Fórum - Téma


Mondeo 2l tdci - Oprava servo pumpy


Fórum Návody Mondeo 2l tdci - Oprava servo pumpy


Diskuze o vozidlu

2003 Mondeo MK III

11 diskuzí

Palivo diesel. 6-rychlostní Manuální převodovka.



2016-08-01 11:54:29

Zdravím všechny příznivce Fordíka.

Chtěl bych se s Vámi podělit o mojí zkušenost s vadným posilovačem řízení a jeho opravou, která vás nebude stát více jak 500kč.

První co nastalo byly nezvyklé zvuky při rozjíždění takové jako když by ste měli místo nafty elektrickej motor. Postupem času se zvuky zesilovaly a nejvíce to bylo znát při otáčení volantem v nízkých otáčkách. S tímhle jsem jezdil +- týden a jednohe dne mi volal kamarád že přijel do práce a na našem parkovácím místě je mastnej flek. Druhý den jsem to šel omrknout před barák jestli mi opravdu něco teče nebo ne a nic tak jsem to neřešil a jezdil vesele dál ovšem když jsem byl o5 v garážích tak přijdu večer k autu a tentokrát už dost velká mastná skvrna. Otevřel jsem kapotu vše zkontroloval nikde nic neteklo tak jsem nastartoval nehcal motor běžet a nic. Jakmile jsem motor zhasnul okamžitě se zpustily kapičky hydrauliky okolo čerpadla ale když motor běžel tak nic neteklo.

Auto jsem dovezl dom a odstavil a začal jsem problém řešit. Všude na internetu všichni vždy vyměnili celé čerpadlo kvůli stejnému problému ale to jsem já nechtěl jelikož za 4000 z vrakáče sem nechtěl a nové za 8000 už vůbec ne (ještě musíte vrátit vaše původní za to nové..... Autokelly). Nezbylo mi nic jiného než to celé sundat a zjistit kde je problém a vyřešit ho.

Samotná oprava : Co budeme potřebovat : Pevné nervy, 10 klíč, 22 klíč, imbus číslo nevím, golu s 10 a 8 voříškem, kleště, Nové gufero, Silikon na motory a těsnící papír (já použil staré desky na výkresy něco jako piják), Hadička +- 50cm dlouhá. Redukci na malé oříšky k gola sadě a trochu té zručnosti.

Postup je naprosto jednoduchý a pokud všechno půjde tak jak má do hodinky to máte venku a za další hodinku zase z5. První se musí vysát kapalina jednoduše otevřete výčko hadičku na dno a odsajete do nádoby.Potom sundat baterka a celé to pouzdro na ní. Pak sundáte hadici, která vede do čerpaddla tady to chce trochu pevné nervy protože roztáhnout tu sponu kleštěma a posunout jí v tom úzkém protoru nic moc... Doporučují si dát pod auto karton nebo něco do čeho vyteče zbytek té kapaliny. Dále se povolí úchyt na tlakovou hadici, která vede z čerpadla a následně se povolí 22jkou dole na čerpadle ta matka doporučuju sundat tu spodní s tou vrchní asi nehnete. Hadice se povytáhne nahoru aby nepřekážela. Dejte si pozor pod tou matkou je ventilek tak at ho neztratíte a pak to vrátit tak jak tam byl! Potom nasadíte nástavec z goly do napínáku na řemen a odkloníte ho směrem od sebe a sundá se řemen. Pak už nezbývá nic jiného než povolit 3 šrouby na čerpadle a 2 na držáku. Celé se to vyškubne ven a očistí se obě půlky jak servo tak vodní pumpa já to myl benzínem a štětcem pak jsem si dal trochu benzínu do nádoby na postřik na plevel a cele to oplách a pak vyfoukal kompresorem zbytky benzínu a mastnoty. Teď už to jen rozpůlíte pomocí imbusu očistíte,odmastíte se hranu kde má být těsnění (odmastit fakt pořádně). Podle strého si vystříhnete přesnou kopii těsnění nanese se tenká vrstva silikonu dáte těsnění na druhou půlky znova slabá vrstva silikonu a slícuje se to (musí to být úplně přesně jinak tu bude pořád téct). Teď už jen vyndáme gufero (nejlíp to jde od hřídele) očistíte to a vložíte nové gufero ( Gufero koupíte někde v obchodě nejlépe vzít staré ukázat podle čísla vám dají přesný typ a hlavně koupit tlakové!! Pražákům doporučuji Symůnek ložiska kousek od Smícháče stojí asi +- 60kč). Nejlépe ho tam dostanete tak že si to máznete troškou nové kapaliny aby to bylo kluzké a vložíte ho na kraj a na něj dáte staré, zlehounka poklepávat než tam vleze musí tam jít rovně jinak se zničí. Opačným postupem čerpadlo dáte z5 ( pokud by stě chtěli měnit kapalinu tak jeden za volant (silnější) druhej drží pod tlakovou hadící nádobu a točí se kolama dokud to nevyteče). Jakmile to máte složený nezbývá nic jiného než dolít kapalinu (měla by mít fordí atestaci já tam lil od starline dexron II s atestací) jenom po min a zaposilovat si u volantu aspon 10x plnej levej/pravej s 18kama nic moc postupně dolíváte kapalinu jak bude klesat až do max. Nastartujete a zkusíte otočit volantem jak to jde normálně bez vrzání tak jak má tak máte vyhráno pokud ne zkouknout jestli to teče nebo ne jak ne tak chcípnout a dál odvzdušnovat pokud teče tak je to špatně slícované a musíte si to dát znovu . Tak a to je vše doufám že to někomu pomůže já už jezdím přes 1000km a ani kapka za 300kč i s kapalinou je to fajne . Ať Vám jezdí

2016-08-02 12:17:49

Super popis a doporucuji. Udelal sem si to taky tak jen jsem koupil cerveny tmel a nepouzival jsem ten papir proste plocha na plochu ,ale jinak preste tak. Oprava za drobny jen trochu pracicky. Mam uz 9000 km a ani kapka.

