Fórum - Téma


Koupě+Mondeo-rady jaký zvolit motor


Fórum Mondeo MK III Koupě+Mondeo-rady jaký zvolit motor

Informace o modelu: Ford Mondeo MK III


1  2

2008-11-16 14:44:22

Zdravím všechny, prosím o radu, chystáme se koupit Ford Mondeo hatchback r.v. 2003-4, jen nevíme, pro jaký typ motoru se rozhodnout. Jezdíme převážně ve městě, takže uvítáme nižší spotřebu, zároveň však chceme, aby byl živější. Děkuji, Lenka.

2008-11-17 10:11:05

Já bych doporučil tdci, ve městě i s brutální akcelerací do 8,5l. A výkon 96kw s kroutivým momentem 320 nm je nadprůměrný. Popřípadě zvolit levnější verzi (jako já) 85 kw s kroutivým momentem 280 nm a pětistupňovou převodovkou, která je naprosto dostačující. Kdyby výkon nestačil, na internetu jde koupit čipsada pro zvýšení výkonu na 96kw , za nějakých 5tkč. Tenhle vůz má jedinou chybičku a to v citlivosti spojky - pro autoškoly absolutně nevhodné

2008-11-17 14:36:34

A jak se díváte na 1.8 benzín?

2008-11-17 18:10:01

Mám zkušenosti pouze s motorem 18zetec u mk2 - na tuhle káru slabý a tudíž vysoká spotřeba.

s motory 1.8 duratec zkušenosti nemám, ale pokud ano tak 92kw verzi, benzín má sice oproti naftě větší spotřebu , ale jednoduchost benzínového motoru je přímo úměrná s návštěvami v servise. Takže pokud si koupíte 1.8duratec nemusíte se prakticky o motor starat, jelikož doporučená výměna rozvodového řetězu je po ujetí 250tkm. Je ekologičtější. Tím nechci shazovat naftové motory ,ale už samotná přítomnost turba zavání problémem.

2008-11-17 19:05:40

Mám rád motory 1.8 benzín, ale jirkasel má pravdu, u turbodieselu, v městském provozu, bude nižší spotřeba a větší zátah, přesto jsem pro benzín. Pro daný model jsou dvě výkonové varianty, osobní zkušenost nemám, ale dle recenzí a testů se dá říci, že pro městský provoz jsou na tom velmi podobně, dokonce je možná lepší ta slabší, protože má stejný kroutící moment, ale v nižších otáčkách a využití vyššího výkonu silnější verze se projeví spíše na delších, rychlejších úsecích.

2008-11-27 17:51:59

Ahoj ja mam 1.8 DURATEC-HE 92KW 16V jel jsem na otočku do nemecka 1700km jel jsem z rodinou tak opravdu slušne ....spotřeba...8,3 l to je muj rekord niš jsem to nikdy nedostal a to z 90% dalnice...........da se..taky i......max 12l normal 9.8aš10,2l u mondea je problem ze prumerna spotreba se ukaze tak po 150km myslim to tak že napřiklat to jsem vyzkoušel na passatu b6 mamka tam mela spo prumer 7,2 a ja na 12km jsem to sklepl na 5,9 a to mluvim furt o prumerne...((((((((.ona ta ma takou spot bo neřadi 5 jen do 4 a hotovo ženska no...a to ma 1.9 tdi 96kw......)))))))) ja si budu kupova taky znovu mondeo novši a pujdu do benzinu 1,8 nebo 2.0 a to mam moznost nafty nafta patři do kamen..ahoj a mejte se pekne.....

2008-11-27 19:21:35

ahoj

já bych zvolil 2.0 benzín. Když se to nehoní,dá se jezdit za hezkou spotřebu i s benzínovým motorem. každopádně jestli chcete auto převážně do města na popojížděčky ...do dieselu bych nešel. popojíždění nemá rád. a než ho stačíš zahřát tak, jak to diesel má rád, tak jste na cílovém místě. proto bych zvolil 2.0i ...živej bude dost ;)

2008-11-27 19:26:18

Ahoj,

já mám 1.8 92kW Duratec HE a jezdím na dálky za min.6 litrů a max.7,5 litrů.Po městě je to tak od 8,5 - 10,4 litrů na 100km.Takže spotřeba je super. Jednou jsem jel po dálnici 180km/hod dost dlouho,plně naloženej na dovču a spotřeba šla max. na 8 litrů/ 100km.Přes 8 to vůbec nešlo.Takže já jsem se svým autíčkem plně spokojenej! Mám kombika a ten nemá chybu!

2008-11-27 20:02:53

Nazdárek, mám ve svém mondeu Turnier 2,0 Duratec HE a jsem prakticky spokojen po všech stránkách. Městský provoz za 9,3 - 9,8 a dovolená na Slovensko (tam a zpět přibližně 1000 km) za 7,4. Myslím, že je to slušný výsledek a nemyslím si, že bych jel extrémně spořivou jízdu. Jel jsem i s 1,8 92 kW, kterou jsem také zvažoval pro koupi, ale nakonec zvítězil podvědomě 2,0 l. Proč podvědomě? Protože před koupí jsem nejel ani s jedním a když jsem se pak svezl obojím, musím říct, že jsem udělal dobře s 2,0. Od spodních otáček táhne nesrovnatelně lépe a když je potřeba rychle předjet, má k dispozici reálně i pocitově mnohem víc síly. 1,8 92kw není špatná volba, ale musí se pro stejnou dynamiku jízdy víc vytáčet. A rozdíl ve spotřebě nebyl odpovídající rozdílu výkonu. Za mě tedy hlas pro 2,0 benzín.

