Fórum - Téma


Koroze+Transit-čím a jak ochránit dutiny, podvozek


Fórum Transit V / VE83 Koroze+Transit-čím a jak ochránit dutiny, podvozek

Informace o modelu: Ford Transit V / VE83


1  2

2008-09-11 13:12:25

Dobrý den, minulý týden jsem dovezl Transita. Kráásnýho i má žena ba i děti se do něj zamilovali. Leč dnes, na dovozové STK mi sdělili, že tento vůz trpí na korozi podvozku a je třeba s tím hned něco udělat. Tak jsem se chtěl zeptat milí druhové, zda-li s tím máte nějaké zkušenosti, jaký materiál a hlavně, jestli byste neměl někdo plánek, kam všude se to stříká resp.kudy.

Díky za rady O.

2008-09-14 09:40:06

rezistin a olej nastříkej kam se dostaneš.Do všech dveří a dutin.Nezapomen na nosníky vespod.Nejlepší se to dělá,když je teplo.Opakovat každý rok a vydrží 15 let-vlastní zkušenost.

2008-09-14 10:31:18

Ahoj, na spodky aut je nejlepší elaskon( přípravek na důlní a lodní lana), ten se nahřeje v tlakovém přístroji na 150-200stupňů a nastříká na spodek tlakovou rozprašovací pistolí. Jednak zbytky vlhkost vysuší a vzlíná sbodovanými plechy až do¨vychladnutí. Především nestéká a není třeba ředit jako jinými technologiemi. To samé do dutin s přidáním konzervačního oleje. Zdenek

2008-10-03 22:25:36

Tak jsem nachytal rozumy i na jiných fórech a oslovil jsem pár majitelů letitých vozů různých značek co mají zároveň najeto x set tisíc km.

Zjistil jsem, že je stále oblíbený koktej vyjetých olejů, vazelin, popříp. s fermeží. Sám jsem odměřený, přestože nejsem přespříliš eko zaměřený, použít tyto matláky, abych té přírodě neuštědřil zbytečnou herdu do zad. Taky se procedura musí aplikovat pravidelně každý rok. (Všem příznivcům této technologie se zalíbil ten elaskon - svorně uznale pokyvovali hlavou)

Dalším zajímavým prostředkem je nějaký hi-tec vosk. Vosk který po aplikaci proniká skrz barvu až na plech, který pak chrání před korozí. Zní to jako sci-fi , nebo opis z reklamního letáku na všemocné hubnoucí preparáty. Žel název jsem zapoměl, ale ještě ho zjistím. Prý se prodává jen v průmyslových baleních asi po 50l, tak leda přemluvit servis kde to používají a pokusit se trochu odkoupit.

Každopádně jsem dostal papíry a značky až teď (tj.po měsíci), takže celý nástřik nechám až na jaro, až bude tepleji. Mám tedy dost času ještě zjištovat další metody a podrobnosti.

Ten Transit musí být NESMRTELNÝ

2008-10-04 11:24:16

Ahoj, ještě jednou se hlásím k doplnění. V žádném případě nedávat použité oleje, už jenom pro to, že tyto obsahují větší množství síry a vlhkosti (vody) atd. Kolega si to taky tímto koktejlem dělal a doplatil na to velkou krozí, kde doposud nebyla. Opravdu se ten elaskon oplatí nastříkat. Mám s tím celoživotní skušenost. Zdenek

2009-08-15 22:53:22

Prosím tě kde to dělaj tím elaskonem, kolik to stojí a jak často se to musí opakovat?

2009-11-07 11:00:54

Ahoj, prosím tě JÁ BYCH TO CHTĚL TAKY VĚDĚT Prosím tě kde to dělaj tím elaskonem, kolik to stojí a jak často se to musí opakovat?

2009-12-02 10:08:10

Ze zkušenosti: resistin na dutiny + vyjetý olej, vystříkat vše kde to jde, lépe za chladu, pak to nestéká a když je vedro, resistin vyvzlíná i tam, kde to nečekáš a olej zastaví i lehkou korozi. Příkladem jsou spodky zadních dveří nebo okolí osvětlení spz, na co transit trpí a po 700000km a desetiletém provozu v létě v zimě, mám tato místa stále jako nová.

