Fórum - Téma


Info+Transit-všeobecné


Fórum Transit VII V347 / V348 Info+Transit-všeobecné

Informace o modelu: Ford Transit VII V347 / V348



2010-02-05 15:57:14

Ford Transit je dodávkový automobil, který vyrábí evropská pobočka automobilky Ford od roku 1965 až dodnes. Je jednou z nejprodávanějších a nejznámějších dodávek na světě. V roce 2006 se stal nejprodávanějším dováženým automobilem i v České republice. Celkem bylo vyrobeno přes 5 000 000 těchto aut.

Tento vůz byl vyráběn v šesti modernizovaných verzích, sedmá se vyrábí dnes. Počítá-li se i vůz vyráběný v Německu, je počet generací 8.

Ford u Transitu v roce 1965 poprvé použil řešení s motorem před řidičem u dodávkového automobilu. Většina konkurence k němu přešla v osmdesátých až devadesátých letech.

  • -------------------------------------------------------------------------------------------

1961 – 1965

Ford Taunus Transit byl vyráběn od roku 1953 do roku 1965 i když název Taunus Transit měl až od roku 1961. Na rozdíl od ostatních Transitů byl vyráběn v Kolíně nad Rýnem v Německu. Pojmenování Mk1 (první generace) se většinou používá až pro novější britské vozy.

  • -------------------------------------------------------------------------------------------

1965 – 1978

Výroba prvního pravého Transitu byla zahájena roku 1965, nahradil dodávkový automobil Ford 400E Thames.

Továrna původně byla v jihoanglickém Langley, kde se za druhé světové války vyráběly letadla. Kvůli vysoké poptávce se výroba přesunula do Southamptonu, který se nachází rovněž v jižní Anglii a do turecké provincie Kocaeli, v obou těchto místech se Transity vyrábějí dodnes.

Ford Transit byl vyráběn v mnoha provedeních: klasické dodávky pick-upy, valníky, MPV a další. Motory měly objem 1,7 nebo 2 litry a výkon 32 kW. Dále byl k dispozici vznětový motor, vozy jím vybavené se dají poznat kvůli protažené kapotě, motor byl příliš dlouhý na to aby se vešel do klasické, kterou měla benzinová auta.

Produkce tohoto vozu byla ukončena roku 1978, kdy ho nahradila nová generace.

  • --------------------------------------------------------------------------------------------

1978 – 1986

První modernizace Transitu proběhla v březnu 1978. Nové modely měly jiný tvar přední části, jiný interiér a více možných motorů – „Pinto“ z modelu Cortina a později i „Kent“, který také pocházel z Cortiny. Ke konci výroby proběhl menší facelift, např. mřížka chladiče dostala černé pogumování. Výroba byla ukončena v roce 1986.

  • --------------------------------------------------------------------------------------------

1986 – 1994

Od ledna 1986 měly Transity zcela novou karoserii a nezávislé zavěšení předních kol. Většina motorů zůstala zachována z předchozí verze. Třetí generace byla první, která se dovážela do Česka. Roku 1992 byl proveden malý facelift – změnilo se zavěšení kol a zaoblily se přední světlomety. Roku 1994 byl nahrazen novou generací.

  • --------------------------------------------------------------------------------------------

1994 – 2000

Další modernizace proběhla v letech 1994 a 1995. Transit měl novou palubní desku, světla a mřížku chladiče, tvar vozu zůstal stejný. Narozdíl od předchozí generace měl nové motory. Jako mimořádná výbava v nové Transitu byla i klimatizace, centrální zamykání, elektronické ovládání oken a zrcátek a airbagy. Byl nazýván „smiley“ podle masky ve tvaru úsměvu.

  • --------------------------------------------------------------------------------------------

2000 – 2006

Šestá generace se vyráběla od července 2000. Měla opět nový vzhled přední části vozu. Byl k dispozici s pohonem předních nebo zadních kol, měl dokupovatlnou automatickou převodovku. Transit šesté generace vyhrál mezinárodní soutěž Dodávkový automobil roku 2001 „Van roku 2001“. Dne 18. července 2005 byl vyroben pětimiliontý Ford Transit.

  • --------------------------------------------------------------------------------------------

2006 – dodnes

V srpnu 2006 byl Transit posedmé faceliftován. Opět byla změněna přední část vozu, interiér a motory. V roce 2007 podruhé vyhrál mezinárodní soutěž dodávka roku.

Současná generace na na úspěch předchozích generací navazuje díky nabídce 60 základních struktur a stylů karoserie vycházejících ze tří variant rozvoru a čtyř základních délek vozu (krátká, střední, velká a Jumbo, které má stejný rozvor jako velká)[1] a možností volby mezi pohonem předních, zadních i všech čtyř kol.

Ford Transit Sport

  • ------------------------

V roce 2006 byla představena edice „Sport Van“. Jedná se o upravenou verzi Trend. Díky tomu že je úpravou této varianty dostala sportovní verze automaticky výbavu, jakou jsou mlhovky, klimatizace, mřížka chladiče v barvě karoserie, kožený volant a kožená řadicí páka.

Avšak oproti Transitu Trend se liší např. motorem o objemu 2,2 l s výkonem 103 kW (140 koní). Motor byl nejdříve slabší – 96 kW (130 koní), ale roku 2007 byl nahrazen. V roce 2008 se do Transitu Sport začal přidávat i slabší motor s 81 kW (110 koní).

