Fórum - Téma


Mondeo * cukání motoru při prudkém sešlápnutí plyn


Fórum Technický koutek Mondeo * cukání motoru při prudkém sešlápnutí plyn



1  2  3  4  5

2012-09-12 16:42:15

little_boy

pocitově je to řekl bych OK.Motor pěkně táhne od 2tis.Akorát pod touto hranicí si to zakucká a pak vystřelí.Viz první příspěvěk.Diagnostiku jsem našel tady v okolí.Jeden pán jí má,ale sejdem se asi až později,protože nám to nevychází časově.

Očividně ventil funguje,protože jakmile hoodpojím,jdou otáčky dolů,ale nechcípne ani při zavřené klapce.Což by asi měl.No čím dál více to fakt vypadá na to přisávání někde.Tím pádem by se asi snižoval tlak v sání a blbnul by tím MAP a jednotka by se snažila to dorovnat tím ventilem?Tak to vidím,že asi půjde sání znova dolů.Čas bude až v pátek.Uvidíme.

2012-09-12 19:05:00

Neee tak rizeni motoru nefunguje. Pokud mas diru v sani, tak to je stejne jako kdybys mel pootevrenou skrtici klapku. Proste te tam jde treba dakrat tolik vzduchu nez by melo, jednotka to pres map zjisti, nadavkuje spravne paliva a vysledek je ten, ze mas pak dvonasobnej pocet otacek.

Taky necekej, ze diagnostikou zjistis, kudy te to prisava ten vzduch...

How To Find A Vacuum Leak - EricTheCarGuy

How To Find A Vacuum Leak - EricTheCarGuy

I get questions about engine performance issues all the time and one of the things I tell people to check for is a vacuum leak. This video is pretty straight forward in it's approach to finding a vacuum leak. On thing I might mention is that not all vacuum leaks are at the engine, some HVAC systems run on vacuum and can cause a leak under the dash in some cases so don't forget to look there. I've even seen vacuum operated door locks, that would be fun to find. Just be sure to be careful spraying flammable stuff on a hot engine, you don't want to take one problem and make it a whole lot worse.

  • --

Click below and Stay Dirty

Visit me at EricTheCarGuy.com

Visit EricTheCarGuy Forum

Visit the Fan Page on Facebook:

  • --

ETCG

Due to factors beyond the control of EricTheCarGuy, it cannot guarantee against unauthorized modifications of this information, or improper use of this information.  EricTheCarGuy assumes no liability for property damage or injury incurred as a result of any of the information contained in this video. EricTheCarGuy recommends safe practices when working with power tools, automotive lifts, lifting tools, jack stands, electrical equipment, blunt instruments, chemicals, lubricants, or any other tools or equipment seen or implied in this video.  Due to factors beyond the control of EricTheCarGuy, no information contained in this video shall create any express or implied warranty or guarantee of any particular result.  Any injury, damage or loss that may result from improper use of these tools, equipment, or the information contained in this video is the sole responsibility of the user and not EricTheCarGuy.

2012-09-12 19:21:55

Samozřejmě že na diagnostice nezjistím,kde to přisává,ale mohlo by mne to návést správným směrem.Momentálně jezdím s odpojeným ventilem volnoběhu ajede to pocitově dobře.Akorát v těch nízkých otáčkách to má tendenci poškubnout při prudké akceleraci,ale možná je to tím,že mi svítí kontrolka motoru.Jinak jde pěkně do otáček a nedusí se.

Možná už se chytám i stébla,ale při pročítání různých problému na fordech obecně,tedy kolem problematiky volnoběhu jsem narazil a ventil odvětrávání klikovky.Několika lidem to dělalo to samé co mně a pomohla výměna toho ventilu.Ale většinou to byly motory ZETEC.Nikde jsem nenašel,jestli se dá popřípadě koupit jen ten ventil,nebo musím koupit komplet celý odlučovač?Zkusím v pátek tu hadičku odpojit a zaslepit.Možná že se tam tudy dostává ten vzduch navíc.Co myslíte,je to možné?Protože jak jsem měl dole sání,tak při nasazování hadičky zpět jsem s tím jemně pootočil.

