Fórum - Téma


Mondeo * cukání motoru při prudkém sešlápnutí plyn


Fórum Technický koutek Mondeo * cukání motoru při prudkém sešlápnutí plyn



1  2  3  4  5

2012-09-08 14:03:48

fahrer

No ale motor začne citelně vibrovat.Jsou to takové jemné vibrace.

2012-09-08 14:49:45

pavel85

samozrejme kdyz se zapnou svetla tak je vetsi odber proudu ale otacky by semeli vyrovna ktomu slouzi regulator napeti na alternatoru. skus nastartovat a zmerit na baterce proud pri nastartovanym motoru by melo byt napeti 14-14,5 pak skus rozsvitit svetla a skus to zmerit

2012-09-08 15:21:53

petr12

jen pro upřesnění nejedná se o proud ale napětí.To si odměřím jak bude čas,je to můj obor,tak to nebude problém.Jen mne zajímalo,jestli je normální to třesení,nebo spíš vibrování.Ale to už jsme asi hodně odbočili od tématu.I když možná to spolu všechno souvisí.

2012-09-08 19:11:16

Pavel85

Jo, rozumím ti. Je to normální. Prostě se zvýší zátěž motoru.

2012-09-10 21:02:17

Tak jsem před chvíli dorazil z auta.Nebo spíše z jeho motoru.Měnil jsem klapky v sání.A musím říct že za vteřinu 12.Lítaly tam jak ....Sehnal jsem komplet nové sání,ale po vyndání starého jsem zjistil,že je to sání po FL.Tudíž má jiý průměr hadice k odlučovači oleje.Nejprve jsem chtěl udělat redukci z větší hadice na menší,ale nesehnal jsem spojku ani hadici co by pasovala.Nakonec jsem přeházel klapky na staré sání.,vyčistil to a poskládal zpět.Samozřejmě jsem čistilvolnoběžný ventil a klapku.Očistil jsem i docela zasrané čidlo teploty a tlaku.Ale ejhle.Po nastartování vyletí otáčky na 3tis,tam se chvílí drží a pak spadnou tak na 1500.Nejdříve jsem si mysle,že se to srovná,jelikož byla odpojena baterka,ale nesrovnalo.Když jsem to projel,tak za jízdy drží otáčky na 3tis. a jakmile zastavím,spadnou na těch 1500.Skoušel jsem odpojit i volnoběžný ventil,ale nic se nezměnilo.Zapojeno mám vše jak bylo.Těsnění byly všechny OK.Co teď?

2012-09-10 21:18:57

pavel85

po tech vsech udrzbach co si proved nemol si nahodou prehnout nekde lanko plynu?

2012-09-10 21:27:32

petr12

ne,lanko plynu jde volně.Jediné co se mi nelíbí na lanku je to,že je samo o sobě volné a plyn má ze začátku volý chod,než zabere.Ale klapka se zavírá a lanko se nepřidírá.Spíš to vidím někde na netěsnost.Nebo vadné čidlo.Buď jsem oddělal čidlo teploty a tlaku a nebo senzor klapky.Do toho senzoru mohlo teoreticky natéct při čištění klapky.Ale jak ty čidla odzkoušet?

2012-09-10 21:52:36

pavel85 jak odskouset cidla to fakt nevim jedine nastartovat a skouset jedno podruhym odpojit ale tuto metodu vyskousenou nemam tak nemuzu zarucit jestli na neco prijdes

2012-09-11 12:17:02

pro všechny

ráno jsem skoušel odpojovat postupně volnoběžák,čidlo polohy klapky a nakonec MAP.Jedině při odpojení MAPu motoru začaly lítat otáčky nahoru dolu a chtěl chcípnout.Že by opravdu někde přisával falešný vzduch?Měl jsem znova dole sání,očistil jsem všechny těsnění jemně máznul vazelínkou a nahodil zpět.Zatím nemám připojené čidla takže jsem neskoušel.Ještě nějaký nápad?

Tak je to pěkně v pytli.

