Fórum - Téma


Klimatizace+Mondeo-nechladí,závady


Fórum Mondeo MK IV Klimatizace+Mondeo-nechladí,závady

Informace o modelu: Ford Mondeo MK IV


1  2  3  4  5 ......... 8

2013-05-01 22:47:19

marokanec: přesně jak to popisuješ,jsem řešil to samé,jen mi nepsala závada ventilátoru.Byl přerušený právě ten drát těsně u konektoru regulátoru.Izolace byla v celku,drát uvnitř přerušený.

2013-05-01 22:53:08

jon29: No opavdu nezbývá nic jiného než proměřit ten ovládací drát co ma dávat a a co dává. Asi nějakým osciloskopem -což určitě bude vědět autoriovaný servis. Drát je určitě fialový o síle 1,5 mm . Takové jdou do ŘJ motoru jen dva- bohužel ani jednomu jsem nedokázal že je průchozí od sahary k řídící jednotce. Nechtěl jsem do toho více vrtat protože nevím na stopro který to vlastně je.. Značení je tam uplně jiné. Posílám obrázek jak jsou označeny konektory i kdyžto na té fotce asi nebude vidět.

2013-05-02 09:18:28

marokanec: Podle mne budeš muset napíchnout ten drát u sahary a pak ho zkusit najít propískáváním multimetrem v konektorech u té řídicí jednotky (bez ohledu na barvu bužírky u té jednotky). Není možné aby se ztratil. Možná, že budeš muset jít přímo fyzicky po tom drátu (pokud ho nenajdeš v konektoru) a zkontrolovat, jestli opravdu není pod bužírkou izolace přerušený.

Ještě k té tvé první fotce - Také jsem viděl takovou podobnou krabičku a pod součástkami byl tištěný spoj. Do ní se dostala voda a po čase se tištěný spoj úplně přerušil korozí. Bohužel na tištěný spoj nebylo normálně vidět, preotože byl spoji otočený ke dnu krabičky..

2013-05-02 18:00:58

marokanec: Já se koukal do mého manuálu a tam mi vychází ten fialový ovládací drát v konektoru "c" (ten nejmenší) a pin to je C2.

2013-05-02 21:24:41

Tak mi to dnes ještě nedalo a šel se vrtat v autě. Šel jsem z cílem zjistit kam vede onen fialový ovládací drát modulu sahary. Začal jsem od toho motulu na na každém rozcestí jsem rozmotal pásku až jsem se dostal k tomu největšímu spoji kabílků z kterého vede pak už jen ten tlustej svazek přímo do řídící jednotky motoru.S podivem jsem tam našel opravdu ten fialový drátek obalený zeleným chuchvalcem nějakého prášku (asi měděnky) a po zahejbání sním se kabel uplně rozpadl - dál jsem očistil ten uhnilej dratek směrem k řídící jednotce a měřením jsem zjizstil že od tohoto místa je už dál pruchozí až do třetího (nejmenšího) konektoru řídící jednotky s pinem C2 přesně jak mi napovída nick ALBI. Vytáhl jse tedy z onoho konektoru nový drátek v ochraně externě až k modulu kde jsem ho napájel na původní konektor. Ted už naměřím na konektoru modulu kam vedl ten puvodní prokletý drátek něco jako 7 V. Klima stále ale nejede protože se musí odmazat chyba a bez diagnostiky to jde těžko. Pevně věřím že se to zítra rozhýbe což vám dám vědět.Po dnešku trochu pochybuji o spolehlivosti meho čtyřletého mondea když tam ve svazkách uhnívaj dráty Zatím díky za vše Pánové

2013-05-03 15:49:18

Dnes jsem byl tedy vyzkoušet na diagnostice zdali oprava uhnilého drátku přinesla opravu klimatizace. K mému velkému zklamání se klima chová stále stejně - píše závadu chyba ovládání ventilátoru, zkrat na kostře. Taky mi ted došlo že když jsem zkoušel měnit ty moduli ventilátoru že stím uhnilým drátem jsem to mohl zkoušet donekonečna. Je to začarovaný kruh.

