Fórum - Téma


Jak to je s palivem E85 aneb debilizace společnost


Fórum O článcích Jak to je s palivem E85 aneb debilizace společnost



Diskuze o článku

Jak to je s palivem E85 aneb debilizace společnosti pokračuje

Poděkování autor: Jiří Čech Děkujeme Jirko za tento úžasný článek. Věřím, že díky němu si mnoho lidí ušetří spoustu zbytečných trápení se svými vozidly. Motto „mládí je krásné, ale hloupé a bez peněz…“ Bludy o použití E85 v současných automobilech, o ekonomičnosti provozu, ekologii atd. mne vedly k tomu, abych zase cosi stvořil a dal ve známost… K nadměrné šetřivosti vede mladé nedostatečný příjem...



2014-03-11 18:49:01

To bych rád věděl, kdo Jirkovi děkuje...

2014-03-29 08:07:08

Díky za perfektní článek, jsem tu nový, C-Maxe mám cca 5 dní. Uvažoval jsem o flexi fuel a rozhodnutí po přečtení článku je jednoznačná. Benzin (stejně něco obsahuje) nic jiného do nádrže nepatří. Jo a více chodit.

bida666

2014-04-08 21:06:43

no ja nejak s jirkou nesouhlasim mam to namontovane v aute ve fordu galaxy 2,3litru a v zime to startovalo velice dobre .pouzivam zarizeni od fa..astes a funguje jak maaa

2014-06-01 09:37:43

E85 používám v Opel Astra 1,6i rok 1992 a zvýšenou spotřebu snad ani nepoznám, rozdíl ve výkonu však ano. Poměr 10l E85 a 30l benzínu, někdy zapomenu a dám 1:1 což se mi podařilo v zimě - uznávám, že nastartování bylo trochu horší, ale opět nic moc rozdíl ve spotřebě. Jen upozorňuji že nemám žádnou krabičku ani úpravu motoru pro E85, prostě jsem dal na radu zkušeného mechanika a liju to tam rovnou bez úprav...možná to je důvod proč to jede bez problémů Samozřejmě do nového auta bych nic takového nedával, to už je podle mě risk bez předpokládaného zisku.

2014-08-06 22:57:14

vyrobce vyrabi auta bud na benzin nebo na naftu.tak tam budu davat to co tam patřiE 85 je levnějši ale po čase přijdou opravy atd.e 85 nebratměl jsem kdysi staršiho transita tak jsem tam začal davat bionaftu je pravda že to jelo provoz byl levnějši najelo to na bionaftu asi 15000 možna 30000 mozna i vic už si nepamatuju přesně ale po nějake době motor šel jak se řika spat!!přestal tahnout atd a jednoho dne se ani nerozjel.jestli chete ušetřit jezděte na e85 otazka je jak dlouho to na e 85 jezdit bude.ja raději dam benzin

2014-08-07 13:25:50

jarema : To nejde abys soudil E85 podle tvé špatné zkušenosti s bionaftou. To je něco jiného. Já bych do svého nafťáka bionaftu nedal, ale do benzíňáka tankuju čistej E85. Nemám žádnou úpravu a jezdím bez problemu, že ani není poznat rozdíl jestli jedu na benzín nebo E85. Akorát přes zimu jezdím na benzín, kvuli startům.

2014-08-07 17:01:28

Já do naší Pumy určitou dobu tankoval směs E85 a benzínu. Výkon byl vyšší, ale spotřeba taky zhruba o 2 l / 100 km. Tím pádem byla úspora paliva téměř nulová ale motor měl někdy dost neklidný chod a v zimě je to opravdu problém, než se zahřeje... Takže za ty problémy a riziko, že kdoví, co to s motorem dělá to podle mě nestojí. Možná s nějakou tou "krabičkou" ... Ale do toho se mi nechce investovat.

