Fórum - Téma


Klimatizace_Mondeo III


Fórum Mondeo MK III Klimatizace_Mondeo III

Informace o modelu: Ford Mondeo MK III


1 ......... 12  13  14  15  16

2015-08-14 07:15:42

pavel22: Odpor cívky se neměří přímo, ale pomocí porovnání s odporem zdravé cívky. Tento rozdíl ale nebývá moc velký. Existuje sice i jiná možnost, ale je na to třeba přístrojové vybavení. V podstatě cívka s otevřeným jádrem do které je přivedeno střídavé napětí. S tou se hledá vzájemná magnetická přitažlivost této cívky a kontrolované cívky (která je bez jádra). Pokud má závitový zkrat, tak k sobě přitahuje druhou cívku. Pokud je spojka jen opotřebená, tak je třeba, jak píšeš, vůli seřídit.

Jinak se mi na netu podařilo na stránkách konkurenčního klubu objevit zmínku, že pokud by byla nutná výměna spojky, tak může někdy vyjít levněji výměna celého kompletu kompresoru se spojkou. Ale s tím nemám zkušenost.

2015-08-24 22:23:13

petrdepo: Vzhledem k tomu, že proměřit cívku je téměř nemožné a když už bych měl novou cívku, tak bych ji asi rovnou vyměnil a navíc vůle přítlačáku byla celkem velká, rozhodl jsem se nejdřív zkusit zmenšit vůli s tím, že uvidím, jak to dopadne

Nejdřív sundat kolo, oddělat plastový kryt řemenice na klice a - přístup ke kompresoru - žádná sláva. Dělal jsem to na parkovišti, ale dá se to. Nastala otázka, jak povolit matku (nejdřív jsem prostříkl uvolňovačem šroubů, aby šla povolit) a pak jsem řešil, čím podržet přítlačák, aby se neotáčel a čím matku povolit. Nakonec pomohl řetězový klíč na olejový filtr a 13" malý ořech a ráčna (když už jsem to chtěl vzdát, matka povolila). Pak už šel přítlačák sundat - doporučuji si polohu přítlačáku na řemenici nějak označit.

Sundal jsem přítlačák, vyndal podložku a začala další "zábava" - podložka měla něco přes 0,7mm - v parkovišťových podmínkách jsem ji obrousil brouskem na kosu (nic vhodnějšího jsem neměl) na nějakých 0,4mm. Chvíli jsem i přemýšlel, že bych ji úplně vynechal... Očistil jsem ocelákem přítlačák a šel smontovat zpátky.

Nasadil jsem podložku a šel trefovat polohu tisícihranu na hřídeli a přítlačáku - jedna drážka je širší - chvíli mi to dalo, ale podařilo se... Proto doporučuji označit původní polohu pro snazší nasazení.

Zatím to vypadá, že spojka funguje - vůle je 0,6mm a spíná bez problémů.

Asi by bylo jednodušší sehnat vymezovací podložky různých tlouštěk a použít příslušnou tloušťku vzhledem k optimální vůli přítlačáku, než podložku obrušovat brouskem. Ale i to se dá a spojka funguje.

2015-08-30 16:19:19

Zdravím pánové.

Nějak jsem nenašel řešení mého problému. Nebo jsem to přehlédl.

Pojistky mám dobré, ventilátor frčí, kompresor spíná a přece.....

Vzduch fouká teplejší, než se na klima sluší. Navíc z průduchů u spolujezdce a z pravého středového, jde o malinko chladnější vzduch. U strany řidiče, fouká teple. Pro představu, chová se to, jako dvou zonová klima, což je pochopitelně nesmysl. Mimochodem, klima doplněná a testovaná těstnost.

Prostě to asi někde pouští teplej vzduch. V čem může být problém?

Díky

2015-08-30 16:45:08

e.t.volat: Tak se podívej pořádně a nastuduj si téma k Tvému problému. Jedná se zřejmě o problém přisávání teplého vzduchu z topení. Koukni pořádně na rozdělovník vzduchu a ovládání. Zrovna teď jsem dosložil jedno auto se stejným prolémem...

