Fórum - Téma


Klimatizace_Mondeo III


Fórum Mondeo MK III Klimatizace_Mondeo III

Informace o modelu: Ford Mondeo MK III


1 ......... 6  7  8  9  10 ......... 16

2013-08-01 21:11:53

cerwajs: Měla jsem autí tři dny v servise a zaoxidovalo se mi čidlo.Říkali,že je to tím.Tak snad mají pravdu

2013-08-02 06:38:16

Ja začínal výměnou a doplňovaním náplně 900kč, pak centralní jednotkou klimatizace 7800kč, čidlo a odvodňovací nadobka 3000kč, vyměna těsnění v chladící soustavě 3000kč, diagnostika klimatizace 800kč tam mě řekl že jedna serie motoru k ventilatoru byly špatné, že tam byla špatné ložiska takže když bylo ložisko motoru studené rozběhlo se když se moc zahřálo a znuvu jem nastartoval nefungovalo ale dalo se rozběhnout ručně (to zjistili na diagnostice ve fordu, kde to opravuji jen komplet za 12000kč) takže jsem jel do jiného servisu tam mě vyměnil jen motor ventilatoru a od te doby dobře chladím. Rok a pul jsem hledal závadu, dala se hledat jen za tepla. Takže teď jsem spokojen.

2013-08-02 08:08:53

macji:

Prosím tě, jaké máš Mondeo a jak se projevila nefunkčnost klima. Já už taky pátrám 2měsíce a nemůžu chybu najiít.Mám doplněno,zkontrolovanou těsnost, ventilátory při proklamování relé běží a běží a chladí i klima při proklamování relé klima, zkoušel jsem i výměnu jednotky klima což mi poradila diagnostika, ale bez úspěchu. Sehnal jsem schéma a projel celou kabeláž včetně čidel, kontroloval jsem všechny možné ukostření a klima stále nejde. Mám Mondeo 2002 TDDI 85kw, dvouvrtulovou saharu, takže tam nemám tu krabičku u vrtule. Je tam pouze odpor, ale ten spíná jen při přehřátí motoru a ten jsem koupil také nový. Včera jsem to už nevydržel a dal chlápkovi co má diagnostiku a Fordy dobře zná, ale zatím mi také nenašel proč to nejde. Prý se má nejprve při zapnutí klima sepnout jako první ventilátor, teprve pak dá počítač povel k sepnutí klima(spojky). Pokud by tě něco napadlo hoď sem radu. Díky

2013-08-02 10:22:31

peeracek: Ještě zbývá poslední možnost, kterou jsi nezmínil, a to kontrola skutečného stavu čidel. (zmínil jsi jenom kontrolu kaneláže). Jde o to, jestli řídicí jednotce vysílají správné údaje o teplotě.

2013-08-02 10:37:14

petrdepo:

Máš na mysli nízkotlaké v podběhu a vysokotlaké na potrubí u nádobky v motorovém prostoru?

Tyto dvě čidla jsem prověřil podle schéma a jsou O.K. jestli jsou tam ještě nějaká teplotní čidla, tak o tom nevím. Kde bych měl hledat? U mého modelu je pouze manuální klima.Díky za rakci

2013-08-02 11:03:24

peeracek: Tak to nevím. Teprve teď jsem se od tebe dověděl o tom, že se jedná o manuální klimatizaci. Ta ale nemívá řídicí jednotku. Umé Fiesty se teplota nastavuje jenom přimícháváním teplého vzduchu z topení. Ta je podstatně jednodušší, protože u té ovládá spouštění a zastavování kompresoru jenom tlakové čidlo. Přes jeho klidový kontakt je spínáno relé spojky kompresoru. Když natlakuje například při malém požadavku na chlazení (při malých otáčkách ventilátoru topení) tak jsou přestávky běhu kompresoru delší (i několik desítek vteřin). Při velkém požadavku na chlazení (kdy ventilátor topení běží velkýni otáčkami) nevypíná skoro vůbec.

