Fórum - Téma


Kit jednotka E85 - Má někdo


Fórum LPG / CNG / E85 Kit jednotka E85 - Má někdo




2012-10-11 19:01:30

*for je tu o E85 hodně psáno ale hledám kit sadu na motor ford mondeo 2,0i 96kw zetec nebo podobným motorem, kdo osobně to má na autě at mi poradí a napíše zkušenost.

Prosím pište jen ti,kteří to máte fyzicky na autě a osobní zkušenosti s jízdou na E85 a doposud s tím např. jezdíte...takový rady jedna bába povídala a můj kamarád má...to ne

Potřebuji fakta,složitost montáže,cenu,jízdní vlastnosti... ne články z internetu nebo podobně vy-googlované

Nikdo o tom, co nyní žádám-nepíše...nikdo to tu nemá asi na autě...

Myslím že by to pomohlo i ostatním uživatelům a majitelům

Děkuji za seriozní odpověď

2013-03-05 20:44:00

odpověd na takovou otázku není jednoduchá.Za každou větou se skrývá spousta dalších otázek.Pokusím se ale odpovědět tak abych nepsal román.Obecně se dá říci, že se dá jezdit na E85 v klidu bez jakékoli jednotky.Důležitý je že při nízkých teplotách lze velmi těžko nastartovat.To je snad jediný k čemu je dobrá přídavná jednotka.JInak je k ničemu.dokonce muže zvyšovat spotřebu více než je třeba.V některých režimech totiž stříká do válce a ž o 300% paliva navíc a to i mimo takt motoru.

Je potreba mit na zřeteli nekolik věcí za prvé: kvůli vetší vodivosti etanolu dochází k poruchám palivových čerpadel.Paradoxne kvůli te same vlastnosti není absolutně třeba davat specialní velmi drahe svíčky,jelikož etanol svými vlastostmi vylepšuje jiskru na svíčce.U nekterych vozidel hrozí i velmi rychlé zničení katalizatoru.

Nutno jeste dodat,ze kazdé auto se bude chovat jinak.Neda se to zobecnit.A jeste jedna vec.Pokud nemá vuz toto palivo zapsané v TP jedna se o neschválenou homologaci a vozidlo nesmí na silnici.Je tedy dle zakona nezpusobilé provozu.To jen na upřesnění.Anžto s tím sám nesouhlasím je to tak.

2013-03-06 12:37:06

blek:

Ahoj. Protože podle tvých znalostí asi máš asi dost zkušeností s palivem E85, zajímalo by mne, kolik % paliva E85 je třeba jednorázově přimíchat k palivu Natural 95, aby se projevil čistící účinek na motor.

2013-12-10 09:42:55

http://www.fordclub.eu/fo...vozem-na-e85-19467?kols=3

wincor: nějaký blázen se o tomhle rozepsal vedle

2013-12-10 09:55:13

petrdepo: můj názor...

Je možné že dražší benziny mají vyšší poměr biolihu, protože na tom čistě teoreticky vyjdou s maržemi lépe.

Někde jsem četl, že cca 5 procent je ecko v každém litru, otázka je, kdo to kontroluje a jestli mu díky razitku z rozboru složení nestaví zámek

Dyť každé % v litru benzínu musí být milióny pro řetězcecčerpacích stanic

2013-12-10 10:46:05

v3nd44: Já jsem se ptal na jinou věc Podle literatury má E85 čisticí účinek na motor. Proto jsem se ptal, kolik % E85 je potřeba jednorázově přimíchat k benzínu, aby se projevil tento čisticí účinek. Nemám tím na mysli delší než jednorázové použití.

2013-12-10 11:04:35

petrdepo:

Jednorázově, ti motor nevyčistí nic. Je to běh na dlouhou trať

2013-12-10 13:46:22

tak vzhedem k tomu, že usazeniny z nádrže se uvolní hned a já měl po týdnu zahnojený filtr, tak palivová soustava hned...

pokud ti jde o motor, tak bez upravy podpálíš ventily a bude to mít stejný efekt, jako když jsem tam poslal dalších 10 % navíc, abych se se zrychlenim dostal pod 8 vterina v 90 na dvojku mi escort 1.8 rkc hrabl, ale pak sem prostřelil těsnění na dvou válcích a zabrušoval ventily...

jo, písty vypadali v pohodě, kroužky také, jinak bych to už neskládal, bylo na ecko ujeto do 3 výměn oleje

nějak Vám tu nerozumím, bavíte se tady o tom, jestli jezdit dobrovolně na chudou směs? podpálit ventily, zblbnout auto, projet více?

nepříjde mi to zrovna šťastné řešení

radši si kup něco na způsob aditiv do benzíňáku, kamarádka to leje do sprintera co jezdí Praha--> Německo na CNG

2013-12-19 19:31:40

petrdepo: Jednorazově to jde řešit jen chemicky.Tak zvanou dekarbonizací.Já mám vyzkoušený a používám system BG.4istí se to ve dvou fázích. první vstřiky. Odpojí se palivo a motor se připojí na přístroj s chemii.Nastartuje se a motor beží cca 20min přímo na chemii.Ne na benzin či naftu. Ve druhé fázi beží již motor na běžné palivo a jiná chemie se vstřikuje přímo do sání.Tím se vyčistí úsady v sání a na ventilech.Pak se naleje další lahvička do stareho oleje, která vypláchne vnitřek (pístní kroužky atd.) Vypustí se naleje nový olej a motor přede zase jako nový.

