Fórum - Téma


Klimatizace+Fiesta-závady,problémy,opravy


Fórum Fiesta IV Klimatizace+Fiesta-závady,problémy,opravy

Informace o modelu: Ford Fiesta IV



2014-02-26 23:07:02

ahoj,koupil jsem fiestu -chci se zeptat?klimatizaci to ma,ale na pristr.desce není vypinac ,,AC,,jak je to mozne?dekuji

Fiesta 1996 1,4

2014-02-27 10:15:31

olamura: Pokud má Fiesta Mk4 nebo Mk5 (Fiesta IV.generace) manuální klimatizaci, tak vypínač (tlačítko) A / C není na přístrojové desce, ale na středovém panelu pod ručním ovládáním topení vpravo (nad popelníkem). Vedle něj vlevo je tlačítko přepínání sání vzduchu topení vnější / vnitřní (klapka tohoto přepínání je ovládána motorkem). Pochybuji, že by někdo dělal nějaké změny v ovládání.

2014-02-27 20:14:12

Zrejme asi někdo zasah delal,zrejme někdo predemnou panel vymenil a na tlacitko zapomel,,,

2014-02-28 09:10:59

olamura: Jsou tam od pravého světlometu dozadu (v motorovém prostoru těsně pod kapotou) dvě trubky s ventily na plnění (mívají na sobě plastovou krytku nad pravým podběhem), které vedou ke kompresoru poháněnému řemenem ? Kompresor má elektromagnetickou spojku. Je také možné, že si někdo (třeba předchozí majitel) nechal klimatizaci namontovat dodatečně, takže nebyla z výroby a proto může být vypínač i jinde. Také se umístění vypínače může odlišovat podle stupňě výbavy vozidla. To by se také dalo zjistit podle VIN kódu, jestli byla klimatizace už z výroby. Klimatizace jde zapnout teprve po zapínutí ventilátoru topení. Stáhni návod na Fiestu ze sekce "Manuály". Tam je popsáno umístění ovládacích prvků podle verzí 4. generace (1995-1999).

2014-03-27 16:06:44

Ahoj lidi...Takže jsem byl doplnit klimu. Mám Ford Fiesta MK4 rv 96. Technik klimu naplnil, říkal že tam byli jen 2 gramy :D Mašina mu žádnou netěsnost neukázala - ale i tak říkal že malá skulinka u takto starých aut tam být může že tu stroj nedetekuje, je to tak? Dál říkal že chladící okruh je v pořádku, hezky to chladí - také jsem to odskoušel. Jediný problém,který mám, že při zapnutí a/c když je větrák zapnutý na 1, 2, a 3 stupeň tak se kompresor po 15 vteřinách odpojí a po 15cti vteřinách se zase připojí, tak to jde pořád dokola. Technik říká že může být špatné čidlo tlaku. Jinak jsem přišel na to, že při zapnutí klimy a zapnutí větráku na 4 stupeň ten nejvyšší se kompresor neodpojuje (odpojí se až po delší době tak jak to má správně být) Tudíž si nemyslím že je to čidlem. Můžete mi říct své názory? Stejně klima akorát ubírá na výkoně, takže stejně v létě chladím tak, že zapnu větrák na nejvyšší stupeň a až je mi zima klimu vypnu, A pak ji třeba za 20 minut až se auto opět nahřeje zapnu. Myslís že je to tak lepší než chladit na první stupeň a ničit tak kompresor neustálým odpojováním a připojováním tak jak to při tomto stupni dělá. Snad jsem vám to popsal trošku rozumně...díky za odpovědi

2014-03-27 23:36:15

pirac_y: Už jsem ti to jednou popisoval, že kompresor vypíná tlakový spínač. Je jasné že při plném výkonu větráku se okruh skoro vůbec nestačí vychladit a tím také kompresor nedosáhne vypínacího tlaku. Při nižších otáčkových stupních ventilátoru topení kompresor dosáhne vypínacího tlaku o tolik dříve, o kolik jsou otáčky nižší. Klimatizace se také pouští třeba i v zimě, protože vysušuje vzduch, který ovívá přední sklo (pokud je na něj nasměrováno) a tím brání jeho zamlžování, dokud se neohřeje radiátor topení. Tím vypínáním se kompresor neničí. Je na to stavěný (jak bys to jinak řešil u aut s automatickou klimatizací ? Tam to vypínání navíc řeší i teplotní automatika.). Spíná ho elektromagnetická prášková spojka plněná železným práškem. Příkon kompresoru je cca 0,75-1 kW, což je v tvém případě cca 2% výkonu motoru..