2017-01-18 14:06:30

joker96: Taky mě potkalo prosakující servo (volali mi ze servisu). Tak jsem se chtěl optat, protože z fotek to není patrné.

Samotné servo se skládá ze dvou půlek, které jsou spojené šrouby na imbus? A mezi těmi půkami je těsnění, které je potřeba odstranit?

Silikon, který jsi tam dával je asi potřeba dát v minimální housence, aby se nedostal do posilovacího okruhu a nezanesl nějaké kanálky, že?

Nedalo by se místo toho silikonu nechat vyrobit nějaké těsnění? třeba z tohoto http://www.techseal.cz/so...iment/expandovany-grafit/

2017-01-19 09:06:19

koudak: zrovna mám jedno rozebraný . Je to jak píšeš ze dvou částí a mezi je papírove těsnění, které bylo ještě z obou stran na silikonu. Taky řeším jestli to dám jen na silikon, nebo si vystřihnu nové. To v tom odkazu asi nebude vhodné kvůli tloušťce. Na ty co jsem koukal měli minimum 1 mm a potřeba by bylo tak 0,1 mm. Každopádně se dá takhle řešit jen únik přes spoj těch dvou částí a z gufera, které je na hřídeli u vodní pumpy. Ta pření část, kde je řemenice, nejde sundat. Je to tam nějaký nalisovaný a předpokládám, že tam bude druhý gufero a ložisko. Pokud to tedy teče u té řemenice, tak to bez lisu a nějakých stahováků nejde.

2017-01-19 10:46:39

fredd46: No popravdě nevím, kudy to teče. Já to bohužel neviděl. Dá se to pohledem na namontovaném servu zjistit? Jde tam kouknout?

Řeším, jestli nekoupit přes ebay nový levný servo. Dá se koupit za 3000,- http://www.ebay.co.uk/itm...EYcAAOxy3zNSizIh#shpCntId

Myslím, že je to to samé, co mají v autokelly http://www.autokelly.cz/P...4927584;34789575;32832103

Jinak koukám, že v tom servu je dost dílů. kKyž to rozeberu, jde to zase poskládat v klidu dohromady nebo je tam nějaký zádrhel?

Jaký silikon a jaký papír na těsnění použít?

2017-01-19 12:40:17

koudak: No poznat se to dá blbě, protože to je většinou celé omaštěné. Každopádně u té řemenice by to mělo být méně namáhané, jestli je to nalisovaný v ložisku. Na straně vodní pumpy to vlastně drží jen to gufero. Celé se to rozebírat nemusí, já se chtěl jen podívat jak to tam vypadá a dostat ven tu hřídel, ale to stejně nešlo. Když to budeš mít tou stranou u řemenice dolu a sundáš tu část u vodní pumpy nahoru, tak ti to tam všechno zůstane vevnitř. Tmel použiji normálně červenej na motory a ten papír se dá normálně koupit. Měli by ho mít tam co budeš kupovat gufero za pár korun, ale já jsem na něj zapomněl a teď se mi tam nechce jezdit. Starline tam mám teď cca 2 roky a už trochu rosí, bral jsem ho právě protože se nemusí vracet starý díl, takže to rozebrané mám navíc a na jaře to prohodím .

2017-01-19 13:29:26

fredd46: POkud by to bylo jen to gufero, tak by možná šlo vyměnit jen to? Dá se to gufero vyndat bez rozebrání serva?

Jo a musím dolévat olej. Origo stojí skoro 800,- Můžu tam dolévaj olej do ATM,,který splňuje ford normu ? Tuším, že je to norma WSS-M2C938-A. Je tak?

2017-01-19 16:15:50

koudak: Teoreticky by to jít mělo je tam jen nasunuté zvenku. Olej do řízení je pro automatické převodovky ATF Dexron III (já mám červený) specifikace Ford je WSA M2C195-A. Specifikace WSS-M2C938-A je novější a dražší náhrada a co jsem koukal tak je asi žlutý.

Klidně kup tohle odpovídá původní specifikaci a stojí 250,- litr:

http://katalog.haspa.cz/i...fo&products_id=1000902862

2017-01-19 16:21:06

fredd46: Dík. Až budu doma, kouknu do nádržky, jakou má olej barvu. POkud to tedy po 250 tis bude vůbec patrné. Tady je s novější normou http://www.oleje-pema.cz/...tein-34608-1l_135805.html Je to stejný olej, co jsi postnul ty?

Pokud to nezjistím... Dají se oleje dvou různých specifikácí (WSA M2C195-A a WSS-M2C938-A) navzájem míchat?

JO a ještě mě napadlo, že místo červenýho silikonu by šel použít patřčný LOCtite. Ale to bude mnohem dražší.

2017-01-19 16:57:15

koudak: Míchat by to jít mělo, když je to náhrada, ale jestli to máš původní s 250 000, tak bych to neřešil a vyměnil ho. Určitě si to zaslouží. S tím silkonem je to asi jedno, když to bude mít odolnost proti oleji a patřičný teplotní rozsah tak by to mělo jít. Já ten červenej mám načatej, tak to neřeším.

2017-01-20 09:53:14

fredd46: Tak jsem koukal na olej v nádržce. Je úplně šedivej. Takže tam budu mít asi žlutý olej, který je zašpiněný. Pokud by byl původně červený, tak by to i přes jeho zašpinění bylo znát.


Odpovědět