Popíšu co jsemvše skoušel a jak to dopadlo.Po nastartování okamžitě 3tis ot a po cca 2-3vteřinách spadne tak na 1500.Jakmile se začne motor ohřívat,otáčky spadnou někam kolem 1300.Jakmile šlápnu na plyn,otáčky pár vteřin drží vysokou hodnotu (podle toho kam ho vytočím a pak pomalu padají.Za jízdy drří 3tis.Po zastavení spadnou na těch 1300.

Po odpojení MAPu a nastartování lítá volnoběh mezi 1000 až 500ot a chcípá to.Při startování mu to dlouho trvá než chytne a nebo musím přidat plyn.

Po odpojení volnoběžného ventilu se nic nedějě.

Při odpojení čidla polohy klapky motor vyletí na 3tis a nepadá.

Samozřejmě jsem všechny čidla odpojoval samostatně.Vždy bylo odpojeno jen jedno.

Zkusil jsem ucpat sání na vstupu do klapky a motor zdechnul.Tím jsem doufám vyloučil přisávání vzduchu.

Myslím si,že bude problém v tom MAPu,ale nejsem si jistý.Já vůl jsem ho vystříkal čističem,když jsem to celé čistil.Už jsem tak čistil pár těchto potvůrek ,sice na koncernu,ale vždy to přežily a jezdí dodnes.

Co si o tom myslíte?Udělal jsem nějakou fatální chybu v postupu?

2012-09-11 21:51:01

Porid si diagnostiku. Map senzor musi pri chcipnutym motoru ukazovat kolem 100kpa, pri volnobehu kolem 25-30kpa. Nechapu co cekas za vysledek pokud odpojujes cidla ktere primo ovlivuji vypocet davkovani paliva :/

Pokud mas na volnobeh 3000 otacek, tak te do motoru leti moc vzduchu, zamer se na klapku volnobehu/skrtici klapku. Bez vzduchu motor takove otacky neudela i kdyby se rozkrajel a lil tam benzin po litrech.

2012-09-11 21:55:34

Pavel85:

odpojováním čidel ničeho nedocílíš.Pouze si zapisuješ chyby do řídící jednotky.

To co se ti děje je při nejmenším volnoběžný ventil.Možná pak i více.Ale tímhle bych začal.

2012-09-11 22:19:26

Little_boy

Ano,máš pravdu.S tou diagnostikou to byla největší moje chyba.CHtěl jsem ji pořídit hned po tomhle.Nenapadlo mne,že po sundání sání a výměně klapek bude takovýto problém a zůstanu prakticky nepojízdný.

Co se týče toho tlaku,měla by se nějaká hodnota zobrazit i při diagnostice palubovky.Při vypnutém motoru by tam mělo být číslo 033.Ale takovouhodnotu jsem tam nenašel.Byla tam hodnota 024.I z toho usuzuji,že by mohl být problém na MAP senzoru.

Tomenzino

Volnoběžný ventil jsem čistil.Zdá se že chodí pěkně,ale uvnitř to samozřejmě není vidět.Je jen slyšet,že cvaká jakmile auto samo chcípne.Nevím jak jinak zjistit,jestli je dobrý.Zaslepit na skoušku?Co se stane,když jej skusím napojit na zdroj a vyskouším jej?Je to normální elektromagnetický ventil ne?Jinak jsem ještě měřil poťák na klapce a řekl bych že je OK.Kecal bych přesné hodnoty,ale hodnota byla kolem 4k a na jezdci se odpor měnil pěkně plynule .Diagnostiku chci objednat na 100%,ale než příjde bude to asi doba,tak se snažím najít řešení.

2012-09-12 06:27:21

MAP/MAF a senzor klikovky jsou dva zivotne dulezite senzory bez kterych motor nenastartujes. Pokud te motor bezi, drzi otacky a dobre reaguje na plyn, je davkovani paliva v poradku a na 90% problem v senzorech neni.

Ventil volnobehu nema dve polohy, ale zavira se postupne (takove mala klapka ovladana ecu), pres nej se steluje volnobeh. Pokud ho ucpes, tak motor musi jit s otackama hodne dolu, pod normalni volnobeh nebo rovnou chcipnout.

