Fórum - Téma


Mondeo * EGR ventil


Fórum Technický koutek Mondeo * EGR ventil



1 ......... 3  4  5  6  7 ......... 8

2014-12-06 06:02:47

slut: Zdravím. Četl jsem že jste na Mondeu 2.0 tddi zaslepoval EGR ventil. Já bych to taky rád zkusil. Představa těch černejch sr...k v sacím potrubí co je vidět tu a tam na webu mě dost zneklidňuje. Je to složitý? Jak se to dá udělat? Pokud jde jen o zaslepení otvorů ustřiženým a navrtaným plechem. To bych snad zvlád.

2014-12-06 08:47:39

Čau, není o nic složitého... jde o to jakej máš EGR ventil... já jsem to dělal na svym mondeu r.2005, 96kW, 2.0 TDCi. Já mam třeba EGR ventil, na kterej už je zavedená elektrika. Má tam nějaký čidlo, takže mi svítí kontrolka chyby v motoru, ale normálně vše funguje jak má.... Stačí jen vzít třeba kuličku z ložiska, tou zaslepit přívodní hadičku podtlaku a nasadit zpátky na EGR. Další věc je zaslepení zpátečky zpět do sání. To je taky v pohodě, stačí to jen rozpojit. povolit šrouby a mezi EGR a tu trubku vložit kus plechu. Když mi pošleš mail na ondra.fryc@seznam.cz, zkusím se podívat a kreslil jsem přesný tvar záslepky i s rozměrama, mohl bych ti to poslat

2014-12-06 20:27:19

bossbass: To by šlo..Jestli to najdeš, tak mi to prosim pošli. Asi je to bez elektriky. Ještě na to mrknu. Jezdím teď calibrou. Mondeo má v háji spojkový ložisko...a šacuju to na utrženej dvouhmotnostní setrvák. Ještě k tomu EGR..tohle myslíim mluví za vše..

https://www.google.cz/sea...Fkols%253D25%3B1280%3B960

2015-01-13 22:35:00

prekerka: ahoj četl jsem ze chceš na 2.0 tddi zaslepit egr,já se to chystám udělat taky můžeš mi dát radu jak jsi to udělal.

2015-01-15 20:26:18

tomas89:

Čau ještě sem to neproved, protože jsem otrávenej, že odešla spojka a zatím jezdím calibrou, ale je to hotová věc. Jakmile dorazí spojka z anglie Single fly whell bez podělanýho dvouhmotnostního setrváku, kterej když se utrhne, tak v zásadě vždycky doničí i hydraulický ložisko, protože vibruje jak kráva. To pak začne vytékat a zavzdušňovat se. Tak pak se do toho hnedle pustím.

Pokud máš EGR bez elektro sensoru tj. nevedou k němu žádný dráty, jen podtlaková trubička, tak to jde snadno a neměly by hrozit žádný chybový hlášky. Podle mých informací od členů tady stačí jen zaslepit. To znamená odšoubovat a mezi nádech spalin a EGR jednoduše vystříhnout podle příruby nůžkami na plech přesnou krytku a vyvrtat dvě díry po stranách na šroubky. Tu vložit mezi nádech a EGR a přišroubovat. Prostě se to ucpe. Hadička podtlaku se má také zaslepit například vhodnou ložiskovou kuličkou.

Tuto úpravu na TK ani nepoznají a z toho co sem četl na nesčetných diskuzích se to na měření emisí nijak neprojeví. Snad jsou ještě lepší. Taky se do toho pustím. Nenechám motor dusit. Slibuji si od toho snížení spotřeby přibližně o půl až jeden litr . Ze současných 7 na nějakých 6,5 až 6. Dál spoléhám na EKO chiptunning který by měl spotřebu snížit o další litr na nějakých 5. Čímž se dostáváme na úroveň oktávky, přičemž Mondeo je mnohem zajímavější auto. A v neposlední řadě mám v plánu vodíkový generátor s produkcí alespoň pět litrů za vteřinu ...čímž se sníží alespoň doufám spotřeba na nějakých 2,5 až 3 litry a to mi stačí

http://www.ebay.com/itm/H...26sd%3D261518180571&rt=nc

možná ještě lepší revoluční generátor H2O Stenleyho Meyera..z trubek z legované oceli za bezkonkurenční cenu..

