Fórum - Téma


Info_S-Max-všeobecné


Fórum S-Max Info_S-Max-všeobecné

Informace o modelu: Ford S-Max


1  2

2010-02-28 14:43:04

V roce 2006 vyrazilo na trh toto prostorné, ale přitom neobvykle sportovní MPV. O rok později se stalo držitelem prestižního titulu „Auto roku 2007" a nyní se pyšní více než patnácti cenami od různých motoristických magazínů. Patří k nim mimo jiné „Cena za design roku 2006," udělovaná časopisem AutoBild.

Již na první pohled spíše dynamické auto, kterému se podařilo potlačit „krabicovitost" typických MPV na minimum. Je asi o pět centimetrů kratší než nové Galaxy a hlavně o šest a půl centimetru nižší. Silueta vozu se snižuje směrem dozadu a masivní lemy blatníků jsou vepředu dokonce ozdobeny falešnými výstupy vzduchu. Všechna tři sedadla v druhé řadě jsou posuvná o patnáct centimetrů. Sklopená sedadla utvoří zarovnanou plochu s dnem velkého kufru a nákladový prostor o objemu dva tisíce litrů. Se všemi sedadly se manévruje jednoduše a při převážení velkých nákladů je není třeba vyjímat z vozu, což ani nelze.

Interiér je stylový, kvalitní a nově červeně podsvícený. Raritou je ruční brzda s rukojetí připomínající letecký knipl. Ovládání palubního počítače a audiosystému kursorovými tlačítky na volantu uspořádanými podobně jako na mobilních telefonech se ukazuje jako velice praktické.

Všestranně nastavitelná pozice za volantem připomíná spíše běžné, „nízké" automobily. Jim se podobá i chování S-Maxu. Volant optimální velikosti by neudělal ostudu ani ve sportovním hatchbacku a zprostředkovává řidiči mezi velkoprostorovými vozy dosud nevídaný kontakt s přesným a komunikativním řízením. Vynikající je i řazení krátkou a přesnou pákou a také odezva výkonných brzd. Další překvapení čeká v první rychleji projeté zatáčce. S-Max se jen minimálně naklání a bravurně se drží silnice v rychlostech, kdy by ostatní velkoprostorové vozy již dávno opouštěly zatáčku po točně ven. Jistotu neztrácí ani při rychlosti přesahující 200 km/h. Velkou výhodou je komfortní odpružení, které zpříjemňuje rodinné cestování.

Pod kapotou mohou tepat následující motorizace:

Benzínové motory :

  • -----------------------

Ford S-Max 2.0 145k

Benzínový motor, Duratec.

  • Objem motoru: 1999 cm3
  • Max. výkon: 107 KW při 6000 ot./min
  • Max. točivý moment: 190 Nm při 4500 ot./min
  • Max rychlost: 197 km/h
  • Zrychlení z 0-100 km/h: 10,9 s

Spotřeba paliva

  • Město: 11,0 l
  • Mimo město: 6,4 l
  • Kombinovaná: 8,1 l

Ford S-Max 2.3 161k, automat

Benzínový motor, Duratec.

  • Objem motoru: 2261 cm3
  • Max. výkon: 118 KW při 6500 ot./min
  • Max. točivý moment: 208 Nm při 4000 ot./min
  • Max rychlost: 193 km/h
  • Zrychlení z 0-100 km/h: 11,2 s

Spotřeba paliva

  • Město: 13,7 l
  • Mimo město: 7,4 l
  • Kombinovaná: 9,7 l

Ford S-Max 2.5 220k

Benzínový motor, Duratec.

  • Objem motoru: 2261 cm3
  • Max. výkon: 118 KW při 6500 ot./min
  • Max. točivý moment: 208 Nm při 4000 ot./min
  • Max rychlost: 193 km/h
  • Zrychlení z 0-100 km/h: 11,2 s

Spotřeba paliva

  • Město: 13,7 l
  • Mimo město: 7,4 l
  • Kombinovaná: 9,7 l

Ford S-Max 2.5 220k

Benzínový motor, Duratec.

  • Objem motoru: 2521 cm3
  • Max. výkon: 162 KW při 5000 ot./min
  • Max. točivý moment: 320 Nm při 2100 ot./min
  • Max rychlost: 230 km/h
  • Zrychlení z 0-100 km/h: 7,9 s

Spotřeba paliva

  • Město: 13,3 l
  • Mimo město: 7,1 l
  • Kombinovaná: 9,4 l

Naftové motory

  • ----------------------

Ford S-Max 1.8 125k

Naftový vznětový motor, se systémem common-rail.

