nezmizely). Motor se o poznání déle zahřívá a jinak žádná změna. V zimě to možná vyndám, abych neumrzl :) (oba termostaty nové, ohřátí s EGR na cca 2km mírně do kopce). Pavel

2016-06-03 09:26:38

crea: egr svítí u motoru pouze TDCi po fl, kde je el regulace ne? Pokud ti svítí u toho už teď jediné to vypnout přes diag (celej egr) a zaslepit, pak ale nevím zda nebude chybnej readiness kod u emisích, u podtlakovejch jako ma TDDi motor ani neví, že ho tam nemá.

Stim ohříváním u mě nějak znát nejde v zimě když bylo kolem -10 se motor ohřál stejně jako v minulém roce bez zaslepení (beru +/- vzdálenost co jezdím skoro denně).

2016-06-03 09:58:17

skurji1991: třeba ti ten EGR neotevíral už před tím zaslepením :)

2016-06-03 10:05:32

paja666: možné to je, ale než jsem ho zaslepil tak jsem ho čistil a rozhejbaval kvůli stk (kdyby byl na emisich problem se zaslepkou tak ze bych ji jen sunddal a nemusel řešit pak zatuhlej egr), tak či tak znát to je, že záslepka tam byla dodělaná, bez ní se nižších auto jako při dušovalo (mírně pocukavalo) teď mi zustalo jen cukani u cca 2tis otacek a to uz neresim, zvykl jsem si (ikdyz si myslim ze to dela oddech motoru)

2016-06-03 10:18:03

skurji1991: tak tu díru kolem 2tis mám také. Myslel jsem, že jí vyřeší právě ta záslepka, ale ne. Nezkusil jsi čistit turbo?

2016-06-03 10:22:36

skurji1991: Nechápu ? Mám benzín a na diagnostice mí hlásí chybu EGR, takže to mají je benzíny. Když to vymažu tak třeba po týdnu se mi zase rozsvítí.

2016-06-03 10:27:24

paja666: nene ještě ne, ale budu muset protože teď jsem na něj o víkendu koukal a nějak mi netěší výfuková část (je to tam ocouzene), takže demontovat, čistit a snad i něčím pretesnit. Podobna mezera co je pri tech 2tis otacek mi delala i 530d a tam to delal olej separator, ja nemel jeste viku ventilu dole a nevim zda to ma tenhle typ motoru taky :D misto zam sice je i vyrez ale mam tam nejtky no :D

2016-06-03 12:29:18

chci se jeste zeptat u tddi je elektricky egr

2016-06-03 12:29:19

chci se jeste zeptat u tddi je elektricky egr


Odpovědět

1 ......... 4  5  6  7  8