Fórum - Téma


Kola+Mondeo - 17" nebo 16"


Fórum Mondeo MK IV Kola+Mondeo - 17" nebo 16"

Informace o modelu: Ford Mondeo MK IV


1  2  3  4  5

2013-04-19 17:39:17

Myslíte že je dobrej nápad dávat na MK 4ku 17ky kola a 235/45? Nebo jsou mnohem lepší 16ky? Myslim jako z hlediska normálního ježdění, sem tam po městě, spíš dálky atd..

Mám auto nově a je na zimních, tak přemejšlim co pořídit..sehnal jsem za dobře disky origo Ford 17ky, ty co jsou na STčkách, a teď koukám po pneumatikách..

Ale nevim jestli by nebylo lepší ty 17ky prodat a koupit nějaký 16ky.. Co myslíte?

Zamozřejmě že líp vypadaji 17ky, ale nebude to moc tvrdý? A taky spotřeba asi bude větší..ale o kolik cca?

Díky

2013-04-19 18:50:56

erik8:

Mas pravdu, ze na 16"kach budes jezdit jako pan, bez otresu a v poho. Ale pises, ze jezdis vetsinou dalky. Potom bych se tech 17" vubec nebal. Sice to bude zrat o cca pul litru na 100 km vic, ale vic s tim autem uzijes.

2013-04-19 19:55:30

oťas: Nevím, proč by to mělo žrát víc, protože průměr kol při nižším profilu a větším průměru disku je přibližně stejný. Spotřeba se lehce mění jen při změně šířky pneu a také lehce na vzorku pneu. Podle mne je to zanedbatelné..

2013-04-19 21:03:11

petrdepo:

Uz se to tu jednou resilo asi pred dvema roky. Prave ta sirka tam hraje roli. Jen pro srovnani, jinou zkusenost nemam, ale muj kamarad ma stejne auto jako ja, jen s tim rozdilem, ze ja mam 2.0 TDCI 120 Kw a on 103 Kw. Ja aut. on manual. Ja pneu 235x40x18 on 215x55x16. Ja spotrebu 7,5 - 8,5 on 6 - 7. Ja vim, ze je to i v tom clanku mezi volantem a sedadlem, ale az takovy rozdil v ridicskem umeni tam neni. Proto si myslim, ze prave pri sirsich pneu je pro prenos na vozovku potreba vetsi sily a tim padem se to projevi na spotrebe.

2013-04-20 08:59:39

oťas:

Tak ten rozdíl ve spotřebě je právě v té automatické převodovce a je to popisováno i na internetu. Ona totiž automatická převodovka většinou řadí v ne zrovna optimálních otáčkách motoru. Bylo by třeba vyzpovídat tvého kamaráca, v jakých otáčkách řadí manuálně rychlostní stuipně a v jakých řadí tvoje automatická převodovka. U tebe se silně mění otáčky motoru, při kterých dochází k přeřazení na nižší rychlostní stupeň podle toho, jak máš sešlápnutý plyn. Při větším sešlápnutí plynu tvoje převodovka podřadí na nižší rychlost už při vyšších otáčkách motoru než třeba přeřazuje tvůj kamarád s mechanickou převodovkou. Bohužel se to, oproti manuální převodovce, projevuje vyšší spotřebou o 5-10% podle toho, jestli se jedná o jízdu ve městě nebo na volné silnici (podle popisu z internetu). Ve městě je řazení častější a proto spotřeba u automatické převodovky narůstá. Navíc při brzdění motorem je u mechanické převodovky dodávka nulová až do poklesu otáček pod cca 1500 /min (to se liší podle druhu motoru), kdežto automatická převodovka si přeřadí na vyšší převodový stupeň. Mohu to také potvrdit po zkušenosti z automatickými převodovkami u motorových vozů ČD, kde máme možnost si volit buď automatický režim řazení a nebo manuální nucený režim jednotlivých rychlostních stupňů a můžu tak snadno porovnat rozdílnou spotřebu mezi automatickým a manuálním režimem. Srovnatelná spotřeba mezi vašimi auty je pouze při stálé rychlosti (bez řazení) v oblasti otáček největšího krouticího momentu.