Ještě mě napadá - zkoušel funkci spojky kompresoru jako takové ?

2013-08-02 11:10:26

petrdepo:

jj, spojku jsem také zkoušel na přímo a funguje. Ona celá klima normálně funguje když proklemuju relé, pak normálně chladí. Odpoledne mám volat, jak pochodil servis. Jsem moc zvědavej jak to dopadne. Jestli na to přijde, hluboce se pokloním.Díky

2013-08-02 11:16:37

kikina: Do F67 jsem taky chodil, a vždycky to buď neměli nebo to bylo předražené. Tam je to zbytečné.

2013-08-02 14:05:22

peeracek: mam Mondeo 2006 85kw 2.0 automaticka klima s jedním ventilátorem na sahaře. Prvním jsem začal pozorovat ze se mi prehriva motor v lete pri zapnute AC ale jen někdy, vyměněno krabička na sahaře. Později jsem začal pozorovat, že zapínání a vypínání AC, tak se vyměnili čidlo (možná to špatně pojmenovávam nebo El . uzávěr) . Protože problem zůstával v létě přehrání a přerušovane spínání AC a hlavně jsem si všiml, že problem nastává když jízdu krátce přeruším. Pak diagnostika klimy. Zjištěno vadné ložisko na ventilátoru, které při zahřatí drhne(servisak ho ručně roztočil). Výměna motoru ventilátoru. Teď už mě klima vyborně funguje což mě v těchto vedrech těší.

2013-08-02 14:55:22

macji:

Díky za odpověď. to věřím, že jsi klimu v tomhle počasí uvítal. Já jsem zatím projel asi všechno, ale v pondělí mi mechanik co mi to dnes zkoušel opravit, domluvil konzultaci přímo od mechanika Ford s orig. diagnostikou. Dnes zkoušeli vše možné. Na diagnostice viděl, že počítač příkaz pro spuštění vidí, ale stejně nesepne. Počkám už na pondělí a pak to sem zavěsím. Všichni věří, že to bude nějaká kravina, jsem fakt zvědavej.

Pěknej víkend a dík

2013-08-03 19:44:21

peeracek: Jestli máš manuální klimatizaci a vlastníš schéma el. zapojení, tak se k problému musíš doměřit i bez diagnostiky. Ta je ti u manuální klimy stejně k ničemu, protože tou zjistíš jen požadavek řídící jednotky k sepnutí spojky kompresoru. Ten signál stejně musíš naměřit u relé, aby se seplo a to už diag. nezměří.

Jestli klima funguje při propojení relé, tak bych začal u toho relé. K němu musíš po zapnutí zapalování naměřit dvakrát plus a jedno ovládací minus od jednotky po sepnutí spínače na palubce. Jestli tam tohle všechno naměříš, tak je v pr...i to relé a jestli tam něco z toho chybí, tak musíš pokračovat po té cestě.

Ještě doporučuji to zkoušet žárovkovou zkoušečkou. digitální multimetr sice změří napětí, ale může chybět proud.

2013-08-03 21:34:45

albi:

Jo, mas úplnou pravdu, taky si myslím, ze to nemůže být tak složitý. To relé dva plusy má, ale nejde tam minus od počítače. Zkoušel jsem to i dvouwatovou žárovkou, ale ani náznak sepnuti. Ta cesta k relé je taky jednoduchá a ta je ok. Nevíš jestli třeba pod palubkou není ještě nejaký čidlo? Kazda klima by měla mít senzor proti zamrzání, ale ten na schéma nevidím. Na diagnostice bylo vidět, ze pocitac povel pro zapnutí vidi, ale neprovede ho. Musí tam ještě něco chybět.

2013-08-03 22:13:09

peeracek: Jediná pojistka proti zamrzání je tlakové čidlo, které hlídá nízký i vysoký tlak. Na konektoru jednotky motoru jsi taky naměřil správné plus (pin č.41)? A na pinu č.100 nesmí být kostra(minus).

