Fórum - Téma


Ka Palivo - E85


Fórum LPG / CNG / E85 Ka Palivo - E85




2013-03-09 10:14:05

Ahoj,máte někdo jakékoli zkušenosti s provozem Káčka na E85?

2013-10-26 16:37:13

pri smichani 1:1 nekdy sviti kontrolka motoru , nekdy ne. Jezdim bez uprav na cisty, takze kontrolka sviti furt. nicmene auto je zivejsi, necha se krasne podtacet a tahne od velmi nizkych otacek, ma horsi starty nastudeno , asi 3x startuju. kolem nuly ma tendenci chcipat casto na volnobeh. po ujeti cca 2 km uz bez problemu, jen co se trochu ohreje motor.

Olej to nezere, mam od toho vycistene palivove potrubi. Kdyz jsem zacal jezdit, je dulezity vymenit po 1-2 naadrzich lihu palivovy filtr...pri vymene to vypadalo jako bych menil olejovej filtr, kolik z toho teklo hnusu.

prumerna spotreba cca 7,0-7,3 litru..jezdim vic mesto...na benzin jezdim kolem 6litru.

v zime to bude zrat pocitam i kolem 8 hadam, ale to budu asi redit vic benzinem, protoze ty starty budou asi mnohem horsi. Uspora na nadrz skoro 400 korun.

2013-10-28 09:31:35

franni: Zapoměl jsi napsat, jaké auto s jakým motorem a s jakým kompresním poměrem motor je. Zapoměl jsi ho totiž vyplnit do registrace svého vozidla v tvém profilu dole.

Ono totiž všeobecně, čím větší kompresní poměr motor má, tím hůř snáší větší poměr míchání E85 a při motoru se vstřikováním se pak od určitého poměru E85 doporučuje provést přepsání software řídicí jednotky z důvodu nebezpečí podpálení ventilů a rychlejšího opálení elektrod zapalovacích svíček. E85 má totiž jiné oktanové číslo a řídicí jednotka už je většinou nezvládá. Oktanové číslo E85 bývá větší, než 100 a jednotka má software, který zvládá většinou jen oktanové číslo kolem 98 (+/-). Proto tyhle údaje nikdy nelze brát všeobecně.

2013-10-28 14:40:08

proc by mel kompresni pomer byt prekazkou? Cim vetsi, tim lip ti to na ten etanol pojede, potoze vyuzijes 105 oktanu ve prospech vyssi termodynamicke ucinnosti a nebude ti to zrat o tolik vic nez kdyz to nacpes do neceho co ma kompr. pomer jako stodvaca skodovka, pak uz je rozhodujici jak inteligentni je ridici jednotka a jak je naprogramovana.

muzes cpat vysoke oktany teoreticky i vlastne prakticky do relativne nizkeho kompresniho pomeru, ale vyssi vykon z toho nedostanes, pojede to stejne a zrat to bude taky stejne kdyz to vztahnu zase na š120.

dali jsme tam >100 oktanovej benzin z Shellu. Efekt byl akorat ze motor sel rychleji do otacek a ventily mlatily tak moc ze jsme mysleli ze nam uletej, jak tam ryhle horel ten benzin a jaky to davalo tlaky a tahlo to uplne stejne (nahovno) :D (byly tam ale tvrzeny sedla a normalne se do toho lil bezolovnaty natural 95)

jinak FlexFuel motor co davaji brazilci do Fordu Ka ma kompr. pomer ted nevim presne bud 11,8 nebo 12,8:1 oproti 10,2:1 co se dava do duratecu a endury.

Ridici jednotka si ty vstriky posune sama - do jiste miry - kdyz vyhodnoti chudou smes. nektera lip nektera hur, nektera vubec. Ja budu nekde tesne na hranici chude smesi, protoze ECU kontrolka sviti, jenze ta lambda ma ocividne uplne nahovno toleranci, protoze pri stejnem pomeru michani lih a benzin mi jednou sviti pak zase , jednou nesviti do poloviny spalene nadrze a pak zase jo. Motor mi nekasle, tahne vic nez na benzin, spotreba vzrostla o vic nez litr, takze ta smes bude cca ok.

