Fórum - Téma


Klimatizace_Mondeo III


Fórum Mondeo MK III Klimatizace_Mondeo III

Informace o modelu: Ford Mondeo MK III


1 ......... 8  9  10  11  12 ......... 16

2013-10-20 18:58:38

remy: Prosím, jak to dopadlo se samozapínací klimou ??? Mám úplně ten stejný problém na Mondeu 2001 (1.8) : I když mám zaplou pouze ventilaci (bez funkce AUTO, bez zapnutého spínače A/C) kompresor klimatizace se neustále zapíná a vypíná. Pokud by byl vadný spínač A/C a byl trvale sepnutý, snad by asi také trvale svítila kontrolka A/C... Díky za odpověď !

 petrdepo  
2013-10-21 11:12:01

tosujá: S odpovědí remyho je to dost nejisté, protože se na stránky od května nepřihlásil.

2013-10-25 17:53:44

Ahojte,mam problem s automatickou klimou u Mondea 2.0 TDCi, 2006 - neudrzi pamet. Postup je takovy - nastavim si teplotu,vypnu A/C , nastavim ofuky napr na sklo,pote vypnu motor,asi tak za minutu opet nastartuji a na displeji je zobrazene zakladni nastaveni 22°C zaple A/C a bez zapleho ofuku. (na nohy,sklo atd). Nedela to pokazde ale tak z 90%. Taky se stava ze kdyz zapnu at to fouka jen na celni sklo, tak to fouka i na nohy nebo do kabiny. Proste jak kdy. Kdyz to ruzne pomackam tak po chvili to fouka normalne. Dela si co chce.

Vim ze klima ma svou ridici jednotku - je mozne ze je spatna? Nebo muze byt spatny ovladaci panel? Popr. je tam nejaka baterka co drzi pamet? Test klimy jsem delal a zadna chyba tam nebyla.

Prosim o jakekoliv rady. Hledal jsem tu na forum,ale nic nenasel. Dekuji

 petrdepo  
2013-10-26 09:53:28

deniels: Zkus zkontrolovat konektory na ovládacím panelu klimatizace. PIN v konektoru, který se stará o trvalé napájení paměti nastavení může mít špatný dotek.O tom, že by byla použita baterie (článek) pro držení nastavené paměti nevím.

2013-10-27 13:31:43

petrdepo: diky,kouknu na to. Jen nevim jak vytahnout ten panel.

 petrdepo  
2013-10-28 09:16:49

deniels: Jestli se nemýlím, tak ten panel má v rozích pojistky, které je třeba do stran odjistit planžetami. Bylo to popsáno v tématu o autorádiích.

2014-03-11 18:37:29

Zdravím, vím že určitě na tohle tema je tu uz spousta diskuzí, ale opravdu nemám v současné době čas to všechno pročítat a tak Vás chci poprosit o radu, kdo by věděl.

Mám Mondeo TDDi (85kW) r.v.2001 (s automat.klimou) už spoustu let a doted jsem nepochopil ovládaní ventilace a klimy a nebo je něco špatně a nefunguje jak má :( u předchozího Mondea z manual klimou to bylo jednoduche, proste klima bud vypla nebo zapla , a sílu a teplotu ventilace jsem jednoduse navolil otocnym knoflikem. Ale ted...

Pripada mi jako by byl bud nejaky spatny kontakt na tlacitku A/C nebo neco zpečenýho nekde, že mi prijde ze klima pri vypnutí tlačítkem skutečně nevypne. Při stisknutí A/C je slyset ze neco sepne, ale pri vypnutí A/C, sice zhasne LEDka ale poznat uz nic neni. Jde mi o to taky ze kdyz chci spustit jen normalni ventilaci (ne klimu), tak by to melo brat prece jen vzduch z venku, a ze nekdy to prave fouka ledovy vzduch jak z klimy. Asi jak kdy, nekdy se mi ji podari vypnout, nekdy ne..nevim.