2015-08-30 16:49:20

povadi: děkuji pěkně za odpověď a věřím, že mi poradíš ty, nebo někdo jiný, kde přesně to mám hledat a kam kouknout.

2015-08-30 17:35:46

e.t.volat: Bez rozebrání nic nezjistíš a taky záleží zda máš digi, nebo man. klimu

2015-08-30 17:45:27

povadi: digi...

je mi jasný, že něco musím rozebrat. ale co? je to pod palubkou, kam se dostanu přes kastlík, nebo to mám hledat v motorovém prostoru?

2015-08-30 17:53:49

e.t.volat: na fóru byl pěkný návod i s obrázkama. Tak pohledej, budeš to mít lepší než to tady popisovat

2015-08-31 23:54:21

Tak dnešní teplo ověřilo výsledek mého snažení s vymezením vůle a klima funguje zas tak, jak má.

2015-09-03 15:35:51

pánové, má být kompresor klimatizace sepnutý pořád (pokud je pouštěná, pochopitelně), nebo se má vypínat? a pokud nemá jet neustále, v jakých intervalech se má vypnout?

díky

2015-09-03 15:39:04

e.t.volat: Kompresor neběží stále. Jeho běh přerušuje tlakový spínač. Pokud běží stále, tak už se blíží výměna chladiva v klimatizaci.

2015-09-03 15:41:37

petrdepo: díky..

tak už nevím co dál. kompresor tedy asi chodí, klapky taky, klima naplněné a stále nejde, jak má.

2015-09-03 15:45:39

e.t.volat: Pokud má elektrinckou (automatickou) regulaci teploty, může být problém s ní (například vadné čidlo teploty v interiéru).. U manuální klimatizace takový problém nebývá.

2015-09-03 15:47:59

petrdepo: a to by dělalo to, co jsem psal dřív? že mi jde z ofuků teplota, jako by to byla dvou zonova klima? u spolujezdce to fouká chladněji. a to znatelně.

2015-09-03 15:49:53

e.t.volat: To už závisí na ovládání směrovacích klapek (rozdělovači). Na to najdeš odpověď v tématech na Fóru.

2015-09-03 15:54:23

petrdepo: no jestli jsem hledal dobře, tak je to pod středovím panelem, ne? ten jsem demontoval a klapky jdou. napadla mě ta spojka klimatizace. nemohla by to dělat? četl jsem tady, že ji brousili, kvůli vůli.

2015-09-03 15:59:58

e.t.volat: Když jsi psal, že kompresor asi chodí, tak ne. Pročti si tohle téma: http://www.fordclub.eu/fo...lapek-topeni-zavady-82544

2015-09-03 16:07:21

petrdepo: jasný, takže ještě koupím ten sprej a uvidím. to, co je psané v onom tématu, jsem také dělal. klapky se hýbou a test klimatizace jsem také udělal a žádná chyba nenalezena. ale díky...

koupím sprej, vyčistím to a uvidím. mám s tím autem jen a jen problémy.

2015-10-04 20:36:26

Prosím o radu ohledně kompresoru klimatizace.

Mám Mondeo r.v.2002 benzín,1.8

Na starém kompresoru se mi objevoval malý únik oleje,tak jsem ho nechal vyměnit za nový (továrně repasovaný zn. Lucas)

Po čtvrt roce se mi objevila zase kapka oleje na přírubách.Nemám už náladu ani finance tohle řešit,něco reklamovat u firmy od které kompresor mám je velmi obtížné,tak se chci zeptat co by se stalo,kdyby unikl časem všechen olej a s ním i nápln klimatizace.Přestane zkrátka klimatizace "jen" fungovat (nesepne,případně se za chodu sama vypne) -což by mi nevadilo,-nebo se může stát i něco horšího-zadření kompresoru,přetržení plochého drážkového řemene atd..pokud by se to stalo zrovna když by klimatizace byla zapnutá a kompresor se točil..?

Děkuji všem za případnou odpověd a zdravím všechny Fordáky

2015-10-04 20:43:50

jurin: Dojde k zadření a destrukci.


Odpovědět

1 ......... 12  13  14  15  16