Fórum - Téma


Koupě ojetiny


Fórum O článcích Koupě ojetiny



Diskuze o článku

Koupě ojetiny nemusí být riziková

Při nákupu automobilu v českých podmínkách bohužel stále platí staré dobré heslo : Důvěřuj, ale pověřuj.Ziskuchtivých podvodníků na tomto poli je stále dost,proti nimž se lze ubránit jen se znalostí dané věci. To v praxi znamená, že jste-li automobilový laik a vybírárte si auto jen podle toho, jak se vám líbí jeho vnější křivky, vybavenost vnitřku nejrůznější doplňky a barvy karoserie, pak je tém...



2010-02-03 00:29:04

Musím říci, že vše co se tu píše je pravda.Bohužel ale musím konstatovat, že kdybych se měl řídit tímto článkem při koupi ojetiny tak bych si mazal koupit nové auto. Žádná ojetina nemůže být dokonalá a každá má jeden nebo více problémů .

Že nafťák kouří černě?- je to nafťák a ten při zátahu černě prostě kouří vždy.

Vyrezlé číslo motoru?- každý starší litinový blok prostě zrezne(není až takový problém to dát oficiálně do cajku).

Spáry mezi díly karoserie?- pokud jsou opravdu pěkné, pak bych se spíš obával, že je auto po ráně. Dokonale spasovaný vůz z fabriky nevyjede, většinou je spasovaný vůz po opravě lepší než z fabriky.

Drážky na kotoučích?- má i zánovní vůz.

Prorezlý výfuk?- starší vůz ho zrezlý bude mít vždy.

Duplikát TP?- může být opravdu vyměněný za ztracený nebo poškozený- ne vždy je to známka podvodu.

a tak dál.

Starší vůz se může koupit i s vadou, vše se dá opravit. Vše je to o ceně.

Samozřejmě souhlasím s autorem článku, že pokud má vozidlo viditelně pozměněné identifikátory tak ruce pryč od takové koupě.( ale myslím, že tohle stejně sami nepoznáte), a vemte si ke koupi někoho kdo vozidlům rozumí.

2010-02-03 10:13:09

to: rampic1968 V první řadě bych ti rád poděkoval, že jsis můj článek přečetl.

Popravdě řečeno počítal jsem s tím, že se nějaký "chytrák"(promin za ten výraz) ozve a některé záležitosti bude chtít více rozebírat Článek byl tvořen z všeobecně známých skutečností a především z příručky SOVA (sdružení na ochranu vlastníků automobylů).Souhlasím s tím, že kdyby se rozhodl někdo pořídit ojetý vůz, který by měl splňovat všechny tyto parametry - nesežene opravdu by musel pro nový.Článek můžeš brát jako souhrn toho co vše se kontroluje při koupi ojetého vozu. Je na každém aby sám usoudil jaké závadě je ochotnější ustoupit.Např. kontrolou kotoučů a opotřebení dedstiček zjistíš alespon míru použití těchto dílů, samozřejmě, že se nerozhodneš pro koupi vozu jehož kotouče jsou téměř průhledné a radši dáš přednost vozu který má kotouče z 75% ok.Další věc - diesl černý kouř. Proč v tahu ?? Pokud vůz bude na volnoběh hulit černě - tak to asi neni dobré, opět jde zase o uvážení té míry. Jinak osobně mám 6 let starý diesl a můžu ti řict, aby jsi z něho viděl černý kouř to bych za něho musel sakra zatáhnout.Prorezlý výfuk ? tomu nerozumím například já jsem právě po výměně celého potrubí - zase jde o tu míru - pokud bude proděravělý zkrz na zkrz opět se přikloníš k vozu u kterého si řekneš ten ještě rok vydrží. Jak říkám záleží na prioritách každého a článek ti má pomoci co vše stojí za posouzení .

2011-03-27 13:57:48

Vystřídal jsem již hodně Starších vozů ať už ford či jiné značky a musím plně souhlasit s tímto názorem a to ve všech bodech!

2011-03-27 14:54:06

Pro mě je vodítko při koupi hlavně stav karoserie a interieru.To jsou dvě věci které se nejhůře opravují a uvádějí do původního stavu

a i něco vypovídají o bývalém majiteli.Vše ostatní se nechá proti tomu vcelku lehce opravit,vyměnit,tam jde spíš již jen o cenu.

A nikdy bych již nekoupil auto napadené kutilem,, autoelektrikářem" ale to je kapitola sama pro sebe.


Odpovědět