Fórum - Téma


Klimatizace+Mondeo-nechladí,závady


Fórum Mondeo MK IV Klimatizace+Mondeo-nechladí,závady

Informace o modelu: Ford Mondeo MK IV


1 ......... 3  4  5  6  7 ......... 8

2014-01-29 07:35:48

marokanec: Zdravím Vás. Mám rovnaký problém s klímou tak ako ste mal vy. Vymenil som už 3 riadiace jednotky na sahare a stále nič. Na 90% bude chyba rovnako v odhnitom ovládacom vodiči. Chcel by som to prepojiť napriamo na škúšku či je to naozaj ono. Viete mi povedať ktorý je to pin v riadiacej jednotke. Najviac by mi pomohlo ak by ste to označil na nejakom obrázku. Veľmi pekne Vám Ďakujem S pozdravom Miro

2014-02-23 10:28:27

ampermajster: Ahoj všem. Mám pravděpodobně stejný problém s klimou jako vy. Poradil by mi někdo, kde najdu ŘJ motoru, abych mohl proměřit ovládací (fialový) drát?

Děkuji Aleš

2014-02-23 20:50:43

siemenss řídící jednotka motoru je v levé horní části podběhu /na straně řidiče/ jsou tam tři konektory, je to ten nejmenší označený jako Cc2, C= malý konektor, c2 označení pinu.

2014-03-09 20:04:42

Zdravím Miro

Zde je obrázek pinu na řídící jednotce motoru která je ukrytá před levým předním kolem pod plastovým podběhem. Doufám že pomůže. Já jsem dělal již třetí auto s touto závadou (uhnilí drát) a je zřejmé že ford stím má docela problém akorát mi to v servisu nechtěj přiznat.

2014-06-06 10:09:11

Zdravím, rád bych požádal o schema zapojení klimatizace, případně rovnou kompletní elektroschema k MK4, konkrétně TDCi. Pokud někdo máte (z příspěvků se zdá, že minimálně Jon29 má ), tak mi dejte prosím vědět.

Abych byl konkrétnější, můj problém je následující: nesepne kompresor, v ŘJ chyba v systému sepnutí spojky kompresoru, tedy ne problém s ventilátorem chladiče. Ventilátor chladiče funguje, při zapnutí kompresoru natvrdo na relé se ventilátor po chvíli rozběhne. Tlak v systému je v pořádku, odsáto, doplněn olej i chladivo, po tvrdém sepnutí spojky systém chladí. Tlakové čidlo +5V, GND a cca 1,2V. Pokud by byl nízký tlak, zřejmě by se objevila i chyba v ŘJ. Pojistky OK, relé vyzkoušeno záměnou s relé klaksonu, na ovládacím pinu relé je 12V, druhý kontakt je zřejmě řízený něčím dalším a bez schematu nezjistím, co všechno je třeba ještě ověřit.

Budu rád za každý podnětný komentář a odkaz na schema, děkuji

2014-06-06 14:04:23

aeroblcs: aeroblcs: pred ľavým predným kolesom nemám riadiacu jednotku, aspoň som ju tam nenašiel na mojom forde III r.v.2006. Signál do riadicej jednotky sahary ide pekne. Meraný pomoco žiarovky proti +. Nemáte náhodov fotky tej riadiacej jednotky kde je umiestnená. Ďakujem Miro

2014-06-08 17:35:29

Tak ještě k mému problému, napětí na tlakovém čidle se pohybuje mezi 3,1 a 3,6V. Může někdo s MKIV potvrdit tyto hodnoty?

Stále se hledá schema, prosím.

2014-06-08 20:01:23

Tak tohle bych vše řešil až po doplnění.

2014-06-08 23:22:46

kema78: schema klimatizace nemám, pouze řízení motoru, ale v elektronické podobě v diagnostice. Problém je, že nelze nic kopírovat. Ono stejně podle schema nepoznáš, logiku řídící jednotky, to ví jen výrobce. Na jednom pinu relé je +12V a na druhý spíná kostru řídící jednotka motoru/ne klimy/, ta spíná i ŘJ ventilátoru a komunikuje s klimou. Neznamená, když sepne větrák, nemusel ho sepnout povel od klimy, ale povel od motoru. Přesně stejný problém jaký máš ty jsem řešil a byl to přerušený drát z ŘJ větráku do ŘJ motoru, jak tady bylo již popsáno.

