Fórum - Téma


Jaký typ pořídit ? - Kombi


Fórum Pokec všeobecný Jaký typ pořídit ? - Kombi




2013-01-18 19:14:10

Zdravim všechny forďáky,

chtěl bych se zeptat na to jaký byl v r.v. 2000-2002 nejlepší motor pro Focus ? Uvažuju nad nafťákem v kombiku.

Popřípadě jestli by někdo byl ochotný objektivně popsat výhody, nevýhody Focusu a Mondea. Který s nich je lepší, který z nich je větší držák atd.

Díky

2013-01-18 22:34:22

enzim,

Podle toho, co jsem tak slyšel od různých majitelů, tak Focus oproti mondeu má v tebou uvedených letech výroby o něco málo lepší protikorozní úpravu (i když záleží na tom, kde a kdo s ním jezdil).

Mondeo má zase oproti Focusu ve verzi kombi větší vnitřní prostor.

Motorizaci si musíš posoudit podle témat v "Technickém koutku". Podle toho, jaký jsem si já osobně udělal úsudek, tak benzínové verze sice mají mírně vyšší spotřebu, ale méně problémů, které přijdou podle toho, kolik má auto najeto kilometrů..

2013-01-19 13:01:45

Nejlepší nafťák ve focusu je 1.8 tddi ono tam v tomto roce snad ani jinej nebyl možná tdci ale to až dele myslim tak 2003 možná na konci 2002 motoru bych klidně přirovnal ke kvality slavného tdi od koncernu jsou tam akorát horší naftová čerpadla vp44 buď se poškodí řídící jednotka nebo se zadře díky náší naftě ale neni už tak drahé pár jsem jích přívez a všechny pořád jezdí,má ho i soused od vedle má slabší verzi 55kw žádnej tahoun ale spotřeba nádherná auto má 300000 km stale jezdí. má ho jako pracovní takže žádnej med občas to pučí zaměstnacům a to je sílá když jsem viděl co stim dělaj jak se k tomu chovaj hovada ale auto furt drží a nesebere ani trochu oleje. servisuju ho takže za tyto km se podělalo akorát čerpadlo,a alternátor, jinak vše ok.svižnejší je ta 66kw v benzínu je tak optimální 1.6 74 kw 1.8 má už vetší spotřebu ale slušně jede, 1.4 slabá stejná spotřeba jako 1.6

2013-01-19 13:09:08

Popravde mam velky dilema. Rozhoduju se mezi VW golfem v kombiku 1.9TDI 66KW a nebo prave Ford Focus v dieslu.

Snazim se procitat ruzny recenze,statistiky ohledne nejspolivejsich aut atd.

Ford mi prijde podle recenzi jako dobry auto, hlavne neni tak predrazeny jako VW golf IV.

Co mi trochu vrta hlavou je spotreba a taky poruchovost.

Jestli sem cet spravne,tak by mel mit ford spotrebu o neco vetsi a poruchovost stejne tak.

Kdybych se rozhod pro porizeni Forda, tak nejspis bych si ho nechal dovezt z Nemecka. Mame to par km.

Investoval bych dejme tomu 60 tisic a 20 mel na pripadny opravy at je auto v dobrym stavu.

Je to realna predstava ? Videl sem ze se pohybujou i kolem 50ti a min.

2013-01-19 18:37:40

realná je ale já z vlastní zkušenosti jen bouračku protože víš proč ho prodávají, protože focus je oblíbený i jako firemní a vetšina focusů je ztočená a to už i v německu protože tam prodávaj auta turci a ty se s tím nemažou ale dá se najít pěknej ale zaplatíš si ho a nebo jak řikám bouračku,a nebo si koupit s více km a počítat z nějakým tím servisem. ale já také preferuju auta z německa ty auta vypadaj úplně jinak co se týče stavu. Spotřeba? hodně podobná něni velkej rozdíl. Poruchovost nevim řikám až na to čerpadlo focus je docela bezproblémovej vlastní zkušenost. Golf bude malinko živější protože má turbo s VGT (variabilní naklápění lopatek) focus má klasický turbo ale v 66kw jede taky moc hezky.Řekl bych že designem je na tom focus líp teda mě se víc líbí ač starej tak né tak okoukanej jako golf 4 s místem je to tak na stejno, ale zásadní rozdíl je ve svezení golf na podvozek focuse rozhodně nemá. Nejhorší na tom je že tyhle auta s nestočenejma km se budou blbě schánět ba naopak focus možná trochu líp protože Golf je koncern a ten je váženej jak v německu tak u nás a myslím si že je zbytečně předraženej protože zas takovej hit to rozhodně neni myslím si že to lidi až přeháněj. Ale obě auta nejsou vůbec špatný.

