Fórum - Téma


Kola+Transit-rezerva-držák,umístění


Fórum Transit V / VE83 Kola+Transit-rezerva-držák,umístění

Informace o modelu: Ford Transit V / VE83


1  2

2010-01-22 23:46:55

Tak jasně. Myslím že rezerva zimák je standart, pokud to není jen ta tenká dojezdovka. S kterou bych chtěl vidět jak někdo jede po sněhu na hnané nápravě :D

2010-02-05 21:11:17

máte pravdu starší typ má čtyřhrannou kostku která je součastí kliky k heveru pasuje na rezervu i hever.novější má tisichran ale nezjistil jsem rozměr když jsem nasadil 15nactku ořech (pomocí hrubší síly )časem se to ochodilo a zase nefungovalo.takže jsem držák zdemontoval a navařil tam 15náctku matku.duležité je to řádně odzkoušet ještě před montáži.dávat pozor aby při zastrčení ořechu došlo k zatlačení pojištovací páky.k ořechu stačí cca30cm prodloužení z golovky.a hlavně je to potřeba čas od času namazat ať to nezarezne

2013-05-08 18:18:52

Je to sice staré téma ale přihodím pár zkušeností. Mám naviják rezervy na mém Transitu 2,5TD nefunkční. Točil jsem jak chtěl doleva - doprava ale lanko jen malinko se hýbalo nahoru a dolů cca o 3mm. Na držáku rezervy mám osmihran. Který bl...ec to vymyslel? Samozřejmě origo hever a kliku nemám a v autě nebyla. Začal jsem tím že jsem vyrobil osmihran z kulatiny a navařil kliku. To by ještě šlo, ale ten průšvih dále. Nefunguje a lanko se hýbe jak jsem již psal o kousíček. Nasr...ej jsem sundal celý ten slavný naviják. Trvalo to 2 hodiny. 3 šrouby TORX celkem šly ale ten čtvrtý byl servaný a dal si říct až po navaření normálního šroubu na jeho hlavu. Další "dost zlé slovo" pro konstruktéra ke šroubům TORX,, které jsou umístěné na podvozku vně a zarezají. Boha jeho, naviják je konečně dole. Je nerozebiratelný! Musí se odbrousit čtyři nýty kolem kruhu navijáku a odbrosit podložka přes kterou je rozpertlovaná osa od osmihranu. Pak to šlo rozlousknout. Je tam mechanismus který má dvě západky a jedna má pružinu, jedna přítlačná pružina z drátu nahoře, ozubený prstenec, excentr na ose šestihranu a samotná kladka (hliníková) ve které je drážka na lanko a ozubené vybrání pro ozubený prstenec. Kladka je uložená v plastovém kruhu aby nespadlo lanko mimo drážku. Celé to funguje tak, že při navíjení nebo odvíjení ten mechanismus nedovolí samovolný pohyb kladky. Tentokrát konstruktérovi plus za jednoduchost. Hned ho ale sepsuju za to že je kladka lanka hliníková a ten ozubený prstenec do kterého pasuje protikus a zabírá, má zničené asi tři zuby. Tak to je konec a důvod proč se kladka (lanko) skoro ani nehlo. Co dál nevíte někdo kde se ten technickej zázrak dá sehnat, koupit kompletní? Nechci vozit rezervu v autě. Dík za rady, dám jsem foto kdyby se někdo do toho chtěl pustit jako já...

2013-05-08 18:25:46

změřit, nakreslit a nechat vyrobit počkozený díl...

2013-05-08 20:21:35

extremehany: Kladka vyrobit nebude problém i když se musí frézovat to vnitřní ozubení. Zámečnická dílna by si měla poradit. Nechám vyrobit rovnou z kovu a ne z hliníku. Další problém je lanko. Na jedné straně je lisovaný váleček, což není problém ale na druhé straně k rezervě je lanko zalisované do šroubu. Hurá na to.

2013-05-08 20:28:04

zalisování lze nahradit svařováním

2013-05-09 08:47:40

extremehany: Svařováním lana do šroubu snižuje pevnost lana a zvyšuje se možnost vzniku koroze, Aby k tomu nedošlo u nás v práci máme jiný způsob. Lano ovážeme tenkým drátkem. Po předchozím namočení do kyseliny jej pocínujeme tak, aby cín zůstal zateklý mezi drátky lana (Zbytky kyseliny se odstraní samy při teplotě pocínování). Po vychladnutí odstraníme svazovací drátek. Lano zasuneme do šroubové koncovky. Potom na 3-4 místech lano zalisujeme tak, že napříč položíme pod lis kulatinu. V nouzi stačí na kulatinu udeřit palicí. Šroub ale před lisováním musí být vyhřátý (vyžíhaný) ve výhni nebo autogenem, aby neměl snahu prasknout při zalisování.

Tím, že lano má vzduchový prostor mezi drátky lana zalité cínem je zabráněno jeho protažení mezi prolisy.

2015-03-07 20:03:06

Trochu starý téma, ale taky jsem po koupi transita řešil že nemám kliku k rezervě. Vyřešil jsem to během půl hoďky takto:


Odpovědět

1  2