Fórum - Téma


Interier+Transit-jak a čím zateplit


Fórum Transit VII V347 / V348 Interier+Transit-jak a čím zateplit

Informace o modelu: Ford Transit VII V347 / V348


1  2

2010-11-16 19:09:58

Ahoj Transiťáci,dovolil jsem si založit toto téma abych se dozvěděl co nejvíce informací,nápadů a názorů jak a čím zataplit našeho milovaného Transita.Chtěl bych,aby byl tepelně,ale i zvukově zaizolován.Četl jsem na nějakém foru,že někdo použil izolační vatu.Tak jestli máte někdo nějaké nápady či zkušenosti,tak prosím pište. Předem děkuji

2010-11-17 17:13:49

Izolační vatu? no to vřele doporučuji, a drbátko zdarma, ona se skutečně vata do izolací automobilů dává ale má uplně jinak upravené vlákno než stavební materiály a navíc ta pro automobily se lisuje sama od sebe nelze používat. doporučuji syntetický kaučuk od Kaiflex, Kaimanflex, k-flex a pod , perfektně se s nim dělá. špičkově izoluje teploty a akustiku má taky super, síly jsou od 3 do myslim 32mm. Izolováním všeho možného se zabývám už 8 let a nic vhodnějhšího jsem zatím nenašel, pod koberce pak dáváme do veteránů netkanou geotextilii v gramáži kolem 1200g/m2 a dnes je ji možné kašírovat bitumenovou absorpční vrstvou

hof  
2010-11-17 17:48:01

to Míla - ahoj, neber to jako zaručenou radu, spíš jako něco pro inspiraci:

http://www.caravan24.cz/f...thread.php?thread_id=1993

http://www.autofashion.cz...na-a-zvukova-izolace.html

2010-11-17 17:56:34

nazdar fordaci, riesil som podobnu zalezitost. ja som sa rozhodol co sa akustiky tyka vylepit boky a cast podlahy v predu nad prevodoukou asfaltovymi pasmi co pouzivaju pri vytlmovani pri osadzani hifi do auta, na boky pojde ( mam to rozrobene) 2,5mm asfalt, na podlahu potom 4mm.

boky sa olepia asfaltom , strechu neriesim uz by to bolo moooooc m2 a najlacnejsie to nie je, cize po vrstve asfaltu som sa rozhodol do bokov natlacit vo viacerych vstrvach co najviac takej peny co mam od kamosa, je to nieco ako karimatka ale asi 2cm hrube,super to izoluje chlad/odskusane na akciach ked som na tom spaval :D)

vodu to nepije,dobre sa to reze,do celeho auta ma to stalo cca jednu falsku znamemu.da sa to hoc kedy vyhodit atd atd. cize ja som to riesil takto, na anglickom fore som videl aj manikov co to vyfukali pur penov a tak,ale ja som sa rozhodol pre mna najjednoduhsi a najlacnejsi sposob snad aj dostatocne vhodny.

ta podlaha je zaujimavy napad, musim aj tam cosi este dat, mozno tiez tu penu a mam pokoj.

prikladam link na galerku kde najdete aj ako som to izoloval a celkovo ako sa snazim dat dokopy a vylepsit mojho tranyho, btw., dnes som natieral blatniky bodyckom a nahodil som plastove podblatniky, fotky pridem casom.

http://picasaweb.google.c...m/BoboRider/TranyRecovery

transitu zdar

2010-11-18 18:58:13

Pánové,děkuji na názory Dnes jsem viděl staré obytné Ducato a měl celý zadní prostor zaizolován vatou isover.Boky i strop a je to prý super.Jen bych se bál,aby se netvořil kondenz a vlhkost nešla do vaty.

2010-11-18 19:03:26

G.Cowlley : Ahoj,ten syntetický kaučuk se lepí na stěny a strop ? A čím ? Co doporučuješ.A jakou tloušťku mám zvolit,děkuji.

