Fórum - Téma


Mondeo * 2.0TDCi 96 kW spotřeba


Fórum Technický koutek Mondeo * 2.0TDCi 96 kW spotřeba



1  2

2013-01-31 10:30:22

Dobrý Den, chtěl jsem se zetat čím vším muže být že pp mi ukazuje spotřebu kolem 6,3 až 6,5 lit/100km,, ale přitom podle vypočítání je to přes 9lit,, s autem jezdím slušně,, občas tomu šlapnu při předjíždění,, ale to jen opravdu občas a ta spotřeba je šílená.. jinak na chod motoru to nemá vliv,,výkon super, jen ta spotřeba

2013-01-31 16:03:11

Hart,

a máš navoleno, aby displej ukazoval průměrnou spotřebu a nebo okamžitou spotřebu ? Jinak na spotřebu mají vliv otáčky motoru. Nejnižší spotřebu má motor v oblasti otáček největšího krouticího momentu a tedy nejlepší účinnosti spalování. S klesajícími otáčkami klesá účinnost a tím i narůstá spotřeba. Bohužel si laici myslí opak.

2013-01-31 18:09:45

aha... ja teda jezdim vetsinou v otáčkách okolo 1500.-2000 to je asi málo teda ne?? Jake jsou tedy ideální otáčky pro motor 2.0TDCi 96kW???

2013-01-31 19:24:54

Hart,

jestli se nemýlím tak maximální krouticí moment / otáčky bývá uvedený i ve velkém techničáku a nebo ho najdeš i na internetu. Ono se na ty nižší otáčky dá jezdit třeba po rovině, ale to se plyn jenom tak lehtá., Pro plný výkon (například když chceš předjíždět nebo do stoupání) pak musíš vždycky podřadit, aby motor měl vyšší otáčky a tím lepší režim.

2013-02-01 09:49:11

petrdepo,

jako to mám pochopit že když např budu mít ten nejvýšši vákon posezený na 4000ot. tak že v těchto otáčkách budu mít nejnižší spotřebu.??

2013-02-01 10:42:28

Hart,

přesně tak. čím blíž budeš k těmto otáčkám , tím menší bude spotřeba, protože budeš plyn jenom tak "lehtat". Pokud máš možnost si to ověřit v autě. které má možnost navolit měření okamžité spotřeby na palubním počítači, tak si ten samý úsek stoupání projeď v tomto režimu a potom znovu se zařazeným vyšším převodovým stupněm, ale musíš dodržet stejnou rychlost jízdy. Právě ve stoupání je rozdíl nejvíce vidět.

2013-02-01 11:33:15

dobře díky moc.. to znamená že i po dálnici když pojedu na rovině v otáčkách kolem 1500 tak budu mít větší spotřebu než když pojedu na 3000??

2013-02-01 11:49:18

Hart,

jestli máš možnost si to ověřit s tím okamžitým měřením spotřeby tak si ti to ověř sám, Ale podle mne 1500 otáček je dost nízko, Když by jsi prohledal internet, tak někde najdeš výkonové a momentové křivky tvého motoru a tam bývají i vyznačené použitelné otáčky. Navíc, jestli se nemýlím, tak pod 2000 (nebo pod 1800) otáček bývá vypnuté turbo a tím potom také narůstá spotřeba.

2013-02-02 10:37:16

Hart,

ahoj,nesmíš si plést nejvyšší výkon motoru s maximálním kroutícím momentem.

To co ti tu kluci napsali je blbost. Motor má nejnižší spotřebu v těch otáčkách kdy má max.krouticí moment a ne max.výkon. Nevím přesné otáčky tvého motoru(je to v manuálu),ale tipnul bych si tak 1.850 - 2.200 ot/min.

V tomto rozmezí má motor tzv.nejvyšší sílu.

Pokud přesáhneš tyto otáčky - výkon sice roste ale neúměrně roste i spotřeba a klesá krouticí moment.

Palubní počítače jsou obecně trochu ulhané,ale rozdíl 2 - 2,5 l/100km je opravdu hodně.