Tak dnes problém volnoběhu vyřešen.Nakonec to byl opravdu volnoběžný ventil.Udělal jsem si z plastu vložku mezi filtr a sání a tím jsem ucpal kanálky ventilu.Motor bez plynu nešel nakopnout,tak bylo jasno.Zajel jsem do fordu nechal tam dvojku za ventil a bylo vyřešeno.Akorát se mi zdá,že je nějak nízký.Nebo tedy podle otáčkoměru ne,ale jakmile na volnoběh zapnu třeba jen světla,motor jede citelně pod větší zátěží.Když přidámtřeba ještě okno a sedačku,tak je dost cítit,že se roztřese.Sice se otáčky pohnou dolů jen minimálně,ale je to cítit.Dobíjení je na hodnotě 13,7V adrží.Při postupném připínání spotžebičů se zhoupne o dvě desetinky a pak hned dorovná těch 13,7.Myslím,že by ale mohl dobíjet i více,nebo ne?

2012-09-14 20:11:19

mel by si namerit 13,5-14,5

2012-09-14 20:18:29

petr12

přesně jak jsem psal.Už jsem se s tím setkal. Chodil normálně na oko ale vlastně špatně.

To dobíjení je ok hlavně když to drží stabilně .Ventil se ještě trocho ochodí.

2012-09-14 20:47:17

Tomenzino , petr12

To dobíjení bude asi OK.Není to už přece nový stroj.Tohle řešit nebudu,maximálně kouknu na konektor na regulátoru.A snad se trochu upraví i ty vibrace při větším odběru.

Ještě vyřešit klimu a bude to.

Díky všem za rady a třeba se to jednou bude hodit i někomu jinému.

2012-09-15 06:29:10

Pavel85: v ramci pokusu jsi zminoval, ze jsi prestavil doraz skrtici klapky, zkus to vratit odhadem jak to bylo, mozna to bude mit liv na volnobeh. Strategie nabijeni je slozitejsi - bud je to jednoduse natvrdo na ~13,5V nebo se to meni podle okolni teploty (== alternator musi byt rizeny z ECU).

2012-09-15 08:39:43

little_boy

klapku jsem vrátil jak byla.Zkoušel jsem ji i pootevřít,aby ten volnoběh byl lepří,ale to zase motor pomalu padal z otáček při přidání.Příští týden budu mít kabel tak se na to ještě kouknu a uvidím.

Abych ještě uzavřel téma cukání, dělala to nejspíš cívka. Byla prasklá na dvou místech. Měnil jsem to najednou i s kabely a pak už se mi nechtěly dávat spátky původní. Po výměně je motor jako nový.

Nechci zakládat nové téma,tak ykusím pokračovat tady.

Už delší dobu pozoruju problémy s volnoběhěm za jízdy. Když stojím volnoběh drží normálně. Pokud točím volantem, otáčky se podle zatížení serva upravují. Za jízdy když vyřadím, otáčky drží kolem 1000ot. Ale problém nastává občas, když třeba dojíždím domů, odbočuju z hlavní, brzdím, vyřadím, odbočuju , tak otáčky nedrží oněch 1000, ale kolísají z volnoběhu až někde k 500 (odhadem). Jenže to neudělá vždy. Jen někdy když někde odbočuju, nebo dobržďuju v menší rychlosti na volnoběh. Pokud jedu větší rychlostí a vyřadím,otáčky jsou na 1000ot. Volnoběžný ventil je nový origo ford. Tachometr ukazuje normálně,nadiagnostice žádná chyba a i hodnoty se zdají OK. Kde hledat problém? Může s tím mít souvislost třeba spínač spojkového, nebo brzdového pedálu?

2013-03-09 16:21:49

Pavel85:

Ahoj, koukal jsi na podtlakové hadice? Ty tohle můžou dělat.

