Fórum - Téma


Mondeo, 2.0TDci,r.04-servo?


Fórum Technický koutek Mondeo, 2.0TDci,r.04-servo?




2012-08-31 22:55:50

Ahoj,cca před 500km se mi při plném vytočení volantu začlo ozývat hučení. Kouknul jsem na nádržku serva a hladinka byla lehce pod minimem. Dolil jsem, ale pořád občas hučí, ale pouze pří plném vytočení(při parkování,nebo na kulaťáku),když zatočím volantem jen trochu, tak nehučí. Podle toho co jsem tady pročítal,tak by to mohlo být servo čerpadlo. Je něco podle čeho zjistím,jestli to je opravdu ono? Bude se to nějak zhoršovat, nechá se s tim nějakou dobu jezdit? Děkuji

2012-09-01 01:00:50

Tomas12

zdar,pokud to někde neteče je to v pohodě.To že to dáš do plného rejdu je někdy normální že čerpadlo tlačí a hučí.Pokud to není nějak drastické neřešil bych to.Pokud ti to vadí vyměň ho.Ale můžeš s ním najezdit desítky km bez problémů. Taky koukni na řemen jestli to nedělá on.

2012-09-03 17:15:20

Dneska jsem kouknul pod auto a spodek celý zacákaný, tak jsem ošahal servo čerpadlo, protože na něj moc není vidět a z vrchu je samozřejmě suchý a zjistil jsem, že teče. Takže pravděpodobně těsnění. Uvažuji o tom jestli se mám pustit do přetěsnění a nebo sehnat starší, protože za nový se mi dávat nechce. Je něco podle čeho zjistim, jestli stačí přetěsnit a nebo jestli už je přidřený a je lepší ho rovnou vyměnit?

2012-09-03 17:56:35

Tomas12

tak pokud teče servo čerpadlo,asi jde jen o potrubí tudíž matice které k němu vedou.Možná stačí jen dotáhnout nebo těsnění. To že hučí tak asi bylo chvilku bez oleje.To bych nechal.Vyměnil bych ho v případě že nepůjde utěsnit.Jinak asi ne.Bez serva dojedeš domů vždycky jen jde ztuha volant. Takže uvidíš

2012-09-03 19:19:56

Na přetěsnění jsem našel radu tady na foru, tak to zkusim podle toho. Akorát jsem nenašel co je k tomu potřeba za klíče, většinu nářadí mám na chalupě a tam nevim, kdy se dostanu. Doma toho moc nemám,akorát základ.

2012-09-03 21:51:43

Tomas12

no na rozebrání něco potřebovat budeš

2012-09-04 13:01:00

Můžete mi prosím poradit detailněji jak na přetěsnění serva,co udělat. Moc tam není vidět a nevím čím začít, jestli to mám rozebrat celé i s pumpou,nebo tu sundavat nemusim a nechá se to čerpadlo odmontovat z ní rovnou na autě? Kolik si mám připravit oleje na dolití při odvzdušnění? Původně jsem na foru našel jak přetěsnit, ale nikde jsem nenašel jak čerpadlo dostat ven z auta.

2012-09-04 23:28:39

Tomas12

tak to bude těžký! Pokud nevíš jak to servo čerpadlo sundat ani se do toho nepouštěj! Demontuješ ho normálně tam kde jsou šrouby k uchycení a pak trubky které k němu vedou.Jinak co k tomu říct? Olej do serva cca 1litr protože to nebude prázdný celý. Pokud o tom nevíš nic těžko ti to budu vysvětlovat po písmenkách????

2012-09-05 12:39:43

Taky zvažuju, že se dotoho sám nedám, ale vim, že když to dám do servisu, tak automaticky to nebudou chtít přetěsnit,ale rovnou tam daj nový. Mechanik nejsem, ale spoustu věci si dělám sám.

2012-09-05 15:13:19

Tomas12

.......a zjistil jsi přesně kde to teče? Celý to otři do sucha,a pak koukej kde to teče.Podle toho se pak zařídíš.

Jestli si děláš věci sám,tak pak třeba stačí jen něco dotáhnout a je. Nejdřív musíš vědět kde je únik

2012-09-05 18:41:22

To už jsem celý otřel a teče to ze spoda serva,ale jelikož tam není vidět,tak nevim úplně přesně, akorát podle hmatu. Jinak celý okolo je to suchý,tak mě právě zajímalo jestli tam je ještě něco jiného z čeho by to teklo,nebo jediný spoj na servu je to těsnění.

2012-09-05 23:11:45

Tomas12

zítr se na to podívám a dám ti vědět

2012-09-07 09:55:37

Díky, to mi moc pomůže

2012-09-24 11:13:43

Servo jsem nakonec vyřešil takto: jelikož mi nešla povolit hadice co je od serva k řízení,tak jsem si kousek od nás všiml menšího soukromého pneuservisu. Stavil jsem se tam odpoledne a zeptal jsem se,jestli by mi povolily tu hadici,protože matka je zarezlá. S pánem jsem se domluvil na druhý den ráno,že tam bude jeho syn a pomůže mi s tím. Druhý den ráno jsem byl na místě v 9 a řikám celý problém se servem a on mi řekl,že to zná,ale že to většinou nehučí,kvůli těsnění u serva,ale kvůli té hřídelce co je od vodní pumpy a ta je vyběhaná a ať se dojedu zeptat na vrákáč(cca 4km),že to tak drahé nebude a že to vymění. Dojel jsem na vrakáč,tam samozřejmě neměli a že až jí budou mít,tak cena 2500,- i s pumpou. Vrátil jsem se zpět za pánem a špekulovali jsme co a jak dál,přemluvil jsem ho ať mi alespoň povolí tu hadici. Nastříkal jí nějakým spešl sprejem,vzal velký šroubovací hasák a nic,tak jsme ještě počkali,pak za to vzal opravdu pořádně a povolilo to i s tou spodní maticí co je na servu. Ta spodní s tou horní od hadice,drží jak přivařená. Pak jsme to prohlíželi a domluvili se,že po obědě to pán zkusí. Znovu jsem přijel po obědě a dali se do toho. Čerpadlo se podařilo vyndat,pán vše vyčistil,odmastil,přetěsnil novým silikonem,dal zpět,odvzdušnili jsme,dolil cca 1litr nové kapaliny a od té doby nehučí. Stálo to se vším všudy 900,-. Když si spočítám kdybych koupil litr kapaliny a silikon, nebo servo z vrakáče,tak by mě to o moc levněji nepřišlo. Druhý den,ale kouknu na nádobku serva a kapalina byla mezi maximem a minimem(dolil na maximum), ale nikde neteklo,tak mi to bylo divný,ale od té doby se drží na stejné úrovni,tak možná tím,jak při jízdě se odvzdušnilo úplně.

Jak poznám jestli je ten řemen k servu dobrý nebo ne? Z venku není zpukřelý,ale zevnitř má občas napříč jakoby prasklinky,to je normální,nebo je na výměnu? Teď ještě musit vyřešit jednotku turba a stk.

2012-09-24 20:38:24

Tomas12

s tím servem,jsi to vyřešil celkem zdárně.Jinak pokud ten řemen máš popraskaný ze vnitř vyměň ho.


Odpovědět