2014-08-07 17:17:07

démon: ja to nikomu nevymlouvam jezděte na co chcete ale po nějake době přijdou opravy a až potom poznate jak je dobre davat do auta to co tam nepatři.každopadně to je vaše rozhodnuti a muj osobni nazor

2014-08-07 17:19:14

hmerx: a otom pořad mluvim že e 85 do auta nepatři.takhle to začina motor ma neklidny chod atd.zkratka raději si připlatim na benzinu ale auto pojede tak jak ma jak v letě tak i v zimě.a nemusim aspon nic opravovat

2014-08-08 13:58:54

ani přestavba na plyn vam neušetři naklady na opravu motoru.zkratka e85 a lpg nebrat

2014-09-25 10:48:21

Co mi tam ještě chybělo, že líh odmaštuje, což je jeho největší nevýhoda, závodní motory pro něj upravené mají mazání s přívstřikem nebo jinak řešené, ale víc dimenzované, přece nechceme točit skoro nasucho s minimem olejového filmu..?

Prý trochu čistí motor, co je na tom pravdy?

Díky

2014-09-25 11:32:33

V podstatě možnost bezporuchového použití E85 záleží na materiálu a legování součástí motoru (vložek, pístů, ventilů) a na způsobu mazání kluzných částí. To se v určitých mezích liší nejen mezi výrobci ale i mezi ročníky výroby, a tak se nedá jednoznačně určit, pro který motor je toto palivo použitelné a pro které je škodlivé. K tomu by seriózní odpověď mohl dát jen výrobce a nebo speciální laboratoře.

2014-09-25 11:44:16

alpental: ahoj.celou dobu jsem se to tady snažil vyvětlit že plyn patři do kamen

2014-11-03 10:31:30

Já vím jen to že v práci na E85 přestavěli služební vozy které jsou benzínové dokonce i se zápisem do TP což tedy na funkci toho nemá vliv žádný. Jen to mělo vliv na to že postupně u všech aut nevybíravě na značku vozu a komponentů to odskákaly vstřikovače když pominu to že se mezi tím vyměnilo několik sad svíček a kabelů.Auta měly potíže se starty a to nemuselo být zima tím myslím mráz ,stačilo 5 stupňů nad nulou aby začaly prblémy i s různými nastaveními oněch jednotek které nedělají nic jiného než že obohacují směs paliva tak aby Lambda sonda byla spokojená a motor fungoval - v daný moment. U dvou vozidel se jednotka odpojila a začalo se jezdit opět na benzín a kdo by to řekl potíže byly ty tam. Z toho plyne alespoň pro mne to že benzínový motor má jezdit na Benzín, Naftový na Naftu - o bionaftě nebudu psát to je další podraz na lidi. Až něaká automobilka postaví vozidlo na E85 tak se tam bude lít E85 a nic jiného což si myslím hned tak nebude. Můj osobní názor je že mám auto na benzín tankuji Benzín nehodlám mít problémy nebudu tam lít nic jiného Názor si musí dle zkušeností a finančních prostředků udělat každý sám svůj.O té úspořepeněz je to taky sporné protože ta jednotka nutí auto aby vstřikovalo více E85 než benzínu opět kvůli hodnotám z Lambdasond, sice je to levnější 1l/kč ale motor toho v podstatě spálí mnohem více než benzínu - tak kde je pak ta úspora, navíc když si vemu že opotřebení vstřikovačů je mnohem větší vzhledem k tomu že pracují mnohonásobně déle než na benzín aby bylo naplněno dost paliva. Další otázkou je ono mechanické opotřebení komponentů těsnění gumičky písty kroužky vložky - válce katalizátor - to vše co výrobce konstruoval na to že to bude vést a spalovat a pracovat s Benzínem. LPG je asi samostatná věc i když u LPG je používáno vše pro LPG nádrž potrubí ventily vstřikovače filtry a nevím jak všichni výrobci ale kolega má jednotku na LPG v Citroenu C5 která se musí nastavit a naprogramovat podle parametrů jednotky motoru onoho vozu což u E85 nejde tam se pouze našponuje dávka paliva a po mě šáteček i když já osobně se zástavbou LPG do vozu taky nekamarádím - Benzínové auto v nádrži Benzín a NIC jiného

2014-11-03 13:04:53

jirka_focus: dobře Ty ... a mám stejný pohled na věc

2014-11-03 14:37:20

přesně tak z e85 jsou akorat problemy taktež je to i s plynem!!zkratka do auta patři to na co bylo vyrobene


Odpovědět