Lambda krome kysliku ve spalinach meri myslim i uhlovodiky, takze stejne aby spalovani lihu bylo nejefektivnejsi tak stejne nevznikne tolik spalin jako z benzinu cisteho, a kyslikova bilance vzdycky bude u lihu vyssi nez benzinu, je to dano chemickym vzorcem. kdybych chtel aby Lambda merila tovarne nastavene prumerne hodnoty na benzin...tak spalim neumerne vetsi mnozstvi lihu a mam razem prakticky stejny koruny na km jako bych jel na benzin, pokud by se ECU naprogramovala hodne hrube (proto kzda jednotka ma jnak nastavene rozmezi vstriku se kterym operuje)

I ty sady funguji tak ze davkuji palivo tak aby tesne byly na hranici lambdy pro chudou smes. proto se castokrat doladuji.

svicky jsou mi ukadene - menim je kazdych 10-15000 km s olejem, to vydrzi i zmetky z polska

Ventily jsou tvrzene a pokud se ti nepehriva olej, tak tam riziko neni o nic vetsi jako bych jezdil na LPG.

2013-10-28 16:44:50

franni: Píšeš to konec konců sám. U vyššího kompresního poměru už ti řídicí jednotka sama bez úpravy software nedotáhne předstih na dostaečně správnou (potřebnou) hodnotu a to je ten problém. Ona totiž ve svém programu nemá takový rozsah úpravy předstihu podle oktanového čísla paliva a proto se pro větší poměr E85 a naturalu 95 či samotný E85 musí přepsat software tak, aby to uměla ještě dotáhnout. Potom jak píšeš mlátí ventily a je nebezpečí podpálení ventilů.

2013-10-28 22:49:40

" U vyššího kompresního poměru už ti řídicí jednotka sama bez úpravy software nedotáhne předstih na dostaečně správnou (potřebnou) hodnotu a to je ten problém."

  • a na to jsi prisel jak? pokud by platilo co rikas, nemohl bys bez jakychkoliv uprav tankovat do MPI motoru, ktery je delany na cca 91 oktanu ani ten vysokooktanovy benzin na bezny pumpe. Predstih mas od toho abys tam nemel samozapaly ve valci a normalne to horelo plynulym plamenem v pripade nepatrne nizsiho OČ treba 90 misto 91.

kdyz nacpes vysoke OČ tak se predstih nastavi na oktany ktere max dovoli motor a dal uz je to jedno, protoze ti to samozapal nemuze chytnout, leda ze bys snizil hlavu motoru = zvysil kompresni pomer a oktany by zas nestacily

u benzinu i kdyz ma vysoke oktany, neresis delku vstriku a podobne hovadiny, ale jen predstih

ten muj provoz na e85...ted vlastne v zime je to E70.. je to na hranici, vzhledem k tomu ze to auto jede normalne a odezvu ma taky normalni, psal jsem ze ta lambda umi taky pekne kecat, a jediny co me bude delat zatim vrasky jsou potencialni zimni starty. takze tam jeste benzin trochu pridam

v te skodarne ventily mlatili i normalne ale ne tak moc. zase vtahovat riziko podpaleni ventilu dnesnich motoru na desitky let kostrukcne stary OHV motor s nizkou kompresi a karburatorem je jako srovnavat Trabanta s Feldou, je to zcela nepodstatne

2013-10-30 09:52:10

franni: Po dotazu ve Fordu jsou řídicí jednotky oficiálně schopné bez přepsání sofwaru akceptovat a přizpůsobit předstih zapalování jen pro benzíny do 100 oktanů (+/- 1%). Při použití paliva o vyšším oktanovém čísle už dochází v určitých otáčkách motoru ke klepání a tím ke zvýšenému nebezpečí podpálení ventilů. Pochopitelně vše záleží na stavu opotřebení motoru. Více opotřebené motory to lépe snášejí. Na tyhle změny jsou citlivé benzínové motory s kompresními poměry vyššími než 10 a vícebodovým vstřikováním, nebo-li například motor Zetec 1,6i, Zetec 1,8i nebo Duratec.

2013-11-01 14:03:24

nemuze dochazet ke klepani motoru kdyz ma vysoky OC .

Protoze klepani = samozapaly =´detonacni rychlost horeni = cca 3000m/s = nizke OC vuci kompresi

jestli teda neminis pod pojmem 'klepani' neco jeste jineho

normalni horeni probiha radove rychlosti 20-40 m/s pro benzin v zavislosti na oktanech, e85 rychlost horeni jsem se nedopatral bohuzel , ale bude to bajvoko podobny

dalsi vec ze predstih hraje roli hlavne v nizkych otackach ve vysokych uz tolik ne a to snese taky ledas co.

Se starim motoru mam presne opacny nazor, ale to uz bychom se pretahovali dokola.

Letita Endura-E ma kdovijak resene ventily oproti Duratecu, takze tam bych se podpaleni bal vic jak u novacka.

samozrejme pokud jsi videl HTP skodovacky motory s podpalenymi ventily tak se ti nedivim ze tomu neveris :D ale to je spatny motor od prvniho sroubku


Odpovědět