2008-12-03 13:12:04

Tak já osobně mám v autě taky Duratec HE 2.0 a musím všem sdělit, že je to motor konstrukčně tak trochu pojebkaný a proč, jelikož má nedořešený tzv. výřivý klapky v sání (sou stejný i v 1.8) jejich uložení čistě v plasti je pěkně na osobně mi klapka upadla a tyčka co s něma vergluje se jala podívat do spalovacího prostoru motoru a tam dostala hnedle pár facek od pístu sice sem vše jakštakš dal do kupi nakonec musím koupit nový srdce do mondíí, jak píst narážel skrze vodící tyčku klapky o hlavu dostal pár ran který poznamenaly uložení pístního čepu v pístu. verdikt je, že to trochu nezvládli s konstrukcí sací části. a to mám auto s najetejma 130t km po prvním majiteli kterýmu je dnes 56 let tudíž žádný závodní a auto bylo pravidelně na servisu ( v DE ) tak asi tolik k motoru DURATEC HE

tady je odkaz na obrázky z mojeho motoru

http://forum.ford-focus.c...&st=0&sk=t&sd=a&start=135

2009-12-21 19:26:31

Zdravím všechny majitele benzínových Mondeí, zejména těch co mají 1.8 SCI, tento motor mne zaujal zatím jen na papíře a v redakčních testech a také samou chválou na kultivovanost a spotřebu. Nyní vlastním Mondeo TDCi 96kW a už mě opravdu nebaví do nekonečna řešit problémy s nekvalitní naftou, turbem, vstřiky, palivovým čerpadlem, desítkami různých čidel, snímačů, EGR, DPF a dalšími nesmysly co má většina TDCi. Chtěl bych pořídit benzínové Mondeo a tak se vás chci zeptat, jestli v benzínové verzi nepotkám stejné nebo podobné věci jako EGR, DPF a další krávoviny. Na co je třeba si dát pozor u benzíňáka a co jaké součástky jsou jeho slabinou? Chci mít opravdu už klid a pocit, že když chci někam jet, tak opravdu dojedu. Samozřejmě jsem si vědom, že údržbu a servis potřebuje každé auto, ale už nehodlám dávat nehorázné prachy za servisy dieselů. Vždyť co člověk ušetří na nízké spotřebě nafty, tak v zápětí vyhodí v servisu, takže na tom spíše prodělávám. Díky za odpověď

2009-12-26 13:08:13

Noo taky se prave rozhoduju ale spis mezi naftama, mam par nabidek s 2.0 TDCI ale i 2.2 TDCI, a nevim kteru. Su tyto nafty spolehlive? Jaku maju zivotnost, mam najitu jednu 2.2 TDCI s 230 000km, mislite ze s tim nebude problem?

2009-12-26 15:51:51

TO Jarous776 : Já mám 2 roky 2,0 TDCi 85kw a naprostá spokojenost. Důležité je dávat si pozor na nekvalitní naftu a dodržovat pravidelný servis.Každopádně ti spíše doporučuji 2,2 TDCi Důvod? Jediný motor na trhu,který ti nabídne uderných 400 N.m točivého momentu bez komplikace zvané filtr pevných částic .S jeho silou je nutné zacházet opatrně jinak odejde dvouhmotový setrvačník. Tento motor byl vyhodnocen v průvodci ojetým automobily pro rok 2007 jako nejalternativnější

2009-12-27 12:07:10

A když už má nalétané 230 000km néni to moc? Neodejde ten motor, nebo nebudú nějaké velké problémi?

2009-12-27 12:14:59

to Jarous776 Velké problémy můžou nastat i po 20 000 to ti nikdo nezaručí že kupuješ bezproblémové auto . Jinak na dieslový motor 230 000 není moc .

2009-12-27 12:18:07

Takže se nemusím nějak moc bát, mám totiž docela pěkné vyhlédlé, jenom ty km mě drží.

2009-12-27 12:20:22

to Jarous776:. ..alespoň máš jakous takous jistotu, že to není stočený....

2009-12-27 12:28:42

no tak to by byla pěkná nadílka km

2009-12-27 12:29:59

to Jarous776 (majda) Ano přesně tak. V dnešní době kdy se na trhu s ojetými automobily vyskytuje 70 % stočných tachometrů bych to až tak neřešil pokud kupuješ 5 let staré dieslové auto a prodejce uvádí 50 000 tak je to ve většině případů blav .Zaměř se spíše na vzhled ,oddekluj si motor ,vše si prohlídni .

2009-12-27 12:34:42

Nejlíp a nejrychleji to jde poznat podle interieru, jak je opotrřebovany.


Odpovědět

1  2