Fórum - Téma


Mazání+Tranzit-do oleje se dostává nafta


Fórum Transit V / VE83 Mazání+Tranzit-do oleje se dostává nafta

Informace o modelu: Ford Transit V / VE83



2010-05-13 17:14:20

Včera jsem na měrce oleje naměřil o 3cm nad horní mez......Vše jsem vypustil a nalil nový olej po vrchní rysku.Po ujetí asi 100km mám hladinu oleje o5mm nad ryskou.Vody neubyla ani kapka. Také si uvědomuji,že při startu se za mnou objevil oblak kouře. Motor 2,5TD. Máte někdo skušenost kudy se dostane nafta do oleje.

2010-05-13 17:38:05

S největší pravděpodobnosti to budou ukapávajíci trysky

2010-05-14 23:09:42

nebo vody Ti ubyde až za nějaký čas, může být v bloku vzduchová kapsa

2010-05-16 15:42:42

pokud je to tak náhlé tak bych zkontroloval stav vačky/koníků/ventilů, pokud se neotevírá výfukový ventil tak veškerá vstříknutá nafta projde přes kroužky do oleje a mam vyzkoušeno že po cca 300km se olej natolik naředí že se hladina zvedne cca 3cm nad max, začal bych tady

2010-05-17 17:00:26

pokud se Ti to nepřehřívá, bude to asi ten ventil

2010-05-17 18:30:24

no nebo při troše fantazie pokud by protekala žhavička a mělo to optimální podmínky....

2010-05-19 17:35:28

Ujeto dalších 500km,oleje přibylo cca10mm. Voda neubyla.Takže tento týden musím problém vyřešit. Informoval jsem se v prodejnách na ceny, takže nová tušková vstřikovací triska kolem 2800Kč,nové těsněnípod jednu trysku asi 130Kč a prachovka také 130Kč. Takže všem moc díky za typy kam sáhnout ať mně to nezruinuje,a raďte dál.

2010-05-19 20:28:14

vstřikem to nebude

2010-05-23 19:52:14

G.Cowlley:no nebo při troše fantazie pokud by protekala žhavička a mělo to optimální podmínky....

doufám že jsi to nemyslel vážně s tou žhavičkou

2010-05-24 20:52:51

proč myslíš že to neni možný? nezažils protekající plamencovou žhavičku?

2010-05-25 09:08:11

Žádnou plamencovou žhavičku jsem na motoru nenašel,tak soudím že tím to nebude.

OMLOUV'AM se,průtoková žhavící svíčka se na mně směje hned po otevření víka.

Včera jsem ji vyšrouboval,a překontroloval profouknutím i elektrikou.Výsledek:propouští naftu a ještě je přepálená.Dále zjištěno,že při běhu motoru teče z odšroubované trobky která vede k žhavičce nafta.

Takže soudím že celý problám je v protékající žhavící svíčce.Přívod nafty jsem odpojil a zablendoval tak uvidím. Ventily jsem taktéž prohlédl ,minimálně dostavil,tak tam to nen

G.kowllei----no --mněl jsi asi pravdu.Díky.

2010-05-25 11:08:24

od 84 roku do někdy 2000 ford na motorech používal jednu žhavicí svíčku ala avie tedy s přívodem nafty kdy se nažhaví spirála, otevře bimetalový ventil a nafta vtekající na žhavý drát začne hořet, válce si pak podtlakem plamen nasají a snáze motor naskočí. novější typy měly ještě emg ventil uzavírající zu naftu pač ten bimetal neni nesmrtelný a za čas začne propouštět nebo ne v jenom případě uplně odejde a nafta samovolně teče do sání, kdy tedy po vypnutí motoru nateče do jednoho z válců a kruhy nejsou vodotěsné takže proteče dolů do oleje, tohle je podle mě druhá nějčastější závada nafty v oleji, jednoznačně mi na dílně vedou chyby na ventilech ( uklepané víčko ventilu, prasklý koník, nebo tyčka, nebo dokonce jsem tu měl i povolenou celou tu hrazdu s koníkama, tam ale už motor nechtěl jet vůbec)

2010-06-09 16:16:39

Závada odstraněna.Nafta se do oleje dostávala žhavící svíčkou.Dělalo to 1 litr oleje navíc po ujetí 500 km.Prvním příznakem je,že při startu vyletí z výfuku oblak světlého kouře.

Žhavící svíčku jsem

vymněnil,ale pozor,nepasuje tam z Avie která stojí cca.200kč.Ta má trošku hrubší závit a je na 12 voltů. Origoš stojí 900kč a je na ní napsáno 8 voltů.

Závit na připojení naftové hadičky je však stejný. Na fotce vidíte tu pokaženou potvoru.

2010-06-09 23:01:23

a to jsem tu byl k smíchu

2010-12-18 21:58:21

Z Avie tam pasuje. Ma sice trochu hrubsi zavit, ale normalne jsem ho tam nacpal. A vali jako dabel. Mimojine jsem tam udelal stejnej system jak na Avii - nadrzka, elektromagnet zhavicka. A je to super.


Odpovědět