2014-06-10 18:44:49

Ahoj, mám "malý" problém s klimou a budu rád za jakoukoliv pomoc.

Předně upozorním, že se autem zabývali již 2 "odborníci" a vzhledem k mému časovému vytížení jsem to dále neřešil až do těchto veder. Nebudu zde rozebírat to, co jsem si musel vyslechnout od každého servisáka, který by snad nejraději vyměnil půlku auta .

V současné době mám plněnou klimu, která "funguje" s jednou malou podmínkou - nesmím zastavit a delší dobu (několik minut) stát na místě. Poté přijde taková málá rána a vše je pryč (již 3x).

Vyměměny tlakové trubky, těsnění, shara jede na plno... testy plniček .... vše OK.

Při posledním plnění mě pán, který bohužel nebyl z jihu Čech, upozornil na vysoký tlak, který vznikne při spuštění klimy a že se mu to prý moc nelíbí. Bohužel jsem měl velmi málo času(stejně jako on), trval jsem jen na naplnění.

Tvrdil, že tlakový snímač na vysokotlakém potrubí reguluje tlak v soustavě.

Ptám se Vás (prosím o radu), zda byste mi mohli poradit, zda snímač tlaku u Mondea takto opravdu funguje, jaký je výstupní signál (můžu-li jej změřit) event. zapojení, mohu-li jej vyměnit sám (nebo musím nechat odsát a poté znovu plnit).

Proč se může tlak v potrubí během několika vteřin zvednout nad únosnou mez i když jede shara?

Dále pozoruji na trochu divný zvuk při spuštění klimy (jakoby se případě, že klima nestačí chladit aktivovala vnitřní cirkulace, ale symbol na klimě není...).

Dále upozorňuji na to, že schopnost klimy rozdhodně ani s novým 520g plnivem zdaleka nevyrovná chladící schopnosti octávie ani předchozího mondea.

Jakoby tam bylo něco ucpané a klima to stačí uchladit jen v době, kdy s autem jedu ... nevím co dál.

Děkuji za jakoukoliv radu.

Ford Mondeo 1.8 TDCi, 92 kW

2014-06-10 20:27:02

marcelcb: ahoj, zkus zavolat (jestlis to už neudělal) panu Erhartovi z Plavu u ČB. Je ochotnej, šikovnej a mně už pomoh. Dělá Fordy včetně klimatizací. Má stránky erhart.cz

2014-06-11 05:50:20

jon29: Díky za reakci, aspoň vím, co už nemám hledat. Zkusím jít po tom řídícím drátu od ventilátoru, ale popravdě by mě nenapadlo, že by mohl být přerušený, když ventilátor občas sepne a navíc v registru závad v ŘJ není o nějakém problému s ovládáním ventilátoru zmínka. Nicméně je to Ford a možné je vše

2014-06-14 06:58:29

marokanec: Tak som mal asi na vlas podobny problem s klimatizaciou na mojom 4-rocnom Galaxy ako Ty.Bol som s toho takmer zufaly.Odhnity fialovy drotik tesne pred riadiacou jednotkou motora.Nasledna vymena cca 10cm toho kabla,vymazanie chyby,a klima bez problemov.Tymto chcem podakovat ako Tebe,tak aj ostatnym,ktori ste pisali o tejto poruche,a tak mi pomohli odstranit moj problem.

2014-06-16 07:41:04

Jon29: tak jsem rozebral půlku auta, abych zjistil, jestli nebude problém v řízení ventilátoru, bohužel jsem si pouze ověřil, co jsem čekal, řídící drát ŘJ motoru na ŘJ ventilátoru je v pořádku. Kdyby nebyl, tak by v registru závad byla nejspíš úplně jiná chyba a hlavně by podle mě nemohl nijak spínat ventilátor.

V tomto případě, pokud natvrdo pustím relé spojky kompresoru, tak systém začne chladit, řízení teplot v interiéru funguje, ventilátor chladiče se roztočí. Ovšem ne naplno, jak jsem byl zvyklý u předchozí generace Mondea.

Pokud není v cestě žádné jiné čidlo, budu asi muset podezírat samotnou ŘJ, což mi teda moc radosti nedělá.

Ještě nějaký jiný nápad nebo návrh co vyzkoušet?