A celkove mi to prijde jak kdyby byla trvale sepnute funkce Auto (pritom ji mam vypnutou) a samo si to vyrovnavalo nejakou nastavenou teplotu, protoze samo si to mění smer intenzitu foukani na okno,nohy,do posadku dle teploty v aute. Mám treba nastevnou jen normalni ventilaci a 19stupnu na displeji, na nejnizsi intenzitu. kdyz je tak nejak priblizna teplota v aute tak to fouka jen lehce na okno a nohy, jakmile je venku vice teplo a v aute, tak to najednou zacne foukat i do prostoru a docela silnou intenzitou nez mam nastavenou. Ted me zarazilo treba, ze sem teplotu stahnul na minimum..Low.. a místo aby to teda bralo jen chladny vzduch z venku,tak auto porad topilo jak blbý.

Takže fakte nevim jestli to neumim ovladat nebo je neco spatne, jestli opravdu je nejak trvale sepnuta funkce Auto nebo klima :( navíc i spotřeba dle PP je vyšší nez bych si predstavoval. (To sme ale kdysi uz nechavali kontrolovat ve Fordu a ti namerili prej asi 6,4 , me PP ukazuje ale ted 7,4 a to sem to stahnul z 8 behem poslednich 2 let) ..nebo jestli ten udaj nejak ovlivnuje to ze nikdy sem netankoval do plne nadrze , jen po trochach prilivám,nevim.

Nedam na to auto dopustit, ale z te klimy a ventilace sem uz zoufalej :(

Tak pokud by jste někdo věděl nebo měl podezřeni co je za problem, tak předem děkuji za reakci! Chtěl bych právě se tady treba dozvedet o co jde abych věděl jestli musím do Ford servisu nebo ne. Podotýkám že nejsem zadnej automechanik. Mám automechanika ktery se mi o auto stará,ale jen základní veci, takze opravy motoru nebo elektronky ...to ne.

2014-05-11 18:05:14

Mondeo - klimatizace .. Ahoj,

chtěl jsem se zeptat zda nemá někdo podobný problém s klímou jako já.

Když vyjedu klima běží normálné chladí jako na sibiři,ale tak po 20 až 40 minutách začně pomalu foukat stále teplejší vzduch( přestane chladit) .Intenzita foukání se nemění

Mám mondeo 1.8 sci ghia 2006 benzín

díky za radu

Petr

2014-05-11 18:36:18

pvfm: Obecně, automatická klima by měla udržovat nastavenou teplotu. Je přirozené, že jak se vzduch uvnitř ochlazuje, klima přimíchává teplý vzduch a (pokud máš nastavený auto režim) současně snižuje otáčky větráku. Jak dlouho trvá intenzivní ochlazování záleží na nastavení tlačítek, rozdílu teplot venku a uvnitř a na tom, zda je zapnutá recirkulace.

Samo sebou, jestli máš pocit, že klima ztrácí výkon oproti dřívějšku, je na místě kontrola v servisu (možný únik chladiva, porucha kompresoru, zanesený filtr apod.). Můžeš popsat, jak přesně máš nastavené ovládání? Drží teplota ve voze požadovanou hodnotu?

 petrdepo  
2014-05-11 20:46:53

pvfm: Teplota vzduchu z automatické klimatizace se řídí teplotou, kterou snímá čidlo v interiéru. Protože čidlo není přímo v proudu vzduchu, tak regulace reaguje s určitým zpožděním. Nejlépe by ti to ukázal teploměr poblíž toho čidla.

2014-05-11 22:29:05

dottore: díky za odpověď,

klimu jsem zkoušel nastavit na manuál i auto režim ,teplota na minimum.Divné je,že klima neztrácí výkon (intenzita foukání je pořád stejná),ale tak po 20 min (je to právě různé,někdy za 15 někdy za 30 min),začne pomalu foukat pořád teplejší vzduch nakonec fouká prakticky stejnou teplotu jako je venkovní vzduch.

2014-05-12 01:51:01

pvfm: To, co popisuješ, jsem nikdy nezkoušel: nechat klimu puštěnou na maximum (tj. teplota pod 16 st.) několik desítek minut. Nerad jezdím v kožichu a vadil by mi hluk větráku...

Budu se opakovat: změř, zda teplota ve voze odpovídá nastavené. Když ne, do dílny na kontrolu. Zvlášť u staršího auta může být i porucha řídící elektroniky včetně tlačítek, ale začal bych vyloučením mechanické závady, tu bývá jednodušší najít.

Btw.: Doktoři nedoporučují snižovat teplotu o víc než 7 st. oproti venkovní (koleduješ si o anginu).

