Fórum - Téma


Klimatizace_Mondeo III


Fórum Mondeo MK III Klimatizace_Mondeo III

Informace o modelu: Ford Mondeo MK III


1  2  3  4  5 ......... 16

2010-06-12 01:50:54

Kluci prosim o radu,na mondeu combi 2,0TDCI r.v.2006.kde najdu spinací relé sahar pro klimatizaci.Kolegovi nechladí klima když stojí nezapínají se ventilatory u chladiče.Při přehřátí motoru se rozjedou ale když to potřebuje kima tak nic asi nejspiš relé ale netuším kde ho najít dík za rady.Simi

2010-06-12 23:52:50

Zdarec. Poslal jsem ti na mail pdfko s pojistkama na mondeo mk3.

2010-06-17 15:04:42

Dík Zachy za schema podle něj jsem zkontroloval relátka a pojistky bohužel kolega ma trochu jiny tip nebo co jedno reláko tam vubec nemá nevedou tam ani žadné dráty na připojení,a zrovna jde o druhé rélé sahar o kterém jsem si myslel že bude právě na klimatizaci ,asi ho potupem času z něčím sjednotily nebo co .Bohužel klima pořád nejede při stání,prostě ventilatory se nerozjedou stoupne tlak v klimě a vypne se kompresor.Nevíš co by mělo ješte spínat ty sahary na chlazení té klimy.Nebo jestli to není nejakým čidlem které ma dávat impuls na zapnutí a nedává jestli to v té 2006 už nenhradily něčím jiným než relatkem.už nevím čeho se mam chytnout,Dík moc za rady

Kluci prosím neví někdo co dává impuls z klimatizaace na spuštění ventilátorů,nejspíše nějaké tlakové čidlo když se zvedne tlak v klimě tak by mělo dát impuls na sepnutí ventilátorů aspoň tuším ,ale netuším kde by to čidlo mohlo byt poradíte? Dík porád jde o mondeo 2006,2,0 tdci

2010-07-13 12:18:55

Už se ti to povedlo vyřešit to s tou klimatizací? Dnes jsem byl na plnění klimatizace a byl zjištěn stejný problém.

2010-07-13 23:35:56

Cuš ja jsem na to neprišel ale kolega byl v servisu u el.a prišli na to že u sahary je ještě jedno relé v takové krabičce přímo na chladiči jak vedou draty k tomu ventilatoru.A to by mělo byt špatné.Není to ještě na 100% mají ho objednané a prý v čr není skladem tak na něho čekají .Proto jsem tu taky ještě nenapsal,Tolik zatím vím tak doufám že to pomůže ahoj

2010-07-17 06:50:03

cus chlape, ja mam zase problem že se vubec nesepne klima. a mam mondeo 2.0 tddi 2000 pojistky jsou v poho ale to relatko jsem taky nenašel.dik za radu Petr

2010-07-22 11:30:37

cau kluci- tez se pripojuju s problemem na klima.. mam Mondeo mk3 2.0 tdci 2004-kdyz ho zapnu, tak bezi kompresor cca 5 vterin a pak na 15 vterin vypne a takhle porad dokola.. tak nevim, bud to reaguje na to, ze tam je malo naplnen a nebo je nekde chyba v rele..zadnou chybu to nehlasi.. ps a nevite nahodou , kde je druhej ventil na naplneni klimatizace? trubky vedou nekam pod pravej podbeh , tam asi bude i vymenik..

dik za rady. Eda

tak jsem se dozvedel, ze ford ma jen jeden ventil- tak si to odsaju a doplnim a uvidime.. pak dam vedet jak to dopadlo.

2010-07-22 12:56:03

Ahoj. Napíšu ti co jsem zjistil o autoklimatizaci během těch pár dní já - snad ti to k něčemu bude. Takže když jsou pojistky Ok tak při zapnutí klimy musí naskočit kompresor. Jestli běží poznáš při pohledu na spojku kompresoru (spíná - rozpíná - vypadá to jako když se točí a pak chvilku stojí) , najdeš ji vlevo vepředu dole na motoru ( alespoń na 2.TDCI).- koukneš přes motorový prostor, nemusíš pod, max. použij světlo.Kompresor je hnaný řemenem takže vodítkem je řemen. Jestliže kompresor neběží tak může být příčinou nedostatek nebo vůbec žádná chladící náplň v klimatizaci - tlak. čidlo vyhodnotí nízký tlak v systému a nezapne kompresor.V tomto případě si musíme jít nechat naplnit klimu. V tomto případě je dobré když si zapíšou kolik staré náplně odsáli.Když máš náplň ještě když je auto připojeno na plnění tak se odzkouší chod klimy ( měřením tlaku vy systému klimy) t.j. při zapnutí klimy musí naběhnout kompresor ( není tlak min), tlak se začne zvyšovat ( sledujeme na tlakoměru) zase od tlak. čidla ( nachází se na nerez potrubí vedle expanzní nád. + ostřikovač - konektor se 4-mi vodiči - vyhodnocuje všechny příslušné tlaky ).až zapne ventilátor na chladiči - snižuje P (tlak) v systému. Když nedojde k vypnutí ( vadné. P čidlo nebo vadný motor ventilátoru nebo ( asi ne u všech typů) jednotku na ventilátoru, nebo relé a pod.) měl by od zvýšeného P vypnout kompresor (ochrana ) jestliže ne tak pravděpod. dojde k přetlak. systému a záleží již jen na tom kde to dřív povolí (může roztrhat chladič).Všechny signály z P čidla vstupují do počítače a ten vydává povel třeba na zap.ventilátoru.Tečka, víc nevím. Snad ti to pomůže, nicméně jestli ti neběží kompresor tak jediná cesta je do servisu, kdykoli mohlo dojít k ůniku náplně - měli by to zjistit pod ÚV lampou s brýlema, lepší servisy mají čuchometr ( analyzátor plynu, ten používají i servisy chladniček) ale ten by se použ. jen na zjištění momentálního úniku. V servisu ti pak již zjistí ostatní výše posaným způsobem. Za náplň +filtr včetně práce jsem zaplatil 800Kč. V případě zjištění netěsností ti ji odstraní a novou náplň bys neměl platit.Hlaví je aby nebyl vadný kompresor. Takže hodně štěstí. Co umím to jsem předal do placu ke všeobec.úžitku. Ahoj

