Fórum - Téma


Koupi Fordu Focuse r.v. 2005


Fórum Pokec všeobecný Koupi Fordu Focuse r.v. 2005



1  2

2011-02-17 13:52:01

FORD666: Já vím, že to bylo maličko od tématu, ale hlavní pointou bylo, že si myslím že Ford má lepší benzínové než naftové motory.

2011-02-17 13:54:26

Pavle jsem rád, že si se zapojil, protože neznám fundovanější osobu, která by Thomasovi pomohla s výběrem vozu. Ten chybně uvedený výkon je trošku problém, protože pak člověk neví co může čekat a mohl by vážit zbytečnou cestu za vozem co za to nestojí.

2011-02-17 20:24:35

FORD666 ,docela by mě zajímalo jak jsi dospěl k tomu ,že diesely od Peugeota jsou špatné a horší než benzinové motory montované do Focusu II,já osobně nemám moc rád diesely s common railem,ale z praxe musím konstatovat,že jsou lepší než motory Duratec-HE, motory DV a DW od Peugota mají problémy s palivem jen minimálně,a hlavně to neodnáší jako dieslové motory Puma montované do mondea MK3,jediné nešvary 1.6 tdci jsou podfukující vstřiky(čemuž se dá předejít průběžným dotahováním vstřikovačů),a praskající trubka sání,u benzinové 1.4 a 1.6 prohnívají mrazové zátky,potom odejdou kabely,a cívka a někdy i kat,motory ,aby jeli se musí točit a to znamená velkou spotřebu,potom mají 1.4-2.0 jak jsem psal problém jezdit na 95natural motor chcípe cuká,samozřejmě dá se to vyřešit 98,nebo 100 oktanovým palivem,když motor párkrát zasebou nastartuji bez nějaké delší jízdy,spláchne se olejový film ve válcich a vůz je bez komprese(nejde nastartovat) a to se u starých motorů ve Focusu I nestávalo.

Myslím si ,že nespolihvost dieselů je táké vytvořena tím ,že jich jezdí více než benzinů,a potom vzniká neobjektivní posuzování o poruchovosti.

Jinak nemohu souhlasit ,že s 2.0 nejde jezdit pod 7l ,asi před 5 roky jsem měl 2.0 mondeo rv.1999 MKII kombi a při jízdě mimo obec kolem 100km/h na dálnici do 150km/h s dvěma pasažéry a psem o hmotnosti 4,5kg jsem spotřebu měl pod 7litry

Ještě jedna otázka,mimo téma kolik zkušeností máš s EcoBoostem,od lidí co je maj jsem slyšel dost krytiky na spotřebu,která je až okolo 13litrů ,což dle mého názoru není moc ECO

2011-02-17 21:59:36

Elvis: už do 100 tis. km odcházejí u dieselů vstřikovače v souvislosti s nárokem na kvalitu paliva, to ne jen u FORD, ale u všech tří výrobců používajících stejné motory.

To co píšeš o benzínových motorech je samozřejmé, hold atmosferický motor má trochu jiné vlastnosti. O tom, že by Duratec nejezdil na 95 čtu poprvé, ale přesto to není to samé co jsi psal v příspěvku na který jsem reagoval. Ostatní popsané také nesouvisí s předchozím a nelze paušálně tvrdit. Viděl jsem vozy, které jezdily s téměř 400 tis. km, bez zásadních zásahů do motoru, to dnešní diesel nedá.

Tvůj příběh o Mondeu je z říše sci-fi. No trochu nadsázka, ale tvrdím, že se s tím nedá jezdit, netvrdím, že se s tím nedá jet.

S Ecoboost jsem se svezl, jen v Mondeu, velmi přijemné, ale vidím to jako správnou volbu pro hacback. Spotřeba 13 při využívání 240 koníků mi přijde jako sakra ECO, i když jsem to v souvislosti se spotřebou nepsal.

