Fórum - Téma


Kontrolky_Mondeo III


Fórum Mondeo MK III Kontrolky_Mondeo III

Informace o modelu: Ford Mondeo MK III


1  2  3

2009-09-04 20:43:26

Po nastartování se mi u Forda Mondeo 2,0 TDDI, 66 kw, r.v. 2003 rozsvítí po chvilce kontrolka dobíjení, která již ani po přidání plynu nezhasne. Alternátor proměřen a v pořádku. Auto zatím jezdí, ale již je znát, že baterie slábne, takže asi nedobíjí a nebo špatně. Nevíte někdo možnou příčiánu této závady. Děkuji.

2009-09-10 23:07:46

Ahoj, tak jsem se podíval do servisní knihy a je tam psáno toto: Pokud kontrolka dobíjení nezhasne 1) volný plochý drážkový řemen který prokluzuje 2) Opotřebené uhlíky v napěťovém regulátoru 3) Poškozené nebo uvolněné kabely.

2009-12-18 10:32:48

Zdravím mám podobný problém z dobíjením jen mě kontrolka svítí po nastartování až do určitého ohřátí vody po sléze problikne a zhasne a je to pak bez problémů. Ale v těchto zimních měsících se mi už stalo že to baterie nevydržela a cestou se zkrátka téměř úplně vybila tudíž jsem pak už auto nenatočil. otal jsem se na to jednoho autoelektrkáře a ten říkal že by to mohlo být relé které má za úkol spínat dobíjení a předehřev vody a že bude nejspíš špatné a nejprve sepne předehřev vody a dobíjení až když je voda ohřátá. chtěl bych se zeptat zda by mi někdo neporadil s tím nejlépe abych si to udělal své pomoci doba nebo kdo by věděl kde stáhnout nebo sehnat schéma elektroinstalace dobíjení a věcí souvysejícími s tím. Ďekuji za odpověď Jedná se o Ford Mondeo kombi 1.8 TD 66Kw r.v. 1998

2009-12-18 12:16:54

Tak vše bylo v alternátoru, konkrétně diodový můstek, který udajně nešel vyměnit. Nový alternátor stojí téměř 10.000,-Kč, tak jsem sehnal na vrakovišti starší za 2.200,-Kč a zatím vše šlape.

2010-03-10 12:05:21

Zdravim mam mega problem jedu si takhle rano autakem a najednou spadne otackomer a i radio po chvili i tachometr a pak i cela elektroinstalace ale motor porad fachci dojedu na parkoviste chcipnu motor a pak uz nenastartuju tak rikam to budou v prdeli uhliky v altiku tak koupim novy a bude no ale ono nic a nic porad stejne tak jsem vykuchal altik a dal ho znamimu at se na nej jukne no a dal mi no nej regulator novej i kotvu a loziska a rikal ze funguje ze mu haze normal 14 V tak ho du namontovat s usmevem . Tak otocim klickem na kontrolky a nesviti kontrolka na dobijeni jako kdyz mi to chciplo tak jsem vsecko prolezl promeril vsecko a nic jsem nenasel pomozte lidi uz jsem zoufalej je to ford mondeo 1.8TD r.v.98

2010-03-11 10:44:29

To Lahys: Tak zkus odpojit ten konektor od alternátoru a ukostřit ten budící kabel. To je v třípinovém konektoru ten zeleno-žlutý. Pokud se ti kontrolka dobíjení nerozsvítí, tak je problém v kabeláži a nebo v přístrojovce. Také bys na tom kabelu měl naměřit víc jak 10V.

Pokud se rozsvítí, tak je problém v alternátoru a oprava byla neúspěšná.

2010-03-11 10:54:22

To Lahys:... buzení alternátoru v malých otáčkách je právě přes tu žárovku v kontrolce dobíjení...pokud je špatná tak v malých otačkách (což jsou zhruba pracovní otáčky "nafťáků") nedobíjí...zkontroloval bych prvně ji...

2010-03-12 14:49:06

Tak jsem to skousel a kontrolka nesviti tak v utery to davam do servisu kde delaj elektroinstalaci a bude

2010-03-12 16:55:23

To Lahys:... a díval ses na tu žárovku?

2010-03-14 21:58:40

jj dival je v pohode

2010-03-14 22:16:50

To Lahys: A pojistka 7,5A na pozici 30 v pojistkovce v kabině je v pořádku?

