Fórum - Téma


Mondeo * 2.0 TDDI 85kw cukání a chcípání


Fórum Technický koutek Mondeo * 2.0 TDDI 85kw cukání a chcípání




2012-07-20 10:12:58

ahoj předem se omlouvám ale nic podobnýho jsem nenašel nikde na fóru možná to tu je ale nic jsem neviděl

mám mondeo BWY 2.0 TDDI 85kw r.2002 a stala se mi asi záhada možná je to prkotina ale...

...když je auto studené nastartuje napoprvé cca první otočení startéru a jede bez sebemenších problémů jde za plynem drží otáčky a žádný náznak problému jakmile se ale zahřeje jízdou tak po cca 10km začne škubat jako v autoškole při prvních rozjezdech jako by nešla nafta do motoru a začne se strašně dusit a nepomůže vůbec nic, vůbec se nedostane do otáček až nakonec chcípne a nastartování je zázrak když se povede točím nadvakrát tak 15-20 sec než se chytne ale motor jede jen chvíli a nepravidelně plyn nereaguje spíš se ještě víc přidusí a zase chcípne

včera mě odtahovali cca 30 km auto jsem nechal u baráku cca hodinu a pak jsem to šel zkusit a podívat se na pojistky protože jsem se dočet v chytré knize o mondeu že by to mohla být ta závada ale všechny pojistky jsou OK a normálně jsem nastartoval a přeparkoval nechal auto zahřát na volnoběh a vše fungovalo jak má i když jsem prošlápnul plyn šel černý dým z výfuku tak jsem ho jel projet jek mile jsem se rozjel v pohodě ale ujel jsem cca 2 km tak znovu škubání a tak...

jde mi bílý kouř když sešlápnu plyn z výfuku ale ne pokaždé někdy je i normálně černý jak má být, olej mám na max a nepozoroval jsem žádný úbytek to samé mám s fridexem a auto ani nevaří drží provozní teplotu na středu tak jak má ani na palubce se nic nezobrazuje žádná závada....

na diagnostiku jsem objednaný až v pondělí odpoledne ale píšu sem jestli se s tím už někdo setkal...

děkuji všem za pomoc a rady....

2012-07-22 22:02:33

Koukni na hadici a jejich těsnost od filtru vzduchového až k turbu, tohle se stalo kamarádovy před týdnem na mondeu a měl hadici k turbu KO. Nebylo to poznat pohledem ale chování stejné jak popisuješ a ukázka na videu....dal tam novou a problém vyřešen aspoň u něj.

Snad to nebude něco jiného u tebe...kdyžtak dej vědět jak si dopadl

2012-07-23 17:55:56

tak diagnostika nic neukázala asi není origo byl jsem kde čipují auta nebo nevím podle ní je auto OK...

hadice po kontrole žádnou prasklinu jsem nenašel, kontroloval jsem i všechny ostatní a krásně tvrdnou při sešlápnutí turba jel jsem to projet jen s holým turbem bez vzduchového filtru a váhy vzduchu krásně to píská a jede to jako ďas jel jsem sice asi jen 500m ale je to nářez a rovnou jsem zkusil zaslepit i EGR ventil a vrátit vše jak má být auto jede líp ale závada trvá.... takže teď domluvit s kolegou tady na klubu origo diagnostiku

2012-07-26 13:24:46

Problém vyřešen.....

po diagnostice u Martina (albi) zjištěno že vstřikovací čerpadlo má málo nafty a ten bílej kouř je nespálená nafta a ne olej ani voda

po radě výměna palivového filtru - žádná změna takže jsem koupil nové palivové čerpadlo co je hned u nádrže a vyměnil a auto jede bez problémů, původní pumpa chvíli vrčela potom přestávala až se zastavila a vývod paliva z pumpy byl dost horký :-/

teď je auto jako nové :-D Díky albimu

2013-06-12 20:16:21

alla83: Čau a to čerpadlo tě vyšlo s tou výměnou na kolik???