http://www.ebay.com/itm/T...ain_0&hash=item19d7d68b3e

2015-01-15 21:52:35

prekerka: Já dělám zasepovací těsnění z al plechu, co používaj na parapety.Stříhám to klasickejma nůžkama a otvory pro šrouby vyseknu.Podtlak se pak zslepovat nemusí.Klidně, ať se egr otvírá, přes těsnění stejně nic neprojde.K tomu doporučuju vymontovat sací potrubí a vyčistit ho.Jsou tam neuvěřitelný nánosy sazí.Teď jsem to dělal na focusu dvojce s motorem 1,6 tdci a průřez sacího potrubí byl poloviční, díky sazím.A to má najeto 150 tis.Ekologie nade vše.Byly tam fouklý dvě těsnění pod vstřikama, tak jsem to udělal najednou.Zákazník si teď velmi pochvaluje pružnost motoru.Ještě by to chtělo vyšachovat ze hry filtr pevnejch částic a bylo by to dokonalý.Kvůli těmhle srandám se do motoru musej lejt drahý oleje.Jak tam někdo dá něco malinko obyčejnějšího, pozná to na furt zasr*nym filtru pevnejch částic.Samá past na těch novějších motorech..

2015-01-15 23:03:08

prekerka: já na to du zejtra na ten egr,ještě objednam k&n filtr a myslím že si bude jen chrochtat,pro čip jsem taky rozhodlej dám mu nakych 107kw 340nm,spojku uz mam za sebou dal jsem komplet sadu i z dvouhmotou bohužel mě to vislo na 18 a to jsem si to dělal sám.

2015-01-15 23:05:37

tomas89: S tím chipem pozor komu to budeš dávat. Několikrát jsem tu už řešil poté padání do nouzáku vlivem problému s chipem, či jeho ,,kvalitní montáží''

2015-01-17 13:10:18

povadi: potřeboval bych ještě se zeptat kde v jakým místě mám ten egr zaslepit ten egr je prisroubovanej k takovymu válci jde do něj i voda tak jestli to mám zaslepit přímo u svodu aby nešli spaliny i do toho válce nebo stačí jen přímo pred egrem

2015-01-18 12:35:32

tomas89: To máš dobrou vejplatu. Já makám za 48 +/- 2 litry a tolik bych za spojku nedal. Na Ebay v Anglii mě vyšla na 4750Kč jednohmotová a za práci chce kámoš 5 až 7 táců. Podle hodin. Co se týče tý vody. To bude předehřev sání. Utěsnit je třeba jen vstup do EGR. Ale asi by bylo lepší prohlídnout si fotky na google o " zaslepení egr ford mondeo ". Tam to je krásně vidět. K tomu chiptunningu. Záleží hodně na tom na jak dlouho člověk to auto plánuje. Obecně platí že čím větší výkon se snažíš dostat z motoru a zároveň snížit spotřebu, tím dřív jde motor hulit. Osobně znám případ rozlomení klikový hřídele na octávii. Kdyby mi šlo o výkon pak budu chtít naprogramovat taky větší spotřebu. Když mi jde o spotřebu, tak by to mělo být na úkor výkonu. Nanejvýš s ponecháním současného. Nebo jen s malým navýšením. Ekonomický chiptunning je jediný který bych si nechal na autě udělat. Protlačit obojí je vždycky na úkor motoru. Proto při špičkovým chiptunningu varujou, že motor bude mít podstatně nižší životnost.

