Fórum - Téma


Klimatizace+Mondeo-nechladí,závady


Fórum Mondeo MK IV Klimatizace+Mondeo-nechladí,závady

Informace o modelu: Ford Mondeo MK IV


1 ......... 4  5  6  7  8

2015-09-25 14:01:20

Zdravím ,

začal mi na spojce klima kompresoru chrastit koncový plech při volnoběhu a vypnuté klimošce. Nejspíš budu muset tu spojku vyměnit a chtěl jsem se zeptat jestli s tím máte někdo zkušenost a třeba radu jak na to.

Díky M.

Mondeo 2.0.TDCI, 2009

mais, 2015-05-23 19:50:53 napsal:

Zdravím,

na našem Mondeu také přestala fungovat klimatizace z problému sahary - řídící kabel - fialový je ok. Tedy dle diagnostiky a prověření všeho je problém v řídící jednotce sahary, jde o typ - 940.0043.02 HW REL 01.00 SW REL03.01 auto je z roku 2011. Nemá někdo jednotku k dispozici, případně tucha, kde jí sehnat? Ve Fordu ji jsou ochotni dodat jen s celou saharou za peníze nepříjemně připomínající drahotu. Současnou jednotku jsem sice louskl, ale její konstrukční uspořádání takřka vylučuje jakoukoli opravu... díky moc za nápady

2016-06-07 18:28:28

mais: Mám úplně stejný problém, jak jsi to vyřešil? Koupil jsi novou řídící jednotku sahary? Kolik si za ni u forda řekli?

2016-06-24 22:07:36

petrdepo: Dneska jsem řešil stejný problém a rozchodil jsem to. Tak jsem pak provedl měřění. Dodám že mám mondeo 2,2l 114 KW TDCI, R.v 2005 po FL a jednoventilátorovou saharu s řídícím modulem a připojením 3ma drátama. Na tom tenkým modrým záhadným řídícím drátu jsem naměřil multimetrem tohle:

Při odstaveném autě a vytaženém klíčku: 8V

Při zapnutém zapalování na druhou polohu: 11,5V

S nastartovaným motorem:Hned po startu - 6V - ventilátor stojí

po chvíli 1,2V - ventilátor se rozjede

Měřil jsem to normálním multimetrem tak že jsou to jen napěťové hladiny. Co tam je přesně z signál netuším, osciloskop nemám. Ale určitě tam něco je. Když jsem totiž zaplnul klimu na AUTO tak ven%tán naběhl prakticky hned a bylo tam výše popsané. Když jsem ale klimu přepnul na manuál, tak se ventilátor roztočil po delší době. A napětí se měnilo cca po 10 vteřinách nahoru a dolu z 1,2v na 0,05V a zase zpět na 1,2v a přitom ventilátor se netočil. Rozběhl se až po chvíli a bylo tam pak stabilně těch 1,2V. Tak že to určitě nespouští ta hodnota napětí, ale impulzykterý ŘJ posílá po tom napětí.Ale bez toho osciloskopu houby zjistím. Pro opravu by to ale mohlo stačit.

A ještě jeden poznatek. Pokud je odpojenej ten ventilátor, respektive celej ten jeho řídící modul, tak ty napětí jsou jiný. a to následovně.

Při odstaveném autě a vytaženém klíčku: 0V

Při zapnutém zapalování na druhou polohu: 2,4V

S nastartovaným motorem:Hned po startu - 1,2V - ventilátor stojí

po chvíli 0,25V

U mě byla závada pravděpodobně ve špatném kontaktu v konektoru na tom ovládacím modulu ventilátoru. Jistě to nevím. Protože to nefungovalo. Vydělal jsem saharu, odpojil motor ventilátoru z modulu a odzkoušel ho na přímo na baterce. Fungoval. tak jsem vypojil konektor v pojistkové skříňce u motoru přez který ten modrý řídící drát vede a propípl ten drát ke konektoru na sahaře. Byl vpořádku.Tak jsem to zas všechno složil, vrátil na chladič saharu a po nastartování se to rozjelo.

Tak doufám že to někomu pomůže co jsem naměřil.

2016-06-24 22:13:44

aeroblcs: Pani, fialovy kablik bol aj v mojom pripade hlavnou pricinou nefungovania klimy. Bol prehnity dokonca na dvoch miestach (uplne rozpadnuty v tom zvazku) . Vymenil som ho od modulu sahary az k vstupu do RJ motora pred lavym prednym kolesom (inak ten pristup je "luxusny"). V mojom pripade bola RJ Continental, ma trochu ine konektory (pozri foto). Po vymene klima nabehla aj bez vymazania chyby (P0691). Nebyt tohto fora, vyvalil by som 300€: v neznackovom servise mi chceli vymenit komplet modul sahary aj s ventilatorom... Dakujem vsetkym za rady a prispevky.