Co se týká šířky pneu, tak u širších pneu je tlak na kolo rozložený na větší dotykovou šířku a průhyb je také menší. Hlavní rozdíl je jen v tvrdosti směsi, ze které je pneu vyrobena, kombinace konstrukce pneu a jejím správném hustění. Potom je ještě jeden negativní vliv (ale myslím, že zanedbatelný), a to vyšší aerodynamický odpor širší pneu.

2013-04-21 00:56:45

Na ježdění po městě mám MK 2ku :) já si taky myslim že spotřeba by větší bejt neměla, ale tak uvidim.. prodávat ty 17ky nebudu...už se poohlížim po pneu..tady v Jižních Č. se moc pneu servisů kde by byly levnější nenajde, našel jsem jeden v Třeboni, a ten vypadá že u mě vyhraje.. Rozmejšlim mezi 5ti pneu, tak uvidim co vyberu.. koukám spíš hlavně by to nebylo za kus přes 3tis.

Mám tam zatim vyhlídnutý tyhle, ale nevim který z nich vyberu, hodila by se možná nějaká rada :)

BF Goodrich G-Force Profiler (ty mám na mk 2ce 4tym rokem a jsem spokojenej, teda na příští jako už musim koupit nový)

Dunlop Sport Maxx 01

Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2

Hankook K115

Continental Contisportcontact 5

2013-04-21 07:32:02

erik8: Já ten výběr budu mít příští rok. Ale jiný rozměr. Ale můj způsob výběru je jiný. Nejdřív si udělám širší výběr podle popisu prodejců (několika prodejců) a potom si vyhledám recenze a zkušenosti z internetu a pak se teprve rozhoduji kompromisem mezi cenou a kvalitou. Také mne zajímají vlastnosti na mokru (to znamená jak vzorek odvádí vodu). Někdy se tam objeví zajímavé zkušenosti. Nepotřebuji totiž gumy nejlevnější, které bývají nejméně kvalitní (například čínské) a potom vynechávám ty sportovní, protože vím, že při mém stylu jízdy bych jejich vlastnosti úplně nevyužil (mívají speciální měkkou směs a proto také kratší kilometricku životnost).

Ale jinak všeobecně-na dálnice a silnice 1.třídy jsou lepší 17-palcová kola s niřším profilem, na silnice 2.třídy, okresky a město jsou lepší 16-palcová kola s vyšším profilem. Menší průměr disku v kombinaci s vyšším profilem je totiž odolnější na rozbité silnice. A nebo bez toho přemýšlení použít na léto podle technického průkazu letní gumy širší a jízdu přizpůsobit stavu silnice.

2013-04-21 11:31:04

Mě se tyhle co jsem napsal zdaji kompromisem dobrym, z těch 5ti vyberu jedny určitě, jen nevim ještě který..mám zkušenost z BF Goodrich i s Goodyear..ale ty Hankook zase píšou že jsou dobrý za deště a menší hluk..zase v testech vycházeji dobře ty Continental Contisportcontact 5.., kamarád má Dunlop Sport Maxx 01 a řikáže jsou dobrý..takže proto jsem v tom tak ztracenej :)

2013-04-21 12:59:28

erik8:

Za me Dunlop-dobra guma, osobni zkusenost, nebo Good Year asymetric. Asymetricka guma je vetsinou dobra na vode a je velmi ticha. Tu tichost zadna jina guma nez asymetricka nedokaze.

2013-04-23 19:11:14

Tak jsem trochu zjišťoval a vyberu mezi Goodyear Asymmetric 2 a Hankook K115..

A jinak, zjišťuju jaký rozměry gum tam můžu dát podle homologace, a ve Ford servisu v Brně mi řekl že jedinej rozměr v 17kách tam můžu mít 235/45.. a servisák v Českých Budějovicích mi řekl že můžu jen 215/50..

