Fórum - Téma


Klimatizace+Mondeo-nechladí,závady


Fórum Mondeo MK IV Klimatizace+Mondeo-nechladí,závady

Informace o modelu: Ford Mondeo MK IV


1  2  3  4  5 ......... 8

2013-08-21 20:27:09

tomenzino: podotykam, po celou dobu ani nekaplo a zadna kaluzina

2013-08-21 20:35:39

cigicaj:

Klima kape a je vyvedená někde mezi A sloupkama. Dozadu se opravdu nemá jak dostet. Musíš koukat jestli někde není cestička.

Je blbost, aby to vpředu bylo suchý, a vzadu mokro ,když už?

2013-08-21 20:42:09

tomenzino: upřímně řečeno, jsem z toho pološílenej, ale je to opravdu tak.... jsem laik a tak se zeptam.... a sloupky jsou sloupky mezi předními a zadnimi dvermi ?.... kazdopadne ale diky vsem jakekoliv rady

jo a mokro je vzadu za sedadlem spolujezdce

2013-08-21 20:46:51

cigicaj:

A sloupek je ten první co ti brání ve výhledu. Na straně co máš pas je sloubek B.

Takže vývod je mezi A sloupkama.

Fakt nevím, kde by se ti jen v tom místě vzala voda. Nezbývá jen opravdu že ti tam teče dveřma.

2013-08-21 21:01:42

tomenzino: dveřmi opravdu neteče (nebo možná jo, ale nebyl déšť).... poslední déšť jsem zaznamenal před měsícem a před třemi dny jsem měl kalužinku vzadu

2013-08-22 20:19:16

cigicaj: Možné je dneska opravdu všechno ale zatékání klima k zadím sedačkám mezi ně rozhodně nepatří...tedy alespon když je v předu sucho. Klima má odvodnění výparníku pod deklem vedle levé nohy spolujezdce kde se kolínkem láme hadička přímo pod auto.

2013-11-18 14:56:56

ahoj,

mám opačný problém mondeo mi netopí- chladící kapalina v normě...ale ani po jedné hodině jízdy se ukazatel teploty motoru nedostane na polovinu, ale jen kousíček za 60 stupňů...nesetkal se tu s tím někdo?

2013-11-18 15:59:39

ch3ck: Ahoj, vypadá to na vadný termostat. Měl jsem podobný problém tenkrát na stilu. Topení velmi slabé, až žádné a teplota nepřesáhla také cca 60°C a na 90°C se nevyšplhala vůbec. Byl vadný termostat. Vyměnil jsem jej a byl pokoj a teplo:)

2013-11-18 16:27:15

ch3ck:

Zdar,myslím že tvuj problém nepatří do tohoto tématu. Najdi si téma o teplotě motoru nebo podobné ,nějaké tu jsou a tam pokračuj .

Jinak nevím jaké máš auto,protože jsi to nevyplnil , ale pokud máš TDCI výměn malý termostat. Je to většinou tím.

Tomenzino, 2013-04-27 20:27:41 napsal:

petrdepo:

To co popisuješ je nesmysl. Tedy spíše to co ti popisovali. Je to jen chyták na peníze. Náplň pokud uteče netěsností, se pouze doplňuje.

Pak se hledá příčina.Vetšinou je to po dlouhé nepoužívatelnosti klimatizace. Náplň uteče kolem hřídele na řemenici.Pokud se používá, je to utěsněno olejem v kompresoru mezi těsnícíma podložkama.

Jednoduchý příklad ..

Máš doma ledničku, v které měníš chladivo? Neměniš, a běhá někdy i několik desítek let. Takže na to pozor! Chladivo se pouze doplňuje, nebo po úniku, se zbytek odsaje, a poté vymění. Ale při funkčnosti se nemění.

To že to málo chladí, je málo chladiva. Poté co uteče chladivo pod min.mez, se už nesepne ani kompresor, aby se nezničil. Tak takhle .. ..

2014-01-21 09:43:43

tomenzino: Mám jeden dotaz, když se chladivo podle tebe doplňuje, jak vím, kolik se má doplnit, pokud neodsaju to co tam je, zvážím a naplním správné množství....víš jiný způsob jak jen doplnit chladivo?

2014-01-21 10:24:03

ilukr: S plničkou klimatizací mám něco odmakáno...

Dělá se to tak... přijede ti auto se zapnutou klimou - to proto aby se promíchal olej a chladivo. Napíchneš to na plničku a vidíš tlaky - podle toho se dá odvodit jestli tam je dost chladiva. Vypneš motor a veškeré chladivo i s olejem odsaješ. Provedeš vakuaci systému abys zjistil jestli tam nejsou netěsnosti - měla by se dělat vždy a trvat cca 30 min. No potom tam napustíš olej a naplníš systém předepsaným množstvím chladiva. A hotovo... No a cca každé 3 roky se má měnit vysoušeč který separuje vodu od oleje.

Přirozený únik chladiva je cca 10% ročně. pokud se bavíme o R134a u R12 je to míň, ale ta se v dnešní době v evropě takřka nepoužívá...

A to je taky důvod proč se třeba v lednici nemění chladivo - je tam jiný má větší molekuly a proto tam není únik tak markantní... - alespoň tohle říkal týpek na školení...

