Fórum - Téma


Info+Sierra-všeobecné


Fórum Sierra Info+Sierra-všeobecné

Informace o modelu: Ford Sierra



Damián  
Zdeněk
2010-01-16 17:52:07

Ford Sierra byla vyvinuta počátkem 80. let na základě aerodynamických experimentů s Ford Probe III, jehož základní linie si Sierra zachovala v pětidveřové verzi po celou dobu své výroby. Sierra byla uvedena na trh v roce 1982 jako tří a pětidveřový hatcback a v nabídce byla i verze pětidveřové combi, později přibyl čtyřdveřový sedan. Design Sierry byl v roce svého uvedení velmi nadčasový, motoristické magazíny nešetřily kritikou a konzervativní zákazníci si Sierru nikdy neoblíbili. Prodeje byly v začátcích velmi nízké ale přesto bylo během 11leté produkce vyrobeno a prodáno zhruba 2,700,500 kusů. Sierra byla první auto vyrobené podle Aerodynamického trendu (koeficient odporu je úžasných 0,34) a proto na silnicích vypadala jako z jiného světa, ale o několik let později se ukázalo, že její tvary byly zvoleny strategicky. Každé auto začalo vypadat jako Sierra a dokonce když byla v roce 1993 nahrazena modelem Mondeo, byl její vzhled stále únosný.

Jako přednosti byly svého času označovány pasivní bezpečnost, prostornost, jízdní komfort. Horší už to bylo s korozí, spotřebou zejména motorů V6 a u prvních exemplářů s kvalitou zpracování. Sierry byly pro svou výdrž často používány jako taxi, referentská vozidla, sloužila ale také jako policejní ve sborech Velké Británie či Německa.

Genezi modelu lze rozdělit na 3 základní období, z dnešního pohledu facelifty.

Ford Sierra (82 – 86)

V první Sieřře byly buď zážehové motory „Pinto“ s rozvodem OHC, které měly objem 1,3 l, 1,6 l, 1,8 l, a 2 l; nebo vidlicový šestiválec OHV o objemu 2,3 l; a nebo 2,3litrový diesel.

Karoserie se prodávala v provedení třídveřového a pětidveřového hatchbacku a kombi.

Verze XR4i byl třídveřový hatchback s motorem 2,8i V6. Později byla nahrazena verzí XR4x4, což byl pětidveřový hatchback s tímtéž agregátem. V roce 1986 se objevil třídveřový hatchback Sierra RS Cosworth s motorem 2,0i DOHC 16V Turbo o výkonu 204 koní (bylo vyrobeno 5 545 kusů).

Sierra z let (1987–1989)

Roku 1987 došlo k první modernizaci. Přibylo ABS, neřízené katalyzátory, hydraulický posilovač řízení atd. Proběhl kompletní facelift zahrnující zadní lampy, nárazníky a celý předek vozu.

Motory:

 1,6 l 72 k – 80 k

 1,8 l 87 k – 90 k

 2,0 l 100 k – 115 k

 V6 OHV 2,8i 150 k

 2,9i 145 k

 2,3D Perkins, vznětový

V roce 1987 byla uvedena homologační série 500 kusů verze Sierra Cosworth RS500 s motorem 2,0i DOHC 16V Turbo o výkonu 224 koní. V roce 1988 se začala vyrábět nová verze modelu RS Cosworth jako čtyřdveřový sedan.

Další modernizací Sierra prošla roku 1990. Proběhly drobné retuše zahrnují změněnou přední partii, nárazníky a zhruba od roku 1992 i pozměněný interiér.

Motory byly většinou OHC a byly nabízeny v rozmezí 1,8 – 2,0 l, kromě toho byly k dostání i motor 2,0i DOHC s výkonem 120 koní, dva šestiválce a vznětový motor 1,8TD s 66 kW.

Nabídka výbavy už zahrnovala například klimatizaci, automatickou převodovku, elektrické vyhřívání předního okna a pohon 4×4 pro verze sedan a kombi.

V roce 1990 byl RS Cosworth nahrazen verzí RS Cosworth 4×4.

Sierra se prodávala i za oceánem pod značkou Merkur s motory 2,3 l OHC „Lima“. Sportovní Merkur XR4Ti dosahovala díky použití přeplňování výkonu okolo 170 koní, zatímco Argentinská GHIA SX 2,3 l byla vrcholem luxusu.

Krom sportovní XR4i prodávané hlavně ve Velké Británii, se v Africe vyráběla XR6 s motorem 3,0l V6 Essex a také homologační speciál XR8 s motorem 5,0l V8 OHV původně z Mustangu. Jak XR6, tak XR8 byly v dostání pouze jako pětidveřový hatchback a modelu XR8 bylo vyrobeno pouze 250 kusů.

Sierra ve sportu

Sierry XR4i, XR4x4 a později hlavně 3dv. verze RS Cosworth získaly mnoho úspěchů v rally. Kromě toho ale vydobyly řadu úspěchů i při závodech na okruzích kde excelovaly nejprve modely XR4Ti které byly později nahrazeny modely RS Cosworth a RS 500. Modely RS Cosworth 4x4 již slávu svých předchůdců na poli sportovních úspěchů nepřekonaly.

2010-02-07 19:48:58

...pár obrázků k předchozímu článku...

2010-03-21 13:18:10

a obrázek XR8

2010-04-01 20:05:17

dovolil bych si opravit wiki...motor 2,3D je typ Indenor nikoliv Perkins

2010-04-04 02:58:17

I já bych si dovolil opravit... u motoru DOHC není dobře uveden výkon, teda spíš několik verzí z různými výkonovými prametry. U motorů DOHC se vstřikováním je to takhle:

  • - 85 kW (115 koní)
  • - 88 kW (120 koní)
  • - 92 kW (125 koní)

A to nemluvím o tom, že exstovala i karburátorová verze.

2010-04-04 18:38:28

dělá chytrýho ale karburátor mi nedoplní

2010-04-04 19:25:33

mám ho doma ale taky nevím přesně ten výkon , tipnul bych 105-110poníků

2010-04-04 20:29:04

...článek od Damiána by se měl brát jako všeobecné info,...rozhodně se nedá pár řádkama popsat detailně celou anabázi výroby a detailů Sierry...není problém článek bez "rýpání"doplnit...co se týká motorů DOHC byl osazován karburátory Weber 2V-TLD ve dvou výkonových variantách N8B 77kW, N8D 80 kW...a pro úplnost rozdílné výkony měl i předchůdce 2.0 OHC 74-77 kW...

2010-04-04 21:09:46

myslím že to nebylo rýpání, to bys poznal

2010-04-04 21:50:44

to G.Cowlley:.. nebylo to nic osobního, jen si myslím, že by se tu mohlo diskutovat bez zbytečného sarkasmu, nic víc sem tím říct nechtěl...hezký večer

2012-05-27 13:12:15

A motorová verze 1.8 TD nemá 66 kw jako u pozdějších modelů Escort a Mondeo, ale pouze 55 kw.

2015-10-16 19:52:12

Ahoj všichni,

nevíte někdo přibližné rozměry motoru ford sierra 2.3 D, 49 kW? jde mně o maximální výšku, šířku a délku - mnohokrát děkuji


Odpovědět