2010-11-20 15:04:16

Ahoj, pár zkušeností mám za sebou a je to i o penězích. Dá se to udělat téměř dokonale, ale stojí to. Pro mě dostačující a finančně dostupná varianta je na boky obyč. stavební izolace, dnes už nepíchá jako kdysy skelná vata, na to karimatka a zadělat orig. nebo vlastním čalouněním. Samozřejmě čím pečlivěji volný prostor vyplníš, tím lépe. Strop polepit karimatkou a opět čalounění navrch. Podlaha karimatka mezi prolisy na to dřevotřísková podlaha podlepená silikonem kvůli vibracím a navrch těžký průmyslový koberec. Limuzína z toho ale nikdy nebude...

2010-11-20 17:45:54

sílu bych volil od 13mm výš my tím izolujeme např chlazení v pivovarech, klimatizační jednotky a další extremně náročné aplikace,mimojiné sanitní voza a to z důvodu hydienické nezávadnosti narozdíl aod anorganického vlákna, co se kondenzátu týče tak u syntetického kaučuju je klid jelikož má ný 3000 a víc (neumím napsat ten znak NÝ), lepí se origo lepidlem a práce s ním je velmi příjemná, je velmi pružný a super poddajný. Stavební izolace v autě je nesmysl už jen z důvodu poškozování vlákna, prostě neni stavěné na vibrace ale je fakt že lidi zmatlají lecos. Asfaltové lepenky v autě nemají co dělat, ty černé deky jsou antivibraly na bázi většinou bitumenů a používají se k utlumení nízkých tonů resp vibrací, zvuk jako takový obecně netlumí jedna hustota materiálu takže je ideální sendvičová skladba

2010-11-21 18:03:20

Ahoj pánové,tak jsem si asi po dlouhém hledání vybral čím to zateplím http://www.dape.cz/content.php?article=14 cenově je to přijatelné.Nehodlám do toho rvát tisíce.Budu potahovat strop a když už bude dole tak to chci využít a zateplit.

peckatomas : To s tou karimatkou jsem to četl na hodně fórech a ta stavební izolace mě také láká (bo mi zbyla se stavby baráku)

G.Cowlley se bude asi držet za hlavu Jinak ta tvá kaučuková izolace vypadá opravdu dobře,ale na celé auto to je baťoh

Leo
Leo
2010-11-25 00:05:25

Ahoj Mílo, ta izolace co jsi vybral vypadá pěkně ale 5 mm dávám jenom tam kam není možno dát 20mm.Osobně používám miralon kupuju ho v Řempu na netu je v nabídce spíš mirelon. Izoloval jsem už 3 Transity a Jampra.Začnu od zadní podlahy, na plechový profily dám dřevěné latičky 3x1cm na ležato 10cm od sebe vyplnim m. pak původní podlahu s gumou a na to koberec nejvyšší průmyslovou zonu.Pod gumou předních sedadel to rádo rezne navoskuju to a 1cm m. i na podběhy a přesto původní gumy. Pak táhne zespodu sloupkama př.dveří je potřeba vystřkat dutiny pak zapěnit opatrně stavební pěnou i tu příčku mezi nima(jak je schod mezi zadní a přední podlahou) Některé Transity mají pod tap. boků pěknou fabrickou izol. pak stačí vyizolovat jen vnitřní vrchní část. Na příchytky tapecírunku stropu si poříď přípravek stršně držej ale jdou vyvavaklat( jsou docela drahé) polepim zase 2cm a vyplnim i ty příčky, natrhám na malé kousky m. co zbyde a nacpu ho dovnitř. Přes zadní boční okna dám zase m. a překližku co se dává za příplatek do plechvých modelů. Pak zbývájí okna to zachrání záclony, rolety nebo jak v Ch v kabince na vleku na oboustranou lepenku přilepí zevnitř 3 mm plexisklo. Ještě tam z důvodů tepla, zimy a soukromí mám dvoudílnou záclonu za předními sedadly cca do půlky sedadel.Aby za jízdy v mrazu vzadu bylo teplo i u šoupaček je potřeba mít stejně zadní přídavné závislé vodní topení. Doporučuji z T4. Mám v autě vodní Webasto 4kW (takže obě vodní topení pak topí i když stojim v - 20C v hodinové zácpě na D1) Leo Ps: Rezavěj Ti ty krásný nášlapy (jsou špatně pokovované šrouby co je drží) když tam dáš nerezové šrouby tak tu potíž odstraníš.