2009-12-02 22:30:19

Ahoj Tomáši, koukám jak sis potáhnul strop v tom modrym. Vypadá to docela dobře, co je to přesně za materiál a čím jsi to tam nalepil? Já ho mám dost špinavej a nejde umejt, možná by to bylo rozumnější řešení. Dík za radu. Kuba

2009-12-02 22:53:40

Vypadá to výborně i mě to velmi zaujalo, tudíž jsem také zvědav co nám Tomáš napíše, já jsem před lety něco podobného dělal chemoprenem a drželo to.Jen už přesně nevím jaký to přesně byl - je více druhů.

2009-12-03 08:30:46

Zdravím pánové, co se týká lepidla, je to chemoprén, přesněji alkaprén, je o dost levnější a službu poskytne stejnou. Co se týká zpracování, musí se to lepit kontaktně, tzn. natřít kousek, nechat zavadnout a přilepit. Ale na rovinu, je to dost pracný a trvá to.A navíc ten podklad dost saje, takže je i velká spotřeba lepidla. Chce to grif. Samostatnou kapitolou jsou záhyby. Látku můžete použít jakoukoli, ale musí být pružná, mě se osvědčila ta, co se z ní šijí potahy. Výběr je velký jak materiálově, tak barevně. To je zhruba v kostce celé. Dělal jsem ty stropy čtyři a chce to své. Když se do toho budete chtít někdo pustit, rád poradím, ale raději tel., je to na delší povídání...

2009-12-03 11:11:05

Co se týče elaskonu lze na netu najít prodejce (http://lnk.nu/monteco.cz/13g5). Na stránkách samotného výrobce jsem našel sortiment rovnou na ochranu aut proti korozi.....jen to chce přelouskat tu němčinu.

Sám jsem se nakonec rozhodl, využít preparáty od BODY. Našel jsem celé fórum o stříkání (http://lnk.nu/flat4.org/13g6.php) chytal rozumy,pak si dodal odvahy a vrhnul se na to.

Začal jsem mytím. Saponát, řejžák, wapka......saponát, rejžák, wapka...asi 3x. Chce to fakt důkladně. Neustále mi odněkud teklo bahýnko ale nakonec asi po 6 hodinák jsem měl pociže je to ok. Upozorňuji že to chce rampu nebo hever, v leže pod autem by to mytí ani plikace toho matlání fakt nejde. S hrúzou jsem pak zjisti kolik laku mi odešlo i s blátem. Lak a vůbec antikorozní ochrana u transitu je fááákt bídná.

Po Dvou týdnech schnutí na sluníčku, začalo broušení, broušení, broušení. Když to jen jde tak na lesklý povrch. Na ten mi doporučili Boba- inhibitor koroze, co prý korozi zastaví a zapouzdří....a na to spec základ. To trvalo několik dní (dělal jsem to vždy po práci). Při tom jsem objevil díru v prahu (u švu mezi sloupkem a prahem v pravo u bočních dveří-často ji tam vidím i na jiných transitech). ošetřil ji BOBem, základem, polyester. tmelem se skl. vlákny. Ale protože jsem asi neodstranil příčinu, obavám se, že se to brzo zase objeví. Ach jo 5 let starý auto, skoro nový . (Napadlo mě, že když v dutinách kondenzují páry, stečou sloupkem k tomu švu a tam.....to hnije.)

Pak jsem aplikoval polyuret. tmel. Hlavně na podběhy. Vytvořil jsem jím kanály pro snadný odtok vody. Z takových těch záhybů kolem lemů apd aby se tam zkrátka nedržela vlhkost a bláto. Hlavně se ale v zápalu boje nesmí zacpat odtokové kanálky z dutin

Následovalo stříkání. Stříkal jsem BODY 933 (pryskyřice, kaučuk , asfalt a vosk). Je snad lepší než ten přelakovatelný, protože se snad zatáhne, a rozhodně jsem s tím nešetřil. kupodivu jsem spotřeboval 8kg a to jsem neměl pocit že je toho přehšle. Když to šlo pšoukl jsem i do velkých dutin . Přelakovatelný (930) jsem stříkal jen na prahy a lemy.