V systému je nízky tlak, (samozřejmně určitě málo chladí ), Doporučují servis, odsátí a změření množství zbytku náplně, opětovně natlačit a hledat ůnik UV světlem a brýlema, nejlépe analyzátorem plynu ( vše by měl mít a udělá servis). Skvrna od náplně se jeví přes brýle jako světle okrová. Samozřejmě záleží kdy byla naposledy náplň měněna..

2010-07-22 13:09:40

Cus.. teeda, takhle do detailu napsane-to teda cucim.. jsem mechanik , tak tomu zas tak trosku rozumim..jen jsem zvyklej na jiny druh klimatizace a s fordem nemam zkusenosti.

Kompresor maka- jen ji ten tlakovej ventil vypina.. problem bude nejspis v nedostatku naplne- vozidlo stalo 3 roky -coz je zrejmne ten duvod- a ja ho mam od zimy, takze jsem ji zacal pouzivat ted... nemam klimu rad- v zime jsem ji zkousel , ale na to ten trosek naplne asi stacil..v nedeli naplnim a uvidi se.. akorat si nejsem jistej , s tim jednim plnicim ventilem.. ford ma pry jen jeden.. ja , co jsem mnenil naplne , tak vzdy byly dva.. .. kazdopadne dekuju za info

2010-07-25 18:57:25

To Eddie006: Věř že i Mondeo má dva plnicí porty (to jsou ty ventilky ). Jen se musíš podívat za ten plastovej podběh. Tam se připojuje nízkotlaká hadice. Ten port co je za světlem je pro vysokotlakou hadici.

2010-07-25 21:31:18

jo, v poho.. sel jsem po trubkach a nasel.. - napln vymenil , ale presto nechladi- kompresor se vypina...netoci se sahara.. takze pujdu po elektr. chybe..nejspise to bude ten odpor na ventilatoru-takova ta krabicka.. yitra udelam self test - tak uvidim , co se ukaze za chybu.. dikas za info

2010-07-25 21:43:10

Selftest klimatizace ti nepomůže, protože sahara není ovládaná klimatizací, nýbrž motorovou jednotkou. Pokud tlaková čidla klimatizace dávají motorové jednotce správné signály, tak ta pošle příkaz pro jednotku větráku(krabička na větráku) a ta, pokud je v pořádku napájení, větrák roztočí. Pokud ovšem není špatný větrák.

2010-07-25 21:52:36

aaha.. no me bylo divny, ze to nepise zadnou chybu.... dik.

2011-04-04 21:20:41

Zdravím mám problém z klimou u 2,0 tdci 2005 Denzo, náplň v pořádku , spojka na kompresoru funkční,při proklemování relé klima běží,pojistky v pořádku,relé proměřeno a v pořádku,self test bez závad,ale klima prostě neběží,do patice relé nejde kostra na spínacím kontaktu,plus tam po zapnutí klíčku je,tak předpokládám že kostru spíná jednotka ,která to ale nechce dělat .

poraďte prosím

2011-04-04 23:46:36

To Loid2002: Tak zkus ještě proměřit nízkotlaké a vysokotlaké čidlo na trubkách klimy. Nízkotlaké musí být při správném tlaku průchodné bez odporu(jediné osazené piny) a u vysokotlakého musí být průchodné bez odporu piny 1-4 a 2-3(t.j. křížem).

2011-04-05 17:51:10

Ahoj čidlo je nové dnes jsem ho tam dal a mam tam čtyřpinové čidlo a to je tam udajně jediné hlídá min i max tlak..co jsem tak prohlížel trubky tak tam fakt jiné není, jedině že by bylo v podběhu hned u nízkotlakého vstupu..........

jo a dík za odpověď

2011-04-05 19:53:56

To Loid12002: Věř že tam to druhé čidlo je. To čtyřpinové má tolik pinů protože je propojené s tím nízkotlakým.

2011-04-05 20:27:36

ok zítra ho najdu schéma jsem nikde nenašel ale viděl jsem nejakej vysoušeč a tam bylo nakreslený,problém je že tam není žádné místo jen vyměnit drážkovaný řemen je ukrutnost

2011-04-05 20:59:17

Sundej kolo, povol plastové nadkolí a místa bude habaděj.

2011-04-06 16:41:23

tak si měl pravdu čidlo je pod podběhem hned u vysoušeče a nízkotlakého servisního vstupu a je v pořádku,4pinové čidlo jsem proměřil a taky funkční akorát nemají bít oba sepnutý jak si psal ale 2a4 spíná provozní tlak (čili bez odporu)a 1a3 spíná vzestup tlaku čili posílá signál pro spuštění sahar tj.odsud pochází primární signál pro spuštění ventilátorů.No toto mi všechno funguje ale klima relé nesepne když proměřím kontakty spínání relé tak je tam 11,7 volt,stálé + proti kostře 14,6 a spínaná kostra proti + na baterce opět 11,7 V když manuálně sepnu relé tak klima běží,jsem bezradný .....


Odpovědět

1  2  3  4  5 ......... 16