Fórum - Téma


Klimatizace_Mondeo III


Fórum Mondeo MK III Klimatizace_Mondeo III

Informace o modelu: Ford Mondeo MK III


1 ......... 4  5  6  7  8 ......... 16

2013-06-20 20:45:53

pavel85:

Jo, díky. Dnes jsem zkusil přemostit i to relé a klima chladila, jenom ventilátor se nerozeběhl. Začal foukat na plno až ten sousední asi tak do minuty. To je ale špatně. Nevím jestli můžu považovat za 100% chybu v té krabičce na ventilátoru.

2013-06-20 20:48:33

mev:

tak to je bohužel smůla, zjišťoval jsem, že se dá koupit opravdu jen ten celek s ventilátory, cena cca 3700,00. Asi do toho zainvestuju, je to věc co snad rozbije jen jednou za životnost auta. Nejprve, ale ještě prověřím jestli je to opravdu tím.Ahoj

Mev
2013-06-20 23:59:39

peeracek: No mě klima chodí jen když jedu ve chvíli kdy zastavím jde mi teplý vzduch Také jsem přemýšlel o nové sahaře jenže já mám tu s tím jedním ventilátorem a ta je za 9000Kč. Takže zkusím sehnat samotnou elektroniku někde na vrakáči.

2013-06-21 07:24:26

Takže jsem se díval za mřížku na tom středovým panelu a nic tam nebylo....tak teď opravdu nevím,,,,

2013-06-21 08:02:03

mev: mám dojem, že tenhle tvůj problém tu někdo řešil a nebylo to krabičkou na sahaře. Pročti si starší příspěvky, někde to musí být, přesně jak píšeš-při volnoběhu neběží, ale při jizdě naskočí a při dojetí na křižovatku jde horký vzduch. Asi bych nejprve zkusil zkontroloval jestli není bordel na spojce, mezera by měla být 1mm, pak ukostření u řídící jednotky. Je to jen 6 stránek, stojí to za to než zahučet devítku.

2013-06-21 16:14:14

pavel85:

ano, ten příspěvek jsem četl a moc mi pomohl, dík. Kluci od Fordu mi říkali, že ventilátor blíže ke krabičce se musí rozeběhnout okamžitě po sepnutí klima a to třeba jen na nízké otáčky a podle potřeby předřadník (krabička), otáčky zvyšuje až na max. a nakonec, třeba při zastavení, se sepne i druhý ventilátor aby pomohl dochladit. Oba ventilátory se točí pak úplně na plno. Zkoušel jsem propojit kontakty na ventilátoru, ale dost to zajiskřilo, tak jsem se lekl, že něco dělám špatně a nechal toho. Jenže budu to muset zkusit ať se pravda ukáže. Je fakt, že jsem měl slabej drát a asi tam budou velké proudy a nebo je ten předřadník v háji. Relé na Klima jsem propojil a klima běžela i chladila, jenom ventilátor se nerozeběhl na nízké otáčky, ale hned úplně na plno. Zkouším teď poprosit na jednom šroťáku, že bych si na zkoušku ventilátor u nich zapojil a viděl bych, ale nevím jestli mě nepošlou k šípku. Ozvali se mi i kamarádi od Forda, že mi napojí auto na diagnostiku, ale tomu moc nevěřím, je to jen jednoduchá elektrika a jsem spíše už přesvědčený, že je to předřadníkem. Ještě jednou dík za tvoje postřehy, jek to rozchodím dám vědět

2013-06-21 18:29:34

peeracek:

Nemáš zač děkovat. Jen je mi divné, že jakmile jsi propojil relé klimy tak se rozjel větrák naplno. Ale je možné, že jednotka poznala přemostění a raději to zapla. Já to tipuju na ten předřadník, ale zkus ještě pro jistotu znova přemostit to relé ventilátoru. Pokud Ti to jiskřilo, nejspíš si něco udělal špatně. Předřadník je vlastně odpor, který snižuje otáčky. Pokud je nefunkční, je s největší pravděpodobností přerušený, takže při přemostění relé by se nemělo dít nic a nemělo by to ani jiskřit. Pokud by byl zkratovaný, už dávno by Ti to vyhodilo pojistky.

2013-06-21 19:49:18

pavel85:

Tak jsem pravě proklemoval relé a ventilátor normálně běží. Chtělo to opravdu vrazit tam poradnej drát, pohání to oba ventilátory na plno. Ještě jsem pro jistotu odklopil podbeh a chtel jsem promeril nizkotlake čidlo, ale protože jsem honedokazal odpojit zmeril jsem ho na kabelazi u vysokotlakeho a odpor jsem tam nameril. Měl by pruchodný bez odporu, je to tak? Dá se tohle nějak obejít a nebo je to jasna chyba čidla ?diky

Tak oprava na tom vysokotlakym se to měřit nedá. Na nizkotlakym jsou dva zelený dráty s oranžovým pruhem ale na vysokotlakem je sice jeden zelenej s oranz. pruhem ale ten druhy je celý zelený

2013-06-22 08:14:12

pavel85:

Vyndal jsem včera ventilátory a tohle musíš vidět:

Ten předředník nebo odpor měl napálenou patici a konektor ten se mi při čištění rozpadl v ruce.

Ještě k tomu testu ventilátorů. první proklamování relé roztočí oba ventilátory na plno a druhé relé také obě, ale jen na nízké otáčky, nemají ten charakteristický šum. Je to tak správně?