2013-05-04 11:54:04

Jon29,albi,petrdepo - Klima jede Dnes jsem si koupil elm 723 abych nemusel stále jezdit do servisu na diagnostiku. Nevěřil jsem tomuto čínskému výrobku za 350 klč ale docela mě překvapil, ne že by toho nějako moc zvládalo ale odmazat chybu na klima ulpně v poho. Celá závada tedy byla opravdu v tom uhnilém dráttku co ovládá saharu. Všem vám chci poděkovat že jste se mi snažili pomoci. Mám jen jednu ještě otázku - Klimatizace po tom z mrtvých vstání docela dost v autě smrdí. Můžete prosím poradit čím se to dá podomácku vyčistit. Nápln mám v rámci bádání po opravě starou 14 dní. Pokud to nejde tak to nechám profíkum, to už je to nejmenší. Ještě jednou díky chlapy

2013-05-04 12:22:06

marokanec: jsem rád,že se ti podařilo klimu přeprat,jen jsem tě zmátl číslem pinů,ale v mém manuálu jsou tak označené.Hlavně že maká

hof  
2013-05-04 13:07:37

marokanec: ahoj, smrdí ti z výdechů ........... doporučil bych ti tenhle přípravek, aplikaci zvládneš lehce sám:

http://www.fordclub.eu/fo...select=41025#message41025 .....

2013-05-06 20:59:02

marokanec: co to máš za modul elm 723?Znám jedině elm327 a stím ale jde komunikace pouze s motorem,nejde se spojit s klimou,co používáš k modulu za software?

2013-05-06 22:13:18

jon29: Jo máš pravdu, mám to samé co ty jen jsem to já popletl. Software mám elmconfig- klasika, jinej mi stím nechodil. Měl jsem původně F SUPER kabel ale ten s fomem nemluvil už vůbec. tak jsem ho vyměnil za elm 327. Máš taky pravdu že stím nenapíchnu klimu, pouze motor a ještě nějaké dvě jednotky ale nějak do podrobna jsem to nezkoumal protože to proč jsem si to pořídil to umělo ,závada byla zaznamenána v řídící jednotce motoru,.Jinak jak jsem psal že kamarád má ještě jedno to same FoMo akorád 2009 a klima mu vykazuje uplně stejnou závadu jako mě tak včera jsme se nato včera jukli a ůplně stejná závada -uhnilý ten fialový ovládací kabel. Myslím že tohle konstruktéři opravdu nemají moc vpohodě a čekám jaký káblík odejde další.

2013-05-06 22:19:43

hof: Tak jsem klimu vystříkal to pěnou od Valea a fakt to pomohlo. Kabinový filtr jsem vyměnil což je také unikátní způsob instalace filtru samotného- musel jsem sundat pedál .Ted mám vzdoušek jak v alpách Nejlepší možný přístup do výparníku jsem zvolil přez odtokovou hadíčku na kondenzát ve středovém tunelu v oblasti nohou spolujezdce.

2013-05-22 11:30:44

tonez:

Ahoj, potykal jsem se se stejnou zavadou. Jak byla prosim vyresena ve tvem pripade? Stacilo doplnit chladivo?

Diky,

martin

2013-05-22 11:48:50

marokanec:

Ahoj, problem se spinanim kompresoru jsem mel taky. Zajimalo by me, jak jsi presne pouzil ELM 327.

U me to vypadalo takto:

Dle hintu zde i na jinych forech zminenych jsem prekontroloval uplne vsechno:

  • > kabelove vedeni od cidla tlaku a ovladani ventilatoru na sahare az do ridici jednotky - vse OK, blizko k 0 Ohm.
  • > tlakove cidlo krasne zvysovalo merene napeti pri zapnutem kompresoru (1,7 - 4V) ~ kompresor sepnut natrdo
  • > teplotni cidlo u vyparniku reagovalo krasne na zahrati/ochlazeni ~ NTC termistor, cca pri 25C ~ 2.7kOhm, pri zahrivani jde hodnota dolu
  • > chladivo doplneno
  • > byl jsem v servise (ne Ford) na precteni a vymazani chyb

ALE PO VSEM TOM USILI SPOJKA KOMPRESORU STALE NESPINALA!

