Fórum - Téma


Klimatizace_Mondeo III


Fórum Mondeo MK III Klimatizace_Mondeo III

Informace o modelu: Ford Mondeo MK III


1 ......... 10  11  12  13  14 ......... 16

2014-08-12 12:14:53

petrdepo: psal jsem to v návaznosti na to jak psal o tom čidle které mu to poprvé vypsalo.

2014-08-12 12:24:44

Pánové, myslím že jste trošku mimo: MkIII nikdy dvouzónovou klimu neměla.

2014-08-12 12:30:42

dottore: to je pěkné, ale já to psal jako až další věc jako možnost když má auto dvouzonovku. Jinak před Tím už jsem psal aby se podíval na rozdělovník. Další věc, že nevím zda má manuální či digi. je to jedno s druhým.

2014-10-15 16:57:59

Ahoj lidi...

Mam problém s topenim. Auto sice topí i klima funguje ale při zapnutem klíčku nereagují směrové klapky a ani regulace teploty :( prepinaji se jen tehdy když vypnu klicek. Nevite co s tim ? Děkuji

pipjak, 2013-04-12 09:24:14 napsal:

Ahoj všem prosím o radu, dnes jsem byl na jarní prohlídce ve fordu a tam mi zjistili, že mi uniká olej z kompresoru klimatizace, co s tím? ve fordu říkali že se mění kompresor v ceně cca 20-25 tis. Nejde to třeba jen nějak přetěsnit? Jinak klima normálně chladí, ale teď ji raději používat nebudu abych nezadřel ten kompresor...

2014-11-17 17:24:10

pipjak:

Ahoj. Objevil jsem stejný problém,-na kompresoru klimatizace,na nejspodnějším šroubu příruby,se udělá malá kapka žlutozeleného oleje. Všude víš od tohoto místa je to suché. Kapalina od servořízení které je umístěno víš nad tím to není,protože ta je načervenalá. Takže nejspíš netěsní ta příruba kompresoru klimatizace. Ta samotná ale funguje a chladí,takže je mi divné že při netěsnosti systému neuniklo chladivo.Ty spodní šroubky na přírubě šly malinko (jemně ) dotáhnout desítkou klíčem,ale moc nevěřím že to pomůže...

Má někdo zkušenosti s přetěsněním tělesa kompresoru,lze to provést? Kolik oleje běžně tvoří nápln kompresoru?

Díky všem.

2014-11-17 17:35:25

jurin:

Kompresor 7 se čas od času musí používat, nebo zapnout, aby se protočil, a promazal těsnění, které je kolem hridele atd.

Sám si to jen těžko uděláš. Do kompresoru se olej dává současně s chladivem. Takže zvlášť ho tam stejně nenaleješ.

Poznáš to, až ti kompresor nepůjde zapnout.

2014-11-17 20:01:19

tomenzino:

Ahoj a díky.

Přemýšlel jsem o tom,jak je možné,že olej maličko uniká- a chladivo zatím drží-klimatizace funguje. Je to možné asi jedině tak,že ten zbývající olej ještě těsní sám o sobě a až časem odkape úplně,tak přes tu netesnost unikne i chladivo. Pak už klimačka nepůjde spustit a tudíž se ani nezadře..No jo,ale že by olej sám o sobě udržel tlak v soustavě? A ten olej i chladivo jsou v kompresoru smíchány dohromady v kapalném stavu? Asi jo. Co na to nějaký fanda přímo od klimatizace,co v "tom dělá", -souhlasí?

Předem díky.

2014-11-17 20:12:43

jurin:

Jsou tam těsnící gumové kroužky a podložky, zjednodušeně napsáno. Pokud klimatizaci používáš, kroužky jsou mastný a těsní. Pokud těsnění vyschne, utíká tamtudy i chladivo olej většinou vykape.Musel bys to vidět. Takže jak pišeš, až klesne tlak kompresor už nesepne.

2014-11-18 21:14:25

tomenzino: Takhle to funguje asi jen u automatické klimatizace, že ? U manuální klimatizace (u řady Fordů do roku cca 2001) je to jinak. Kompresor se rozbíhá vždycky a vypíná se až když dosáhne vypínací tlak (a to i tehdy, když v klimatizaci už není tlak žádný) a když je to potom horší, tak už nevypíná vůbec. Je to asi dané tím, že manuální klimatizace nemá teplotní čidla. Proto někomu běhá kompresor klimatizace, ale při tom nechladí. Jeho vypnutí má na starosti tlakový spínač, který je součástí tělesa kompresoru.