Ještě doplním viděl jsem i to že příjde jen maník s bombou, na který má 2 budíky a hadice.. a prostě to připíchne a podle tlaku v systému odhadne kolik tam dofouknout... - takže ano při tomto předpotopním způsobu nemusíš odsávat všechno chladivo...

 petrdepo  
2014-01-21 15:57:34

whitedevil: Jenom dplňující dotaz. Všude jsem slyšel, že vysoušeč vysouší vzduch procházející klimatizací. A že to funguje mohu potvrdit, protože když se mi zamlžuje sklo (při nastavení minimální teploty topení, kdy je zavřený kohout topení) a zapnu klimaizaci, tak se sklo rychle osuší protože ventilátor začna nasávat skrz výměník klimatizace..

2014-01-21 16:35:27

ilukr:

Jak již bylo psáno, pokud nápn uteče, klimatizace není funkční aby se nepoškodil kopresor.. Tím pádem se nechá vyměnit celé médium. A to se dělá dle tipu auta modelu atd. V každém tipu je jiné množství.

Takže to celé má nějaký ciklus. Jiný způsob doplnění neznám. Krom toho,

nedoplňuje se pouze chladící médium, ale je tam několik složek dohromady. Např i nějaké aditivum,olej atd. Takže vždy celé měnit.

To že ti někdo doplní z bomby na zádech něco, aby to mělo tlak a klimatizace tím pádem bude fungovat, kompresor nebude dostatečně mazaný a zadřeš ho. To je má odpověď

2014-01-21 19:16:52

petrdepo: Vysoušeč je napojen na okruhu cirkulace média... Klimatizace odvlhčuje vzduch v autě tím že na výparníku ti kondenzuje voda vlivem nízké teploty a ta pak vyteče ven z auta... vysoušeč zbavuje vlhkosti především olej uvnitř systému, který silně váže vodu...

Tomezino: Není tam žádné aditivum - pouze chladící médium a olej... A to že ti někdo doplní z bomby chladivo jde... protože olej se ze systému jaksi neztrácí... Nicméně se to nedělá... Postup jsem popsal nahoře... A další věcí je to že olej nejde doplnit pokud je v systému tlak - z toho plyne že stejně při doplnění chladiva - pokud tedy chceš doplnit i olej musíš všechno odsát... A pokud tohle neuděláš tak je to vlastně uplně stejný jako pouhé doplnění z bomby...

2014-01-21 21:28:36

whitedevil:

Já nevím, co tady pořád řešíte? Zajdi tam kde se tím zabývají,a řeknou ti, co všechno se tam dává. Prostě je to vymyšleno, při doplnění se odsaje celý obsah a znovu naplní. To mě nemusíš říkat, já to vím. Vy tady řešíte nesmysly. Komu to nechladí, ať si to dojde doplnit,pokud to tedy není mechanický problém na klimatizaci, a neřeště tady blbosti. Je to otázka 40ti minut, cca 900kč jak kde. Tak asi tak.

Zbytečně tady řešíte co je vymyšleno

2014-01-22 05:53:59

tomenzino: Co to zas meleš? Já s plničkou dělám docela často a klimatizace servisuju a to nejen že vyhodim chladivo a dofouknu to... ale i opravy systémů a výměna komponent...

40 minut jo? Tak to je odfláknutý... Jen vakuace by měla trvat 30 min... Jedno auto děláme tak hodinu... Pravda nejsem placenej podle toho kolik klim udělám, od hodiny... - tak to dělám pořádně..

 petrdepo  
2014-01-22 08:43:13

tomenzino: Doplnění bez kontroly vakuace je pro toho, kdo to chce absolvovat jednou nebo i vícekrát za rok. Vakuace se dělá hlavně ze dvou důvodů. Jednak je to silné odsátí plynných složek z okruhu před plněním a také (a to hlavně) je to kontrola těsnosti těsnicích prvků (je to opačné než kontrla těsnosti tlakem, nebo-li působí na těsnění z opačné strany). Pokud vyhovuje, tak při vychladnutí okruhu nehrozí, že by si z venkovního prostředí přisál vzduch. Pak také náplň vydrží i déle než rok. Tyrto postupy správně provádí automatické plničky.

2014-01-22 08:59:42

petrdepo: A dalším důvodem vakuace je že v systému musí být podtlak, aby tam šel dát olej... Náplň vydrží snad vždycky déle než rok... Ta cca 10% ztráta není skoro ani znát...

2014-01-22 11:21:18

whitedevil:

Nevím kde jste, ale dělají to servisy normálně běžně, trvá to 40 minut, i se zkouškou vakuace, která trvá 15 minut.Máte nějaké předpotopní sra**ky. Tohle je moderní mašinka, jezdím tam s různejma vozama.

Vytažení náplně, zkouška, a naplnění. Nic víc. Nevím co by jste na tom chtěli dělat víc a déle???

petrdepo: mě to psát nemusíš. Ta mašinka je plně automatická, takže mi nepiš nějaké nesmysly co a jak. Já to tam stříkačkou neplním.

2014-01-22 15:08:52

tomenzino: Viš o tom p*ču jak se to dělá tak drž zobák. To že přijedeš do servisu a tam ti to udělají z tebe určitě dělá profíka přes klimatizace...

Můžu si na plničce nastavit třeba 5 minutovou vakuaci... Ta půl hodina není z mojí hlavy... Ale od profíka z firmy APM která nás školila...

Máme v práci tuhle plničku: http://www.profo.cz/plnic...otechnics-eck800-233.html

A pak mimo jiné spoustu dalších vychytávek...


Odpovědět

1  2  3  4  5 ......... 8