Dalšími rozdíly jsou litá 18" kola z lehkých slitin a jiné některé součástky ve stylu „Le Mans“ (protaženější přední spoiler, rozšířené boční lemy a lemy blatníků). Transit Sport se prodává ve třech barvách (černá, dva odstíny modré) a uprostřed kapoty má dva bílé pruhy.

Transit XXL

  • ---------------

Ford Transit XXL je automobil vyrobený na oslavu výhry soutěže Dodávkový automobil roku 2007. Přední a zadní část vozu je shodná s originálním Transitem sedmé generace, uprostřed je však mnohem delší i než Ford Transit Jumbo (největší vyráběná verze Transitu). Měří 7,4 metrů. Je pravděpodobně největší a nejdražší Transit, který se kdy vyrobil.

Ford Transit Connect

  • ----------------------------

Ford Transit Connect je menší dodávkový automobil. Vyrábí se od roku 2002 v Turecku. Od stejné doby je ve výrobě i Ford Tourneo Connect, verze určená pro přepravu lidí.[2] Od září 2009 se vyrábí i v rumunské automobilce Automobile Craiova. Transit Connect nahradil užitkové vozy odvozené od modelů Escort a Fiesta. Je postaven na platformě Fordu Focus, vzhledově se podobá Transitu. Je určen pro malé podnikatele.

2010-02-05 19:28:12

A 4x4

Duratoq 2,4

2010-02-06 17:22:51

A starší modely 4x4 některé měli i redukci.

2010-02-07 10:54:05

V8 : Ano, děkuji za doplnění

Zde něco málo o "novém" 4x4

Nabídka modelové řady Transit se rozrůstá o verzi s pohonem všech kol, označenou jako AWD. Mechanický systém automaticky připojí pohon přední nápravy při prokluzu hnaných zadních kol. Novinka měla premiéru na veletrhu užitkových vozidel v Hannoveru.

Nový Transit AWD pohání moderní turbodiesel Duratorq TDCi 2.4 o výkonu 103 kW (140 PS), který spolupracuje se šestistupňovou manuální převodovkou. Pohon všech kol se aktivuje samočinně, takže řidič není ničím rozptylován a může se soustředit jen na řízení. Systém tak zlepšuje trakční vlastnosti vozidla a zvyšuje bezpečnost jízdy.

Klíčové atributy Fordu Transit zástavbou pohonu 4x4 nijak neutrpěly. Nezměnila se ani jeho světlá výška, protože použitý systém je lehký a kompaktní. Ve srovnání se standardním Transitem vzrostla hmotnost přední nápravy jen asi o 50 kg. Hmotnost zadní nápravy zůstala stejná.

Ford Transit AWD je nabízen ve všech obvyklých karosářských variantách včetně M2 Bus, Kombi a Kombi Van. Zákazníci si mohou zvolit provedení s nízkou, střední nebo vysokou střechou a jeden ze tří různých rozvorů.

Výhody ocení zejména řidiči, kteří často jezdí v náročných klimatických podmínkách. Transit AWD vyniká především na nezpevněném terénu, ačkoliv nedisponuje zvýšenou světlostí. Je ideální do oblastí, v nichž řidiči často čelí sněhu nebo ledovce.

Jeho schopnosti využijí rovněž bezpečnostní složky, lesníci, záchranáři a podobně. Za normálních podmínek je poháněna pouze zadní náprava, při snížené adhezi vlivem deště, sněžení nebo námrazy, mechanický snímač točivého momentu samočinně aktivuje dvě vícelamelové spojky na přední nápravě, čímž dojde k přenosu hnací síly na obě přední kola. Přenosem síly na přední kola se také mění jízdní charakteristika od přetáčivé k neutrální.

Srdcem systému je hydraulicky ovládaný snímač točivého momentu na přední nápravě. Díky sledování rozdílu v rychlosti otáčení předních a zadních kol může integrované hydraulické čerpadlo v případě nutnosti sepnout vícelamelovou spojku na jednom z předních kol a přenést na něj část hnací síly.

Systém je čistě mechanický a zcela bezúdržbový - během životního cyklu není potřeba nic jiného než pravidelná kontrola hladiny oleje ve spojkových skříních.

Dokud se přední kola odvalují stejnou rychlostí jako poháněná kola zadní, obě olejová čerpadla zůstávají nečinná - v hydraulickém rozvodu není žádný tlak a obě spojky jsou rozepnuté. V případě malého rozdílu v rychlosti otáčení se čerpadla začnou zvolna otáčet a ženou do spojek malé množství oleje, které však nestačí k jejich sepnutí. Při výraznějším prokluzu zadních kol, vnitřní a vnější rotor v každé ze spojek se otáčí různou rychlostí, dojde k sepnutí spojky. Při vyrovnané rychlosti otáčení předních a zadních kol tlak v hydraulickém systému klesne a dojde k deaktivaci pohonu 4x4.

Prodej "new" Fordu Transit se v Evropě rozeběhla začátkem roku 2007.

  • -------------------------------------------------------------------------------------------------------

Jinak hystorie transitu 4x4 sahá opravdu hlouběji

Zde foto : Ford Transit 4x4 Simpar - Croix de Chamrousse (2250 m) - Chamrousse, Isère, France

2010-02-10 19:59:20

Zde je docela pěkný test Transita 4x4 versus MB Sprinter 4x4

http://magazin.auto.cz/te...enz-sprinter-315-cdi.html

2016-03-03 20:39:31

Dobrí deň stretol sa niekto s kódom U0155 ako ste to riešili ?? Dá sa to reštartovať?? Dakujem prajem pekný večer


Odpovědět