Fórum - Téma


Jaká aditiva použít?


Fórum Technický koutek Jaká aditiva použít?



1  2

2011-01-02 19:11:40

Zdarec. Dal jsem aditivum - snad poprvé v životě - od Sheronu ( VIF neměli) a zdá se mi ,že se motor ztišil a má krapet lepší zvuk. Dnes jsem koukal v Čakovicích. Už mají VIF i letní -300 Kč a zimní za mrzkých 330 Kč.

2011-01-03 20:27:32

Používám VIF také při každém tankování. Jen ta cena co píšeš je docela přemrštěná. U Štangla nebo na netu se dá koupit okolo 180kč.

2011-01-03 20:32:53

Vlasta

To máš recht, na benzině už mě neuvidí - šíleně předražené

Po netu to vyjde levněji i kdyby si člověk objednával 1 kus na dobírku.

2011-01-03 21:50:18

Chci se zeptat, zda má smysl, začínat s nějakými aditivama pokud má motor najeto 90000km a doteď nebylo použité žádné aditivum. Vyjezdím plnou za týden, tankuji výhradně OMW v létě Sprint Diesel a v zimě Alpine Diesel. Nechce se mi začít s něčím, co by nemělo pro mě zjevný a přesvědčiví efekt. Nechtěl bych dospět do fáze, když bych přestal krmit auto "mňamkami" a pak bych skončil, tak něco na motoru odejde, protože sem přestal. Pravidlo staré školy: "Nezvykej auto na samé speciality, protože pak se těžce odvyká" Otázka je co je na tom pravdy...

Děkuji.

2011-01-04 11:24:37

Solitario

Žijeme v České republice a o rozdílu kvality nafty u nás a např. v Německu nemůže být ani řeč.

Aditivum používám především pro zvýšení mazivosti té naší "nekvalitní nafty " I když jsou na to názory různé- myslím, že tankováním u zvučnejších značek čerpacích stanic to riziko "nekvalitní nafty " snížíš a přidáváním adetiv snížiš po druhé.Špatná mazivost nafty způsobuje přidírání vstřikovacího čerpadla a trysek.Nechci tvrdit, že přidáváním adetiva všemu 100% zabráníš ale životnost těchto drahých dílů tím alespoň prodloužíš.Jednoduše jde prostě o prevenci a z mého hlediska je tam i ten dobrý pocit . To například proto, až mi třeba jednou v servisu řeknou "máte KO vstřiky " nemohu se proklínat, že jsem se alespoň nepokusil o prevenci. Pokud adetivum nakoupíš na tom správném místě kolem těch 180 kč nemůže být řeč o žádné finanční zátěži. Při 20ml na 20l nafty ti plechovka nějakou chvilku vydrží.

Co se týče tvého dotazu ohledně zmlsanosti vozu - nic takového se rozhodně nekoná

Je pravda, že můj vůz jezdil před tím v německu, ale já jsem VIF začal lít až kolem 160000 (zatím vše původní)

Kolega ho přidává pouze v zimě, a jiný kolega jednou za 5 tankování (tankuje do plných a dává trojnásobek množství adtitiva).Podle výrobce VIF umí více, mrkni na tento nezavislý test http://www.41.cz/vif/doc/test_aditiv.pdf

Jiný náš člen zde píše, že mu palubní počítač po přidávání aditiva ukazuje nižší spotřebu o 0,5 l což už může být zavádějící, ale je fakt, že nějaký ten kilometr navíc také najedu (po vyjetí a tankování nové nádrže vždy nuluju počítadlo km).

2011-01-04 11:52:37

LuHuFord: Je jasný, že "naše" nafta se nedá srovnávat s naftou z Německa a ani netvrdím, že OMW nafta je nejlepší, ale mám trochu obavy. Sice moje auto jezdilo v Německu 45 000km, ale dalších 50 000km v ČR a aditivum použité nebylo, tudíž se dá předpokládat, že součástky motoru, které nebyli ošetřený přidáním aditiva budou jak to říct "zabordeleny" tak právě se ptám, či má smysl ošetřovat, části, které jsou "zaneseny" a pokud ano, co udělá to aditivum stými součástkami, vyčistí je? A když je vyčistí, tak ten bordel se rozpustí, nebo někam odplave? Prostě, abych neudělal víc škody, než užitku, nerad bych, aby nějaká "špína" (uvolněná aditivem) ucpala třeba vstřik....

Děkuji.

2011-01-04 12:47:08

Solitario

Máš hodně podobné obavy a smýšlení jako jsem měl já

Rozumím ti.