2011-02-17 22:37:52

Wau, čtu tu pěkné věci :)

Jinak nejsem žádný pan, ale mladý kluk (20) takže proto tu defakto píšu jako největší hlupák protože mám strach jít do nějakého auta. Neboť nemám kloudné zkušenosti i když studuji ještě Automobilní školu. Mít už práci a vědět že mám stálý příjem tak po pravdě by mi ani nevadilo že auto žere 7-9 litrů.

Momentálně mám Imprezu 2.0 atmosféru a po pravdě ta spotřeba je 9 ++ a to je pro mě neunosné, sice 4x4 je luxusní věc... ale hold jsem přišel o stálou brigádu a proto jsem se rozhodl změny a pokud možno Diesel.

Jak tu padly slova o Peugot tak i toho jsem už zvažoval v HDI provedení a po pravdě jsem na to slyšel velkou chválu, ale opět zálěží asi kde člověk tankuje já vyhrádně jsem si oblíbil Agip, tankuju a nikdy jsem s autem neměl problém !:) a to ani když jsem měl pučený auto s Dieslem.

Hlavní věc je kdo stím autem jezdil "předemnou" a jak o to auto bylo staráno je jasný že pokud je to nějaký služebák tak ten bude vylítanej a vylágrovanej !.... proto koukám pokud možno auto buď od soukromníka a nebo z bazaru ale aby bylo dotaženo a mělo servisku atd.... i když v dnešní době člověk obejde asi úplně všechno.

Jinak Avensis se dá sehnat do 150tis ale jsou to ty starší modely po pravdě já už koukám po tom novějším kde cena bohužel začíná na 175tis.... ale zase se mi libí že na autoweb.cz mělo toto auto i docela pěknou recenzi + velice pěknou spotřebu... ale je fakt že tam byli i Zápory... ale to má asi každé auto

2011-02-17 22:45:51

Osobně si myslím,páč to vidím kolem sebe,že komonrajlí systém pro běžného

člověka stojí za velké kulové a možná ještě něco větší.Svádět poruchovost tohodle

systemu neustále na špatnou naftu,cpát do toho aditiva a stejně se to posere a stává se

to pro některé bezednou pokladničkou.Byli taky motory na které se najelo kvantum km při

normální údržbě a málokdy se na nich něco podělalo a lilo se do nich co hořelo.

U komonrajlu mám obavu že ta životnost není jen naftou,že to prostě není schopný víc vydržet

Kdyť je to jednoduchá matematika vem komonrajla který sice jezdí úsporněji než klasika

ale propočti si servisní náklady řekněme na 500000km kolikrát dostane za tu dobu nové vstřikovače,

čerpadlo,turbo a co tohle ve finále bude všechno stát a těch nervů s tím , mám obavu že moc

dnešních komonrajlů se těhle kilometrů ani nedožije.

2011-02-17 22:59:56

FORD666 : nemohu s tebou souhlasit, že vstřikovače u motorů DVaDW odcházejí do 100km,tyto motory dnes mají najeto 200-300tis. km a troufám si říct ,že většina s původníma vstřikovačema,jak jsem psal není to motor Puma u kterých to bylo ,tak jak píšeš,ale asi máš jiné zkušenosti a informace o těchto motorech....

Samozřejmně ta moje spotřeba,byla mimo obec,průměr s městem,byl okolo 8,5l třeba 2.0 v Nissanu Primera P11 běžně jezdí kolem 7l benzínu,ale to je na každém jestly tomu věří či ne,já to mám z praxe ověřené,proto tomu věřím

K EcoBoostu ,to jsi měl štěstí,protože 240koní má ten nejsilnější dvoulitr,ale také je 1.6EcoBooost v mondeu s 160 koňmi,ale spotřebu 13litrů měl i 2.5Turbo o Volva,takže kromě nižšího povinného ručení a oběmu motoru,dostal zákazník jen 15koní na víc, proto ten název Eco,to je dle mého názoru opravdu velký krok dopředu