Tak jsem z toho jelen, zejtra se chystám volat na homologaci do Prahy, co mi řeknou tam, jsem na to zvědavej..

V techničáku mám jen 2 rozměry v 16ce a pak 235/45 R17 a 235/40 R18..jinak nic.. Co tam máte vy v 17ce?

2013-04-23 19:25:40

erik8: V 17" jen 235x45x17, 18" 235x40x18 a potom ty 16". Jiný rozměr Ford ČR nepovoluje.

2013-04-23 20:37:41

Tak to by mě zajímalo proč mi včera řekl ve České Budějovice že 215/50 R17 No uvidim zejtra až zavolám na tu homologaci..

2013-04-23 20:48:58

Bych tam chtěl 225/45 R17, to kdyby šlo to by bylo supr..

2013-04-24 07:22:47

erik8: A co mas v TP?Ja tam mam pouze 3 rozměry viz výše a potom jako ty 215x55x16.

2013-04-24 09:41:29

erik8: Ten rozměr, jaký tam můžeš dát máš jednoznačně ve velkém TP. O použití jiného rozměru bys musel žádat na magistrátu na základě předložení homologace o přepis velkého TP a tomu se brání pokud se tohle vozidlo k nám nedodávalo s homologací jiných rozměrů pneu. O tom, jestli se do jiného státu dodávalo s více rozměry pneu je zrovna dvakrát nepřesvědčíš, pokud nemáš ze státu, ze kterého se auto dovezlo (napřiklad z německa a podobně) originální technický průkaz, ze kterého to většinou opisují.

2013-04-24 15:37:26

Já to koupil na 225/40R18 a dával jsem tam hned ty co tam mají být, 235/40 R18, když budeš mít na autě nepředepsaný gumy (dle TP) a něco se nedej bóže stane, tak můžeš mít pěkný oplejtačky s pojišťovnou ... ta změna v TP nevím nevím, ale já to mám z německa a oni tam mají taky to co píše Oťas. Navíc je to všude i v uživatelskejch manuálech.

2013-04-24 16:37:28

holisimo: Svatá pravda co píšeš. Ptal jsem se ve Fordu a rovnou mě řekli abych to ani nezkoušel,že mě tam nic jinýho nepovolej. A na technický se dívají i na ET a rozměr ráfku. Takže tam nam letní 235x40x18 a zimní 235x45x17 a basta.

2013-04-24 18:19:35

Já to mám teď na zimních 215/55x16..a mám to jako oťas, dvoje 16ky, pak 235/45x17 a 235/40x18...

Ale mě jde právě o to, aby mi někdo konečně řekl co to tam teda můžu mít, jestli tam něco můžu mít, tak neni problém to dopsat, ale ještě mi to nikdo říct nedokázal, když mi řeknou že 235/45x17, tak si je tam dám, ale mám zájem si tam dát 225/45x17..a potřebuju to právě zjistit..dneska jsem volal na asi 4 tel. čísla, a až na tom poslednim mi řekli že mi můžou pomoct, ale že ten pán co to má na starost, takže tam bude až zítra..tak jsem zvědavej.. Jinak jako že v každym ze 3 autorizáků co jsem byl mi řekli něco jinýho..

2013-04-24 18:24:20

petrdepo: Mám auto z Belgie, a Belgickej techničák mám taky, a přepsali mi to co tam bylo.. a právě, na homologace se snažim dovolat už druhej den, tak snad zítra mi už konečně někdo něco řekne..jestli řeknou že jen 235/45x17, tak je tam dám a pohoda...jen se mi jedná o to že 225/45 jsou o cca 600Kč na jedný pneumatice levnější a je to skoro stejný..ale když nic nevyřešim, tak koupim 235/45 a hotovo..

2013-04-24 18:37:33

Zítra jedu do HK k Charouzovi, tak se zeptám...ale podle mě je to o výkonu auta, hmotnosti auta, na to se počítají i gumy...


Odpovědět

1  2  3  4  5