Fórum - Téma


Jak jednoduše změřit regulátor napětí


Fórum Návody Jak jednoduše změřit regulátor napětí




2015-09-02 20:16:41

Zdravím všecky

Jak to začalo Na mém Fordíku mi odešel alternátor. A tak sem ho vyndal a vše měřil podle návodů, rad lidí z klubů až sem skončil u profi opraváře na alternátory. Výsledek je, že mi nejde ani starý a ani pořízený altík.

Největší problém byl jak zjistit, která součástka je vadná ... diodový můstek, regulátor napětí, vinutí statoru nebo rotoru ?

Z 90% odchází regulátor napětí, ale všude mi řekli, že to normálně změřit nejde a že na to je speciální zkoušečka ...

A tak sem si vyrobil vlastní a takovou jakou si může udělat snad každý...

Jako proudovou zátěž jsem použil žárovku brzdového zadního světla (každý má ve své povinné výbavě)

Na ně jsem napájel kabely, abych ji mohl připojit na baterku jako zdroj 12V a na + přívodu budícího napětí.

Zní to dost odborně, ale z fotek to hned pochopíte.

Po zapojení se žárovka nádherně rozsvítila a regulátor začal regulovat napětí...

Na výstupu jsem naměřil 0,85V... takže vím, že reguluje. Mám ještě další dva regulátory, ale ty už se nerozsvítily.

Napětí se vám bude měnit podle toho jak ji žárovka zatíží.

Svorky k uchycení jsem použil z nabíječky autobaterií Ty má taky skoro každý

Tak ať vám to pomůže jako mě

Fordu zdar ...

Gildemesiter

 petrdepo  
2015-09-03 08:04:23

Jenom doplním. Pokud regulátor není součástí alternátoru a odejde někde daleko od domova (například na dovolené), tak se pro dojetí dá alternátor nouzově nabudit. Z (+) baterie se na buzení alternátoru může přivést napětí přes malou žárovku 2-4 W. Přes dnes používanou žárovku do kontrolek (1,2W) by však nabuzení nebylo dostatečné. Sice výkon alternátoru nebude maximální, ale na nouzové dojetí to stačí. Vhodná je například žárovka, která se používá do bočních směrovek na blatníku. Je to vlastně napětí, které se dříve u řady aut používalo pro prvotní nabuzení po startu motoru (tehdy pro daný účel sloužila kontrolka nabíjení). Jen je třeba žárovku s přiletovanými kablíky mít připravenou.

Problém však bývá s přístupností budicí svorky alternátoru. U regulátorů, které jsou součástí alternátoru, by musel být budicí vývod připravený tak, aby byl přístupný, což by většinou znamenalo zásah do regulátoru..


Odpovědět