2011-02-18 08:57:50

Thomas17: Jsem asi trochu divná povaha, ale já bych si osobně dieslový motor asi nekoupil, už třeba protože na km který najezdím by se mi krutě nevyplatil, ale to je samozřejmě věc názoru. V případě pokud chceš skutečně jezdit s co nejmenšími náklady, pak bych koupil asi benzínoví focus s motorem 1.6 16V nebo 1.8 16V zetec a moc bych to neřešil, protože tam ta spotřeba bude kolem těch 6-7l/100km. Sice vím že je to velký skok dozadu co se týče výkonu, ale i ta 1.6 16V upaluje ve focusu docela slušně. V jednom má Pavel pravdu (Ford666) a to že s 2.0 se skutečně za 7l/100km moc jezdit nedá, to bys ses za volantem trápil. Jinak focus je hodně spolehlivé auto, jak jsem ti už psal v interní poště. Zetec jako motor má dlouhou historii a velkou spolehlivost rovněž, takže pokud se ti líbí ford, tak bych to řešil asi takhle. Je jasné, že když chceš nízkou spotřebu tak prostě 2.0 motor nebude to správné řešení. Třeba s mým 2.0 jsem se zatím ani jednou nedostal pod 10l/100km, je sice pravda, že jezdím převážně po městě, ale stejně mimo město budu tak minimálně na 8l/100km. Je to hodně o tom jak potřebuješ jezdit a hlavně jaké trasy jezdíš.

2011-02-18 09:25:24

K těm "komonrajlům" : všechno je to o péči. kvalitní olej,slušné zacházení, palivový filtr každých 15000-20000 km, adetiva, netankovat u "Karla". Jdu na 250 000 km a pod kapotou vše původní, spotřeba 6.5l. Toď můj pohled.Vždy jsem měl benzínová auta. Dal-li by mě diesel jedinou záminku věřte, že by šel z domu dávno.

2011-02-18 13:18:01

jj vím co jsi psal...

Já jsem se bavil ve škole s učitelem + s kamrádem, a asi skočím do Peugeot-u a tam vím že spotřeba bude malá a četl jsem že spolehlivost je taky :) (akorát nesmí mít filtr pevných částic) což bohužel 407-SW má :( ale 307 nějaký ho neměli.... a tam mají 1.6HDI (80kw) a 2.0HDI(100kw) takže uvidím. Vše je o tom kolik budu mít financí.

Jako ford focus se mi libí ale bojím se tej spolehlivosti a jiných věcí, Toyotu jsem vzdal, neboť cena je docela vysoká, a prostě taky potřebuju nějaký finance na jiné věci. né že vše jen vrazím do auta a budu na 0.

Takže asi ten Peugeot ale nevím to jistě ještě

2011-02-20 13:11:08

http://sauto.cz/detail-in...s/8615163/recenze#carMenu

Tak ještě stále zvažuji Forda :) tenhle se mi docela libí :) akorát jsem četl že 1.6 mají Filtr Pevných částic... je to problem ?

2011-02-20 14:03:31

To ti já asi nepovím, mě nafta nic moc neříká, ale zkus se na tohle zeptat člena Jirkasel, ten se v naftě docela vyzná. Ale na rovinu si myslím, že 1.6 TDCI bude slabé, asi bych volil 1.8 nebó i víc, ale jak ti tu píšu v naftě jsem out.

2011-02-20 14:16:13

jasný :) koukal jsem i po tý 1.6 16V v benzínu... víš ono to nakonec vypadá špatně takže budu moct cca investovat asi ke koupi auta tak 140tis a to sehnat pěknýho focuse není lehké kor když chci spíše novějšího... jinak nepotřebuju závodit :) ale přepravit s Bodu A do bodu B nebo C a tak :) a myslím si že na dálnici to těch 150 určo pojede :)

