Fórum - Téma


Mondeo - CNG


Fórum LPG / CNG / E85 Mondeo - CNG




2012-07-08 23:26:54

Zdravím,máte někdo zkušenosti s CNG??Koupil jsem Mondeo 2.5.6v r.v.99. s namontovaným CNG.Při jízdě na plyn to do 2000ot škube.Pak škubání přestane ale motor nemá výkon.Může někdo poradit od čeho začít?Ještě jsem nic nezkoušel ani neměnil.Za každou radu předem díky.

2012-07-09 13:07:28

Zdar, tak přímo s CNG zkušenost nemám, ale mám LPG a asi to je dost podobný, jestli to na benzín jede tak bude problém zřejmě jen v CNG systému a v tom bych se osobně nevrtal, radši si zajeď někam kde to montujou.

2012-07-09 15:09:14

Určitě zajedu ať na to mrknou v servisu.Jinak taky myslíim,že to bude skoro stejné.Možná že to bude chtít jen seřídit,nebo vyměnit svíčky nebo kabely..Jinak díky.....

2012-07-09 15:58:21

jo jo ty svíčky by to mohly dělat, jsou už třeba starší a citlivější na ten plyn

2013-08-04 20:35:52

Dost málo firem, které se instalací " živí" má zkušenosti s CNG. CNG má oktanové číslo okolo 130, LPG okolo 110, benzín 95-98, z čehož vyplývá, že je nutné "pracovat s dobou zážehu" . CNG je potřeba zapálit podstatně dříve , než benzín. To může zajistit zařízení, které sa volá " variátor předstihu". Tak si to dej do Google a budeš mít po problému. Přestavoval jsem si Trasita Euroline s 2 l motorem r.v. 98. Tak vím o čem mluvím. Ladil jsem to půl roku.

2013-08-05 17:05:01

rendys: Je taky otázka, jestli při té instalaci udělali kompletně všechny části vestavby. Například jiné svíčky (mají jinou tepelnou hodnotu a jiný odtrh elektrod), úprava softwaru řídicí jednotky motoru, aby zvládala obě paliva. Jinak se nedosáhne optimálního provozu.

2013-08-06 08:13:55

Ano výměna svíček ale i kabelů by měla proběhnout automaticky. Při jízdě na CNG jsou vstřikovače plynu ovládány "plynovou řídící jednotkou", tedy jinou, než když je provozováno na benzín.

Existuje také možnost, že když "auto nejede", tak to firmy řeší tzv. přívstřikem benzínu / na to již ale musíte mít vhodnou plynovou řídící jednotku). Má tu tu výhodu, že ztráta výkonu při určitých otáčkách motoru je menší, zároveň dochází k ochlazování a přimazávání ventilových sedel,

ale odvrácenou stranou těchto výhod je navýšení spotřeby benzínu klidně o 2,5 l na 100 km, čímž se vám znatelně prodlužuje návratnost investice do CNG pohonu.


Odpovědět