Fórum - Téma


Mondeo* Auto se neohřeje na provozní teplotu


Fórum Technický koutek Mondeo* Auto se neohřeje na provozní teplotu




2012-12-14 17:20:13

Ahoj... Prosím o radu mám Ford Mondeo r.v.2006 2.0.TDCi 85kW. Mám problém, že se auto neohřeje a cca na 70 stupních se sepne druhý ventylátor a auto jede na oba ventylátory...a to muze byt venku -15 i plus 30... Auto má odstraněný filtr pevných částic a nepadá do nouzového režimu. Jede jak má akorát se neohřeje na provozní teplotu a spotřeba je malinko větší... Prosím o radu co by to mohlo být... Diagnostika nic nepíše.... Díky moc

2012-12-14 21:58:52

to matesmk3 - ahoj, myslím že jde v těchto zimách o normální jev. I když se ti motor zahřeje na provozní teplotu a pojedeš z kopce na malý, nebo žádný plyn teplota klesne. Na tohle jsou ta naše autíčka prevít.

2012-12-14 22:25:55

To jo to znam to dělaj i ostatní značky...ale proč mě auto jezdí na oba dva ventylátory... Příklad... -15 stupnu deset min jen na volnobeh pekne aby se trosku ohral a po 10 km sepne druhej venylator a jede si na dva ventylátory furt... at je venku jaky chce počasí... jak když jedes furt s klimatizaci jak auto huci... to clovek slysi i na krizovatce jak mu auto huci... :/ :(

2012-12-14 22:26:44

Ahoj,

to nebude jen tak. Taková zimaještě není aby se to tolik chladilo a větrák by takhle brzo rozhodně neměl spínat. Proměřil bych to bejt Tebou.

matesmk3, 2012-12-14 22:25:55 napsal:

To jo to znam to dělaj i ostatní značky...ale proč mě auto jezdí na oba dva ventylátory... Příklad... -15 stupnu deset min jen na volnobeh pekne aby se trosku ohral a po 10 km sepne druhej venylator a jede si na dva ventylátory furt... at je venku jaky chce počasí... jak když jedes furt s klimatizaci jak auto huci... to clovek slysi i na krizovatce jak mu auto huci... :/ :(

2012-12-14 23:27:03

Tak si myslím jestli to nemá spojitost s DPF. Psal jsi, že ho máš demontovany, ale zkusil bych se zastavit ve Fordu jen pro radu, jestli třeba řídící jednotka nemá dojem, že DPF je stále funkční a nechce ho regenerovat. To se potom zvyšují otáčky a spouští se ventilátor.

2012-12-15 10:05:26

v zimě by se vůbec sahary neměli zapnout tyhle motory mají tak málo přebytečného tepla že když jedete klidnou jízdou tak se vám ani za 30 km neohřeje ručička je tak pořád na 70 při razatnější jízdě ano ale jak se třeba ubere před křižovatkou tak zase 70, mě se sahary zapínají až v podstatě v + ale v - sem jí ani jednou nezažil možný je že je vadný snímač teploty který dává špatný pokyn ke sepnutí sahar. s dpf by to souviset nemělo. píchni to na diagnostiku třeba to taky něco písne,ale asi bych šel po teplotních čidle bude nejspíš tam bude nejspíš nějaká chyba.

2013-02-07 16:49:41

Právě že s filtrem to spojitost zřejmě nemá... nic to na diagnostice nepíše... vyzkoušim ty teplotní čidla... Díky

2013-02-12 20:31:34

kubix31:

Presne tak. S teplotou je to presne tak jak rikas, kdyz ho beres, tak vyleze na 90, jakmile uberes, tak okamzite teplota pada. A ventilator se mi v zime taky nespina (proc, kdyz je teplota 70). Ty sepnuty ventilatory bych proveril.


Odpovědět