2016-06-24 22:20:02

slade: No já su docela lenošněj na to rozdělávání, tak že jsem až k jednotce nešel a měřil jsem to na tom konektoru v té pojistkové skříňce u motoru (viz foto) Ale co jsem se díval do schémat, taj je to natažený různě. někdy přes další konektor jako v mém případě a někdy rovnou do ŘJ. podle auta a motorizace.

2016-06-24 22:29:51

petaskovar: Moj pripad: fialovy káblik ide priamo do RJ, do poistkovej skrine to vobec nejde. Este doplnim moje Mondeo je MK4, 03/2010, 2.0 TDCI.

2016-07-08 09:26:47

No mě se ventilátor chladiče při zapnuté klimě nesepne, tak při zastavení nechladí.Přehřeje se a uteče i část chladiva. Ale jinak jako na chladič spíná. Kde hledat, může to být v té jednotce u ventilátoru? Jednoventilátorový chladič-sahara - Ford Mondeo 2,2 TDCI 114 kW 2005.

2016-07-08 12:23:38

mmilan: pokud na chladič spíná, tak to jednotka ventilátoru nebude. ovládá to přímo ŘJ přes ten tenkej modrej drát. Tak že pokud se to nechce spínat pro potřeby klimatizace, tak to nespustí ŘJ. tudíž bude závada někde v komunikaci ŘJ a Klimatizace. Ale nevím co posílá z klimi signál do ŘJ aby se sepla sahara. Pro potřeby chlazení chladiče má ŘJ info od teploměru na motoru. Asi někde v hlavě motoru. Od klimy nevím. Chtělo by to schéma zapojení.

2016-07-08 20:29:45

Díka za info, no tak budu bádat dál. Někdo tu právě psal, že mu nespínal ventilátor a že to bylo nějaké relé v té krabce u ventilátoru. Ale je pravda, že to by asi neseplo ani na chladič.

2016-07-25 20:34:26

Zdravím,

Řeším nefunkční saharu. RJ jednotka je k.o a saharu jsem zkoušel napojit na baterii a ani se nehla, avšak když ji napojim na svarecku tak se vrtule v pohode točí. Víte někdo proč to tak je? Myslíte že když koupím RJ tak mi bude sahara po napojení znova fungovat, nebo je ten motor na větráku k.o. Děkuji za pomoc

 petrdepo  
2016-07-26 08:03:18

sobko88: Pokud se motor ventilátoru nerozběhne po přímém připojení na baterii, tak je na odpis. Pokud má uhlíky v pořádku, tak to znamená, že má vadné vinutí.

2016-07-26 10:56:28

Ach jo, no tak to budu shánět i novou saharu. Děkuji za vysvětlení a za pomoc

2016-07-26 14:12:02

Tak nakonec vadný ventilátor, přestal se točit úplně. Vyměnil jsem ho, ale zase se točí stále už po zapnutém klíčku. Když vyndám relé z pojistkovky vedle baterie, tak přestane, ale jak ho zastrčím je slyšet hned cvaknutí. Sepne se a stále běží. Když vypnu klíček, tak se po chvilce vypne taky....kde může být problém?

 petrdepo  
2016-07-26 22:04:37

mmilan: Problém může být s teplotním čidlem. To by asi ukázala diagnostika.

2016-07-27 12:48:58

Čidlem teploty to není, to funguje a diagnostika žádnou závadu nehlásí. A ventilátor se stále točí i když je auto studený a je vypnutá klima.

2016-07-27 21:31:01

petrdepo: ahoj, tak koupil jsem novou saharu. Po připojení na 12V sa roztočí, ale když ji připojím na konektor přes RJ tak sa ventilátor pootoci asi o centak a takhle cuká, proste sa neroztoci . Nevíš prosím v cem je problém?? Děkuji

 petrdepo  
2016-07-28 07:56:53

sobko88: Tobě odpovím stejně. Problém by mohla ukázat forďácká diagnostika. Ta ukáže údaje z čidel i případné jiné chyby.

2016-07-28 09:25:51

petrdepo: Děkuji, tak to budu muset nechat někde napichnout

2016-08-13 22:31:45

Ahoj lidi potrebuju poradit,nedavno mi zacali vychazet zvuky z klimatizace něco jako sýpání nebo šumění a asi za tri dny prestala uz i chladit,nechal jsem ji tedy doplnit a fungovala zase jako dřív a i zvuky prestali,ale asi po tydnu se ty zvuky opet vratily ,klimatizace sice chladi a slape jak ma,ale ty zvuky me zneklidnujou,nevite někdo cim to muze byt ?

 petrdepo  
2016-08-14 07:18:09

fordmk4: Těžké je odpovědět, protože svoje vozidlo nemáš zaregistrované (technické údaje). Fordů Mk4 je několik typů. Také jsi nenapsal, zda se jedná o automatickou nebo manuální klimatizaci.


Odpovědět

1 ......... 4  5  6  7  8