Fórum - Téma


Info+Mondeo-zvýšení výkonu 2.5 V6 170PS


Fórum Mondeo MK II Info+Mondeo-zvýšení výkonu 2.5 V6 170PS

Informace o modelu: Ford Mondeo MK II



2008-11-16 21:26:27

ahoj...chci se zeptat jestli nevíte o nějaké cestě jak zvášit výkon motoru...? čip bohužel nejde protožemotor má EPROM pamět v řídící jednotce. diky moc za info ;)

2008-11-21 10:52:38

pár info jak zvýšit výkon, jinak popis je porovnání rozdílů mězi normální 2.5 V6 a ST-éčkem.

PŘÍSPĚVEK JE Z NETU

Zmeny mondea oproti st200

Nárust 35k ve výkonové špičce v atmosférickém motoru pro běžný používaní považuji za úspěch inženýrů ve Ford Special Vehicle Engineering a ukázku odolnosti Duratecu.. -> uvědomme si rozsah změn - pracujeme pořád se sériovými písty, blokem motoru, ojnicemi, klikou a dokonce i převodovkou.

Proč tedy +35k a +15NM? Odpovědí je: komplet upraveno sání včetně airboxu, který má náporový přívod studenýho vzduchu už od výroby, větší - lankem ovládaná škrtící klapka teď o průměru 65mm, leštěné sací kanálky v hlavách a zvětšený průměr spodní části sání o 2mm na 33/32mm, vyšší kompresní poměr, duplex zadní větev výfuku se sníženými zpětnými tlaky. Kvůli úspoře rotačních hmot a změně charakteristiky byly montovány duté (!) vačky s tvrzenými kontaktními plochami a jiným časovaním + na závěr řídící jednotka s jinýmy mapami.

Točivý moment je přenášen na přední nápravu přes zvětšenou suchou jedno-lamelovou hydraulickou spojku (doplním průmer, nemůžu si vzpomenout..) a 5-stupňovou Fordí manuální převodovku MTX-75. Vytáčení ST200 pomáhá odlehčený jednohmotový setrvačník - oproti sérii V6 je lehčí o 1kg.

eSTéčko

rok výroby:1999

koupeno:ojeté

najeto [km]:167000

aktualizace:

palivo: benzin

počet válců: 6

počet ventilů na válec: 4

objem [cm3]: 2495

výkon [kW]: 151

kroutící moment [Nm]: 235

zrychlení 0-100 km/h [s]: 7,7

maximální rychlost [km/h]: 232

počet rychlostí: 5

převodovka: manuální

průměr kol [palce]: 17

zavazadlový prostor [l]: 460

pohon kol: přední

spotřeba [l/100km]: 12

Ford - Aukce vozů

Online aukce vozů Ford. Jednoduché a rychlé vyhledávání. Mimořádné ceny.

Aukro s.r.o.

Zobrazit další podobné nabídky

Chcete zde mít také váš inzerát? Více o programu Autoklik

Zkušenosti majitele:

Popis vozu

Ahoj,

představuji Vám svůj černý sportovní sedan s laděným 6-ti válcovým srdcem a fenomenálním podvozkem - Ford Mondeo ST200, vyroben v roce 1999 v německém Kolíně.

Předem se omlouvám za ne zcela dokonalou češtinu, originál jsem ze Slovenska :)

Proč ST200?

Před několika lety jsem na jednom britském fóru četl diskusi a bylo v ní řečeno, že ST200 se nekupuje náhodou a je to pravda. Je to můj splněný sen a stará láska na první pohled - tedy jenom virtuálně = nikdy před tímto jsem ho neviděl naživo :D

Jsem posedlý sytým zvukem motorů, masivními tvary, černou barvou a hlavně auty, které mají osobnost. Nemám v lásce bezpohlavní auta, které jsou víceméně jenom spotřebním materiálem. Naštěstí si dnes není problém vybrat a tak jsem si vybral něco, co dokáže uspokojit každou mou nynější představu o ideálním autě.

Dalším důvodem byla samotná tovární úprava, která maximálně vyhovuje mým potřebám a je jasným stopperem "chutí" po dalším tuningu.

