Fórum - Téma


Kontrolky_Mondeo III


Fórum Mondeo MK III Kontrolky_Mondeo III

Informace o modelu: Ford Mondeo MK III


1  2  3

2016-03-05 14:42:36

Ahoj. Včera při jízdě se mi rozsvítila kontrolka autobaterie. Po dojetí a vypnutí jsem už nenastartoval. Zkusil jsem jí dobít. Nastartoval jsem, ale kontrolka svítí pořád. Baterka je originál motorcraft a mám ji v autě 6 let a nikdy nebyl problém. Automechanik mě strašil, že by to mohl být špatný alternátor. Nevím jestli to má souvislost s topením, ale rosily se mi všechny okna a nešly odrosit. Po utření se okamžitě orosily. Může to souviset s tou baterkou? Dík ..... Mondeo 2001

2016-03-05 14:49:30

martinford: A proměřil mechanik baterku a dobíjení?Jestli máš baterku 6 let zřejmě bude po smrti.Změřil bych dobíjení kolik dává altík.

2016-03-05 18:12:58

Na 99% alternátor Pokud bude stačit oprava tak před týdnem mě stála 3200.

2016-03-05 18:39:20

abccb: Poud to nezměří,nevíš co to může být.Ale repas alternátoru za skoro 4 litry je docela hodně.Myslím že to jde i levněji.

2016-03-05 19:48:14

martinford: sázím na alternátor, pokud jsi dobil baterii a přesto svítila, tak nejpravděpodobněji je to alter., kontrolka na budících se rozsvěcuje, když selhává dobíjení.... repas altoše vyjde na 1500-2000,-Kč, protože nikdy v tom altoši neodejde úplně všechno - diody, uhlíky, řemenice apod. pokud chce někdo víc, je to zlodějina. to funglovka vyjde kolem 4-5tis.

jinak jistě, životnost baterie je +/- 5-7 let záleží na značce a dalších atributech, benzín, nafta, dlouhé krátké cesty atd, atd...

ještě si můžeš půjčit baterii a přehodit ji a tak zjistíš než budeš kuchat altoš jestli je to autobaterkou...

2016-03-05 20:18:29

karel: Osobně si myslím, že než složitě schánět a přehazovat baterku, je lepší ji prostě jednoduše změřit zátěžákem Operace na půl minuty... U novějších aut může kontrolka problikávat a nebo svítit i když bude altík dobrej, ale bude třeba baterka v loji. Jinak cena repase se vždy odvíjí od toho co je tam špatně-vadné. To nelze stanovit dopředu Můžu to přesně říct až když to vidím a mám to rozhozené a to je s každou opravou...

2016-03-05 21:42:25

povadi: Ach jo.Zátěžák nemá každej doma v garáži.Jestli je baterka stará 6 let,není se o čem bavit.Za další,jak jsem psal,změřit kolik dává altík.A vo tom to je.

2016-03-05 21:59:42

escortus: To sice nemá, ale stačí zajet do dílny a tam to nechat změřit. Jinak to, že je baterce 6let nic neznamená. Já běžně měním lidem baterky cca po 10-11letech. Stačí tam mít kvalitní baterku a trochu se o ní starat. Pak nemají problém vydržet 10let...

2016-03-06 11:49:38

martinford: Zabývat se touhle otázkou je naprosto zbytečné. Vy hod jí a kup novou. Pokud bude svítit kontrolka, tak alternátor nedobijí. Nechat zkontrolovat.

2016-03-06 11:52:30

honzi051: Nějak nechápu proč by ji měl vyhazovat když ji nic bejt nemusí... To bys taky za chvilku mohl říct, nedovolí to, neřeš opravu, výhod auto a kup nové...

2016-03-06 12:14:26

povadi: Baterka která je 6 let stará má své za sebou. I když ji dobije ne ní jisté zda se sama nevybijí. Je to riziko pokud zrovna někam nutně potřebuješ jest a ona ? Chápeš, já preferují důvěru. Ostatně je to jeho věc zda si pořídí novou,za 2500, nebo za 3500. Nebo odtahovku za 5000,- Ok

2016-03-06 12:33:05

honzi051: Jistě, já taky mám rád spoleh na auto, ale na druhou stranu, proto jsem psal změřit ji zátěžákem. A nemám s tím problém, že všichni lidi kteří ke mě jezdí na servis jim při každém servisu oživím desulfátorem baterku a přeměžím ji zátěžákem a je jedno zda je jí rok, nebo pět let. A při použití kvalitní baterie a trochu se o ní starání opravdu bez problému drží 10let. Ale osazuju do aut jen Banner, nebo amerického Hagena.