Ty 3000 je strasne moc, nejsem si jisty jestli se je mozny aby se vubec do takovych otacek dostal pri plne otevrenem ventilu volnobehu, takze zkontroluj skrtici klapku jestli je fakt zavrena pri pustenem plynu (dorazy..). Staci otevreni jednotek stupnu a pusti to tam o dost vzduchu vic.

2012-09-12 10:26:42

little_boy

klapka je čistá a dovírá až na doraz.

Tak mi to nedalo a znova jsem vytáhl volnoběžák a klapku.Ventil jsem pořádně prostříkal WD a vyskoušel na zdroji.Chodí dobře a i celkem těsní.Když tam byl olej atk jen jemně prosakoval do spodní komory.Ale našel jsem zajímavost na klapce.Opravdu nedovírala úplně.Byla tam jemná škvírka.Upraviil jsem to tedy tím červíkem až tak,kdy klapka opravdu dovře.I když ani tak nemůže být klapka úplně těsná.Je to dáno její konstrukcí.Totiž vzduch může pronikat kolem krajů osičky,v niž je usazeno tělěso klapky.Je tam prostě škvírka a určitě to není opotřebením.

Všechno jsem to poskládal a natočil.Volnoběh skoro 3tis.jakmile jsem odpojil volnoběžák,volnoběh spadl na 1100ot a pěkně drží.Po přidání plynu otáčky na chvíli zůstanou viset a pak pěkně spadnou.Toto je myslím ale správně.Pokud připojím ventil za chodu motoru,nic se nedějě,ale jakmile přidám otáčky,opět zůstanou viset vysoko a nepadají.

Když poozorně poslouchám,tak v místech kde je čerpadlo serva je slyšet jemné syčení.Je možné že to čerpadlo tak syčí samo?nebo to tam někde přisává vzduch?Už jsem v koncích.psal jsem prodejci fordiagu kvůli kabelu,ale počítám,že to bude trvat.

Není tady někdo z okolí Nového Jičína,kdo má diagnostiku a byl by ochoten se domluvit?

Díky všem za ochtu poradit.

2012-09-12 14:12:40

Nemam s tim zkusenosti, ale prisavani do sani by melo jit poznat pokud to podezrele misto postrikas cisticem brzd (bez acetonu, pozor na choulostive casti) a pokud to tam prisava, zmeni se bohatost smesi a ovlivni to otacky.

2012-09-12 14:38:29

Pavel85

jezdilo to auto vůbec před tím normálně?

2012-09-12 14:48:56

Tomenzino

jediné co to před tím dělalo bylo to cukání při prudkém sešlápnutí plynu v nízkých otáčkách (pod 2000ot.)

2012-09-12 15:07:48

Pavel85 :

jak píšu,já bych to tipoval na volnoběžný ventil. I když se zdá v pořádku nemusí.Nedosedne a nechodí jak má.

Jak jsem psal.Začal bych tímto.

2012-09-12 15:23:53

Tomenzino

já spíš tipuju na netěsnost sání.u toho ventilu váhám z toho důvodu,že po jeho dopojení otáčky spadnou,takže zavře.jkmile ho znova připojím,zůstane zavřený,Ale jakmile přidám plyn,začne otevírat.Proč?Musí mu to nařídit jednotka,ale jaký k tomu má důvod?Jedině že by by opravdu vadný MAP a dával špatné údaje.A nebo je tam opravdu netěsnost a zblbne to čidlo.Musím sehnat někde ten sprej na netěsnosti.Mám jen čistič brzd s obsahem acetonu.

2012-09-12 16:24:01

Ten volnobezny ventil je normalni strategie rizeni, jmenuje se to sledovani plynu. Zlepsuji se prechody kdyz prudce pustis plyn aby motor nechcip. MAP senzor slouzi k pocitani mnozstvi paliva, pokud to nemas ani bohaty ani chudy (viz lambdy nebo pocitove), tak ho muzes vyloucit..


Odpovědět

1  2  3  4  5