  • Objem motoru: 1753 cm3
  • Max. výkon: 92 KW při 3700 ot./min
  • Max. točivý moment: 320-340 Nm při 1800 ot./min
  • Max rychlost: 190 km/h
  • Zrychlení z 0-100 km/h: 11,4 s

Spotřeba paliva

Město: 7,9 l

Mimo město: 5,2 l

Kombinovaná: 6,2 l

Ford S-Max 2.0 140k manuální / automat. převodovka

Naftový vznětový motor, se systémem common-rail.

  • Objem motoru: 1997 cm3
  • Max. výkon: 103 KW při 4000 ot./min
  • Max. točivý moment: 320-340 Nm při 2000 ot./min
  • Max rychlost: 196 km/h
  • Zrychlení z 0-100 km/h: 10,2 s

Spotřeba paliva 6st. automatická

Město: 7,9 l Město: 9,9 l

Mimo město: 5,2 l Mimo město: 5,8 l

Kombinovaná: 6,1 l Kombinovaná: 7,3 l

Ford S-MAX 2,2TDCi

Naftový vznětový motor, se systémem common-rail.

  • Objem motoru: 2179 cm3
  • Max. výkon: 129 KW při 3500 ot./min
  • Max. točivý moment: 400 Nm při 1750 - 2750 ot./min
  • Max rychlost: 212 km/h
  • Zrychlení z 0-100 km/h: 9,4 s

Spotřeba paliva

  • Město: 9,0 l
  • Mimo město: 5,2 l
  • Kombinovaná: 6,6 l
  • ------------------------------------------------------------------------------------

Orientační ceny vybraných náhradních dílů a hod. servisní práce (k 8/2009 AUTO IN s.r.o.) s DPH:

1 hodina servisní práce: 714,- Kč

servisní intervaly: po 20.000km, nebo po roce

pravidelná servisní kontrola: od 5.000,-Kč (dle motorizace)

přední světlomet: .........5.140,- Kč

zadní světlomet: ...........1.850,- Kč

přední nárazník: ............7.980,- Kč

zadní nárazník: ..............3.380,- Kč

brzdové destičky: ..........2.500,- Kč

filtr olejový (2,0TDCi):..... 290,- Kč

2016-01-10 18:56:57

chtěl jsem se zeptat koupil jsem S-Maxe z bazaru mám ho 2 měsíce a jsem s ním celkem spokojený je to dovoz z Francie ale není k tomu autu žádná vedena historie hlavně bych potřeboval zjistit jestli ma filtr pevných částic garanci na původ a najetých kilometru mě dali a slíbily že mi to zjistí ale nic nepřišlo děkuji kdyby mě někdo poradil .....

2008 Ford S-Max - Výkon motoru 103 kW (140 PS) . Palivo diesel. 6-rychlostní Manuální převodovka. Motor 2 000 ccm (122 cui), 4-válec

2016-01-10 22:18:22

ladislavpavliš: Filtr pevných částic má určitě a až se Ti rozsvítí kontrolka "check motor" a motor ztratí výkon, tak bude ucpaný a budeš ho muset dát vyčistit. Diagnostikou regenerace filtru spustit nejde, takže jet s tím do servisu na diagnostiku jsou vyhozené peníze (stalo se mě). Chce to jezdit na dlouhé trasy, aby motor dosáhl potřebné teploty a spustila se automatická regenerace DPF. Já jsem od vyčištění filtru kapalinou za 2000,- Kč ( 4 litry) už ujel cca 10 000 km a auto jezdí stále jako drak

2016-01-10 22:47:45

vortata: tak nevím kdes byl na diagnostice, že Ti mechoš nedokázal diagnostikou spustit umělě regeneraci... ASi to byl hodně dobrej oddíl...

2016-01-10 23:55:23

povadi: Byl jsem ve značkovém servise FORD - Homolka v Děčíně

2016-01-11 07:17:39

vortata: diagnostikou umělé vyvolat regenerace nejde jen za určitých podmínek. Musí bejt např. prázdný registr závad, když má vozidlo aditivum privstrikujici si do filtru, musí bejt dostatečne množství aditiva a hlavně a na to lidi zapomínají natankovano. Nejde udělat regeneraci bez dostatečného množství nafty.