2014-03-28 00:19:53

petrdepo: Díky za odpověď jen mi to nepřipadalo normální že se to cca. na 15 sec zapne a pak zas vypne. Smířím se s tím, že to tak má být :) Díky

2014-03-29 08:04:53

pirac_y: Ještě doplním. Jak postupně v soustavě klesá objem náplně, tak se potom doba běhu kompresoru prodlužuje úměrně k úbytku tlaku v soustavě..

2015-08-05 22:37:43

Zdravim mam takovy problem Ford Fiesta (2000 1,8 DI) Zjistil jsem vytekani vody za stredovym panelem. (prevazne ke spolujezdci) Setkal se jiz nekdo s timto problemem? V nadobce na vodu se nic neztraci teplota mototu je take normalni a voda obcas vyteka pri zapnute klimatizaci.

2015-08-06 07:26:14

janmareska: Odpověď je vcelku jednoduchá. Z výměníku klimatizace vede pod vůz hadička odvádějící lomdenzát. Pokud je ucpaná netěsná , nebo praskne, tak se voda dostává do interiéru. Po tak dlouhé době od výroby se to občas stává.

art
2015-08-06 21:48:58

Ahoj, dnes po dvou hodinách puštěné klimatizace mokro pod nohama řidiče i spolujezdce. Kontroloval jsem odtokovou hadičku od klimatizace a je neporušená a ani není zacpaná (pouze co jsem viděl, zbytek je někde schovaný) . Voda teče pod palubkou, ale nevím jak se tam mám dostat, abych ji zkontroloval celou.

2015-08-07 07:45:54

art: Bez důkladnější kontroly těsnosti výměníku klimatizace (jeho těsnosti) asi příčinu nezjistíš. Pokud neubývá chladicí kapalina, tak je opravdu zdrojem vody jenom kondenzát.

art
2015-08-07 20:27:18

klima doplněná a neuchází, ale místo hadičky to teče po nohách, bude to asi kondenzát, ale hadička je dobrá

2015-08-07 20:32:36

art: Chladivo by Ti ani neteklo po nohou. Je to kondenzát, takže musíš zjistit proč, zda je to hadičkou, třeba jejím napojením, či prasklým obalem výměníku do kterého je hadička odtoku napojena.

2015-08-07 21:49:30

povadi: Znamena to tedy ze musi palubka ven a az po sundani obalu se dostanu na misto kde konci hadicka? Koukal jsem pod vozem a nejde mi to nejak do hlavy z hadicky voda tece jak ma zkousel jsem ji i prostouchnout. a ve vozidle voda neni pokazde takze zrejme az se nekde neco naplni uz tomu tak nejak extra nerozumim.

2015-08-08 07:51:11

janmareska: Musis kouknout od kud to presne jde a pripadne vyndat i palubku.

2015-08-08 08:02:39

janmareska: Výměník se skládá z chladicích trubiček, kterými proudí chladivo (podobně jako v ledničce). Ty jsou uzavřeny ve vnělším obalu. V prostoru mezi obalem a trubičkami se vytváří kondenzát z ochlazovaného vzduchu (neboli sražená vzdušná vlhkost podobně jako na studeném půllitru piva), který z obalu odvádí hadička. Většinou právě stářím praskne hadička v napojení na výměník. Pokud by byl obal prasklý nebo děravý, tak místo hadičkou by se dostával ven jinudy do prostoru pro cestující. Proto není třeba z výměníku odstraňovat obal, ale jenom zkontrolovat těsnost toho obalu. Už nevím, jak jinak ti to vysvětlit.

art
2015-08-08 14:45:19

dnes puštěná klimatizace a mokrá spodní část černej skříňky pod palubkou, jedná se o plastovou černou skříňku před řadící pákou z kterej vede hadička od kondenzátu, dá se ta skříňka rozdělat, ford fiesta rok 1997, 1.25 zetec

2015-09-01 11:40:56

Tak zahada se vyresila a nejspise byla zpusobena i vymenou piloveho filtru. Nicmene byla pouze ucpana odtokova hadicka pro kondenz. Pouze sem ji ze spod odpojil profoukl vylitalo mrte bordelu a nyni vse jede jak ma! Diky za radu chlapi! P.S: Palubka nastesti ven nemusela!

2015-09-01 16:08:32

janmareska: Problém s odtokem bývá častý pokud se vozidlo parkuje pod stromy. Suché listí se rozdrobí a pak pronikne mřížkou. Mřížka před oknem je pro znečištění málo hustá a tak se pod ní dostává spadané listí a podobně, které pak odtok ucpe..


Odpovědět