2013-03-09 16:27:20

povadi:

Koukal a zdají se OK.

2013-11-10 13:02:24

pavel85:

Sice po půl roce, ale přesto zkusím reagovat. Taky mě zlobil volnoběh - při stání motor zřetelně "pumpoval", jako kdybys to zlehka tůroval plynovým pedálem. Po nějaké době otáčky vyskočily někam nad 1000/min a chvíli to drželo (u Focusu je to ale na volnoběhu moc vysoko), pak to zase spadlo a začalo kolísání. Příčinou byla nětěsnost sání, po kompletní výměně všech těch hadic a těsnění (nejsem automekanik, takže servis) problémy okamžitě zmizely.

Jinak rozdílné otáčky volnoběhu při jízdě a při stání jsou (alespoň u fofíka) naprosto normální věc, už to tu bylo zmiňováno a zdůvodněno mnohokrát. Rozdíl odhaduji na 200-300 ot/min.

2013-11-14 19:43:18

vrána: S tím padáním otáček se trápím pořád.Někdy dokonce jak píšeš, motor pumpuje. Dojedu třeba na křižovatku a čekám až projedou auta a cítím a někdy i vidím na otáčkoměru jak lítají otáčky. Je to sice jen mírné, ale dobře cítitelné. A je zvláštní, že se to stává na stejných křižovatkách.

2013-11-14 21:38:54

pavel85: Mrkni se na vzduchový filtr, v jakém je stavu. A zkontroluj těsnost sání. Mně to dokonce dělalo i to, že po rozjezdu zůstávaly otáčky při přeřazování klidně nad 2000 a nechtěly na neutrál dolů. Taky tam ale ty hadice a těsnění byly 12 let, tak už měly nárok .

2013-11-14 22:08:16

vrána: Mi nezústávají viset, právě naopak.

2013-11-15 05:08:16

pavel85: To se mi zase stávalo u Omegy, když jsem já debil nevyměnil vzduchovej filtr několik let a motor se mi dusil a díky tomu pak ještě praskla asi 5 cm dlouhá vzduchová hadice (taková propojka), protože tam vznikal podtlak, který ji deformoval. Když to chcíplo uprostřed křižovatky při rozjezdu, tak to nebylo nic moc. Pod plynem to různě škubalo a dělalo binec, čistil jsem volnoběžnej ventil (u Omegy to šlo krásně), váhu vzduchu, kabely a čidla zkoumal a tohle mě, pitomce, nenapadlo. Až jsem pak objevil tu prasklou hadici (a to měla snad 2mm silnou stěnu) a po výměně mi to za pár dnů zničilo i tu "novou" (z vrakáče, hehe), tak jsem teprve zjisitl, jak se doslova vcucává sama do sebe při přidání plynu a pak už bylo jasno, že není vzduch tam, kde by měl bejt... a důvod se pak už našel snadno

2013-11-15 07:18:25

U me to delala spatna civka

2013-11-15 10:23:37

pipjak: Na tu se chystam ted, obcas mi to v tahu zaskube v nizkych otackach, diagnostika ukazuje pouze vypadek zapalovani (to bych asi fakt nepoznal). Kabely uz jsem vymenil a svicky vypadaji OK.

2013-11-15 10:29:06

pavel85: Při výměně cívky je třeba vybrat správného výrobce. Ve "Fórum-Technický koutek" bylo několik recenzí na výrobce cívek a na jejich spolehlivosti. Mám pocit, že asi nejlepší byla zmiňována cívka Siemens.

2013-11-15 10:33:36

petrdepo: ale já nemám problém s cívkou. Od její výmněny jsem měl klid s cukáním. Sice mi to teď zase cukalo, ale to bylo kabelem. Trápí mně hlavně ten volnoběh.

2013-11-15 10:54:34

pavel85: To o té cívce bylo myšleno také pro ostatní. Jenom jsem napsal tvoje oslovení místo toho, že je to pro všechny.


Odpovědět

1  2  3  4  5