Zakoupil jsem tedy rovnez ELM327, bluetooth verzi, abych se na to mohl koukat i pres tablet.

Zkousel jsem nekolik sw - pokazde kdyz jsem nechal precist chyby, zadne to nenaslo. I pres to jsem nekolikrat zadal chyby vymazat. A kdyz jsem se tak dival, co vsechno umi ty programky zobrazit, vsimnul jsem si, ze najednou jde z pruduchu studeny az ledovy vzduch - BINGO!

KLIMA ZACALA OPET SPINAT.

Bohuzel fakt netusim, cim jsem to zpusobil.

Domnenka je ze pri pokusu o smazani chyb byl zaslan prikaz k resetu nejake stavu v ridici jednotce, ktera pak normalne zacala spojku spinat.

Pri mem amaterskem pocinani jsem prisel na nekolik zasadnich veci:

  • > MK4 nema protizamrazove cidlo na vyparniku, ktere byva zminovano jako jedna z moznych pricin nefunkcniho spinani. Vse je mereno teplotnim cidlem - stredova konzole, strana ridice, modra zastrcka
  • > MK4 nema snimac tlaku pro vysokotlaky a nizkotlaky okruh. Snimac tlaku je jen jeden umisteny na vysokotlakem okruhu (tenka trubka). Vystupniho napeti indikuje velikost tlaku - kdyz tlak stoupa, napeti roste. Cidlo ma 3 vyvody - +5V, (asi GND) a Signal

Martin

2013-05-22 12:20:51

martin:

Ahoj Martine, u mě to nakonec dopadlo dobře a jednalo se opravdu jen o plnění a přetěsnění jedné hadičky. Bál jsem se, aby to nebylo něco horšího, ale naštěstí se hrozby ze servisu nepotvrdily.

Rád bych poradil, ale otázkou je, jak dopadneš Ty. Chce to zkusit.

2013-05-22 12:37:25

tonez: Ahoj, diky za reakci a odpoved! jsem rad, ze to nebylo nic horsiho ... ja uz to taky poresil, ale fakt nevim, cim jsem rozchozeni zpusobil - viz prispevek vyse. Stalo to hodne casu, ale aspon jsem se vyskolil.

Preju hodne spokojenych kilometru!

Martin

2013-08-21 14:19:24

Klimatizace - teče do auta .. Již podruhé se mi stalo, že mi teče klimatizace do auta, konkrétně pod nohy u zadního sedadla. Máte někdo s tímto zkušenosti, či poradíte, kterak tuto závadu odstranit?

2013-08-21 17:05:39

cigicaj: Výměníky klimatizace mají odpadní hadičku, kterou se má pod auto odvádět zkondenzovaná voda. Bohužel v některých případech bývá buď krátká a nebo třeba i prasklá.

2013-08-21 19:41:38

cigicaj:

Voda z klimatizace sice teče, a teče i pod auto, ale ještě jsem neviděl, že by tekla pod nohy u zadního sedadla. Tam určitě ne.

Tipuju to na zatékání zadníma dveřma

2013-08-21 20:26:28

tomenzino: tim to nebude.... celou dobu nam ani nekaplo.... je mi to zahadou.... ujel jsem 1500 km a zdimal jsem jednu osusku za druhou..... pak jsem vypnul na tyden klimu

a po tydnu ujel 500 km s klimou a nic, vse ok..... po ctyrech dnech jsem opet s klimou urazil 500 km a opet mokro.... ted popojizdim a mam klimu vypnutou.... nicmene mne ceka cesta 1500 se zapnutou.... tak jsem zvedavy


Odpovědět

1  2  3  4  5 ......... 8