2016-03-06 18:19:18

honzi051: Baterka jde většinou do háje, když se hluboko vybije (například dlouhým startováním) a nedá se ihned na nabíječku. Po několika hodinách už se totiž začínají rozpadat desky a vzniklý kal potom na dně zkratuje desky.

2016-03-06 20:28:18

povadi: Mám nabíječku s pulsním nabíjením a tudíž desulfátor jako takový nepotřebuji.Měřím i hustotu elektrolitu ale stejně,baterce co je starší čtyř let už nevěřím.Ano,jednej baterce věřím a to byla originál Nissan a na tom autě(Nissanu) vydržela 11 let.Od té doby je tam už třetí a to se o ty baterky starám a srač*y fakt nekupuju.Dneska už ty baterky nějak neuměj pořádně vyrobit.

2016-03-07 08:33:59

escortus: Pulsní nabíječka není všechno. Samotná pulsní nabíječka (až na výjimky) nepoužívá nesymetrický nabíjecí proud. Většina jich totiž nemá mezi pulsy vybíjení desetinovým proudem (cca 0,5A), což je tzv. nesymetrický dobíjecí proud, který je doporučovaný kvůli rozpouštění sulfátů. Proto se při nabíjení připojuje ke starší baterii ještě žárovka 24V/5W podle nabíjecího proudu (24V kvůli tomu, že ke konci nabíjení napětí stoupá nad cca 14,5V). Sulfáty také rozpouští dlouhým nabíjením malým proudem (orientačně menším než 1A po dobu 2-3 dnů). Problematika nabíjení olověných baterií není tak jednoduchá, jak by se zdálo. Pokud je vrsva sulfátů silnější, tak se cyklus nabití a vybití nesymetrickým proudem může opakovat až 3x. Pro toho, kdo to neví, tak sulfáty snižují vodivost povrchu desek v baterii a ta pak není schopna dodávat velké startovací proudy. Více se lze dočíst v brožuře "Nabíječe a nabíjení".

2016-03-07 09:41:35

já měl originál baterku v Mondeu 11 let - uctyhodné.měnil sem ji před rokem a to jezdím málo a navíc krátké trasy. Holt originál baterky v autech vydrží víc jak když se pak vymění. To potvrdil skoro každý, kdo měl originál baterku.

2016-03-07 09:53:55

papi: To je pravda. Výrobce auta si většinou ověří kvalitu výrobce dílů, které montuje. Kvalita baterie je hodně závislá na chemické čistotě složek, ze kterých je vyrobená. Ale také to závisí na tom, jak člověk s baterií zachází. Bohužel u dnešních aut pro to schází některé měřicí přístroje. Například ampérmetr nabíjení. Ale kdo je kutil, tak si ho orientačně může vyrobit a využít k tomu úbytky napětí na kabelech od (+) alternátoru k (+) baterie.

2016-03-07 12:53:20

Podle mých zkušeností jsou originální baterie v Mondeu MkIII benzín buď nekvalitní, nebo kapacitně poddimenzované. Opakovaně nás nechaly v zimě na holičkách, a to nebyly žádné velké mrazy a baterky byly do 5 let stáří. Nyní používám Vartu nejvyšší řady a nejsou problémy.

Btw. Doporučovat v reklamě originální díly Ford nebo Motorcraft je podle mě marketingový podvod: od stěračů přes baterie až k brzdovým kotoučům nejde o žádnou extra kvalitu...

2016-03-07 15:24:02

dottore: to sem nedělal reklamu na originál díly, sám sem koupil baterku banner a or. díly nekupuji, většinou jsou o dost dražší . Jen sem msylsle to obecně, kolega má jinou značku auta a rovněž pův. baterka mu vydržela nejdéle.

Někde sem slyšel to, že do nového auta jdou nejkvalitnější vyrobené baterie a ostatní už jdou do obchodu a je to stejná značka baterky

2016-03-07 15:31:13

papi: Baterky a ostaní díly jsou stejné v originále i v kvalitní druhovýrobě, jen je na nich jiné logo. Samozřejmě né třeba nějaká šikmooká náhražka, či třeba Starline...

Tady je jen třeba vědět od jaké firmy třeba výrobce auta bere díly, ale i to se mění dle třeba roku, poptávky atd.


Odpovědět

1  2  3