Fórum - Téma


Klimatizace+Focus-spínání kompresoru, různé


Fórum Focus I Klimatizace+Focus-spínání kompresoru, různé

Informace o modelu: Ford Focus I


1  2

2011-07-01 18:55:31

dobrý,chtěl jsem se zeptat jestli je u manuální klimatizece normální aby se na volnobeh kompresor průběžně zapínal a vypínal?klima chladí myslím stejně jako dřív.stál jsem s vyhřátým autem od slunka a studeným motorem aby se mi vychladilo než tam vlezu a slyšel jsem cvakání z motoru tak jsem kuknul a klima vždy chvíli cca 30s běžela,pak se odpojila aza chvilinku zase sepla.nerad bych něco zanedbal a pak kulil oči při výměně kompresoru

2011-07-05 22:01:56

Chtělo by to prohlédnout, proč vypíná. Kompresorem jako takovým to asi nebude. Může zlobit spojka a nebo se třeba jen chladivo nestíhá uchladit a vysoký tlak je moc vysoký. Nechal bych to zkontrolovat odborný servis.

2011-07-10 14:14:22

Luďo, tvůj problém je naprosto normální. To má cvakat. Fakt, nekecám.

2011-07-10 14:29:24

To cypka: Tak to je fakt zvláštní. Dělal jsem několik Focusů(dokonce i svého) a když vše funguje tak jak má, nemá kompresor důvod vypínat a zapínat. Nedochází mi, proč by to dělal?

2011-07-10 15:03:44

Mě tedy cvaká,tj.že si zapíná a vypíná tu elektromagnetickou spojku dle potřeby u všech aut kde máme klimu.

2011-07-10 15:25:07

No dobře, ale z jakého důvodu? Vypne proto, že je někde vysoký tlak? Nebo nízký. To by ale u správně fugujícího systému nemělo nastat ne?

2011-07-12 19:57:06

No prostě nám to dělá u všech aut, co mají zapnutou klimu. Nevím přesně proč, protože jsem se tím ještě nezabývala akorát u eskorta to necvakalo, protože byla zarezlá ta spojka, která cvakat podle mne má. Když nad tím uvažuji, tak asi cvaká, aby to netlakovalo, když nemusí. Lednička mi taky někdy jede a někdy ne aji když je v elektrice furt.

2011-07-12 22:22:33

A tak to jo. Když ti to dělaj všechny auta, tak to je asi správně. Já si myslím že to správně není a tak to lidem budu opravovat.

2011-07-14 10:37:58

Spínání kompresoru co 30 vteřin je naprosto v pořádku..Systém se natlakuje a kompresor se vypne,při poklesu tlaku se opět zapne natlakuje a vypne..Mě to spínalo a vypínalo co 10 vteřin,po doplnění chladiva vše o.k..

2011-07-26 21:36:48

Osobně se mi to spínání nelíbí. Přestala mi klima chladit a začalo to spínat. Před tím běh naprosto bez spínání i na nejnížšší otáčky větráku.

Přikláním se k názoru, že čím méně chladiva, tím to více spíná a vypíná a nechladí

2011-07-27 13:38:21

mě to chladí jak ďas a to spínání je pouze při ůplně studeném motoru a stání na místě než se rozjedu.pak už valí v kuse.klimu mám dolněnou,vyčištěnou prostě vše jak má být.každopádně děkuji za rady a zkušenosti.byl jsem v klima servisu a tam mi řekli,že to není žádný problém pokud to chladí dobře a nedělá to pořád.tak uvidíme

2012-07-23 02:05:28

4 Travarica:

Taky mi to začalo dělat při stání a pak už to nedělalo vůbec, protože už tam nebylo žádné médium. Chci tím říct, že mi to začalo takhle spínat v momentě, kdy tam bylo média málo. Když jsem měl kdysi Omegu, tak pokud klima šla (prasklý kompresor), tak prostě šla a žádné spínání a vypínání se nekonalo.

2012-07-26 01:30:34

to Tomenzino:

jen takový poznatek o klimatizaci.Mám jí naprosto v pořádku a při stání na místě i při jízdě což cítím při brždění motorem z kopce,se kompresor opravdu v určitých intervalech spíná a rozpíná.Záleží na otáčkách motoru.

Zjišťoval jsem to i u jiných stejných modelů a je to stejný.

Možná by chtělo někde přečíst proč tomu tak je ale je to správně. Kompresor natlačí a vypne.Je nastaven na určitý tlak a poté vypne.Nemůže přeci tlačit pořád.Proto se to jmenuje kompresor.Po poklesu tlaku znovu sepne.A nemá to nic společnýho s mediem.Pokud nebude médium nesepne se kompresor vůbec.poškodil by se.Docela zajímavý článek o kompresorech,a taky proč spíná a rozpíná

Otázka proč by kompresor měl a neměl spínat je snad zbytečná?!

http://www.schiessl.cz/st...klimatizacniho-okruhu-119

2012-07-27 01:00:35

Ad Tomenzino:

Dneska jsem to zkoušel u tátova Fusionu a taky pořád spíná a vypíná. Ale u toho Opelu to opravdu nebylo slyšet a an ina otáčkách poznat. Je ale fakt, že kompresor měl dole vlasovou prasklinu, takže kdoví, zda byl vůbec schopen to natlakovat do té míry, aby se vypnul. A stejně byla do měsíce náplň v háji.