Nakonec jsem to stříkl polyuret.lakem (teda jen ty lemy a prahy). Ten se teda moc nepovedl, jak odstín, tak i to že je to v matu . Což je fakt škoda, ale už jsem neměl čas to přestříkat. Pěkných dnů ubívalo, tak jsem jchtěl stihnout teplo na ty dutiny

Ten vosk na dutiny jsem ještě pro jistotu nahřál, ale příště to chce nahřát i tu hadici z kompresoru. ten vzduch mi to dost ochlazoval.

Tak uvidíme

V dalších letech to už budu asi dělat jen tím olejovým elaskonem

2011-01-20 19:06:52

Můžeš vystříkat čím chceš,když ti to nezrezne vevnitř tak to začne reznout pod lakem,prostě na jaře to bude samá ďubka,viděl jsem transita po pěti letech a byl jak liška,já mám transita tři roky a už se objevují pod lakem malé zrzavé tečky,dutiny jsem vystříkal a čekám co bude s lakem zkusím leštěnku ale bojím se že se neubráním tomu,že stejně za pár let půjdu do lakovny kde to udělají pořádně ne jako ty dobře placený borci v německu.

2011-01-21 20:09:26

Ahoj zkuste Konzervace RustStop provádějí ji v Činěvsi autocentrum Boura .Je to velmi řídký olej který vzlína mezi plechy.Vystříkaji dutiny nosníky i celý spodek, ale chce to opakovat říkají za 2-3roky.Já to opakuji po roce a nemá to chybu.Transit má nejhorší protikorozní úpravu na světě

http://www.boura.cz/defau...st_stop-nav-txt-id-32.htm

2011-01-21 20:12:41

Ďubky na laku jsou už díry skrz plech ,když to oškrábeš až na plech uvidíš trlinku která je skrz, je to pór v plechu .jedině povrtat zakytovat jinak není šance

2011-01-21 20:14:58

Chlapi to je pravda, smířil jsem se s tím, že budu hol hodně často používat svářečku. Nejhorší jsou sloupky

2011-10-16 20:34:45

Musim řict že jsem takovej stav koroze na mym 6 let starym transitu neresil po 15ti leten predtím na Fiatu Ducato.třeba spodek nemá vubec žadnou protikorozní ochranu. jen je to nečim nabarveny a samozřejmě ve všech spojich orezly. ach jo. Kdyby to aspon nebyla taková pakárna.A nejhorší jsou prahy ze strany zpod auta a zadni příčnik pod dveřna na kterem taky je prichyceny tažnyy zařízení. prední blatniky snad ani sundavat nebudu.a co nejhuře plech nad celnik skem(mam stredne vysokeho) ten je jeden puchyř vedle druhyho. Nejhorší auto ohledne koroze co jsem kdy mel. A to se porad ohaneji ze je to zinkovany. Asi jen nekde.

2011-10-16 21:39:15

Já snad mám dojem, že to ani není pozink. Letos jsem nastříkal spodek a dutiny, ale stejně to asi nepomůže. Ono hold, jak to jednou začne těžko se tomu domlouvá, aby to přestalo.

2011-10-16 21:46:12

Je to marý boj......pře dvěma lety jsem to udělal a je to zase děravé. Práh vzadu před pravím zadním kolem a v prahu mezi pravími předními a bočními dveřmi. Pozinkovaný je podle mě jen přední blatník.

Dobrá zpráva je od kamaráda z ford motor company, že příští generace co snad vyjede příští rok už by měla být kompletně v pozinku... Tak za 10-15 let ho ojetý možná koupím. Ale budu si to rozmýšlet . Jestli se ovšem bude ještě jezdit na naftu......

2011-10-16 21:50:09

Ano mám stejně rezavé místa.


Odpovědět

1  2