Fórum - Téma


Info+Scorpio fotografie


Fórum Scorpio Info+Scorpio fotografie

Informace o modelu: Ford Scorpio



2009-10-01 13:18:05

1

  • -----------------------------

Jelikož Vilda smazal svůj původní příspěvek i název tématu, musíme přistoupit k jakési rekonstrukci, téma zachováme a nadpis zkusíme odvodit z kontextu ostatních příspěvků, děkujeme za pochopení.AMD.

2009-10-01 13:20:51

Ahoj Vildo,myslim ze ten scorpio v cabriu je fotomontaz

2009-10-01 13:29:27

jo,ja jen ze ten asfalt pod tim cabriem je takovej divnej,ale i tak je to krasavec.dival jsi se na moje policajty?

2009-12-02 21:23:59

Trocha virtuálu...

Damián  
Zdeněk
2009-12-27 22:21:18

*dvě verze karoserie SCORPIA - svatební a pohřební

2009-12-28 11:57:48

...no když jsme u těch "funeral cars" tak taky jedno přidám...

Damián  
Zdeněk
2009-12-28 13:31:40

* a tak naposledy Zephyr MK IV,Consul SWB.Granada MK II,Zodiac Mk IV, Granada Mk II Pollmann,Granada Mk III

2009-12-28 16:53:50

...já vím, že je to trochu offtopic vzhledem k názvu rubriky, ale ať sou holky u sebe ..lima Colemman Milne 2008...

Damián  
Zdeněk
2009-12-29 22:22:04

* a ještě něco přidám Ford - Dorchester Mk 10 a Ford - Dorchester Mk 11

2010-01-24 15:19:53

...vývoj Scorpia...85-90,...90-91 první facelift a sedan,...92-94 druhý facelift tzv.mezityp a turnier,.. 94-97 FS II..., 98 poslední facelift a definitivní konec...

Damián  
Zdeněk
2010-01-25 11:05:45

to majda : to je nádhera... ...škoda, že opustili tuto koncepci...

Damián  
Zdeněk
2010-01-25 15:53:06

pro Vildu : v angličtině http://www.coleman-milne.co.uk/

v češtině Scorpio http://www.fordscorpio.cz...rie-vozu-ford-scorpio/100

2010-01-25 15:56:47

Miluji 98 Turnier, to je vůz, za kterým se vždy dlouze dívám a se synem se vzájemně upozorňujeme na jeho průjezd.

Ta láska je jen platonická, je mi hezky, když ho vidím, přesto ho netoužím vlastnit. Líbí se mi i sedany poslední generace, ten jejich zadek v americkém stylu je nádherný. Celkově Scorpio druhé generace je fascinující záležitost, FORD se rozhodl zamířit do nejvyššího segmentu, do třídy tzv. luxusních vozů a Scorpio postavit jako konkurenta Mercedesu, BMW, Audi atd.. Vůz byl postaven z naddimensovaných materiálů s ohledem na bezpečnost i spolehlivost. Byl zaměřen na vysoký komfort ve výbavě a při vývoji podvozku byly použity nejnovější technologie, tak aby splňoval standardy luxusu a zároveň, nestrácel v jízdních vlastnostech, které jsou pro FORD prestižní.

Měl ale bolavá místa, prvním byly motory, Evropa zvyklá u FORDu na benzínové čtyřválce, do příchodu motoru 2.3, nenašla v nabídce, žádný vhodný, protože 2.0, byl pro těžký luxusní kočár, přiliš slabý. Šestiválcový 2.9 s dvanácti ventilovou technikou byl zastaralý a 2.9cosworth byl příliš drahý. Velké riziko podstoupil FORD, při volbě designu, v té době velmi převratná vizáž neuspěla a FORD si s ním nabil nos a předčasně ukončil výrobu.

Až po letech, se našlo dost lidí, kteří dospěli ke kladnému hodnocení tvarů Scorpia, ale to už bylo pozdě.

2010-01-26 11:43:27

Bože Vildo,

už máš s tím interierem škopka zase pravdu

Mám sice tři škopky, ale v podobném horizontu bych si také chtěl něco novějšího, luxusního pořídit.

BMW, Audi ani Mercedes mě interierem nelákají, ale co takový Lexus?!? To by mohlo být žrádlo, už to jdu sondovat na net

2010-01-26 20:48:50

Pavel se tu zmínil o zážehových motorech SC...tak pár obrázků těch zázraků , první generace začínala na tzv. " Pinto" R4 OHC o obsahu 1.8 (66kW) a 2.0 (74-77kW), silnější z obou agregátů byl nabízen jak s karburátorem tak i s elektronickým vstřikováním, slabší pouze s karburátorem, moderního čtyřválce se dočkal až těsně před prvním facelitem a to 2.0 8V DOHC 5/89 (88-92kW), co se týče 6-válcových motorů první generace začíná s 2.8 OHV (110kW) a zhruba za rok je doplněn o 2.4 OHV (92-96kW) a vystřídán vlastní modifikací 2.9 OHV (107-110kW), nejvýkonějšího agregátu se první generace dočkala až začátkem roku 91 a to 2.9 24V (143kW) s účastí "ladičské" firmy Cosworth, druhá generace převzala mírně modifikovaný 2.0 8V DOHC a 2.0 16V DOHC (100kW) měl zahájit moderní čtyřventilovou techniku i u čtyřválců Scorpia, ale nepovedlo se, snížení kompresního poměru původniho agregátu z Escorta se podepsalo i na kroutícím momentu a ve výsledku se jednalo o nejkratší karieru motoru Scorpia (9/94-6/96), obrat nastal až s motorem 2.3 16V (108kW) který vznikl opět za účasti Cosworthu, v 6-válcových motorech pokračovalo Scorpio ve 2.9 12V a modifikovaným 24V který už nedosahoval obliby svého předcůdce z let 91-94... a vznětové agregáty...to je kapitola sama o sobě...


Odpovědět