2016-01-11 12:08:07

vortata: děkuji za vysvětlení jezdím spíše ve městě takže dlouhé tratě tak 1 za 2 měsíce třeba na rodinný výlet takže asi mě časem čeká že ho budu muset vyčistit ale díky

2016-01-11 14:02:16

povadi: To máš možná pravdu, ale to nevěděli v tom servisu, aby mi to řekli, když jsem se objednával na regeneraci DPF pomocí diagnostiky ? To by stálo za reklamaci špatné služby ať vrátí těch 600,- Kč, které jsem zaplatil za nic

2016-01-11 14:09:18

vortata: jsou věci které jsou pro splnění určitých kroků na diagnostice nutné! Bez nich nejde krok správně dokončit. Když třeba bude v registru závada, nebude odstraněna tak to taky není možné udělat. Jasně, že servis to ví, ta diagnostika ti to i napíše. Problém je v pristupu-domluva, že třeba to neřeknou. Je tam taková a taková závada, je nutno to předtím odstranit. To je, ale o lidech.

2016-01-11 14:13:19

povadi: To máš také pravdu, avšak lidé jsou různí, ponejvíce blbí !

2016-01-11 16:24:16

Čau chlapci.

Jsem taky čerstvým majitelem S maxu. Kamoš co dělal servis u mě na autě pustil přes diagnostiku regeneraci.

Ta trvala asi do 30min. Auto si samo zvýší otáčky a začne později vstřikovat naftu tudíž dohoriva ve výfuku. Ten se zahřeje snad až na 600 stupňů a spálí saze ve filtru. Když jsme to dělali byl u nás všude sníh jen okolo výfuku totálně nic.

Celkem jsem koukal jakou to má teplotu.

2016-01-12 18:40:05

simano.pavel: Tak to máš velké štěstí, že máš takového šikovného kámoše - závidím Ti

2016-01-14 09:32:48

ladislavpavliš: Je to pravda, chce to projet na delší trasu, já to zkusil z Chomutova do Havličkova Brodu a zabralo to.

2016-02-21 19:45:35

Kdyby jste se koukli do návodu k vozu, tak by jste se dozvěděli toto.

Jezdíte-li pouze na krátké vzdálenosti

nebo na cestách často zastavujete a

znovu startujete, musíte regenerační

proces každých 500 - 800 kilometrů (300

  • 500 mil) iniciovat. K tomu účelu ujeďte

se svým vozidlem rychlostí 80 km/h (50

m/h) vzdálenost 40 kilometrů (25 mil) na

nejnižší možný rychlostní stupeň, kdykoli

je to bezpečné. Alternativně můžete jet

normálně, ale na nižší rychlostní stupeň.

2016-05-02 21:54:16

Zdravím Forďáci . Uvažuji o koupi staršího S-Maxu od r.v. 2008 ,nafta ,asi 103 kW .Je něco na co se při výběru zaměřit ? Jestli se mám třeba vyvarovat autům s nájezdem přes 200000 km, nebo na co se zeptat majitele apod. Rád bych automat, trpní na něco ?

Díky za rady . David

2016-05-03 13:14:54

davidb: Podle některých recenzí není dobrá verze, která má DPF filtr. Jsou s ním jenom problémy.

2016-05-03 13:20:35

petrdepo: Ty seš dobrej, to mají prakticky všechny S-Maxy

slizoun: Jen idiot by jel s autem 40 km rychlostí 80 km/hod na 2. rychlostní stupeň

2016-05-03 17:00:52

vortata: nikde není psáno na 2. rychlostní stupeň, ale na nejnižší možný, když je to bezpečné (viděl bych to na 3.). Toť citace z návodu, když je potřeba vyvolat vypálení filtru. Pořád se tu řeší filtr pevných částic, proč kvůli němu nekupovat auto, vždyť je to blbost. Dnes už nejsou ceny tak vysoké začínají někde na 10 tisících dle modelu a jsou metody čištění, jak lázně, tak laserové. Prostě když filtr odejde, tak koupím nový, stejně jako třeba turbo, nebo kotouče.

2016-05-04 07:15:34

slizoun: V podstatě jde o to, že při vyšších otáčkách motoru má výfuk vyšší teplotu a jsou vytvořeny potřebné podmínky pro zahájení regenerace DPF filtru. Současně při zvýšených otáčkách a nepříliš rychlé jízdě se výfuk (DPF filtr) snadněji ohřeje.

2016-11-29 14:39:46

Ahoj, chtěla jsem se zeptat. 1.12. mi končí technická, ale nedávno jsem nalomila levé zrcátko v kloubu. Pak jsem ujela několik km a vypadl mi ten kryt u blikače. Ten kloub jsem zalepit černou páskou, tak to není ani moc vidět, ale jde mi o ten kryt blikače, to nejde něčím nahradit. Prošlo by to STK? Nebo mam raději koupit celé levé zrcátko nebo jen ten blikač, aby to prošlo?


Odpovědět

1  2