2013-01-19 19:39:13

To je právě to z čeho se snažil vycházet.

Dá se sehnat za slušný peníze, a podvozek má prý snad jeden z nejlepších na trhu. S Dieslových motorů moc nadšenej nejsem, protože se píše že sou poruchový :-/.

Máš ale pravdu, taky o tom vim že ani v tom neměcku už to neni ono.

2013-01-19 19:40:53

enzim,

ještě doplním. Z německa jedině auto se servisní knížkou po 1. masjiteli. Jinak je to riziko se stočenejma kilometrama dost velký. Já osobně mám auto z Itálie a odtamtud jsou lidi poměrně spokojení se stavem karoserie, protože tam skoro vůbec nesolí. A stáčení km tam není asi tak v módě. Jsem zvědavej, co se teď bude dít, když začal platit nový zákon a stáčení km se bude trestat podstatně tvrději.

Také hodně záleží na tom, kdo auto přitáhne a jak je solidní.

2013-01-19 19:48:51

Taky už sem nad tim přemejšlel. Ale víš jak to v čechách chodí. Prodejce řekne já to nestočil, to ni kde sem to koupil (v německu) a budou bez postihu určitě.

Do německa si můžu zajet osobně,když vezmu známýho tak by sme to mohli zkouknout i pořádně.

Hledání bude ale asi i tak problémový :-/.

Mám dotaz na ty diesly. Jak to s nima opravdu je ? Přeci jen člověk nekupuje nový auto a ikdyž budu očekávat právě nějakou opravu, nerad bych aby se mi sesypalo.

Taky hodně důležitej dotaz, máte tu někde zaznamenaný kolik cca vaše motory najedou, než kixnou?

2013-01-19 20:45:09

enzim,

proto jsem ti psal, aby sis pročetl Technický koutek. Ty závady jsou hodně závislé na typu motoru a z jakého roku výroby. Výbava motoru se také měnila podle roku výroby a jakou normu Euro auto mělo. Podle toho se také měnilo elektronické vybavení a tím i jeho komplikovanost. A navíc bez servisní knížky do historie auta nevidíš, jaké mělo časté (myslím neplánované) zajíždění do servisu.

Nejdražší díly asi tyhle: vstřikovací čerpadlo (cca 40000.-), vstřikovací trysky, turbo, EGR ventil, DPF filtr.

Jak už jsem psal, toho jsem se chtěl vyvarovat a tak jsem raději vzal benzíňáka, a to i kvůli značně kolísavé kvalitě nafty. Ale to všechno už je na tvém úsudku a výběru.

2013-01-20 18:21:52

petrpedro: on psal že chce auto okolo roku 2000 2002 což je tddi vstřikovače se nekazí, to až u tdci,dpf to nemá,jediný to čerpadlo a to neni tak drahý (repas) a nebo mondeo 2.0tddi ale to už se bude hodně blbě schánět bylo vyráběno v roce 2000- 2002 a budou mít dost nalítáno to je taky supr motor a zase odcházejí jen ty čerpadla, ale samo že se může pokazit něco jinýho ale to i u tdi u focuse je dobrý že odpadá dvouhmotnostní setrvačník což tdi i 2.0tddi mají a docela se podělávají což neni taky levná záležitost.je to loterie.

2013-01-20 21:27:26

kubix31,

já nevím jaké díly má která verze. Ale v každém případě to záleží na tom, jak které auto bylo servisováno a nafťáky mají ty problémy popsané v Technickém koutku. S benzíňáky podle mne tolik problémů není. Ale to je věc názoru a proto ať si každý vybere podle toho, co o tom sám ví a nebo vyhledá. Rozhodně je lepší, když se do toho trochu víc "ponoří", než aby něco koupil a nic o tom nevěděl.


Odpovědět