2013-06-12 22:38:49

ahoj no čerpadlo je tady

http://www.autokelly.cz/#...rZQlpzwKgQsYTF3t5VDQQRvXQ

a výměna v garáži za asi 20 minut....

2013-07-15 22:14:29

Zdarec všem....

....omlouvám se (už je to starší téma) jako Neználek ,ale

  • nefunkční čerpadlo a bílý kouř z nespálené nafty ? To mi nějak neštymuje.

Neměl si náhodou sloučené dvě závady: čerpadlo+vstřiky ?

2013-07-16 09:55:27

alfons005: ne ne jen to pomocné čerpadlo u nádrže, vstřikovací čerpadlo i vstřiky v pohodě....

2013-07-17 09:59:19

Zdarec všem....

Jo , to jsem si přečetl a kupodivu i pochopil že se jedná o to " pomocné" čerpadlo u nádrže. Přesto mi to hlava nebere - jedno ze dvou čerpadel je v .... a z výfuku jde bílý kouř a smrdí po nespálené naftě .

Jen malá kontrolní otázka ( možná jsem se už někde ptal).To pomocné čerpadlo jede po celou dobu chodu motoru?

Dík předem za prozrazení tajemství.

2013-07-17 10:24:54

alfons005: To dopravní čerpadlo běží jen po dobu, než jej rozepne tlakový spínač (který je vcelku s čerpadlem). Alespoň tak mi to vysvětloval jeden mechanik. Správná funkce tlakového spínače se ověří, když po ca 1/2-hodinovém odstavení po zapnutí zapalování zavrčí a vypne (natlakuje palivo a vypne). Takže teoreticky můžeš mít v háji i třeba jen ten tlakový spínač. Když někdo má ucpaný palivový filtr, tak čerpadlo už zvýšeným tlakem vypíná právě ten tlakový spínač a pak má motor málo paliva. Ale jestli se nemýlím, tak je neopravitelné, takže stejně budeš muset pořídit dopravní čerpadlo nové. U použitého nikdy nevíš, kdy také odkráčí do věčných lovišť.

2013-07-19 09:41:48

Zdarec všem.

Dík za odpověď.

Jak říká jeden kolega: Člověk se musí pořád učit ,aby umřel úplně blbej.......

... a proto se přiznám dobrovolně - stejně mi to hlava nebere.

Chápu cukání ,škubání motoru - nefunkční pomocné čerpadlo ,ucpaný filtr = nedostatek paliva ,ale aby

alla83 " vyléčil" motor který bíle čoudí a smrdí po nespálené naftě ( vím o čem to je) výměnou pom. čerpadla ?

To je to co se mi nějak nezdá.... ale v každém případě dík za další případné vysvětlivky.

2013-07-19 14:33:52

alfons005:

průběh mojí opravy:

1. diagnostika neorigo - podle ní je auto OK - ale stále cuká

2. výměna podtlakového ventilu k turbu a i komplet hadičky - stále cuká

3. výměna naftového (palivového) filtru - stále cuká

4. demontáž plováku z nádrže a vyčištění (nebylo proč byl čistý) - stále cuká

5. domluva s Martinem (albi) na origo diagnostice - vylezlo že jde málo paliva do motoru, dvě možnosti vysokotlaké vstřikovací čerpadlo cena repasovaného cca 15tis nebo nového 30tis a nebo pomocná oběhová pumpa cena cca 5000,- (autokelly) a hlavně po kontrole pomocného čerpadla že je fakt horký a běží jen chvíli než se zastaví je jasný že něco nehraje když má běžet neustále při chodu motoru a hnát naftu neustále dokolečka (až 150l/min)

6. po výměně auto naprosto v pořádku bez známky cuknutí nebo bílého kouře a i zimní starty na první natočení.

stačí? nebo ještě něco nechápeš?

2013-07-23 01:49:08

Zdarec....

...děláte mi chlapi radost ,že mi to chcete vysvětlit ,ale nejčko jste mi krapet zmátli.