2013-08-06 12:30:51

albi: máš pravdu, neměl jsem plus na pin41. Včera jsme to zkusili připojit na plus a klima se normálně rozběhla i s ventilátorem. Akorát jsme se hrozně lekli, když se začalo kouřit pod filcem kapoty. Trochu mě zklamali u fordu, že plus na čidla, který pak jde do počítače je napájený z vyhřívání ostřikovačů. ta pojistka je označená jako knížka s vykřičníkem. Celej problém byl tedy zkrat v jednou vytápění ostříkovače, vylítla pojistka a nenapájelo to pin 2 který vede přes nízkotlaký a vysokotlaký čidlo na pin41. Zavěsím schéma, jestli se mi povede. Díky za radu

2013-08-09 08:48:24

A je to tak v autorizovaném servise se spletli a čidlo klimatizace to není..penízky vyhozené z okna a pěkně naštvaná. Vzala jsem to do obyčejného servisu a tam mi řekli,že mi tam nejde elektrika někde pod palubovkou,prý se nedostane šťáva až ke kompresoru.tři hodiny to proměřovali.takže teď sehnat šikovného auto elektrikáře a doufat,že to bude tím

2013-08-09 12:58:00

zdravim, chtel bych se zeptat u mondea 2004 1,8 92kw při sepnuti klima kompresoru se ozyvaji divne zvuky takove klepani nebo mlaceni trvato chvili a pak to přestane, jinak klima funguje vše bylovyčisteno doplneno , nevite co by to mohlo zpusobovat? byl jsem asi ve dvou servisech nic nenašli pry to tak dela, což se mi nezda ted jsem byl u dalšiho opravaře ten ,řikal at to nezapinam že ve středu se na to podiva, pry to muže delat řemen nebo nejake ložisko, prej se me to muže zadřit a kompresor stoji nevim kolik.....jezdim s tim už rok

2013-08-10 10:53:35

kikina: Tak to opravdu sháněj někoho kdo tomu rozumí. Napájení kompresoru klimy nevede vůbec kabinou. Tam je jedině ovládání a to vede do motorové jednotky. Veškerá silová elektřina klimatizace vede v motorovém prostoru. Aby ti nerozebrali palubku zbytečně.

2013-08-10 20:41:12

albi: do motorové části proud de.....teda když se mu chce.jinak tam ani nedojde.to právě záhada,že jednou tam proud jde a pak nejde.kompresor je naprosto v pořádku údajně.prý to bude někde v ovládání a nebo těsně za ovládáním.takže uvidím....palubku už částečně rozebrali a složili ji blbě.už jsem sehnala elektrikáře tak mi to dá dohromady a poskládá palubku tak pevně doufám,že to zvládne nikdo neví čím by to mohlo být

2013-08-11 21:52:02

kikina: Ono do motorové části z kabiny toho moc ohledně klimy nevede. Taky jsem to studoval, jelikož jsem to potřeboval proměřit a i pro člověka z elektro oboru je to místyoříšek pochopit přesně to schéma. Správně by mělo být relé pro klimatizaci, to co je v pojistkovém boxu umotoru, neustále sepnuto.Pokud není, jemožné, že je vadný celý ovládací panel klimy v kabině. Ten bych mohl zapůjčit na ykoušku. Mám doma jeden s vadou ovládání klapek, ale na odzkoušení funkčnosti spouštění klimy by mohl stačit. Tedy pokud je to mondeo MK3 před FL.

2013-08-12 17:56:28

pavel85: ježišku kde v pojistkovém boxu ??? ten u té autobaterie ??? omlouvám se ,že se tak blbě ptám,ale ženská to už jsem také slyšela,že by to mohl být panel,ale nechce se mi zrovna kupovat nový když si nejsem jistá :( jj je to MK 3 těsně před přelomem FL. Je fakt ,že klima někdy sepne a někdy ne


Odpovědět

1 ......... 6  7  8  9  10 ......... 16