Fórum - Téma


Mondeo * cukání motoru při prudkém sešlápnutí plyn


Fórum Technický koutek Mondeo * cukání motoru při prudkém sešlápnutí plyn



1  2  3  4  5

2013-11-17 15:32:24

Vzduchový filtr mám nový, palivový taky. Svíčky a cívka taky OK i volnoběžák je nový origo. Když jsem si s tím hrál, pootevřel jsem trošku klapku, jelikož podle jiných nemá být úplně zavřená. VyresePak z ničeho nic se to vrátilo do původního stavu. Za jízdy otáčky někdy drží 1000, a někdy kolísají a padají až někde k 500. Takže se asi jednotka zase přízpůsobila nějakým nesmyslným způsobem. Přitom když se dívám na hodnoty z čidel, tak se zdají být věrohodné.

2013-11-17 16:43:30

pavel85: Když píšeš o přizpůsobení řídicí jednotky, tak ji můžeš nechat, aby si vytvořila novou charakteristiku sama. Stačí odpojit a znovu připojit baterii. Charakteristika bude jako po vyjetí z fabriky. Během cca 50 km si vytvoří novou přizpůsobenou charakteristiku. Jenom nesmíš zapomenout, že budeš muset znovu vložit kód do rádia.

2013-11-17 16:49:15

petrdepo: Jednotku resetuju pomocí Fordiag. Prostě vymažu adaptace, aleto přece nemůžu dělat každých 300km? Jinak adaptační mapa vypadá vždy skoro ukázkově. Nikde mi nereguluje o víc jak cca 6%. A ani motor se po resetu nechová nijak divně, že by byloněco špatně. Právě proto mi to nejde do hlavy.

2013-11-17 16:57:07

pavel85: Jedině zkusit porovnat naježděnou křivku s křivkou po resetu (nebo-li základní). Ideální by bylo, kdybys obě vytiskl. Pak se to lépe porovnává i v detailech.

2013-11-17 17:32:39

petrdepo: Kterou křivku myslíš?

2013-11-18 10:30:43

pavel85: Myslím tím graf průběhu krouticího momentu a výkonu motoru v závislosti na otáčkách při testu na válcové zkušebně. Na ukázku přikládám obrázek (z jiného typu auta, než máš ty - tohle je benzínový motor 1,8i).

2013-11-18 10:36:32

na volnobezny ventil tam zadny krivky nebudou.... typicky se volnobezny ventil ridi tak, ze jednotka zna jeho charakteristiku a bokem ma odpovidajici otacky motoru. Kdyz je vsechno OK, jednotka nemusi delat zadne zasahy, kdyz jsi ale tuner a vrtal jsi se do vonobezneho ventilu, jednotce pak neodpovidaji ty otacky a zacne je regulovat. Pokud je ta odchylka moc velka, soustava se muze rozkmitat a mas tu tvuj problem. Dalsi vec co to muze delat je falesny vzduch za klapkou, pokud mas na vazeni vzduchu MAP, adaptacni mapy budou ok, ale jednotka bude delat zasany do volnobezneho ventilu, protoze ji zase nebudou sedet otacky k pozadovane pozici ventilu.

2013-11-18 10:48:57

little_boy: Máš pravdu. Na volnoběžný ventil změny křivky nebudou, ale nejspíš budou při odlišných parametrech v množství nasávaného vzduchu nebo i z údajů lambda sondy, kdy se křivka regulace motoru upravuje tak, aby byly dodrženy limity emisí a možná ještě další údaje, které se přizpůsobují kondici motoru. A na té válcové zkušebně se právě dá současná křivka porovnat s křivkou po resetu řídicí jednotky. Například se dá poznat, v jakých otáčkách jsou odlišnosti od originálního původního "čistého" průběhu. Bohužel jenom velmi malé množství řidičů má tu možnost využít tu válcovou zkušebnu. Tyhle zkušebny mají většinou firmy, které se zabývají čipováním motoru a ojediněle velké servisy (třeba i jiných značek - u nás v Plzni ji má třeba servis Citroen)

2013-11-18 11:25:44

on ma ale problem hlavne na volnobeh a to je specificky stav motoru ktery souvisi s bohatosti (lambdy...) minimalne a s valcovou zkusebnou vubec, protoze jakmile se auto hybe / seslapnes plyn dojde k opusteni rezimu volnobehu. Na motoru se nic krome bohatosti nereguluje a tu ma zjevne v poradku. Maximalne se podivat, zda diagnostika umi vycist regulacni zasah do volnobezneho ventilu a to by mohlo poslouzit jako voditko. Moje doporuceni je vratit skrtici klapku do stavu po zakoupeni a zkontrolovat zda neni dira do sani.

2013-11-18 11:49:30

little_boy: No vrátit klapku jak byla bude asi problém. Těžko ji vrátím přesně. Díra do sání by snad neměla být, to jsem kontroloval když jsem němil klapky a volnob.ventil. Ještě mám doma nový origo TMap, tak ještě zkusit to. Jsemdomluvený s jedním členem na tel. konzultaci, tak třeba něco vymyslíme. A zásahy do ventilu by měla ta diagnostika umět, jen zjistit jak.

2015-09-02 14:56:28

ahojka, měla jsem podobný problém, dlouho na to nikdo nepřišel, až pak hoši zjistili, že po výměně urvané lambda sondy nikdo neresetnul řídicí jednotku a ta stále vykazovala chybu, po resetu byl problém pryč...

2015-12-15 19:41:37

Ahoj mám Mondeo 1.8 Duratec HE r.v. 2001. Před třemi dny mi auto začalo při zátahu cukat (jako by byl špatný benzín), vyjezdil jsem většinu paliva,nalil aditivum na zachycení vody (STP) a natankoval nový benzin ale cukání trvá dále. Při jemnejším sešlápnutí plynu to cukání není tak moc citelné. Při prudkém sešlápnutí plynu začne motor cukat a někdy ztratí výkon jako by jel jen na tři válce. Při konstantní poloze plynu a konstantní rychlosti auto necuká,nebo jen minimálně.A dnes jsem to jel projet jestli se to nezlepšilo a rozsvítila se mi kontrolka poruchy motoru. Svíčky a a kabely vypadají že jsou OK. Máte nějakou radu co by to mohlo být? Jakou diagnostikou by se to dalo zjistit?


Odpovědět

1  2  3  4  5