Fórum - Téma


Koupě mondea MK3, 2.0TDCi


Fórum Pokec všeobecný Koupě mondea MK3, 2.0TDCi




2011-12-07 13:16:11

Ahoj,chystám se na koupi mondea r.v.04,2.0TDCi, první majitel, servisováno do ted ve fordu,takže se serviskou. Ale: má najeto 300tis...vstřiky měněny v 260 a celkově je servis dodržovaný,dle stavu garážované a docela dobrý stav. Vzhledem ke stavu km je přizpůspbena docela slušně cena.

Nicméně se chci poradit s Vámi zkušenými forďáky.

Máme v rodině už třetího tranzita a ty vydrží v poho přes 500tis a nic jim neni, krom nich ale zkušenosti s fordme nemám. Mondeo chcem jako druhé auto na občasné ježdění. Díval jsem se na inzerátech že mají běžně naježděno 250tis a více,takže to už takový rozdíl není.

Akorát prý občas vynechává turba(dle diagnostiky ok),takže to asi bude jednotka,ale tady jsem našel návod jak ji vyčistit.Děkuji za rady

2011-12-07 13:18:37

V kolika km se tak mění spojka a dvouhmoťák, aby mě pak nečekalo překvapení. Dle km už by to ale asi po výměně mohlo být. Rozvody jsou u tohoto motoru řetězem, takže se řešit nemusí?

2011-12-07 20:02:04

Řekl bych,že se spojka mění až když s ní začnou být problémy,prokluzuje,chrastí dvouhmotnosťák nebo odejde spojkové ložisko.

Rozvody jsou sice řetězem ale nesmrtelný rozhodně nejsou.Vše záleží na tom jak s autem zacházel předchozí majitel a v jakých podmínkách jezdilo.

2011-12-07 20:41:03

Tak jsem se byl na něj podivat a vážně nevim. Vzhledově je vcelku ok,bylo bouchnutý na pravý předem,ale o tom je záznam ve fordu v servisce,nic vážnýho. Akorát mě zaráži několik věci.

1: mondeo rok 04 nemá ukazatel aktuální spotřeby?

2: má najeto 300 tis a prý je turbo původní,to mi je divné.

3:když se nastartuje za studena tak kouří, když sa zahřeje,tak už ne

4:zdá se mi docela hlučnější oproti HDI co mám v citroenu C8

Na druhou stranu vstříky měněny ve fordu na nové,spojka je nakonec ok a setrvák se mi zdá taky,neklepe.

Takže jsem teď 50 na 50. Zítra ráno jsem domluvem zajet do fordu,kde ho servisovali a řekno co vše bylo děláno.

2011-12-08 15:23:16

Ahoj, já teda nemam palubní pc vubec, ale co vim, tak aktuální spotřeba tam neni, dle Fordu to je prý neetické nebo co Původní turbo při 300 tis?? je to divné ale možné, nicméně připravil bych se na investici pač se brzy dotočí. Já měnil turbo ve 170 tis, auto sem kupoval s 140 tis, nevim jak s tím jezdil předchozí majitel. Nicméně pokud se o to člověk stará tak by to mohlo vydržet. Ohledně toho kouře, jakou má barvu? Počítej s tím že pokud je venku zima tak to bude kouřit, jako každé jiné auto. Nicméně s těma kilometrama nevim nevim, zda bych do toho šel.

2011-12-08 18:50:16

Nakonec jsem ho zatim nevzal. Ráno jsme se byli zeptat ve fordu a vyhledali akorát že byli před 40tis měněny vstřiky, ale turbo prý nebylo vůbec měněný, že je původní a setrvačník že taky nedělali, akorát tam byli s těma vstřikama ještě ramena dělaný. Docela jsem měl obavy abych nekoupil, neprojel se a nedal ho do servisu na turbo a setrvák.

2011-12-08 18:53:37

Tak to slyším poprvé, že by aktuálka byla neetická... Snad nedůležitá, odvádějící pozornost od řízení apod., ale neetická? Já TDCi měl a už bych do této motorizace nešel ani za prase. A to jsem prodal před velkou investicí do spojky, vstřiků a myslím, že i toho zpropadeného Fordem zmršeného turba. Lituju nového majitele i když jsem mu všechno tohle řekl, tak mondeo chtěl. Vím, že rok výroby hraje roli ohledně použitých součástek, ale ani rok 2004 s těma kilákama by mě moc neuklidnil. Kouřivost může mít souvislost s turbem, ale i se žhaviči. Pokud s tím nebudeš moc jezdit, tak vem benzíňáka, daleko méně starostí. Jak koupíš mrdku, tak se toho nezbavíš díky neslavné pověsti těchto motorů. Sežeň radši 2,2 bez filtru pevných částic.

2011-12-08 19:37:25

o tej neetické spotřebě sem někde četl. co je na tom pravdy nevím, každopádně ta aktuálka tam neni, stejně jako je umění celkově sehnat tuten model s palubním pc

2011-12-08 20:09:09

Jo a ještě tam byl měněn agr ventil. Nicméně Vám to tady napíšu na rovinu: cena je cca 40tis. Bylo to firemní auto, ale jezdil s tim jeden člověk a teď kupují před koncem roku nové. Servis vždy ford a dodržovaná serviska až do dneška. Akorát mi je divný to turbo, vstřiky a setrvák.