Chci jej dostat do perfektního stavu - bylo sice servisováno dlouhý léta u Charouze, no poslední rok přes koupí bylo zanedbávané - ST200 si zaslouží poctivou péči, chci aby vydrželo ještě zopár let v mé společnosti :))

Radost mi dělá o to víc, že jsem si na tento svůj sen vydělal sám, nejedná se o žádný dárek ani nic podobnýho.. o to víc si ho vážím :)

Exteriér:

Na první pohled pohled je to klasické Mondeo po drobným faceliftu z 1999 v černé barvě Black Panther s tzv. ST packem (v UK mu říkají RSAP = Rallye Sport Appearance Packet), t.j. jiné nárazníky, prahy, kovová maska, masivní zadní spojler... zkušené oko si všimne určující odlišnosti - zadní nárazník má otvor i na pravé straně pro druhou větvu výfuku, dále Ford ST 17" kola, nižší světlá výška.

ST pack není samoúčelný, ku příkladu otvory na spodní hraně předního spojleru jsou funkční a za nimi následuje plastový vedení ("duct"), který směruje čerstvý vzduch přímo na brzdy.

Jedinými dvomi "úpravami" od minulého majitele jsou odstraněny insignie ST200 a chromové lišty na stranách kapoty... nechápu, co tím chtěl básník říct :D Co mi vadí jsou kozmetické vady, určitě si zaslouží opečovávanější zevnějšek, dávám ho pomalu do pořádku..

Měl bych doplnit "suchá" čísla :) délka: 4556 mm; šířka: 1751 mm; výška: 1424 mm; rozvor: 2704 mm. Aerodynamický odpor u běžného Mondea MK2 je průměrných Cx=0,31, ST na tom je hůř, má masivnější nárazníky, velká kola a spojler.

Motor:

Základem pro verzi ST je klasický celohliníkový (blok, hlavy) Duratec VE o objemu 2495 cm3 se šesti válci do V, 24 ventilovým rozvodem DOHC hnaným bezúdržbovým řetezem a variabilní délkou sacího potrubí, pracující s kompresním poměrem 10,3:1.

Co je na něm speciální, je továrenská sportovní úprava, která ho dostala ze 170k @ 6250 rpm na 205k @ 6500 rpm. Kroutící moment narostl z 220NM @ 4250 rpm na 235 NM @ 5500 NM.

Nárust 35k ve výkonové špičce v atmosférickém motoru pro běžný používaní považuji za úspěch inženýrů ve Ford Special Vehicle Engineering a ukázku odolnosti Duratecu.. -> uvědomme si rozsah změn - pracujeme pořád se

2008-11-22 12:23:05

nazdárek...diky za info...

akorát s tímhle bude lepší sehnat ST 200...o jednom bych viděl za krásnou cenu...bohužel si momentálně dva krasavce pořídit nemužu...to bych musel nejprve prodat toho svýho miláčka a potom se vrhnout do vyššího výkonu...novějšího auta...a celkově většího nářezu na kterej si v budoucnu brousím zoubky :)

2008-11-22 17:05:13

ahoj,,,njn, taky bych chtél to estečko,,,,o jednom vím v polsku, prodávaj se tam strašně levně,,,vychází to cca na 65000kč,, a to v perfektním stavu a krásným lakem , ceny tam mají hodně luxusní.

2008-11-22 17:21:03

ST můžu jen doporučit.

2008-11-23 16:37:41

mno tak výborně...domluvíme se a jeden do polska pro krasavce ST :)

2008-11-23 16:38:34

nj...hned bych ho bral...to musí být luxusní svezení :)

2008-11-23 21:06:06

ani ne tak luxusní jak rychlý, ale já vím jak to myslíš

2008-11-25 18:32:29

myslím že luxusní už jen v tom pocitu

2009-04-16 11:06:08

A to jste jeste nejeli v MK3 ST220.. to je teprve hukot rychlost i luxus... podle meho nazoru idealni rodiny kombik:D:D:D


Odpovědět