2015-01-24 12:22:45

Dobrý den chtěl bych se zeptat co by se stalo kd ybych vyřadil EGR snímače MAP Ford F48E9J460BB 7092003 jelikož v poslední době mi s toho snímače začali vystřelovat hadičky tak že se to jeví jako nefunkční mělo by to nějaké fatalni následky nebo by se nestalo nic? předem děkuji za názory popřípadě rady

Mondeo II

2015-01-24 13:00:32

hadjan:

Nic nevyřazuj, kup EGR ventil pokud je opravdu vadný, a máš klid.

2015-01-24 13:21:26

hadjan: nic by se nestalo....nevim jakej máš přesně motor...já měl 2.5v6 a taky jsem ho vyřadil,ale ne z důvodu že byl špatný ale zbytečně zanášel sání i motor,ty i auto se bez egr obejde

2015-01-25 09:56:40

Děkuji všem za názor mám ford mondeo combi 2,0l 16v r.v.97 EGR ventil jsem měnil asi před 4 roky jelikož když byl špatný tak se mi drželi otáčky volnoběhu okolo cca 1300 po výměně se mi ustálily na nějakých 800 až 900 otáček ale teď se mi hlavně jedná o ten zasmolený EGR snímače MAP Ford F48E9J460BB tam nejdou podtlaky ale tlaky z výfukového potrubý a nevím jestli ten snímač má v sobě nějaký elekto ventyl nebo něco takového rozebrat nejde profouknout nejde a vyčistit také ne po rozpojeni byl jen málo očouzený hlavně mi to vystřeluje hadičky které následkem malého odporu propouštějí výfukové plyny a propáli se............ už jsem je spravoval 3x už mne to přestáva bavit jinak všem dík za názory

2015-04-19 14:09:47

Zdravice.Jde zaslepit EGR ventil u Ford Mondeo 2001.1,8 benzín 92 kw?Koupil jsem na vrakáči nový pořádně vyčistil a po cca 100 km opět svítí kontrolka,že je v poruše,asi znovu ucpaný. Při rozjezdu a jízdě,když je zahřátý motor to škube a cuká jako hrom .Jo a průměrná spotřeba skočila na 11L Předem díky za radu.

2015-04-19 21:58:01

stepek13:

U benzínového motoru se EGR ventil vůbec neza..rå. A jak jsi přišel na to, že je EGR?

Máš tam váhu vzduchu a další věci na škubánī motoru. Hádání nemá cenu.

2015-04-20 09:55:45

Zdravím.Tak dneska ráno jsem byl na diagnostice a on ten ventil se ucpává, ale jenom proto,že mi jde olej do motoru.On ten chlápek co mi to napíchl dělá i emise,dal sondu do výfuku a věděl,že je zle :@.Tak teď nevím.Proto možná to škubání, větší spotřeba atd, když tam někde uniká olej. Odpoledne jdu změřit tlaky ve válcích a pak už asi jedině servis. .Jinak děkuji.

2015-04-21 09:12:51

tomenzino: Další tvoje superperla.Tak u benzíňáku jde do výfuku asi vůně květin, viď.Při spalování nafty vzniká o mnoho víc sazí, ale říct, že u benzínu vůbec ... tak to soráč, to je další tvoje mega kravina.Chytračíš tady, radíš všem, ... Neuvěřitelný, co za lidi se vyskytuje na kdejakejch fórech..

Zas mě můžeš blokovat v diskusi, abych nemohl všem vyvrátit tvoje bludy a moudrý teorie..

2015-04-21 09:16:55

stepek13: U benzinu se dá egr samozřejmě také vyřadit.Je jedno, na jakém motoru je namontován.Vyřazením tohoto zařízení jen získáš.A to stop zasírání sání a zlepšení pružnosti motoru..

2015-04-21 10:37:11

slut: Tom jiste myslel, ze u benzinu se EGR tak nezadelava jako u nafty Jinak mel bys dodrzovat pravidla fora jako je slusnost a taky nepsat x prispevku pod sebe, ale sloucit to do jednoho kdy jeste nikdo nereagoval


Odpovědět

1 ......... 3  4  5  6  7 ......... 8