Vstřiky byli dělaný v 260 tis. Zdá se mi celkém dlouhá životnost. Já mám teď citroena c8,najeto 200tis a ted je budu měnit.

Turbo a setrvák se zdá hodně divný že by nebylo celých 300tis měněno.

Nicméně auto bylo ve fordu na prohlídce a dle diagnostiky je turbo ok a setrvák není slyšet,spojka ještě docela zabírá.

Akorát teda je jednotka turba potřeba vyměnit,nebo vyčistit.

No a k tomu ukazately spotřeby a palubnímu počítači. Jsem hodně překvapen,že auto z roku 04 to ještě nemá. Když jsem míval volvo V40 1.9Td,r.v.98, tak mělo uplně stejnou výbavo jako tohle mondeo, až na klimu.

Jinak když má mondeo palubní počítač tak co vše ukazuje? Když stejně spotřebu ne. Takže akorát dojezd?

Tak je vlastně uplně jedno jestli ho nakonec má nebo ne.

Jinak to kouří jen když je studený a po prvním startu. Když dneska bylo zahřátý,tak nekouřilo ani v zimě.

2011-12-08 21:16:18

jako pokud se k tomu autu předešlý majitel choval slušně tka je to možné :)

2011-12-10 14:30:01

EGR ventil je další z nepříjemností u nafty, ale zase ta cena je opravdu zajímavá a dá se tak nějak i oželet nějakou tu investici v případě potřeby. Jestli nějaká automobilka vybavovala určité modely PC, tak to není o roku, ale o tom, jestli považovali za důležité, aby tam ukazatel okamžité spotřeby byl. Myslím si, že je to zcela zbytečná věc, která hodně zavádí od skutečné spotřeby. Je docela možné, že se dá přes diagnostiku u mondea od r. 2004 i aktivovat jako třeba trojblik apod, ale to nevím jistě. Tuhle funkci neřeš. To kouření za studena můžou dělat žhaviče. I po startu by měly nějakou dobu dožhavovat a pomáhat spalování. Zkus nechat ještě zkontrolovat tohle. Ta dvouhmota, že by byla origo je dost nepravděpodobné a zvlášť u forda v naftě, to by byl malý zázrak.

2011-12-10 15:21:50

Zdá se mi taky právě divné,že by dvouhotu a turbo nebylo děláno. Je to servisované pouze v jednom servise a tam o tom záznam nemaji. V každém případě co jsem tady přečetl, tak turbo se mění cca po 170tis, takže kdyby bylo už děláno a teď má auto 300,tak bych měl ještě nějakých 30tis klid. Dvoumota vydží kolik přibližně?

Co mám c8, tak ted budu dělat vstřiky a asi to bude ranec a jsem nepojízdný. Náhodou jsem dostal nabídku tohodle mondea a za ty peníze jsem si řikal, že bych s nim zatim jezdil a pak by jsme si ho nechali jako druhé auto pro manželku. Jde mi jen o to, abych až s nim najedu třeba 2tis, nedal do něj X pěněž. To se ale může stát všade. Jinak co se většinou děje za výměny u tohodle auta, tak jsem na foru přečetl a něco z toho je a něco by se časel dělalo. Akorát nevim jak je na tom ještě filtr pevných částic. Uvidíme

2011-12-10 15:23:29

Ten palubák neřešim, jenom mě to tak překvapilo, protože jsem myslel že už dnes většina aut to má. Je ale pravda, že si to člověk spočítá sám v hlavě a nepotřebuje ho.

2011-12-10 16:33:18

Okamžitou budeš asi těžko počítat. Pohybuje se od O litrů na sto až po třeba 15-20 litrů, jak tomu zrovna v tu danou chvíli šlapeš. Je to údaj o ničem. Některá nová auta už dneska nemají ani budík s teplotou chladící kapaliny, jen v případě přehřátí kontrolku a výstražný zvuk. Co se dá dělat.........

2011-12-10 16:43:53

Myslel jsem tedy jako průměrnou. Tak aktuálka je akorát tak dobrá na dálnici,že jsem podle toho občas jezdil, ale sledovat ji v městě v koloně, to je radost.

2011-12-11 13:50:13

Právě proto ji někteří výrobci nedávají, abys pořád nehleděl do budíků, ale věnoval se řízení... Samozřejmě průměrná dlouhodobá popř. krátkodobá, dojezd, km od natankování, teplota atd. jsou určitě zajímavé hodnoty a dá se z nich cosi vyčíst. Z okamžité moc ne, max. ta dálnice, ale pokud ti palubák reaguje relativně pružně na změnu stylu jízdy, tak se dá i podle průměrné nastavit eko styl jízdy. Mě teda trvalo docela dlouho, než mi ukazatel začal měnit hodnoty, když jsem změnil styl jízdy. Trošku mě to vadilo.


Odpovědět