Palivem, či přípravky do paliva se dájí jen velmi pomalu a dlouhodobě odstranit jen některé úsady.Jinak to nefunguje.

2013-12-20 10:00:05

blek: Takže, pokud jsem to dobře pochopil. tak třeba používání benzínů Shell Fuel Save a Shell V-Pover, u kterých inzerují čisticí účinky pro motor, je také jen klamavý marketingový tah firmy Shell ? Naštěstí u naší pumpy Shell stojí benzín Shell Fuel Save stejně, jako Natural 95. Ale jinak, co se týká benzínu Shell Fuel Save, který tankuji už víc než 2 roky, se mi zdá, že oproti Naturalu 95 mám o něco menší spotřebu (o cca 0,3-0,5 litru /100).

Přesto by mne zajímalo, které části motoru se přidáváním E85 čistí nejvíce. Zda jde o spalovací prostor nebo i jiné části (například sací trakt). Podrobněji o čisticím účinku se toho moc nenapsalo. Jen bylo napsáno, že při použití velkého procenta E85 je potom třeba provést výměnu oleje a filtru, protože se zahltí vyplavenými usazeninami (tyto se asi dostávají přes pístní kroužky do olejového prostoru). Takže čistící účinek asi E85 má. Dobré by bylo, kdyby někdo podrobněji popsal to, které části motoru se tím vyčistily.

Tebou uváděné čištění je spíš pro někoho, komu se vyplatí obstarání toho přístroje BG (netuším, kolik stojí), o kterém píšeš a kdo má možnost provedení souvisejících úkonů alespoň v garáži a ne na rušné ulici.

2013-12-20 13:34:33

petrdepo:

Nejlepší bude, když se do toho nebudeš moc vrtat. Taky se ti může stát, a to u paliva E85 píší, že tím že to má dlouhodobější čistící účinek,

tak se větší nečistotou ucpe mazací kanál, a zadřeš některou z částí motoru. Což se běžně stává. Takže jestli někoho mrzí, že mu to dobře jezdi,

dávejte cokoliv.

2013-12-21 07:57:22

tomenzino: Asi máš pravdu. Mě jenom zajímalo, jestli už někdo motor po E85 rozebíral a jak je ten čisticí účinek viditelný (na které části motoru se to projeví nejvíc a na které méně). Mám tím na mysli třeba, jestli to dokáže uvolnit zapečené pístní kroužky a podobně. O riziku problémů s mazáním samozřejmě vím.

2013-12-25 16:41:07

Je to do značné míry marketingový tah.Zapečěné kroužky s tím určutě nevyčistíš. E85 je do značné míry žíravina takže některé materialy rozežírá.I ty ktere v motoru potřebuješ. Ještě jedna věc nevím zda to tui padlo, ale Ethanol se v případě požáru nedá hasit hasiřakem na benzin!! Takže bacha aby někdo neuhořel.

2014-06-02 17:31:51

petrdepo: definitivne mi to vycistilo nadrz od bordelu, bo dalsi palivovy filtr byl prakticky cisty (ten filtr predtim vypadal jako by se menil olejovy a ne palivovy). Vyfuk nema ani trochu usadu od sazi, jen sem tam rez, coz je normalni u 9-10 let stareho vyfuku.

motor jsem fakt nerozebiral, ale logicky e85 muze vycistit zakarbonovane ventily a karbon na povrchu pistu, popr. muze slouzit jako prevence. Ty pistni krouzky se obavam nema jak vycistit , kdyz s nima neprijde do styku.

A pokud motor "zere olej" tak ten efekt e85 je oslaben, ale tezko se to da napsat v absolutnich cislech, jak moc

2014-06-02 17:58:05

blek: nevim jestli tvuj koment je vtip, nebo sis precetl nejaky clanek od "specialisty" v deniku Blesk.

e85 = alkohol (chlast) + natural 95. Jeste se nam s klukama teda nestalo ze bychom se ozrali tak moc, ze bychom skoncili v nemocnici s poleptanym zaludkem :D

nekdo se snazil asi rict, ze pokud nechas dlouho e85 v nadrzi, tak ti muze nachytat vzdusnou vlhkost a vysledna voda ti muze pusobit korozivne na kovove dily, jako ze jsou zpravidla stejne osetreni pred korozi. nebo pokud to e85 je fakt hodne nekvalitni kvasny lih, tak obcas mas v nadrzi po case i ocet. kamos mel takhle jednou feldu plnou octa, kdyz s tim dlouho nejel :D to je kyselina tak ti to muze asi neco sezrat no...

Jeste bych se chtel zeptat, co je vlastne ten hasicak na benzin? Protoze ho nikde nemuzu sehnat, maji jen vodni, CO2, penovy, a praskovy...

Tim chci rict...je uplne jedno jestli mas v nadrzi naftu, e85, benzin nebo petrolej..na tohle muzes pouzit jakykoliv penovy, praskovy nebo CO2 hasicak. Navic benzin je v tomhle ohledu nebezpecnejsi nez ethanol, protoze je tekavejsi.

jeste dodam poznatek ze, malym hasicakem (jakakoliv napln) prakticky nic moc nejde uhasit...napln do 2kg vypotrebujete za par vterin. Horel takhle motor v Mazde 121 a chytnula izolace v kapote. stejne to zacalo horet znovu. az kdyz prijel nejaky borec ,co mel v dodavce asi 5kg napln tak to teprve slo uhasit :D


Odpovědět