2010-11-25 11:54:05

Leo : Ahoj děkuji za příspěvek a jsem moc rád,že se ozval další co s tím má nějakou zkušenost Jsem moc rád za každý názor (bo víc hlav,víc ví) Ta izolace na kterou jsem dával odkaz se používá na izolaci podlah a má nahradit 30 - 50 mm stavební izolace. A pak vyrábějí izolaci na stěny a stropy http://www.dape.cz/content.php?article=12 ta má nahradit 50 - 70 mm izolace.

Budu potahovati boky látkou a na boky se mi vejde klidně10 cm izolace Tak to tam pak všechno vyplním Nědělám to proto,že bych tam plánoval spát vyloženě v zimě,ale jak jsem už psal, tapec bude dole tak to chci využít,protože pak už se do toho nepustím.

Ten mirelon tedy lepíš přímo na plech ( stropu a boků ) a čím ?

Zadní okna zadělávat nemůžu,protože používám zadní lavici ( třetí řadu) ) .Až budu spokojený tak vše nafotím a uveřejním.

Jinak přední nerezové nášlapy jsou kapitola sama pro sebe,tam udělali koumáci chybu.Už jsem ty jejich obyč šroubky nahradil nerez.Musím se,ale přiznat,že mě k tomu dokopal Spandexman

Leo : ještě jednou ti děkuji

Leo
Leo
2010-11-26 00:16:19

Zevnitř je na plechu všude barva, odmastim nitrem, lepim to alkapren, chemopren jenom bodově i po letech tam nevzniká žádná vlhkost je jedno jestli to v bočnici drží samo či je celoplošně lepeno, strop raději lepim celoplošně aby se časem neprověsil. Dávat plné boky izolace je neekonomické. Arktik je pěknej maj i 16mm to je pro tebe naprosto dostatečné s tim by se dalo bydlet v zimě na horách. Zadní boční okna můžeš zadělat od zadních opěrek dál, lidem netahne na krk a kufr vyrovnáš do stropu a nepoškrábeš okna ani folie. Ještě mám v plánu na svém stroji zadeklovat podlahu zespodu pod nosníky kde to půjde, jak to mají osobní vozy ale ještě jsem nenarazil na vhodný materiál. Leo

2010-11-30 22:19:01

Jsem to kdysi dělal a použil jsem Armaflex nějaký syntetický kaučuk a použil jsem ho proto,že jsem se k tomu

dostal náhodou za moc lacino.Síla nějakých 10-15mm.Lepil jsem to celoplošně chemoprénem.

Co jsem se o tomhle materialu akorát dozvěděl tak prej má perfektní tepelně izolační vlastnosti

a pokud se nalepí celoplošně tak by to nemělo na čem to je nalepený kondenzovat nebo li rosit.

2011-01-01 17:31:11

Vylepil jse celého Tranzita polistirenem aendostatky dopěnil pliuretanovou pěnou zatí nejlepší a nejteplejší

2011-01-02 01:29:24

Ja taky vylepil boky vozu pelystirenem a montazni pena.

2011-06-14 08:04:58

Tak jsem se do toho zateplení pustil a musím říct,že sundat stropní tapec je nadlidský úkol.Tomu kdo vymyslel tenhle způsob uchycení bych dal doživotí. Nešlo to podobrém,tak hold to šlo pozlém.Na zateplení nakonec použiju polystyren a montážní pěnu (asi nejlevnější varianta). V zadní části na bocích už mám nějakou izolaci,ale je to takové humpolácké (nějaká pěna zabalená do igelitu)

A můj dotaz zní : mám přilepit ten polystyren přímo na strop Transita nebo na stropní tapec,který pak přidělám na strop ????

Co bude lepší ???

Děkuji

2011-06-20 11:38:49

Tak mám za sebou zateplení stropu - použito polystyren 2 cm a nalepeno na stropní tapec.

Plastové úchyty nahrazeny nerez šrouby

2011-06-20 11:53:22

Take mam zatepleno polystyrenem. Ale nevim co na strechu .

2011-06-21 22:15:50

jen se chci optat, ten polystyren jste lepili pěnou?

2011-06-22 20:15:34

Lepeno silikonem a dotesneno penou.


Odpovědět

1  2