Dalším negativem na spotřebu je samozřejmě městský provoz s častým rozjížděním,čekáním v kolonách atd...

Snad jsem trochu pomohl.

Měj se

2013-02-02 16:26:32

Dobře Díky moc... najdu si to a uvidím ,,, Snad to bude v pohodě ,,

2013-02-02 19:32:01

Milda,

S těmi otáčkami (1850-2200ot/min) jsi poněkud "ujel". Při těchto otáčkách má teprve zapínat turbo.

2013-02-02 19:43:19

Milda: v papirej mám uvedený kroutící moment 330Nm při 1800ot/min..

2013-02-02 19:43:49

petrdepo

Tak mi to nedalo a našel jsem si na netu parametry motoru TDCI 96kw

tak maximální krouticí moment 330Nm při 1800ot/min

a maximální výkon 96kw při 3800ot/min.

Takže asi tak

2013-02-02 19:47:15

hart

byl jsi o fous rychlejší

Takže jsem měl pravdu a tvoje optimální otáčky jsou cca 1800-2300 / min

To však neznamená že motor nemůžeš točit do třeba 4500ot. Jen pak trochu naroste spotřeba.

To vše za předpokladu že je vše v motoru OK - vstřiky,rurbo,EGR všechny tyto věci mohou mít za příčinu ztrátu výkonu a nárůst spotřeby

2013-02-02 19:58:46

Milda,

musím se Ti omluvit, Klepnul jsem v tabulkách omylem na motor Duratec místo na motor Duratorq. Ale stejně by podle mě ty otáčky neměly klesnout po otáčky, kdy je v provozu turbo.Ještě doplním- část příspěvku jsem raději odmazal aby to někoho nezpletlo.

2013-02-03 14:23:36

výborně,, Díky,, a jen dotaz, je složité vyčistit ten EGR??? nebo spíš uplně ho vyřadit??

2013-02-03 15:02:08

Hart,

S tím vyčištěním nevím, Na to už tu bylo téma. Vyřadit se dá, zaslepením,ale pokud je elektronický, je třeba ho vyřadit i v software počítače, jinak hlásí poruchu motoru. Na to už tu bylo také téma. Ty témata si vyhledej. Je to tam popsáno mnohem podrobněji.

2014-11-30 21:39:04

Ahoj chlapi, mám takovej problem, zdálo se mi, že mám dle budíku paliva vysokou spotřebu. (na 200 km skoro 1/2 nádrže) Proto jsem se rozhodl, zajet na 20 km vzdálenou benzinovou pumpu abych zahřál motor. Dotankoval jsem do plna, pistole cvakla při 17,5 litrech. Poté jsem jel s teplým motorem na přesně 24,4 km vzdálenou pumpu a dotankoval jsem zase do cvaknutí a málem jsem se vyvrátil! Přesně to nabralo 4 Litry Na necelých 25 km mě to příjde nehorázně vysoká spotřeba. Auto nekouří a výkonem nepostrádá, turbo zabíra cca od 1800 otáček. (Pro zajímavost kamarad který jel se mnou a má imprezu 2.0 benzín dotankoval 2 litry)

Nevíte, kde by mohl být problém?

Jinak cesta byla večer klidná minimum aut 70% okresky s ustalenou rychlostí a spotřebou dle PP 4.3 litry.

Díky za každou radu! Mondeo 2,0 TDCi

2014-12-01 18:08:36

zhart: dravím,,k tomu vyčištění EGR ventilu,,já to čistil čističem na krby / ve spreji se to stříká na skleněná dvířka u krbových kamen /,nastříkal jsem to kam to šlo,,nechal působit a pote stačí vypláchnout,,šlo to celkem rychle,,rozpouští to saze,,,vytřel jsem to do sucha a byl zas na chvíli klid,,,

2014-12-01 18:29:32

honza994: Nevím to jistě, ale pokud máš DPF filtr, je možné, že máš stále spuštěnou regeneraci DPF filtru. To je pak velká spotřeba nafty.


Odpovědět

1  2