2012-08-04 13:22:23

Zdar,

pár řádků o klimatizaci někdy pomuže vyřešit problem a ušetřit pár korun,

tak že....

.............................................................................................................................

Klimatizace se skládá z kompresoru, kondenzátoru, klapky, výparníku,

zachycovací nádržky a tlakových vedení. Jako chladicí nápln se používá

kapalina R134a. Kompresor klimatizace je poháněn klínovým řemenem nebo

drážkovaným klínovým řemenem od klikového hřídele. Kompresor zvyšuje tlak

v chladícím okruhu na maximálně 3 MPa (30 bar). Stlačením se chladivo

zahřeje. V kondenzátoru odebírá proudící vzduch z chladiva teplo (studený

vzduch zůstává ve vnítní oblasti). Ochlazuje tím horké chladivo, které

kondenzuje, tedy zkapalní. Chladivo je pod vysokým tlakem a protéká klapkou,

která redukuje jeho tlak. Chladivo expanduje a vypařuje se, a tím se znovu silně

ochlazuje. Ve výparníku odebírá chladivo teplo od kolem proudícího vzduchu a

vzduch se tak ochlazuje. Chladnější vzduch je veden do vnitřku vozidla.

Chladivo přijímá ve výparníku teplo a vypařuje se. Páry chladiva, které mají

malý tlak, jsou nasávány kompresorem, kde znovu začíná chladící okruh.

Zachycovací nádržka slouží jako expanzní nádržka a zásobní nádržka na

chladivo.......

Sekundární komponenty klimatizace

Tlakový spínač:

Nachází se v oblasti vysokého tlaku mezi kondenzátorem a expanzním ventilem.

V cca 90% vozů je připraven na vstupní straně vysoušeče. Tlakový spínač je

kontrolním prvkem, který zapíná a vypíná kompresor.

Druhy tlakových spínačů:

· 1-bodový tlakový spínač

Hlídá pouze vysoký tlak ( maximálně cca. 27 barů)

· 2-bodový tlakový spínač

Hlídá tlak a nedostatek chladiva (minimálně cca. 2 bary)

· 3-bodový tlakový spínač

Hlídá vysoký tlak, nedostatek chladiva a zapíná ventilátor

Sonda výparníku:

Sonda výparníku je pojistný prvek, který zabraňuje namrzání výparníku.

:

Sonda výparníku vypíná kompresor.

Spínací teplota: vypnuto cca. -1ºC

Zapnuto cca. +4ºC

1 bar, ≡ 105 Pa, ≡ 1 bar, ≈ 10197,16213 kp/m2, ≈ 1,019716 at ...

obsah chladiva do okruhu klimatizace je 600g - 900g, podle typu auta.

2013-01-09 20:25:29

nazdárek chlapy mám s něčím problém tak bych se chtěl zeptat co to může být mám ford focus combi I.... při sešlápnutí plynu tak mi začna za radiem jakoby roztáčet se asi nějaký ventilátor má to jakoby takový zvuk a když už jsou otáčky nad 2 tisíce tak už to nedělá tak nevím co to může být je to hodně slyšet a je to příšerný zvuk koukal jsem třeba na rádio ale to to není a pak za rádiem je skřínka ventilátoru a myslím že to jde z toho ale co to v tom může dělat? předem děkuji za radu

2014-08-28 17:13:45

. Ahoj,poradí mi nekdo s klimatizací?Nechal jsem ji doplnit,vše proběhlo ok i vakuový test.Krásně chladila ale jen ten den.Druhý den už nešla.Díky

2014-08-28 20:37:17

žil:

Pokud vše v pořádku, zajel bych tam ještě jednou, aby přeměřili tlak. Pokud by byl ok, začal bych od spínání kompresoru, větrák atd.

nejprve zjistit tlak v systému.

2014-08-28 23:48:09

žil:

To já bych po ničem nepátrala a jela do toho servisu a nechala je to vyřešit. Snad za svou práci ručí dýl než do odjezdu z brány. Takový stržený závit klidně vakuování vydrží. Ale jestli chcete, zkuste si v autě najít zelenožlutý flek, tama zřejmě uteklo chladivo. Nato se tam to barvivo dává, aby šlo najít, kudy to utíká.

2014-08-30 08:27:46

žil: Trochu upřesni pojem "nešla". Běží kompresor a nebo jenom při běžícím kompresoru nechladí ? Pokud nechladí při běžícím kompresoru, je problém s chladicím médiem a to je na reklamaci. Pokud kompresor neběží, je problém s elektrikou.


Odpovědět

1  2