  • petrdepo: čerpadlo jede chvíli
  • alla83:čerpadlo jede stále

alla83 - až do týhle diškuze jsem si myslel ,že když nejde čerpadlo (pomocné) ,tak tam bude nafty MÁLO .Kde by se tam pak vzal bílý kouř a smrad z nespálené nafty(přebytek nafty)?

To je to co mi není od začátku jasný.

2013-07-23 21:24:50

alfons005: Než se tu dočkáme dalších teorií, tak se pokusím o podrobnější vysvětlení funkce pomocného elektrického čerpadla u motoru 2,0TDDI 115PS (zdůrazňuji, že motor 2,0TDDI 90PS toto čerpadlo NEMÁ)

Jelikož motor s výkonem 115PS používá čerpadlo, které v sobě nemá mechanickou podávací pumpu jako u 90PS, musí být palivový systém doplněn o pomocné elektrické podávací čerpadlo.

Vysokotlaké čepadlo potřebuje dostatečný přísun paliva(nafty), které musí stlačit v dostatečném množství a v dostatečném tlaku pro vstříknutí do spalovacího prostoru a proto potřebuje pomocné čerpadlo, které ho bude zásobovat naftou.

Elektrické podávací čerpadlo je ovládáno přes relé od řídící jednotky motoru. Jednotka po zapnutí zapalování sepne relé na předem naprogramovanou dobu a pak jej opět rozepne. Tímto jednotka připraví dostatečný tlak pro vysokotlaké čerpadlo, které může v krátké době tento tlak zvýšit pro startovací dávku paliva. Jednotka relé odpojuje proto, aby el. čerpadlo netlačilo palivo do uzavřeného okruhu a tím se neničilo.

V okamžiku kdy jednotka zaznamená, že se motor otáčí(snímač na klikové hřídeli), opět relé sepne, aby el. čerpadlo dodávalo palivo do vysokotlakého čerpadla.

Ala83 měl problém s tímto čerpadlem, které se po zahřátí přidíralo a nedodávalo palivo do vysokotlakého čerpadla. Tím pádem vysokotlaké čerpadlo nemohlo docílit správného tlaku a množství paliva potřebného ke správnému rozprášení ve spalovacím prostoru. Tím docházelo k nedokonalému spalovaní(bílý kouř není příznakem jen nadměrného množství nafty) a následně ke snižování výkonu a dokonce i k zastavení motoru.

Princip spalovacího vznětového motoru tady už popisovat nebudu. Pokud by ho někdo přeci jen chtěl znát, tak existuje na internetu spousta literatury k nahlédnutí.

2013-07-24 06:40:16

alfons005: Ještě je jedna záhada. Kde by se ve výfuku bral v bílém kouři zápach nespálené nafty ? Jsou jenom dvě možnosti. Některý z válců skoro vůbec nepálí. Buďto má vadný vstřik, který špatně rozprašuje (což v extrémním případě může vést až k propálení pístu pokud by odkapával) a nebo má válec tak nízký kompresní tlak, že nespolehlivě zapaluje vstříknutou směs rozprášené nafty.

Cose týká barvy kouře z výfuku, tak vím, že kouř při špatném spalování nafty většinou nebývá čistě bílý, ale bývá bílý s nádechem do modra. Při zahřátém motoru nemá být kouř z výfuku vůbec vidět. To má potom správný poměr vzduchu a paliva. Jestliže začne mít barvu tmavě našedlou až k černé, tak má motor málo vzduchu pro správné spalování.

2013-07-24 06:57:05

alfons005: Já ti to tedy dovysvětlím. Čerpadlo (dopravní) po zapnutí zapalování běží chvíli (aby natlakovalo palivo k vysokotlakému vstřikovacímu čerpadlu). Potom ho vypne tlakový spínač. Po startu motoru odběrem nafty za dopravním čerpadlem klesne tlak a proto znovu sepne tlakový spínač klidový kontakt a proto už při běhu motoru běží stále. Takhle je to vysvětleno v chytré knížce "Jak na to". U jiného motoru to může být jinak, jako psal Albi.


Odpovědět