2014-06-17 07:54:54

kema78: Ještě si zkontroluj cívku toho relé, jestli je v pořádku.

2014-06-17 08:05:18

petrdepo: děkuji za příspěvek, relé jsem samozřejmě zkoušel jako první, jednak záměnou za jiné, jednak ověřením, že pod napětím spíná. Problém bude ještě jinde, ale bez schematu je to všechno hledání poslepu.

2014-06-20 19:00:39

Ahoj. Tak jsem taky řešil prekérku, kdy nefungovala klima. První, co jsem udělal, bylo přečtení všech vašich možných problémů s klimou a tak jsem zkusil to s tím možným přerušeným ovládacím drátkém od řídící jednotky sahary a zkusil jsem odstranit část té černé plastové krkačky či jak se tomu nadává a to na první možné křižovatce, kde se ta krkačka spojuje s další, silnější a trefil jsem se přesně do toho místa, kde byl ten drátek přerušenej, či spíše uhnilej. Tak jsem ho nastavil a npřipájel novým drátkem, vymazal závadu v řídící jednotce a klima hned začala chladit. Jak jednoduché. Před touto akcí jsem to měl u mechanika a hned mě strašil že je špatná řídící jednotka a už chtěl objednávat novou ale já jsem rovnou mazal od něj pryč. Díky vám všem v této diskuzi, jinak by mě pěkně natáhl. Opravil by drátek, ale mě by tvrdil, že je špatná jednotka a oškubal by mě hajzlik. Proto doporučuji být u toho. Myslím, že ostatní mechanici to provádějí normálně se všema dílama. Ještě jednou vám chci poděkovat a přeji mnoho kilometrů bez nehod. PS: mám pár fotek tak je přiložím. Je to ten bílý drátek.

2014-06-24 07:56:46

Schema už jsem od jednoho člena získal, za což mu ještě jednou velmi děkuji. Po prozkoumání jsem došel k následujícímu

  • řízení teplot uvnitř auta funguje, veškerá teplotní čidla, ovládání klapek, řízení ventilátoru je v pořádku, čili ŘJ klimatizace bude v pořádku
  • tlak v systému klimatizace bude nejspíš v pořádku, napětí na tlakovém čidle se pohybuje v rozmezí 3-4V, pokud máte někdo jiné hodnoty, dejte prosím vědět
  • pojistka i spínací relé spojky kompresoru je v pořádku, na relé kompresoru je na řídící i řízené části napětí
  • co ještě nemám ověřeno, tak teplotní čidlo na výparníku (ví někdo kde je najdu - foto?)
  • ale všechno ukazuje na vadnou ŘJ motoru, která uzemňuje relé kompresoru

Víte někdo, kde by se dala použitá ŘJ Mondea 2.0TDCi 2009 levně sehnat?

2014-06-24 23:50:06

kema78: nevěřím, že je závada v ŘJ motoru, spíná pouze cívku relé, což je malá zátěž, většinou odejdou výkonové výstupy. Problém je, když neznáš logiku řízení a nevíš, co všechno je potřeba proto, aby relé sepnulo. Já bych tipoval, že chybí některý parametr, tlakové čidlo má dva kontakty, 1 a 4 tam by mělo být 12V přes čidlo nízkého tlaku, 3 a 2 ten spíná do ŘJ kostru. Spínač tlaku se dá vyměnit bez vypouštění, pod ním je ventilek. Je zajímavé, že jsem žádnou závadu diagnostikou nenačet a klima přesto nespouštěla.

2014-07-01 08:54:03

Jon29: já mám ale MKIV, ty zde tušíš píšeš o systému MKIII. Na MKIV je jedno tlakové čidlo, 3piny, 5V, GND a výstup, už jsem zde několikrát zmiňoval, že napětí se mi zde pohybuje v rozmezí 3-4V. Co jsem viděl schema, tak je tam ještě teplotní čidlo na výparníku, zde nemám jistotu, jestli je v pořádku, zkusím nasimulovat chybu odpojením, jestli mi diagnostika ukáže chybu. Jinak pak už vážně nevím. Vada ŘJ je sice opravdu málo pravděpodobná, ale už jsem četl i o takovém případu.

Předesílám, že používám diagnostiku od Tomina v poslední verzi na CAN s fordím protokolem.


Odpovědět

1 ......... 3  4  5  6  7 ......... 8