2014-11-18 21:31:20

petrdepo:

Já jsem psal o kompresoru jako takovém, a ten vypadá a funguje pořád stejně. Nevím co máš na mysli, ale i když je klima manuální, stále ji zapínåš tlačítkem tudíž elektronikou A tlakový spínač má také. Pochybuji že by kompresor sepnul bez chladiva. Protože kdyby se zadřel, asi by se ti utrhl z auta, při vyšších otáčkách, nebo přetrhl řemen.

2014-11-19 07:24:58

tomenzino: Psal jsem o řadě Fordů s manuální klimatizací. Například moje Fiesta nemá žádný tlakový spínač, který by hlídal minimální tlak v klimatizaci. Není ani ve schématu zapojení. Je tam jenom tlakový spínač maximálního tlaku. Proto se dá zapnout i bez tlaku. Aby se kompresor nezadřel, tak se právě do náplně přidává ten olej. Pokud i ten z náplně unikne, tak opravdu dojde k zadření kompresoru nebo zničení spojky.

2014-12-21 15:56:34

Zdravím, dnes se mi zadřela klima tedy nejspíš a následně přetrhl řemen, chtěl jsem se zeptat zda je nějaké alternativum na pouze řemenice alternator bez zapojení té klimy? Třeba z jiného vozu. Jedná se Mondeo mk3 2.0TDDi s automatickou klimou (2002)

2014-12-21 17:04:24

skurji1991: jiste, ze to jde. Vymena remene za odpovidajici delku.

2014-12-21 17:07:28

povadi: a nevěděl bys konkrétněji z jakého? Obecně byla spíš otázka myšlena tak, jestli stim má někdo zkušenost

2014-12-21 17:36:12

skurji1991: musis si to zmerit jaka dylka remene tam jde. Nejde sg pamatovat jakej remen a pod. Jsem nekam daval jako zamenu.

2014-12-21 17:43:15

povadi: tak to je jasné, spíš je tam docela dost možností jak natáhnout jinej no aspoň mám na svátky co dělat

2014-12-21 17:43:57

skurji1991:

Pokud se ti zadře kompresor, řemenice by se měla volně točit, n3bo ji sundej, a demontuj pouze spojku, aby byla volnoběžnå řemenice.

2014-12-21 17:58:34

tomenzino: Hm, tak děkuji za radu, bohužels takovým tahem jsem ještě nějak nemanipuloval opravy vozů byli spíše jiných závad :D ale díky za radu ikdyz pořádně ani nevím proč se trhnul vim jen že mi zacla blbnout klima a vlastně po tydnu co jsem dnes rano nastartoval se mi utrhl (klima prave blbla tak ze kdyz se pustila tak chvilka mel motor tendenci se zadrhnout) a remen se utrhl ikdyz vlastne klima prave vubec nebyla pustena .....

Doplněno 29.12.14, 16,08 ..... kdyby někdo chtěl udělat u 2.0TDDi to že obejde klimu, tak ať stím nemá pakárnu tak řemen je úplně optimální o délce 1240mm ;D

2014-12-29 17:06:04

simi: ja mel problém podobny ale zjistilo se ze proud do ventilátoru jde, problém byl v ložisku ventilátoru to když se zahřalo, zastavilo ventilátor. MJ

2015-03-16 17:44:04

jurin:

16.3 2015 Zjistil jsem,že nemá cenu přemýšlet a laborovat s opravou kompresoru a nejlepší cestou je přímo výměna za nový kompresor. Na Mondeo se dá pořídit už kolem 5-6 tisíc. Vypadá úplně jako nový,ale v této cenové relaci to jsou asi kompresory repasované přímo u výrobce v továrně. V mém případě LUCAS

Výměna je poměrně jednoduchá,v servisu to zvládli za cca 2 hodiny i s plněním klimatizace. Nic na autě se rozdělávat nemusí,kompresor jde vytáhnout spodem.


Odpovědět

1 ......... 10  11  12  13  14 ......... 16