2011-02-20 15:12:12

No jestli ti mohu doporučit ohledně focuse, šel bych asi spíš do toho staršího, máme doma oba a asi je to subjektivní, ale mě ten novější moc nesedí, hromada páček kolem volantu a ještě tlačítka na volantu, jinak Focus II ve verzi 1.6 duratec 16V benzín docela dobrý, spolehlivej (táta má r.v. 2007) a pravidelně servisuje v origo servisu, najetejch už hromadu km, protože to má jako služební auto a v kombi a je spokojenej, výbava je na těchto vozech taky slušná, ale jak jsem psal na můj vkus je tam moc elektroniky, ale to subjektivní. Jeidné co se na jeho autě řešilo mimo pravidelného servisu byla prasklá hadice od serva a to ta hadice byla asi vadná z výroby (ale to je všude, občas se najde nějakej ten kazovej díl), teď mu tam dokonce nechali namontovat LPG neorigo a jezdí to na to prakticky stejně a za poloviční náklady (bohužel montáž LPG 40000,-) jinak spotřeba je tam nějakých 8l po městě a mimo jezdí za 6-6,5l na sto km, ale to ber trochu s rezervou, protože táta to auto vůbec nešetří, každou chvíli za něj veme do vysokejch otáček. Myslím si, že by tohle byla asi docela dobrá volba, hlavně když chceš toho novějšího. Měl sem pár možností se v tom i projet a jede to velmi slušně a těch 160 na dálnici to jede určitě.

2011-02-20 15:17:43

podívám se :) a uvidím :) ale děkuji za info... po pravdě elektronika mi nevadí, subaru toho má taky plno.. ael tam je hrozná ta spotřeba .

2011-02-21 18:23:30

Když auto, tak FORD, když FORD, tak benzín.

Kdo si po Subaru, chce koupit Peugeot v dieselu? To je zásadní změna životního stylu. Jsem člověk, který se vždy zabýval auty a rozlišuji zábavu za volantem a nutnost přepravit se z místa na místo.

Mám Focus první generace už 8. rok a i po tolika letech soužití, jsem nadšený z jízdy s ním, jezdívám dlouhé cesty po republice po státovkách a mnohokrát se přistihnu při samovolném úsměvu, vyvolaném ovladatelností a poslušností mého vozu. Indián píše o tom, že mu lépe sedí 1. generace Focusu a je to přesně o tom, nejagilnější rodinný hacback všech dob, další generace, už byla příliš civilizovaná, ve smyslu pohodlí a výbava, navazovala spíš na první generaci Mondea. Dnešní 3. generace už potvrzuje to, že Focus se zaměřuje na pohodlné dálniční ježdění. Na první generaci Focusu, dnes navazuje, mnohokrát opěvovaná a v mnoha testech vítězící, poslední generace Fiesty, jako nejlepší auto pro řidiče.

Život jde dál a proto je druhá generace Focusu určitě dobrou volbou, ani ta nabyla v jízdních vlastnostech soudobou konkurencí, nikdy překonána. Diesel 1.6 je právě ta špatná volba, o které jsem psal dříve, jde o motor Tiger, který trpí. Honba výrobců dieselu za výkony a vůbec vlastnostmi benzínu, výrazně snižuje životnost motorů.

1.6iDuratec, je jen přejmenovaný starší Zetec, tyto motory byly nejlepším kompromisem pro první generaci Focus a byly relativně spolehlivé.

Ale jak už jsem psal, život jde dál a proto, by má volba byla 1.6Ti-vct, který je modernější, v nízkých otáčkách úspornější a ve vyšších živější.

Nebude jednoduché něco najít http://sauto.cz/detail-in...osobni/ford/focus/8614880 http://sauto.cz/detail-in...osobni/ford/focus/8563509

2011-02-21 19:33:00

No Pavle tak hezké modely, také jsem něco thomasovi poslal, ale v trochu jiné relaci, má snaha byla do 150 tyček. A jinak zase jako vždy máš pravdu.

2011-02-21 19:38:20

Děkuji všem .) nakonec to vypadá že půjde Volvo V40 domů dneska jsem se na ní byl podívat svést atd... a naprosto spojený :) 1.9Diesel 85kw a jede to pěkně klape pěkně :):)

Dávám to na proti účet... a ještě na tom i vydělám :)

Ale i tak děkuji za rady :)


Odpovědět

1  2