Fórum - Téma


Klimatizace_Tranzit VI


Fórum Transit VI / V184 / V185 Klimatizace_Tranzit VI

Manuály  |  Inzerce  |  Model Ford Transit VI / V184 / V185  |  Naše vozidla



2010-07-24 21:43:21

U Transitu 2.0 TDCi r. 2005 mi nejde vypnout manuální klimatizace. Když ji vypnu ovladačem, kontrolka zhasne, ale spojka spíná dál a ventilátor zůstane zapnutý na 1. rychlost. Do vozu jde neustále studený vzduch (pokud nenastavím ovladač na teplo). Dovedu si představit, že zůstalo viset nějaké relátko....ale jaké? A jestli relátko? Za rady předem děkuji

2010-07-26 01:45:17

Ahoj. Maš to mozna podle me pusteny porad na sklo. staci prvni ovladac otocit trochu doleva a je to. Taky jsem to chvili zkoumal ale v navodu to bylo nakonec dobre popsane.Je to proto aby ofukovani celniho skla bylo vzdy jen odvlhcenym vzduchem .

2010-07-26 10:46:43

Díky za radu, bylo to přesně tohle

2010-07-26 21:20:49

tak slava

2010-08-02 21:27:13

Take mam problem. Neco u kompresoru klima klepe. Vypada to jako nejaka psojka co zoztaci kompresor. Musel jsem vyndat pojistku v motorovem prostoru.

2017-06-08 20:31:55

Zdravím, u 2.0 TDDI 63kW mi za 10 tis. km odešlo už třetí ložisko řemenice kompresoru u klimatizace. Dokud ji nepouštím, je to OK, jak ji nechám zapnutou, je po 200km rozpadlé, rezavé, jako kdyby se vypálilo mazivo od vysoké teploty a jelo nasucho. Rozpadne se klec, kuličky sjedou ke straně a zastaví se. Cívka elmag. spojky je celá vypálená, sice funguje, ale zalévací lepidlo je pryč. Nemá někdo zkušenost co to způsobuje? Naplněná klima funguje dobře... Díky za názory a nápady

 petrdepo  
2017-06-09 08:34:40

ep001: Kompresor klimatizace ti běží stále a nebo přerušovaně ? Normálně by měl běžet přerušovaně a jeho běh by měl přerušovat tlakový spínač, který jej vypne po natlakování a po poklesu tlaku opět vypne. Jinak kompresor běží stále, při vysokém tlaku se pak přehřívá a je nebezpečí destrukce nějaké části.

2017-06-09 09:00:05

to úplně nevím, když jedu tak to nepoznám, ale když stojím tak to na volnoběh asi občas vypnulo... teď čekám na ložisko, až ho vyměním, tak to zkusím

 petrdepo  
2017-06-09 09:15:04

ep001: Při tom by asi po výměně ložiska bylo dobré zkontrolovat i z které strany se ohřívá (jestli ze strany kompresoru a nebo ze strany spojky). Podle fotek to ale vypadá, že by to mohlo být i přímo od toho ložiska (možná že bylo už dřív načaté). Budeš to po jeho výměně muset trochu sledovat. Pokud se prodlužuje interval mezi zapnutím a vypnutím kompresoru, tak je to známka menšího objemu chladicí náplně.

2017-06-09 12:05:51

díky za zájem , no vzhledem k tomu že je to už třetí ložisko, není to jeho načnutím. Kladky jsou nové, řemen taky, asi to není ani mechanikou. Před týdnem jsem to kontroloval po 4tis. km, bylo to OK, po naplnění klimy a jejím použití na cca 100km tohle. Loni to samé, po použití klimy při cestě z Chorvatska... Nedovedu si úplně představit, proč by to mělo stále zapínat a vypínat při jízdě, myslel jsem, že to vypíná jen při volnoběhu, akceleraci ev. vypnutí, když je to manuál. Možná by stálo za zkoušku spojku na chvíli podložit, aby byla sepnuta natvrdo bez elektriky, obvod je celý částečně s plynem, tak se snad při správném obsahu plynu nemůže nic stát, dokud to chladí, myslím prasknutí chladiče nebo trubky, čerpadlo je obyčejný písťák, možná má i mechanický "pojišťovák". Kdyby někde zůstal viset spínač nebo relé a jelo to pořád, musí být snad ochrana před rupnutím (dělám hydrauliku, tak si to představuju takhle zjednodušeně...) Díky za další názor, možná že se velmi pletu a je to jinak

 petrdepo  
2017-06-10 07:44:36

ep001: Ten kompresor má mít opravdu přerušovaný provoz aby v soustavě byl pouze takový tlak, který je potřebný pro zkondenzování chladicí náplně. Poměr sepnutí a vypnutí je závislý na požadovaném výkonu chlazení a na okolní (venkovní) teplotě. Ještě se vrátím k tomu ložisku - nezačíná se zadírat samotný kompresor, když je ohřátý ?

2017-06-11 17:33:42

rozumím, nemůže běžet úplně pořád, ale při velkém vedru, což bylo při zkoušení, asi jel furt, ta dodávka je na ten výkon velká, když je dozadu otevřená... Pokud bude vyšší tlak, otevře se přepoušťák a bude asi vetší zátěž motoru, ale nic by se snad nemělo stát... Jestli by se přidíral kompresor, by se předpokládám dalo poznat na zmodralé a protáčející se spojce, kov na kov se i svaří, ale to je asi OK. Ještě mě napadlo, jestli ta cívka nemůže mít nějaké mezizávitové zkraty a větší odpor a víc se nehřeje víc, ale to se musím poradit se specialistou na cívky, zda je to možné. Mrknu, zda tem není silnější pojistka, koupil jsem to staré, bůhví co s tím už kdy bylo. Asi risknu zničení ještě jednoho ložiska a spojím tu spojku natvrdo, abych vyloučil cívku... než koupím nový kompresor, nebo jenom cívku... Nemá někdo tušení, jaký má ta cívka správně odpor? Nikde jsem to nenašel... Ach jo! Díky


Odpovědět