Fórum - Téma


Kontrolky_Mondeo IV


Fórum Mondeo MK IV Kontrolky_Mondeo IV

Manuály  |  Inzerce  |  Model Ford Mondeo MK IV  |  Naše vozidla



2016-03-13 13:42:12

Ahoj svítí kontrolky ABS, ESP a ruční brzda, auto jede normálně jen nefunguje ABS a ESP, nejde ani smazat přes diagnostiku a ve fordu řekli, že je špatný startér, kamarád ho měřil na osciloskopu a je v pořádku. Napadá někoho co dál budu kontrolovat čidla a další Mondeo 2.0 TDCi ECO 85 kW 2008

2016-03-13 13:54:27

patreh00: Diagnostika byla jen základní, nebo všech akčních členů?

2016-03-13 15:02:15

povadi: u kamarada co má servis asi jen základní hlásí něco s napětím ale ve fordu je to snad fuul

a jak najdu protokol z fordu tak ho sem dám

2016-03-13 15:08:55

patreh00: Ford rozděluje diagnostiku na velkou a malou...

2016-03-13 22:16:08

povadi: to jsem nevěděl, ale předpokládal jsem že když přijdu a řeknu co je za problém tak ho vyřeší nebo aspoň řeknou co je za vadu a to neřekli, no možná to pomůže byla jejich odpověď, doplnil jsem tam dvě zprávičky co k tomu mám jedna je soukromník na autoelektriku a druhá Ford cars Morava Olomouc.

2016-03-13 22:19:50

patreh00: Tady se opět potvrdilo co tu každému říkám o Uni diagnostikách jako je třeba Bosch = špatně

další věc je Fordí Diagnostika, víc z ní nemáš?

2016-03-14 17:11:12

bohužel od fordu to je vše, ale našel jsem ještě jeden Bosch

dne 19.3.2016 závady smazány forddiag, vaman smazal a zatím klid tak třeba vydrží.

Doplněno: 2016-06-08 20:32:29 ...... Hm tak kontrolky opět svítí, a navíc při brždění blikají blinkry

Doplněno: 2016-12-18 00:16:04 ...... ahoj tak závada zatím odstraněna špatná kostra řídící jednotky ABS/ESP, nelze změřit multimetre tak si mechanik koupil osciloskop a opravil, tak doufám že napořád.

mzr
2017-05-09 15:42:58

Ahoj kluci. Začala mi svítit na Mondeu 2011 červeně kontrolka autobaterie a stalo se tak potom, co jsem měl na autobaterii připojen rázový utahovák na povolování šroubů kol. Vždy se to rožně tak po 2 km jízdy. Nevím co s tím, zkusil jsem odpojit baterii, ale to nepomohlo. Poradíte..??

2017-05-09 20:37:43

mzr: zkusil bych dobít baterii a následně změřot napětí při dobíjení z altíku zda dává to co má

2017-05-09 21:42:52

mzr: Ahoj, mně svítí žlutě, ale jen po chvilce, když vypnu motor, při kontrole mi naměřily hodnoty na 50% původních. Takže mám obavu, že ta tvá už je mrtvá. Petr

mzr
2017-05-10 07:15:04

No, určitě to má souvislost s tím utahovákem co jsem měl na ní připojen. Najel jsem s tím 200 km a žádný problém. Fakt nevím, čím to může být. Včera jsem jí měl 6 hodin na nabíječce, nejdříve ukazatel nabíječky ukazoval 6 a když jsem to vypínal, tak 0 ! Upřímně lepší baterka /má 6 let originál ford/, než altík. Zkusím za elektrikářem a uvidím....

2017-05-10 17:38:18

mzr: V každém případě je dobré změřit napětí při běhu motoru, a to 2x. Jednou bez zapnutých spotřebičů a podruhé se zapnutým maximem spotřebičů (světla, topení, vyhřívání okna a podobně). Tím se ověří výkon alternátoru.

mzr
2017-05-10 19:22:30

Takze, dnes u elektrikare a altik dava 13.7, mel by pry davat vic. Okolo

14.5 . Takze nevim, co s tim. Dle elektrikare, udelat generalku, vzhledem se na nem je 272 tis... Co si o tom myslite ?? Diky moc.

2017-05-11 06:18:16

mzr: Je to tak. Napětí by mělo být kolem 14,4-14,5V. Pokud je napětí jen 13,7V, tak se dobití baterie prodlužuje až 5x. To znamená, že po startu motoru se baterie nedobije po cca 25-30 minutách, ale až po delší době. 14,4-14,5V je kvůli tomu, že dnešní kalciové baterie mají o cca 0,3-0,4V vyšší napětí, než mívaly staré typy baterií, které ještě měly možnost doplňování elektrolytu destilovanou vodou. U nových alternátorů už není regulátor nabíjení součástí alternátoru, ale napětí je regulováno řídicí jednotkou. Pokud nejsou přechodové odpory v kabeláži a konektorech, tak je třeba zkontrolovat stav usměrňovacích diod alternátoru ale i stav uhlíků buzení alternátoru. Také je třeba změřit, jak se mění napětí podle zatížení alternátoru. Pokud při malém odběru napětí stoupne k těm cca 14,5V, tak může být problém i s ukostřením motoru a baterie na kostru vozu, které může být narušeno korozí.

mzr
2017-05-11 07:29:43

Díky za vyčerpávající odpověď. Takže vymontovat a udělat go altíku. Elektrikář říkal, že s tím jak jsem měl napojen rázový utahovák kol, tak to nemá souvislost. Ale i tak je to velká náhoda, že právě potom to udělalo. Uvidíme.

2017-05-11 07:41:48

mzr: Než se pouštět do GO alternátoru, je lepší nejdříve znovu měřením zkontrolovat to, co jsem popsal. To znamená změřit úbytky napětí na kostření motoru a baterie. A také budicí napětí alternátoru na jeho konektory. Před časem také někdo psal, že měl problém přechodového odporu v konektoru alternátoru. Jinak by to mohly být zbytečné náklady a zbytečná práce.

mzr
2017-05-12 07:54:41

VYŘEŠENO ! Zjistil jsem, že slabý, modrý drátek co jde do altíku drží pouze silou vůle na bužírce. Zaletoval a jel to zkusit. Kontrolka nesvítí. Tak problém zřejmě vyřešen, uvidíme co delší nájezd. Ale dává to smysl... Díky moc.

2017-05-12 08:11:39

mzr: Alespoň vidíš, že je důležité nejdřív prověřit kabeláž. Jinak bys zbytečně vyhodil peníze za nákup dílů a po jejich výměně by závada trvala dál. To, aby se něco dělo s alternátorem od doby, co nemají zabudovaný regulátor nabíjení, je už méně pravděpodobné.


Odpovědět