Fórum - Téma


Kontrolky+Transit-svítí kontrolka dobíjení


Fórum Transit VI / V184 / V185 Kontrolky+Transit-svítí kontrolka dobíjení

Informace o modelu: Ford Transit VI / V184 / V185


1  2

2011-01-04 23:57:20

Zdravím vás všechny kolegové tak už jsem zady zas!

Mám TRANSITA-01, 2,4DI

Přes svátky jsem stál víc jak týden, pak příjdu natočím bez problému napoprvé ale začala problíkavat kontrolka dobijení. Jezdím dva dny vše funguje bez problému, auto startuje tak asi dobíjí ale kontrolka už svití pořád!

Měl jsem ten samy problém loni, v servisu si vzali 3500kč. vyměnili repas alternátor (prej) a bylo po problému.

Až do ted. Dělá to vždy v zimě, a jak to déle stojí.

Nevíte náhodou někdo co s tím? Už jsem s toho auta na nervy to je pořád něco!

Díky moc

2011-01-05 08:58:21

To je divný,tak nějak mě to ukazuje na nějaký elektrický spoj,který navlhne,oxiduje či něco podobného.

Tj-kabely připojené k alernátoru ty bych promazal jako první.A pokud to nepomůže, tak jedině schéma elektřiny

a jít drátek po drátku,může být někde porušený drát.spoj,to se blbě hledá.

Dal bych si do auta obyčejný digitální voltmetr pro sichr abych měl přehled jestli mě to dobíjí,aspoň než to odhalím.Pokud ho nechceš zabudovat napevno tak třebas toto na připojení do zásuvky:

http://www.autolamp.cz/IT...ltmetr-do-zapalovaceAPM-1

2011-01-05 09:54:22

No přesně tohle mi dělalo/dělá auto taky když to chvíli stálo tak sem v pohodě natočil a pak začala problikávat kontrolka dobíjení, ale někdy po chvíli, někdy po delší době zhasla uplně. Jednou se mi však stalo že mi to takhle při jízdě sežralo baterku, já zastavil na benzínce a musel startovat na kabely, měl jsem před sebou pak ještě asi 300 km a normálně se za tu dobu baterka zase dobila a když jsem přijel domu, tak jsem zhasnul a znova nastartoval na první ťuknutí. Začal jsem teda tim nejjednodužšim a očistil a prostříkal kontaktnim sprejem všechny kontakty ke kterým jsem se dostal a na chvíli to přestalo, ale po čase se to opět objevilo. Nutno dodat že to takhle začalo blbnout když se venku ochladilo. Teďkon přes zimu s autem nejezdim, ale na jaře se to bude už muset finálně vyřešit...

2011-01-05 19:10:16

mám s alternátorem taky své zkušenosti..poprvé to začínalo tak, že sem tam problíkavala kontrolka za jízdy, většinou při vyšších otáčkách to začalo blikat..nutno dodat, že jsem byl před Hradcem Králové a ještě mě čekala cesta do Karlových Varů, Poznane v Polsku a pak domu k Ostravě. Takže má oprava tohoto bylo motor nevytáčet a dobíjelo to - tedy, kontrolka nesvítila.

Po příjezdu domů jsem dal auto do servisu a řekli mi, že tam je špatná nějaká volnoběžka, že by ji bylo třeba vyměnit, ale taky mi říkali, že nejlepší by bylo udělat celý repas. Nicméně finance rozhodly o výměně volnoběžky. Asi 3000km to vydrželo, než ve volnoběžce zachrčelo a tím pádem šel altík na repas.

Vydržel asi 140000km, začalo svítit znovu. Tentokrát se ukázalo, že zatékala voda do regulátoru a kontakty na něm prostě zezelenaly - uhnily. Toto jsem za asi 600,- Kč nechal vyměnit a ťuk, ťuk, dalších 100000km na něm nalítáno a dobíjí.

2011-01-06 11:15:31

Díky za radu.

2011-01-06 18:28:29

Mam take 24.TDDI s autem jezdim minimalne a od zari uz stoji. Ted kdyz ho skusim nastartovat tak chytne bez problemu ale kontrolka dobijeni take sviti. Pri 2 seslapnuti plynu shasne. Vlete je vso OK. Jinak jsem mel mroblem s konektorem na altiku. Ten jsem v lete poresil.