2013-06-22 08:42:19

pavel85:

Trochu jsem se pídil po možnostech opravy a nevím proč mi tady říkají, že předřadník je součástí ventilátorů. Je pouze na dvou šroubech a má dokonce číslo. Zkusil jsem ho zadat a vyjeli mi stránky např. že stojí 40LBR, ale zřejmě kdyby někdo chtěl tak se to asi koupit zvlášť dá. Zkusím v tejdnu nějakej vrakáč, nemůžou chtít tolik, uvidím.

Pěkný víkend

2013-07-01 10:59:52

pavel85:

Ahoj, tak jsem sehnal nový předřadník a vyněnil ho. Nebylo třeba kupovat celou saharu. Bohužel to tím není, klima se nerozeběhla. Napadlo mě, že by možná bylo potřeba smazat chybové hlášky z počítače. Jel jsem k chlapíkovi co má orig. diagnostiku a ukázala chybu : Interní vada ECU. Zřejmě nedojde k sepnutí relé klimatizace. Knoflík na klimu svítí, že je zapnutá, ale asi nejde signál z počítače do relé klimatizace (taky se objevila hláška "chyba relé řídící jednotky"). Rozebral jsem panel, ale vizuálně je vše v pořádku.

Nevíš jak se proměří signál z počítače do relé klimatizace? také jsem zkoušel odpojit počítač, jestli něco neuvidím. Konektor byl jen trochu dotažený a bylo tam trochu vlhko. Někdo to asi málo dotáhl a dostala se tam vlhkost.Zatím čau

 petrdepo  
2013-07-01 17:31:39

peeracek: Pokud víš, které je to relé klimatizace, tak ho vyjmeš a změříš ohmmetrem odpor cívky. Potom v patici zkoušečkou nebo měřákem zjistíš, jestli jde do kontaktů v patici napětí. Podle toho co píšeš, tak by mělo buď být něco závadného u relé (cívka nebo kontakty) a nebo studený dotek kontaktů relé při zasunutí do patice. Že by byla závada v kabeláži je dost nepravděpodobné.

Mev
2013-07-02 10:56:50

Tak jsem byl v servisu ohledně naplnění klimi a řekli mi že si mám vyměnit filtr (prý to má být filtr kde se usazuje voda) neví někdo kde se filtr nachází a dás se nějak běžně vyměnit?

Mám Mondeo 2006 rv. 2006 96kw

2013-07-02 11:16:29

petrdepo:

Relé jsem samozřejmě proměřil, měl jsem i možnost vyzkoušet jiné. Do patice napětí jde akorát nevím, jak proměřit, že jde do relé signál z počítače. Předpokládám, že počítač jen spíná kostru. Z diagnostiky jsem taky rozladěnej. Ukázala chybu B1342, což je řídící modul, je to vlastně ta krabička v autě kde je spouštění klima a ovládání topení. rozebral jsem to a jel na vrakoviště, kde jsem vyzkoušel jinou a výsledek pořád stejný. Nevíš náhodou ty, jak se má správně proměřit vysokotlaký čidlo?Mám pořád dojem, že počítač nesepne relé, protože ve frontě před ním něco chybí.

Díky

2013-07-02 11:18:45

mev:

Tak tohle by mě samotného zajímalo. To slyším poprvé

Mev
2013-07-02 11:49:53

peeracek: aha tak zřejmě odborníci Věc se má tak že klimu naplnil ale nechladila. Jelikož jsem měl chladič před pár měsíci dole tak prý to natáhlo vlhkost a ať prý vzduchem profouknu celý systém že se zdá že není průchozí. Potom že větrák na sahaře málo fouká (úspěch je že vůbec foukal do teď jsem měl pocit že nechodí a opravdu nechodil ale měl jsem ťukanec a od té doby začal běhat :))

Mev
2013-07-02 11:52:07

Asi tak neznáte někdo člověka nebo firmu v okolí Mělníka případně i v Praze která se zabývá klimatizací a rozumí tomu?

2013-07-02 12:13:17

Zdravím,

opravoval jsem klímu synovi na Mondeu 1,8. r.v. 2002.příznaky stejné jak popisujete .....překlémováním relé klima funguje.....

Závada byla v kabeláží přívod k čidlu, které je ukryto pod podběhem. Kabeláž zaizolovaná, na první pohled vše v pořádku. Po odizolování zjištěno : uhnilý drát v bužírce cca 5mm.

Jestli se mi povede, přidám obrázek...

2013-07-02 13:51:24

mev:

To že se sahara točí jen na nízké otáčky při zapnutí klima je v pořádku, druhý stupeň se přidá až když to systém potřebuje. Zrovna včera jsem to kontroloval u kamaráda, ale jeho mondeo má jen jednu vrtuli, takže jsem nemohl opisovat moje mé dvě. Spíná se ti spojka? je to taky poznat i na zvuku motoru, že se trochu sníží otáčky. Jinak ji najdeš na pravo u spolujezdce je hnaná řemenem a má to asi 1mm krok. Pokud si nejsi jistý, odpoj konektor a přiveď tam 12V, musí cvakat a hejbat se asi o ten 1mm. S tou vlhkostí a profukováním vzduchem nevim, přijde mi to nějaký divný

2013-07-02 13:54:06

palbi:

Děkuju za fotku, kabel jsem neprověřoval, zkusím to ještě jednou projet. Má Váš syn dvou vrtulovou saharu?


Odpovědět

1 ......... 4  5  6  7  8 ......... 16