Nejsem chemik a také nechci vypadat jako distributor tohoto výrobku i když to už asi stejnak vypadá

Každopádně každé aditivum na své zadní části popisuje co vše umí a výrobce slibuje hory doly.Člověk to musí brát s rezervou.Nezávislý test, který jsem ti linknul vzal na paškál vybrané značky adetiv a testoval sliby výrobců vs. realita. Výsledkem bylo, že jediný VIF prospěl tím co výrobce nasliboval.Tudíž i čištění palivové soustavy - v testu je vše pěkně popsáno co a jak funguje. Aditivum by mělo nečistoty rozpusit. (těch testů existuje více - požádej srýčka googleho ). Každopádně pokud tvé najeté km opravdu souhlasí nečekal bych v soustavě nějaký extrem.

Pokud bys stále pochyboval projdi si i jiné diskuze na různých autoklubech myslím, že právě VIF je takové nejřešenější adetivum.Více názorů a pohledů ti určitě pomůže v rozhodování

2011-01-04 13:15:19

Mám kolegu, co si koupil nové Sorento v naftě a požívá VIF, takže druh aditiva a výrobce bych nejspíš neřešil (je to funglovka, takže tam je to asi jasný). Co se najetých km mého auta týče tak jistých je snad těch 40 000km v Německu, tam totiž končí servisní historie. Údaj o skutečném počtu najetých km se u mondea tohoto typu nedá dohledat, takže mi zbývá slepě věřit 2. majitely z ČR. Nechci si nic namlouvat, vím jak to chodí, takže mi zbývá jen doufat a já doufám, že nemá najeto víc jak 150 000km... Člověk nikdy neví, nejsem teď v situaci, kdy mi přebejvaj penízky na případnou opravu motoru a bez auta jsem v ř!ti. Rozhodně nechci dávat aditivum zkrz spotřebu nafty, s tou jsem spokojen, chci to používa spíše jako profylaxi.

2011-02-06 18:46:05

iceman65 tak vif kupuju taky ale asi tak o 100kč levnější moc dobrá věcička. Je to velice znát na motoru i na spotřebě hlavně v zimě

  • ------------------------------------------------------------

doplněno:

http://www.41.cz/vif/doc/test_aditiv.pdf

a tady testíček

  • ------------------------------------------------------------

doplněno:

he he a LuHu ho tam vložil dříve no

2011-02-06 19:46:34

A co něco pro benziňáky ? Tak přemýšlím, zda tam taky něco nalít..., bude tu mít někdo zkušenost ?

2011-02-06 19:52:40

Xander jukni sem http://www.miocar.cz/cont...006912&productId=61006917 bohužel mám ropáka tak s tím nemám žádné skušenosti

2011-02-06 20:09:23

jj, díky ! Ale chtělo by to nějakou osobní zkušenost než tam lít něco na potkání Tak kdopak má benzín a něco už otestoval ?

2011-02-06 20:11:55

Jestli máš benziňáka a máš rád svoje auto, tak do benzínu nic nelej. Maximálně mu dopřej stooktanů ať vyprášíš pavouky. Můj názor.

2011-02-06 20:16:10

hupino moje řeč. jinak není na škodu trochu tomu šlápnout na krk a protáhnout to při větších otáčkách,

taky to ten motor občas potřebuje.

2011-02-06 20:20:36

No, občas nádrží proběhne Shell V Power, to 100 oktanový benzín je. Ale tak po zimě jsem si říkal vytěsnit vodu, tak jsem přemýšlel nad nějakým aditivem...

2011-02-10 15:53:04

Já osobně tankuju do manželky Hondy jednou natural 95 a podruhé 100 a tak to střídám.Na aditivum prdím,to dávám jen do Transita.

2011-02-11 20:09:51

Já taky super aditiv, letní a zimní ,při každým tankovámí, v zimě dvojitou dávku

2011-03-20 14:28:53

Díky, len ste ma ujistili že som dobre kupil. :D Odvtedy čo boli v Skalici problemy s naftou, som to začal davať za štyri mesiace som najazdil 25000 km mam transita 2,4 TDCi 103kw , a som spokojny. Priemernu spotrebu bez vozíka mam 7,8 až 8 litrov s vozíkom sa mi to vyšplhá na 10-11 litrov. Osobne si myslím že pre fordy je doležita hlavne mazivosť paliva kedže vstrekovacie čerpadlo je mazane len naftou. tak dufam že bude šlapať motorek dalej bez problem.


Odpovědět

1  2