2014-05-13 10:35:59

Ten samý problém jsem měla také,ale už to neřeším.ze studeného to foukalo teple a na nic jsme nepřišli.teď si zase dělá klimatizace co chce.nastavím ji na auto a je slyšet jak fouká,ale studený vzduch nejde do kabiny.párkrát ji vypnu a zapnu a pak začne foukat do auta,ale slabě.takže rozdíl mezi venkovní teplotou a teplotou v autě nepoznám.nevíte o nákém dobrém servise přímo na klimatizace v olomouckém kraji ?? servisy si neví rady

2014-05-22 16:08:05

Zdravím, měl bych dotaz ohledně nesprávně fungující klima - mondeo r.v. 2002 1.8 benol 92kw. Poraďte prosím: mám automatickou klimu a když ji zapnu a nastavím na jakoukoliv teplotu, fouká prostě horký vzduch. Během jízdy má pak občas silnější chvilku a občas trochu chladí, ovšem jen na chvíli a není to skoro znát. Takže defakto místo aby mě ve vedru chladila, ještě víc mě ohřeje Zkoušel jsem selftest a hodilo mi to chybu B 1242 Vadný proudový obvod ovládacího motoru klapky uzavření přívodu vnějšího vzduchu. Z čehož teda nejsem příliš moudrý.. Nemáte s tím někdo taky zkušenost? Dikes

 petrdepo  
2014-05-22 18:05:00

davvve: Spíš to vypadá na problém s chladicí náplní (médiem). Pokud běhá kompresor, tak klimatizace musí chladit. Běh kompresoru se jednoduše pozná podle toho, že lehce (o 50-100 ot/min) poklesnou volnoběžné otáčky motoru.

Řadu problémů si ale také majitelé dělají sami, protože kvůli udržení těsnosti kompresoru by se měla zapnout alespoň jednou za dva týdny na dobu cca 5 minut. Tak to bývá napsáno v manuálech. Výměna náplně je doporučována po 1-2 letech a nebo po poklesu účinku. Ovládání klapky u Mondea neznám.

2014-05-24 14:40:06

Kluci mam stejnej problém, prostě mi nechladí klima a ani se neroztočí sahara. V servisu zjistili, že je vadný modul ovládání ventilátoru chlazení, to je ta krabička přímo na sahaře. když připojili saharu na přímo, tak normálně běží. Bohužel to má vliv na celou klimu. Samotný modul se nedá koupit, pouze celá sahara.

2014-05-24 21:15:13

Albert častá závada je přerušený ovládací drát od regulátoru sahary k řídící jednotce motoru. Regulátor se většinou neporouchá.

2014-05-24 22:29:59

albert: ahoj, mám Mondeo 2002 Tddi a taky mi nesla klima jen při proklemovani relé na přímo, klima běžela(myslím proklemovani relé klima). Dlouho jsem to hledal a nakonec jsem zjistil, ze jsem mel zkrat na jednom ohřevu ostrikovace. Byl jsem prekvapenej, ze ta pojistka která shořela také napájí klimatizaci. Je to 12V které jdou přes vysokotlaké a nizkotlake čidlo do počítače. Dával jsem sem fotky a schéma. Třeba ti to pomůže. Rádoby opravari od Forda me taky tlačili do koupi nové Sahary, ale je to blbost. Zdar Jarda

2014-05-25 11:19:10

záhada vyřešená ...má někdo zkušenost s tím,že magnetka na řemenici kompresoru úplně nespíná ??? když sepne chladí,ale to se stane jednou z 15 pokusů.jinak nespíná jak to mám řešit ....prý koupit jen nový kompresor nebo se dá koupit ta magnetka ??? Jsem ráda,že jsem na to přišla úplně sama,ale rady si nevím

2014-05-25 12:34:15

kikina: To že odejde magnetická cívka kompresoru je poměrně častá záležitost. Vyměnit se dá, ale většina dodavatelů jako náhradní díl prodává kompletní spojku (cívka, řemenice,lamelka). U Fordu tahle spojka stojí cca 6300,-.

U prodejců náhradních dílů se ale dá sehnat samotná cívka za zlomek ceny, ale nejdřív se musí stará vymontovat a poměřit (nebo to někdo zkušený už stejném kompresoru dělal a ví která tam jde uzpůsobit) a podle toho koupit tu ,která tam bude napasovat.


Odpovědět

1 ......... 8  9  10  11  12 ......... 16