Fórum - Téma


Klimatizace+Mondeo-ventilátor shodí klimu


Fórum Mondeo MK III Klimatizace+Mondeo-ventilátor shodí klimu

Informace o modelu: Ford Mondeo MK III



2011-04-28 07:40:24

Ahoj všem,

mám následující problém. Klimatizace je z hlediska náplně chladiva ok. Zapnu A/C při 16 °C okolí, klimatizace běží při 1. stupni ventilátoru. Při sepnutí na 2. stupeň rychlosti ventilátoru klimatizace vypne a už ji nenahodím, ani na 3. nebo max. st. ventilátoru, při vrácení zpět na 1. st. klima opět sepne a chladí. Klimu nejsem schopný vůbec zapnout při teplotách okolí cca 25°C. Problém bude někde v elektronice, pojisty od A/C jsou ok. Poradíte? Díky. Ford mondeo r.v. 2001 Tdi 2.0 manualni A/C

2011-04-28 10:40:36

A co třeba teplotní čidlo, je vcajku? Funguje kompresor klimatizace, případně další zařízení s tím spojená.

2011-04-28 12:47:06

Nic ve zlým ale jak chceš tohle řešit po netu,to je na dílnu která k tomu má patřičné vybavení a případně diagnostiku.

2011-04-28 14:17:08

Souhlasím s tebou,nic jiného mi nezbyde,nicméně jsem to musel zkusit se zeptat.

Ano vše běží korektně pouze při 1. stupni rychlosti ventilátoru, při zapnutí vyšších stupňů A/C vypne, obráceně zase sepne až při 1. st. ventilátoru.

2011-04-28 17:02:10

Bez diagnostiky čidel či vědomostí jak je změřit a hlavně co na nich naměřit to je jenom bádání s nevalným výsledkem.

Ale samotnýho by mě tohle zajímalo,tedy konkrétně veškerá čidla jak změřit,jak otestovat a co naměřit a zasloužilo by si to samostatné téma bez blábolů.Na Jeep clubu je to zpracovaný samozřejmě pro Jeepa a je to prima vědět,když uš nevíš kudy kam tak to hodně pomůže.

2011-04-30 14:01:22

Co se týká klimatizace, tak to v principu není nic složitého. Buď je tam jedno čidlo, které hlídá kolísání tlaku a nebo je na každé části jedno čidlo která si hlídají ten "svůj" tlak(nízký / vysoký). U jednočidlového systému bývá většinou problém s měřením, protože jsou to čidla polovodičová(několik kontaktů) a bývá problém se zjištěním správných hodnot v závislosti na tlaku v potrubí.

U vícečidlového systému jsou většinou čidla při správném tlaku v sepnutém stavu. Na nízkotlaké části se čidlo rozpojí při poklesu tlaku a na vysokotlaké části se rozpojí při překročení mezní hodnoty a nebo sepne další okruh k rozběhnutí ventilátoru chladiče(kondenzátoru). Tady záleží na logice celého systému řízení klimatizace.

Každopádně při diagnostice závady klimatizace v první řadě začínám kontrolou množství chladiva.

Pak je další problém s řízením celého systému topení (climatronic,EATC,...). Tady už to chce většinou navštívit diagnostiku, která nejenže načte chybové hlášky, ale dokáže s jednotkou komunikovat natolik, že přečte i konkrétní aktuální hodnoty jednotlivých čidel,spínačů a servomotorků naklápějících klapky v topení. Také dokáže u těchto systémů provést jakési základní nastavení (naučení mezních hodnot).

2011-05-17 08:18:58

Tak problém vyřešen. Špatný byl odpor topení.


Odpovědět