2011-02-16 21:54:15

Tak jsem nechal repasovat altík a je po problému. Cena 3 100kč. Byla na něm špatná volnoběžka.

Takže nová volnoběžka,ložiska a regulátor. Reglér jsem dodál svůj bosch za cca 700kč.

2011-02-18 18:34:23

Kde jsi nechal altik zrepasovat ? Co vse jse delalo ? Kolik stoji ta volnobezka ?

Jo a jeste otazka. Mate pres alternator plastovej kryt ? Ja ne ale vim ze jse do nekterych modelu daval.

2011-02-18 18:45:59

U altiku se mění ložiska,zběrací měděnné kroužky a uhlíky.Pokud se Ti stane že dojedeš

uhlíky totálně že to přestane dobíjet tak Ti může odejít regulátor a je to cca o 1600,-dražší.

Ta volnoběžka u modelu se zadním náhonem mě zaráží k čemu tam ten nesmysl je,o tom

slyším poprvé a nějak nechápu pozitivum této věci.

2011-02-18 19:17:54

Znate nejakou kvalitni firmu ve stredoceskem kraji na rapas ?

Tady to prodavaji jako dil : http://eshop.autobenex.cz...otlivy-dil/?skt=17782.1.0

2011-02-18 19:48:44

No,docela ranec.Mohl by mě někdo vysvětlit proč a z jakého důvodu tam tento volnoběžný

bazmek je? Ptám se proto,protože kdybych měl tohle na svém autě a odešlo by mě to tak

jako první věc mě napadá , že bych tu volnoběžku prostě zrušil.

2011-02-18 20:21:06

Tk to jse snazim take zjistit. Prej se to pozna i tim ze velice casteji odchazeji drazkovane remeny. Jinak nemam tucha.

2011-02-18 21:17:51

To by měl někdo osvětlit.Alternátor pokud nevyrábí proud tak vlastně nemá žádnou zátěž

pro motor,je to vlastně jenom jakoby další kladka řemenu.Pokud vyrábí proud tak čím ho

vyrábí více tak jakoby klade větší odpor - odebírá koně motoru.

Ať přemejšlím,jak přemejšlím tak smysl volnoběžky (-říkají tomu předstihová spojka-)

na alternátoru nechápu

2011-02-18 21:33:14

Altik jsem nechal repasovat u jednoho soukromníka co dělá auto-elektro v Ostravě. Volnoběžka je na tom nejdražší stojí kolem 2000kč. a výš. Jinak kryt tam mám.

Na altíku vyměněna ložiska, volnoběžka a regulátor.

No tady to nazyvají předstihová spojka. Mě řekli že se to jmenuje volnoběžka. Ale je to asi jedno.

Každopádně je to ono v tom odkazu.

2011-02-18 21:39:31

No já nevím jestli jde volnoběžka zrušit. Pohání totiž ŘEMEN. Ale třeba jo fakt tomu moc nerozumím.

2011-02-18 21:43:15

Jinak nový altík samozdřejmě asi né orginál stojí v AUTOKELLY něco kolem 6tis. a výš.

2011-02-18 21:44:49

Jo a uhlíky jsou na regulatoru.

2011-02-20 00:31:10

ta volnoběžka je tam prý na to, že když není takový velký odběr tzn. baterka nabitá, malý odběr spotřebičů, tak altík nejede na plný výkon a snižují se otáčky nějak přes tu volnoběžku, že tolik se neodírají uhlíky a nezatěžuje to tak motor a jeho výkon...tak mi to bylo laicky vysvětleno...a říkali mi taky, že to jde zapojit na tvrdo, ale altík pořád poběží na plný pecky a odepíšeš ho daleko dříve, než když je volnoběžka funkční

2011-03-12 21:06:33

Tak jsem dnes konecne zacal neco delat na aute. Vse zaclo rozbore. Kompletne jsem vse rozebral a zjistil ze mam nejakej nacatej kablik co vede do alternatoru do konektoru. Jinak jse mi povedlo pri vysroubovani cerveneho kabelu s ockem ze sroubku brinknout o alternator a leknout se jiskrive reakce. Ja myslel ze kdyz nemam otocenej klicek v zapalovani tak jse nic nestane. Ten kabel je stale pod proudem ? Mohl jsem neco rozbit ??

2011-03-12 22:34:08

Myslím,že ne.Jenom to šlo chvilku jaks o to brnknul do zkratu.


Odpovědět

1  2