2011-06-05 16:58:32

zdravím stalo se mi to samé, jel jsem a od nastartování mi svítila kontrolka dobíjení asi po 20 km se mi stalo to samé komplet elektrika se vypla stihl jsem zajet ke krajnici a chciplo to. mechanik mi rekl ze je spaleny komplet alternator tak jsem koupil novy vse bylo ok ale je to tak 2 mesice a problem s kontrolkou se zacina vracet po nejake dobe jizdy se kontrolka rozne kdyz vypnu motor se normalne rozne a zhasne a po nejake chvili se zase rozne

2014-05-27 22:46:11

Ahoj mě odešel altík tak jsem koupil repas. protože na nový stojí ranec.Ale začal se vyskytovat problém že pokud auto se ohářlo a startovalo se s teplým motorem tak na palubce svítí kontrolka dobíjení a nereaguje plynový pedál mohu klidně na něm podupávat a nic někdy se staně že po půl minutě auto chcípne a musím znovu startovat.Někdy kontrolka zhasne a je vše v pořádku.Jednou kontrolka zhasne hned někdy to jde po prvním chcípnutí ale stane se že musím startovat a čeka a startovat pořád dokola.Zkoušel jsem vyměnit altík i regulátor za nový ale pořád to stejné.Nestalo se už to někomu ? je to docela takové nepříjemné když se to stane na benzíně třebas a nejde to.Jsem z toho fakt na prášky. Díky za odpovědí a rady

2014-05-28 08:07:06

daniels189: V první řadě je třeba změřit napětí baterie když motor běží. Pokud je napětí baterie vpořádku, tak je závada nejspíš v regulátoru alternátoru, protože ten dává signál pro kontrolku nabíjení.

2014-05-28 22:28:05

Jo to jsem měřil a pokud je kontrolka zhaslá tak altík dobíjí na 14,2 ale jak jsem psal pi teplým motoru a startu altík nedobíjí a nereaguje vůbec plyn.Ale regulátory jsem zkoušel 3 a všechny nové i altíky byli nové. Potom jsem měl půjčený starý altík od známé a ten běhal normálně a problém nebyl nikde .Jen se mi zdá divné že uplně nové regulátory by byli všechny tři špatné.

2014-05-29 08:05:38

daniels189: Ty 3 nové regulátory jsou stejného typu, jako ten starý a nebo jsou podle typového označení jiné ? Možná že, pokud mají jiné typové označení, budou mít také jinou úroveň napětí pro signalizaci. Signalizace z regulátoru jde do modulu GEM a tan rozsvěcí kontrolku. Pokud baterie z výroby byla kalciová, tak by mělo být napětí cca 14,5V. Při 14,2V se možná už dostává na hranici, kdy začíná signalizovat. Starší verze, které měly ještě klasické baterie měly napětí kolem 14-14,2V. Od regulátoru jdou CAN busem k řízení motoru 2 vodiče (L1 a RC) které musí být oba také vpořádku.

2014-05-31 10:21:06

ty nove 3 byli jiného označení dneska už regulátory vyrábějí jen dva výrobci a od každého jsem měl ten regulátor.Mám tam baterii varta silver e38 .Ty kabely od alternátoru jsem proměřil a zkontoloval.Ale mám odzkoušeno když dám od známého jeho altík tak není problém. ten má ještě původní alternátor

2015-04-02 03:07:56

Zdravím,

moc rád bych poprosil o radu nebo aspoň nasměrovat kam se mám při řešení problému ubírat.

Nedávno se mi rozsvítila kontrolka baterky. Z tohoto důvodu mi bylo řečeno v servisu, že je mrtvý alternátor a je to na výměnu. Alternátor jsem nechal vyměnit a tím kontrolka přestala svítit. 14 dní poté se rozsvítila znovu a 3 dny na to auto vydávalo tak otřesný zvuky, že jsem měl podezření na "rozvod" alternátoru. Přišla tedy výměna řemenice a kontrolka se zhasla. Dnes večer jsem auto nastartoval a třeba 1-2 vteřiny se auto trápí pak otáčky vyskočí nad 1000-1200 a ustálí se. Nicméně kontrolka svítí opět. Začínám spíš než zoufalý být trochu nas..ný. Může to být nějaký kraťas u alternátoru? Abych při reklamaci aspoň věděl kam zhruba je nasměrovat, když nebyli schopní to 2x vyřešit. Děkuju moc za odpověd

PS: začla trochu padat teplota motoru, ale to jsem spíš přikldádal čidlu.V úvahu přichází i termostat, ale nejsem zas tak fundovanej a si jistej jestli to může nějak souviset.

2015-04-02 18:45:03

komik: Při tom, když svítí kontrolka nabíjení, je třeba změřit napětí na svorkách alternátoru (nejen výstupní, ale i budicí). Také je třeba zkontrolovat ukostření motoru a baterie, zda není zkorodované. Pak se dá uvažovat dál.

2015-04-02 19:11:03

Moc díky za odpověď,

. Pokud se nic nestane a mě se nic nestane.(:D) budu informovat dál. Elektrika v autě pro mě začíná být noční můrou.


Odpovědět

1  2  3